הנורבורגרינג היפני: טויוטה בונה לעצמה גיהנום ירוק משלה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מי צריך טובות מהגרמנים כשיש כסף? טויוטה, ענקית הרכב היפנית בנתה לעצמה מסלול נהיגה ספורטיבי לבחינה מדוקדקת של כלי הרכב שלה בעלות כוללת של 2.68 מילארד דולר

הדמייה של מסלול הנורבורגרינג ה"יפני" של טויוטה

איך לא חשבו על זה קודם? יצרנית הרכב היפנית, טויוטה, בנתה לעצמה מסלול נהיגה פרטי ברוח הנורבורגרינג הגרמני, לבחינה מדוקדקת של כלי הרכב שהיא מייצרת. יודעים להגיד שהוא ביפן ושהתאמצו מאד לבנות אותו בצורה דומה לנורבורגרינג.

הנורבורגרינג המכונה “הגיהנום הירוק”, הוא מסלול לנהיגה ספורטיבית, הסמוך לעיירה נורבורג שבגרמניה. אורכו – 26 ק”מ, אך למירוצים רשמיים משתמשים רק בחלקים ממנו (יש מסלול האצה של כ-3 קילומטר, ומסלול רשמי של בערך 20 ק”מ). במסלול זה נערכים מירוצי מכוניות ואופנועים, ושיאים רשמיים בינלאומיים נחתמים שם ונרשמים בדפי ההיסטוריה.

ביום יום, הנורבורגרינג משמש גם כמסלול ציבורי, אליו נהגים מכל העולם יכולים להגיע ולשלם על הקפות במסלול (סביבות 25 יורו להקפה), במגוון כלי רכב שמוצעים במקום, וגם בכלי רכב פרטיים.

היפנים השתדלו מאד לשמור על תוואי דומה, תנאי נהיגה מורכבים, ודרגות קושי זהות כמו ב”רינג” – פניות חדות, עיקולים מעניינים, גבהים שונים ועוד. יחד עם זאת, אין לשכוח ש”הנורבורגרינג היפני” הוא אינו הדבר האמיתי, ושאורכו הוא – 5.5 ק”מ בלבד.

למה בנו את המסלול השאפתני הזה, אתם שואלים?

כי יצרנית הרכב הענקית מיפן, טויוטה, רוצה לבחון את המכוניות שלה במסלול נהיגה ראוי לבחינת מכוניות לפני הורדתן לייצור, עם מגוון מכשולים ומורכבויות. לדבריהם, פשוט לייצר מכוניות טובות יותר ומהנות יותר לנהיגה.

בטויוטה אומרים כי הם עתידים לסלול מסלול נוסף, ישורת, לנסיעה מהירה – לבדוק מהירות מירבית והאצות. וכי על אף שהמסלול מוכן, הקומפלקס כולו בו הוא נמצא עדיין בבנייה וייפתח רק ב-2023

קשה לראות מהתמונות איך בדיוק המסלול נראה, אבל הוא בהחלט מזכיר את הסביבה המיוערת בנורבורגרינג.

איך לא חשבו על זה קודם, אולי כי זה עולה יותר מ-2.6 מילארד דולר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 + 6 =