היה או לא היה? שמועות מתחום הרכב שקיבלנו בוואטסאפ

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

שמועות, איזה כיף להאמין להן, להעביר אותן ולשתף אותן עם חברים. אפילו שכולנו יודעים שרוב הסיכויים שזה פברוק

בטח כבר יצא לכם לקבל בוואטסאפ או במסנג’ר של פייסבוק הודעה בהולה ומלחיצה על ניידות חדשות, מערכות חדשות של משטרת התנועה, תמונות “חיות” מהשטח על אירועים שקרו, תאונות ועוד. התמונות ברוב המקרים אמיתיות לגמרי, אבל הטקסט שמצורף אליהם, ההודעה עם הסימני קריאה ומלא אותיות שחוזרות על עצמן כדי להלחיץ, בדרך כלל פחות קשורה למציאות.


כן, גם בתחום הרכב יש המון המון שמועות שרצות בהודעות פרטיות ברשתות החברתיות, לפעמים יש בהן אמת, ולפעמים הן ממש רחוקות מהמציאות.

בכתבה שלפניכם 4 אירועים, 2 מהם שקר, 2 מהם, אחרי בדיקה, קרו באמת. אז בואו נראה מה היה לנו…

פרארי 488GTB בשווי למעלה משני מיליון שקלים הלכה טוטאלוס, 3 ימים אחרי שנמסרה לקונה

תמונות כואבות של פרארי אדומה יפהפיה רצו בוואטסאפ. שווי הרכב נאמד על 2.3 מיליון ₪, ויודעי דבר מספרים שרק שלושה ימים לפני אסף אותה הקונה המאושר מאולם התצוגה הנוצץ של פרארי מזראטי ברחוב מנחם בגין, ת”א. השאסי עוד לא התקרר וכבר נשמעו דיבורים על הביטוח, “יכסה, לא יכסה”, באיזה מהירות הנהג היה, והאם יש טעם לתקן את הנזק הרב שפרארי ספגה.

לפני הכל, השמועה הזו נכונה. התרחשה תאונה בצפון הארץ, הנהג היה פצוע קל, והפרארי GTB 488 הלכה טוטאלוס (שמועה שהגיעה לאזניי עם פרסום הכתבה, הפרארי חיה ונושמת. כנראה נשלחה לטיפול ושחזור בחוץ לארץ… יוון, כך מספרים). והיו מי שראו את הפרארי הזו באולם התצוגה כמה ימים קודם.

גם סוגיית הביטוח הייתה לא ברורה, זרקו הרבה הערות על שהרכב לא היה מבוטח, ושאין חברת ביטוח שמוכנה לבטח רכב כזה יקר. אנחנו בדקנו, והיה גם היה ביטוח לרכב (3800 שקלים ביטוח חובה וקרוב ל-50 אלף שקלים עבור ביטוח מקיף לשנה), ובקיצור, בריאות לנהג, ולסוכן הביטוח, ושלא נדע.

עיניי הנץ – מערכת חדשה של מתנ"ע מודדת מהירות, מזהה כלי רכב ושולחת לכם את הדוחות הביתה

לשון ההודעה שרצה בוואטסאפ: “מכשיר חדש בתוך הניידות – “עייני נץ”, מערכת שמזהה מס רכב, מד מהירות, כתובת בעל הרכב ושם, צבע רכב, הכל מהכל… המחשב מחובר לרשויות הוצאה לפועל רישוי, כביש שש ועוד. כל בעיה הכי קטנה וניידת אחריכם. אין יותר אקדח ממל״ז, הכל נמצא בתוך הניידת. קחו בחשבון שזה מותקן ברכבים מוסווים.

אם עד היום השוטר כיוון ממל”ז ,עצר רכבים, לקח רישיונות, בדק במחשב… עכשיו הוא מפעיל את המערכת, הולך לישון ומתעורר אחרי שעה עם 200 דוחות. זה הותקן ומותקן ברכבים מוסווים לא ניידות, כך שכל רכב רגיל שעומד בצד יכול להיות כזה. הכל מחובר ב dwh – data warehouse, כלומר מחובר לכל בסיסי הנתונים של כל המשרדים והגופים השונים”.

ההודעה המלחיצה הזו, כמו כל ההודעות והשמועות שנכתבות על משטרת התנועה, הכתה את חובבי הרכב (והמהירות) בתדהמה. מערכת שמודדת מהירות, מזהה מכוניות, ומאתרת כתובות, בלי ששוטר התנועה יזיז אצבע? פחד אלוהים.

אז קודם כל, תנשמו, השמועה הזו לא נכונה. או אולי נכונה רק בחלקה. זו כן מערכת שפועלת בצורה אוטומטית, אך היא אינה מזהה מהירות ולא מיועדת לבדוק מהירות. זו מערכת שמיועדת לאיתור מכוניות גנובות, מעוקלות וכדומה. ואם תסתכלו בסרטון, תראו שהיא עובדת בצורה מדהימה.

