הכירו את JDM ישראל – מועדון הרכבים היפניים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ראיון עם מקימי מועדון הרכבים היפניים בישראל מועדון ה-JDM. על האנשים, המכוניות, ימי הגיבוש ותנאי הקבלה הקשוחים

צילום: שחף אלתרסין

נכון שהתחום המוטורי בישראל בחיתוליו, אבל אנחנו לגמרי יכולים להיות גאים בתרבות מועדוני הרכב בארץ. היא תוססת וצומחת משנה לשנה.

הכרנו לא מזמן את מועדון PSI – פיג’ו, סיטרואן ורנו,  חולי המכוניות הצרפתיות, וזה הזמן לעבור יבשת.

 

אז איך הכל התחיל?

“מועדון JDM ישראל הוקם בתחילת 2014, על ידי צח אושר (טויוטה יאריס TS), איגור אדלמן (מאזדה מיאטה NB), ומאז ועד היום מתפקד במתכונת מועדון חברים סגור. ההנהלה מונה היום מנהל נוסף – חן קרצמן, בעלים של ניסאן אלמרה, שכרגע בפרויקט. חן איתנו מיום הקמת הקבוצה, וכך אנחנו שלושה שמניעים את המועדון קדימה”.

המושג JDM פירושו Japanese Domestic Market, בתרגום חופשי – שוק רכבים יפנים מקומי. 
ומטרת המועדון היא לקדם את תרבות הספורט המוטורי בארץ בכלל, ובתוך קהילת ה-JDM בארץ בפרט – לחנך לתרבות נהיגה, עזרה לזולת והתנדבות פעילה.

המטרה היא לחנך לתרבות נהיגה, ועזרה לזולת. צילום: איתי עמר
צילום: איתי עמר

לפני שנגיע לרכבים, ספרו לי על האנשים במועדון

“אנחנו לא אנשים מהעשירון העליון. לא לכולם יש את האמצעים לקנות מכוניות יקרות, ובכל זאת, אנחנו מצליחים להחזיק מכוניות יפניות ספורטיביות ולהשקיע בהם ברמות שונות כל אחד ומה שהוא מסוגל.

במועדון ישנם חברים בגילאים שונים, החל מחיילים שמקבלים “משכורת” חודשית ועובדים בעבודה נוספת כדי ליהנות בסופי שבוע, בעלי עסקים בתחום הרכב, ויש גם משפחות עם ילדים.

החברים, נמצאים במועדון מיום הקמתו, ומשתתפים בכל פעילות שאנחנו מפיקים, חלקם אף החליפו רכב ועברו לקונצרן אחר, ונשארו נאמנים למועדון.

המועדון פעיל כל השנה, כשכל חודש אנו מארגנים טיול נהיגה בשעות הבוקר המוקדמות, לפחות פעם בשנה יש אירוע חברים חגיגי, אוכל ופינוקים. מפגשי ראווה מספר פעמים בשנה, וימי מסלול שונים כל רבעון.

הפעילות הכי אהובה עלינו היא התנדבות בעמותת “גדולים מהחיים” – אנחנו נקראים לדגל כמה פעמים בשנה להגיע לאירוע שהעמותה מארגנת, לשמח ילדים חולים, להוציא אותם מהשגרה, גם אם לזמן קצר. הפעילות היא בהתנדבות מלאה והתגמול שלנו הם החיוכים של הילדים המקסימים האלה”. 

צילום: שחף אלתרסין
כן, זו קורולה, אבל לא סתם קורולה

הגענו לחלק הכי חשוב… אילו מכוניות יש במועדון?

“רוב כלי הרכב במועדון יפנים וספורטיביים, מכל השנים ומרוב המותגים היפניים המוכרים. ישנם גם כלי רכב לא ספורטיביים, אך משופרים חיצונית לרמת תצוגה, לדוגמת טויוטה קורולה משפחתית (בתמונה), שלא תוכלו שלא לסובב את הראש אם היא תעבור לידכם.

יש לנו במועדון רכבי ספורט, כמו: סובארו STI ו-WRX בשנתונים שונים, מיצובישי איבולושיין, מיאטות בדגמים שונים, אינפיניטי G37, הונדה S2000, טויוטה יאריס TS בכמה שנתונים, טויוטה קורולה סטיישן סופר צ’ארג’ר וסליקה 4*4 גודשת, היחידה בארץ.

מעבר לרכבים הללו ישנם גם רכבי הונדה אולד סקול משופרים, מכל המרכבים הקיימים ובדגמים שונים, ניסן אלמרה משופרת מתלים, ובקרוב תזכה למנוע מיוחד.

כמו שציינתי לפני, יש לנו חברים שאיתנו מ-2014, והחליפו מאז רכב וקונצרן, אז יש במועדון מוסטנג אקו בוסט חדשה, פיג’ו 106 ראלי וסיאט לאון FR. 

המכוניות של מועדון JDM. צילום: איתי עמר

אז איך אפשר להצטרף למועדון שלכם, יש תנאי קבלה?

“הפעילות של המועדון קבועה מיום הקמתו, ואנחנו רק הולכים וגדלים, ועדיין לא מתפשרים על איכות החברים. יצרנו קהילה של חברים שמאחדת אותנו, כשהמכנה המשותף הוא האהבה לתחום המוטורי בכלל ולרכבים יפנים בפרט.

המועדון עובד במתכונת הרשמה שנתית, עם דמי רישום שנתיים, חתימה על טופס הרשמה ועמידה בתקנון, כבר שנה שלישית ברציפות. ההרשמה היא סוג של דמי רצינות ונועדה לשמר את הרוח הרצינית והמקצועית של הקבוצה. בדמי החבר אנחנו רוכשים כל שנה חולצות חדשות ממותגות, מדבקות, עושים אירועי “על האש” ויש כיבוד קל בכל פעילות.

ההצטרפות למועדון היא בדרך כלל בשיטת “חבר מביא חבר”. בדרך הזו אנו שומרים על סדר ואיכות החברים והרכבים ככל שניתן.
ויש גם תנאי קבלה למועדון: 
בעל רכב של יצרן יפני.
רכב בעל ייחוד בהשוואה לרכב סטנדרטי מאותו המותג. 
והכי חשוב, בנאדם עם נכונות להיות חלק מתרבות מוטורית מכובדת, שלאט לאט נבנית בארץ שלנו.

יום מסלול של מועדון JDM. צילום: איתי עמר

אתם בקשר עם מועדונים אחרים?

אנחנו משתפים פעולה עם כל מועדוני הרכב, וכל מי שמעוניין מוזמן לפנות אלינו. יש לנו חברים במועדון הרכבים הישראלי, IMC, מועדון יאריס TS, הונדה קלאב, מועדון 5-MX ישראל ועוד.

אפשר למצוא אתכם בפייסבוק?

“למועדון יש קבוצה סגורה בפייסבוק שמונה כיום כ-30 נהגים ורכבים בלבד. ויש למועדון גם דף ציבורי בפייסבוק, עם 16.5 אלף חברים, שנועד בעיקר לעלות את המודעות לרכבים היפניים בארץ, ומאפשר לחברים לעקוב אחר פרויקטים ייחודיים שאנחנו עושים”.

גאים במועדון שלכם? רוצים שנכתוב עליו? שלחו מייל ל-[email protected] עם פרטים עליכם ועל המועדון ונהיה בקשר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 − 2 =