איך הפך BYD ATTO 3 לרכב הפנאי החשמלי הנמכר בישראל?

 

BYD ATTO 3 2025

BYD ATTO 3

 

הסיפור של BYD ATTO 3 – איך הפך הקרוסאובר החשמלי אטו 3 לדגם שהישראלים כ"כ אוהבים, ומאיפה הכל התחיל? 

בשנים האחרונות התרחשה תפנית אדירה בשוק הרכב העולמי והישראלי, עם השקתם של עשרות דגמים ומותגים חשמליים חדשים, שחדרו לשוק, והחלו להימכר בארץ ובעולם, חדשות לבקרים.

היו מספר מכוניות חשמליות שזכו להצלחה גדולה בישראל, אך ישנה חשמלית אחת, שעשתה את זה "בגדול" – ושברה שיא מכירות לרכב חשמלי בישראל, עם מעל ל-30,000 רכבים על הכביש בשנתיים וחצי האחרונות, והוכתרה כרכב החשמלי הנמכר ביותר, הישג חסר תקדים עד כה למכונית חשמלית בשוק הרכב הישראלי.

 

BYD ATTO 3 מחיר

מעל ל-30,000 רכבים על הכביש בשנתיים וחצי

 

אז איך אפשר להסביר את ההצלחה של דגם 3 BYD ATTO? ראשית דרכה של BYD הייתה ב-1994 כיצרנית סוללות גדולה (ייצרה מסוללות למחשבים ועד סוללות לרכבים), ובהמשך ב-2003 החלה לייצר כלי רכב, רכבים פרטיים, דגמי פנאי, מכוניות מסחריות, אוטובוסים, מסחריות, רכבות, ואפילו אופניים חשמליים.

בשנים האחרונות היצרנית שמה דגש על פיתוח מכוניות חשמליות עבור שווקים מערביים, ביניהן לא מעט מדינות באירופה. מכוניות שיעניקו לקהל שימושיות גבוהה ליום יום, עם אבזור נוחות נרחב, מחיר נגיש, ועמידה בכל תקני הבטיחות האירופאים, לרבות מבחני הריסוק של Euro NCAP.

BYD הגיעה לישראל בחודש אוקטובר 2022, לפני כשנתיים וחצי, והחלה בשיווקו של דגם ה-BYD ATTO 3 מתוך היצע עולמי רחב. 3 BYD ATTO הוא רכב מקטגוריית C SUV שהיווה אחד מהדגמים החדשניים יותר של היצרן באותה תקופה, עם פיתוח יחסית טרי.

 

רכב חשמלי BYD

ריפודים שחורים, ומיתרי גיטרה שחורים. ATTO 3

 

מה גרם ל-3 BYD ATTO – להתבלט בשוק על פני המתחרות שלה? 

 

ראשית, היה זה העיצוב המודרני, יש שיגידו שמזוויות מסוימות (ובעיקר בפרופיל), ניתן למצוא דמיון מסוים בין עיצוב ה-3 BYD ATTO למספר דגמים מקבוצת רכב גרמניות  – דמיון בעיצוב החיצוני הנאה אך שמרני. יחד עם זאת, ב-BYD ATTO 3 השמרנות עוצרת ברגע שפותחים את הדלת, וזה בדיוק מה שישראלים עם סקרנות וגישה לטכנולוגיה אוהבים. חלקנו יקראו לזה – early adopters. אנשים שמאמצים לחיקם כל טכנולוגיה חדשה שמגיעה, כשהרוב עוד מנסה להבין ולהסתגל.

לא פחות חשוב מהעיצוב, ל-BYD ATTO 3 ציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחני ה-EURO NCAP האירופאיים הרשמיים, וגם סוללת ה"בלייד" הבטיחותית, עליה דובר רבות.

הדבר האחרון שאפשר להגיד על תא הנוסעים של 3 BYD ATTO  זה שהוא שגרתי או שמרני – ריפודים דו גווניים בשילוב עור טבעוני שיוצרים אווירת פרימיום ביחס לתג המחיר שלו. ניתן להזמין גם עם ריפודים בצבע שחור בשילוב תפרים ירוקים, כל פנים הרכב הינו בשחור עם טרים ירוק. בנוסף ניתן להזמין, בצבע כחול נייבי יחד עם הקרם הבהיר הם שילוב ייחודי ולא נפוץ בתאי נוסעים של רכבים. תא הנוסעים מורכב גם מפרטים קטנים שגורמים לחוויית משתמש מעניינת יותר ולא קודרת-אפורה כמו ברכבים מקבילים.

מיתרי הגיטרה המדוברים בתאי האחסון בדלתות, פתחי האוורור הייחודיים, הגג הפנורמי הנפתח ואיך לא, מסך המולטימדיה המסתובב, יצרו תא נהג ונוסעים שנחמד לבלות בהם לאורך זמן.

