מהי המכונית (המשומשת) המועדפת על נשות ישראל? טופ 5

תפסה בחזרה את המקום הראשון. קורולה
טויוטה קורולה עוקפת את סקודה אוקטביה – מהו הרכב המועדף על הנשים הישראליות ב-2025?
המכונית המועדפת על נשות ישראל: נתוני חברת מימון בקליק מקבוצת מנורה ERN, על שוק הרכב המשומש בישראל וכן על כלל הרכבים שנמכרו במגרשי מכירת הרכב, מצביעים על נתוני עסקאות מימון הרכב ב-1,000 מגרשי הרכב בישראל בחודשים הראשונים של 2025, בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה.
על פי הנתונים של חברת האשראי הצרכני המובילה בישראל בשוק כלי הרכב, ב-2025 הפכה טויוטה קורולה למכונית המועדפת על הנשים בישראל – ולמעשה בכך עקפה את סקודה אוקטביה, שתפסה את המקום הראשון ב-2024. למרות השינוי שחל בקרב הנשים – בקרב הגברים סקודה אוקטביה שומרת על המקום הראשון ככלי הרכב הנמכר ביותר גם ב-2025.
בחודשים הראשונים של 2025 חלה עלייה של 77% בהיקף הרכישות שביצעו נשים של טויוטה קורולה, לצד עלייה של 5.43% בגובה העסקה הממוצעת של רכב זה. כך, ב-2024 עמד סכום העסקה הממוצעת של טויוטה קורולה על כ-79 אלף שקלים, ואילו ב-2025 עלה הסכום לכ-83 אלף שקלים.

עדיין פופולרית. יונדאי איוניק היברידית
את המקום השלישי ברשימת כלי הרכב המועדפים על נשות ישראל ב-2025 תופס יונדאי איוניק (היברידי), עם עלייה של 123% בהיקף הרכישות, בהשוואה לחודשים המקבילים אשתקד. במקום הרביעי נמצאת קיה ספורטג' ובמקום החמישי – סקודה סופרב.
בהתאם לעליית המחירים הכוללת והעלאת המיסים במדינה שנכנסו לתוקף ב-2025, גובה העסקה הממוצעת של כלי רכב אלו עלה בחודשים הראשונים של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. סכום העסקה הממוצעת של סקודה אוקטביה עלה ב-6.43%, של יונדאי איוניק עלה ב-5.62%, ושל סקודה סופרב עלה ב-2.68%. בניגוד לאלו, סכום העסקה הממוצעת של קיה ספורטאז' דווקא ירד – ב-1.98%.
ומהו הרכב היקר ביותר מתוך הרשימה? סקודה סופרב.
לפי הנתונים, ב-2024 שילמו נשות ישראל סכום עסקה ממוצעת של 107 אלף שקלים על רכב זה. סכום זה עלה ב-2025 ל-110 אלף שקלים, מה שהופך את הרכב הזה ליקר ביותר מתוך רשימת 5 כלי הרכב המועדפים על הנשים.
הנתונים המלאים
דגם | שינוי בהיקף הרכישות | שינוי בגובה העסקה הממוצעת | גובה עסקה ממוצעת 2025 | גובה עסקה ממוצעת 2024 |
טויוטה קורולה | 77.00% | 5.43% | 83,317 | 79,023 |
סקודה אוקטביה | 38.98% | 6.43% | 76,933 | 72,288 |
יונדאי איוניק | 123.53% | 5.62% | 83,702 | 79,244 |
קיה ספורטאז' | 91.84% | -1.98% | 73,412 | 74,895 |
סקודה סופרב | -5.08% | 2.68% | 110,053 | 107,181 |
תמי גורמן כהן, סמנכ"לית שיווק בקבוצת מנורה ERN: "כחברה שמחצית מדרגי ההנהלה שלה מאויש על ידי נשים, אנו גאות שיש באפשרותנו את היכולת לבחון ולאפיין את הרגלי הצריכה של נשות ישראל, את העדפותיהן ורחשי ליבן".
קבוצת מנורה ERN
נוסדה בשנת 2001 ומתמחה בעיקר במתן שירותי התחייבות לפירעון צ'קים והוראות קבע לבתי עסקים. החברה מאפשרת לבתי עסק לקבל תשלומים מלקוחות פרטיים ועסקיים בפריסה עתידית ללא שימוש בכרטיסי אשראי ללא עלות וללא ריבית.
החברה מפעילה חברות בת, בהן "מנורה ERN מימון בקליק" למתן הלוואות בנקודות מכירה ו-"מנורה ERN שכירות" להבטחת פירעון דמי שכירות.
מערכות קבוצת מנורה ERN פרוסות בכ-15 אלף נקודות מכירה ברחבי הארץ, עם לקוחות ממגוון ענפים במשק, החל מרשתות קמעונאות הגדולות בישראל ועד לעסקים קטנים.