מבחן דרכים בפולקסווגן גולף R הסתיים על הגג

גרסת הקצה של פולקסווגן גולף מתהדרת באות R. ל”גולף אר” מנוע 2 ליטר טורבו, ששולח כוח לארבעת הגלגלים. ההספק שלו הוא 280 כוחות סוס (300 כ”ס לגרסה הזו בחוץ לארץ), ונתון האצה לא רע – פחות מחמש שניות מאפס ל-100 קמ”ש. כך התחיל או נכון יותר נגמר מבחן הדרכים של נהג צעיר, כנראה עיתונאי רכב, שלא העריך מספיק את הכוח של ה-R. לא ברור איך הגולף הגיעה לתנוחה הזו. אבל כן ברור, שכדי לגרום לרכב כזה להתהפך, “צריך” להיכנס במשהו רציני.

אז קודם כל, שלא יהיה ספק, השמועה הזו נכונה. התמונה של הגולף R על הגב, או גג אם תרצו, רצה בהודעות, הודעה אמיתית מהשטח, התאונה התרחשה באזור הדרום, ורק שמו של עיתונאי הרכב נשמר בסוד, מפאת כבודו. לצערנו, גם הפולקסווגן R החזירה את נשמתה לבורא. כן, רכב מבחן הלך טוטאלוס.

השמועה נכונה. היי שלום, פולקסווגן גולף R

מכוניות סקודה סופרב חומות במשטרת התנועה – זהירות!

עוד שמועה על משטרת התנועה, ככה אנחנו חובבי הרכב, מתים עליהם. שבוע שעבר רצה הודעה הוואטסאפ עם תמונה של סקודה סופרב חומה, ללא גריל, ונראה שמותקנת בה מערכת לא מזוהה במיקום ממש מאחורי הגריל. לשון ההודעה-שמועה: “ניידות חדשות למשטרת התנועה, רכבי סקודה סופרב עם מערכות מדידת מהירות מותקנות מאחורי הגריל, זהירות!!!”.

האמת היא שאחרי כמה שבועות בהן שמעתי כמה שמועות לא מחוברות למציאות, לא התרגשתי ולא ניסיתי לברר אם מדובר בהודעה אמיתית. אבל האמת הגיעה אלי אחרי מספר שעות.

השמועה הזו לא נכונה… מדובר ברכב שר, שהותקנה בו סירנה, ופנסי אור אדומים כחולים מהבהבים, שאגב, מותרים לשימוש רק באישור מיוחד ורק באירועים או מקרים ספציפיים. כך שהסיכויים שתראו אורות מהבהבים מסקודה סופרב חומה בדרך, הם קלושים.

אם גם אתם קיבלתם הודעות דומות בוואטסאפ, שתפו אותנו פה בתגובה או במייל [email protected]  ונעלה אותן בכתבה הבאה. 

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “היה או לא היה? שמועות מתחום הרכב שקיבלנו בוואטסאפ”

  1. א. חבל שאין קישור גם לוואטספ (בהחלט נשמח לשתף)
    ב.אותו עיתונאי רכב עלום לא ידע שה R זה כוונה לרייס

  2. ואני חושב שרוני אהרונוביץ או הבן שלו שנהגו ברכב כפי הנראה יכולים לעמוד איתן מאחורי
    התמונות הללו ולקחת אחריות . שנים שרוני מלגלג צוחק ומעליב כל מי שמנסה להביע דעה אחרת משלו .שנים שהוא ורק הוא יודע לבחון מכוניות וכל השאר סתם משוחדים. אז תאונות קורות גם לטובים ביותר . שום מפאת כבודו . זה קשקוש .

  3. ואני חושב שרוני אהרונוביץ או הבן שלו שנהגו ברכב כפי הנראה יכולים לעמוד איתן מאחורי
    התמונות הללו ולקחת אחריות . שנים שרוני מלגלג צוחק ומעליב כל מי שמנסה להביע דעה אחרת משלו .שנים שהוא ורק הוא יודע לבחון מכוניות וכל השאר סתם משוחדים. אז תאונות קורות גם לטובים ביותר . שום מפאת כבודו . זה קשקוש .

  4. בקשר לפרארי….
    אתם אמיתיים?
    התמונות האלה צולמו בגשר אריק בצפון.
    בכתבות בסגנון “היה או לא היה” מינימום מינימום זה לבדוק את העובדות.

  5. מה שמעניין הוא שאת השמועה על “עין הנץ” של המשטרה מי שטרחה להפיץ בפייסבוק מבלי לאמת את הידיעה היא הכותבת בכבודה ובעצמה. רק לאחר שגילתה שהמערכת לא מיועדת למדידת מהירות היא הוסיפה תיקון בתגובות. ובסוף היא עשתה מזה כתבה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five × 2 =