 

תא נוסעים BYD אטו 3

 

הישראלי הממוצע אוהב פיצ'רים טכנולוגיים חדשניים, וגם כאן BYD לא עצרה לרגע. אותו מסך מסתובב כולל בתוכו חיבור לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, פונקציית הפעלה קולית של פקודות מוגדרות ברכב, כמו גם גישה מלאה למערכות המיזוג, המולטימדיה ועוד.

מעבר למסך, ברכב מושבים חשמליים, עם אופציה לאוורור / חימום (תלוי רמת גימור), משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, תאורת אווירה אדפטיבית שיודעת להתאים את עצמה למוזיקה המושמעת ברכב, וכמובן, עדכוני OTA.

עדכוני OTA – Over The Air הם למעשה עדכוני תוכנה המתבצעים מרחוק, ממש כמו בטלפון הנייד שלכם, ומשדרגים את הפעולה של פונקציות קיימות ברכב, כמו כן מוסיפים  לעיתים פונקציות חדשות., כגון: הוספת פונקציית שפות ופקודות קוליות ברכב , פיצ'רים למערכת  המולטימדיה , קודן התנעה למניעת גניבות ועוד

אפשרות העדכון מרחוק למעשה חוסכת זמן למשתמש הממוצע בכך שהוא אינו צריך לקבוע תור למרכז השירות הקרוב, לקחת יום חופש מהעבודה, לנסוע למרכז השירות, להמתין שיקבלו את הרכב, לחכות שהעדכון יסתיים… ובקיצור, כאב ראש.

בקרוב תעלה במלכת הכביש גם כתבה שתתמקד בעדכוני ה-OTA של BYD, כך שכדאי להישאר מעודכנים ולעקוב אם הנושא הזה מסקרן אתכם.

 

 

אפליקציית BYD 

 

האפליקציה הייעודית היא עוד פיצ'ר ייחודי שהישראלים אוהבים. עם גישה מרחוק למיקום הרכב, ואופציה להשתמש בטלפון הנייד שלכם, לפתוח או לסגור את הרכב מרחוק, או להדליק את המיזוג/חימום המושבים מרחוק כדי שיהיה לכם נעים יותר כשאתם נכנסים לרכב – האפליקציה מהווה חלק חשוב בכל הקשור לחוויית המשתמש ב-3 BYD ATTO. (גם עליה הכנו כתבה נפרדת ומקיפה).

מעבר לכל אלה, ה-3 BYD ATTO, בניגוד למתחרות הישירות שלה, בעת הגעתה לארץ, פותחה על פלטפורמה ייעודית שנועדה לרכבים חשמליים בפרט, ולא פלטפורמה מוסבת (פלטפורמה של רכב בנזין שהוסב לייצור רכב חשמלי). שאפשרה למתוח את בסיס הגלגלים לממדים נדיבים יותר ולהגדיל את מרווח הפנים ליושבים מלפנים ומאחור, מבלי לגרום לאטו 3 להיות ארוכה יותר ממתחרותיה בסגמנט.

עם מנוע חשמלי המפיק 204 כ"ס ושולח אותם ישירות לגלגלים הקדמיים, ה BYD ATTO 3 גם זריזה יותר מרוב ה"משפחתומטיות" שהישראלים לקחו אז בליסינג. עם תאוצה של 7.3 שניות מ-0 ל-100 ותגובה מיידית למצערת, בשל זמינות מומנט במנוע החשמלי, נוצר רכב שיכול לצבור מהירות באופן מרשים גם בתנועה עירונית וגם בתאוצות ביניים. הטווח המוצהר WLTP עומד על 420 ק"מ מסוללה של 60 קוט"ש.

לאחרונה, הושקה בישראל גרסה מעודכנת ל- 3 BYD ATTO, העדכון כלל שינויי עיצוב, ריפודים בצבע שחור, חלונות אחוריים כהים ורכב בצבע שחור יוקרתי. התווספו מערכות נוחות כמו אוורור במושבים ומצלמת דרך מקורית אשר מצלמת את הדרך מהמצלמה הקדמית ומקליטה את הנסיעה ברכב ושומרת את הקובץ בכרטיס זיכרון חיצוני.

מערכות הטעינה ברכב שודרגו, ובחודשים הקרובים יתווסף גם מפתח NFC שהוא "מפתח דיגיטלי", שניתן לצרף לכרטיסים הדיגיטליים בטלפון (כמו שאנחנו משלמים בכרטיס אשראי עם הטלפון), פשוט מצמידים את הטלפון לדלת הרכב והוא נפתח.

3 BYD ATTO  הוא רכב חשמלי פופולרי שמציע לנהג הישראלי עיצוב מושך, טכנולוגיה מתקדמת ונגישה, הנדסת אנוש טובה וניצול מקסימלי של מרווח הפנים, טעינה מהירה, וציון בטיחות גבוה. כל אלה הביאו אותו להיות הרכב הנמכר ביותר בישראל בשנתיים האחרונות. יש כיום הטבות מיוחדות לדגם החדש, אותן תוכלו למצוא באתר BYD.

 

 

מערכת מלכת הכביש

מלכת הכביש - אתר רכב וצרכנות. מבחני דרך וסקירות בגובה העיניים (2011) ©

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments