השקה ארצית ונהיגה ראשונה – סיטרואן קקטוס אוטומטי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

סיטרואן קקטוס אוטומטית מועמדת ראשית בבחירת רכב השנה של מלכת הכביש 2017

לסיטרואן יש סיבה טובה לחגוג, הגרסה האוטומטית של הסיטרואן קקטוס, רכב הפנאי הייחודי והפופולרי שלה, זמינה בארץ. גרף המכירות צפוי לזנק

סיטרואן קקטוס אוטומטית משווקת בארץ

צילום: רונן טופלברג

את הסיטרואן קקטוס אני מכירה היטב, ומקרוב – בתחילת 2016 נחת אצלנו רכב פנאי ססגוני מאד, מבחוץ ומבפנים, עם עיצוב מיוחד, ומיגונים רובוטריקיים, שלא ראינו לפני. הקקטוס הגיע בגרסה ידנית בלבד, עם מנוע קטן (82 כ”ס), ולאחר מכן, גרסת טורבו נמרצת (110 כ”ס) עם אותה תיבה ידנית, והכניס הרבה עניין וצבע לשוק רכבי הפנאי. 

הקהל הישראלי נדלק על הקקטוס. נהגים ונהגות מכל קשת הגילאים, וה”צבעים” שחיפשו משהו שונה, ורצו להתבלט בנוף המכוניות האפורות והלבנות, רכשו לעצמם קקטוס (אגב, צבע הקקטוס המועדף ביותר על הנהג הישראלי, הוא מרכב לבן עם מיגונים כהים).

אחרי הכל, כולם כולם, גם בסיטרואן וגם בקרב הלקוחות, המתינו שתגיע גרסה אוטומטית, ותעשה את הנהיגה ביום יום נוחה יותר. סיטרואן מכנה את הקטטוס “ראש החץ” שלה, והגעת הגרסה האוטומטית, זה לא פחות מסיבה למסיבה למותג.

נהיגה ראשונה בסיטרואן קקטוס אוטומטית

סיטרואן קקטוס בגרסתו האוטומטית מצויד במנוע 1.2 טורבו בנזין PureTech שמפיק 110 כ”ס ב-5,500 סל”ד ומומנט של 20.9 קג”מ הזמין כבר ב-1,500 סל”ד. תיבת ההילוכים מבית AISIN מהדור החדש שמציעה 6 הילוכים (5 הילוכים בגרסה הידנית) קיבלה ממיר מומנט חדש אשר מעדן את העברות ההילוכים ומשפר את תגובת התיבה להאצה.

הודות למשקל עצמי נמוך של 1,050 ק”ג בלבד, נתוני הביצועים עומדים על 9.7 שניות מעמידה ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 188 קמ”ש. לתיבת ההילוכים שני אופציות תפעול נוספות – מתג ספורט ל”חידוד” העברות ההילוכים, ולטובת נהיגה נמרצת יותר ומתג שלג/קרח, לעדן את העברת הכוח אל הגלגלים, כדי למקסם את האחיזה בתנאים חלקים מאוד.

תא הנהג. סיטרואן קקטוס
סיטרואן טאץ', מערכת מולטימדיה חדשה

בשורה גם בתא הנהג, מערכת המולטימדיה החדשה, שתכנס גם ליתר רכבי היצרן: סיטרואן קקטוס האוטומטי נבחר להיות הרכב הראשון בדגמי סיטרואן ופיג’ו המשווקים בישראל לקבל את המערכת החדשנית סיטרואן Touch. מערכת זו שתוכננה בשיתוף עם חברת ‘פוינטר’ מציעה, בעזרת חיבור קבוע לרשת האינטרנט מגוון רחב מאוד של יישומים שמשדרגים בצורה חסרת תקדים את השימושיות ללקוח – ניווט מלא של וייז, רדיו אינטרנטי, לחצן חירום, אפליקציות חניה, קישורית מלאה למוקד לתיאום ביקורים במרכזי השירות, פונקציית מניעת שכחת ילדים ברכב ועוד.

סיטרואן C4 קקטוס
נהיגה ראשונה בסיטרואן קקטוס אוטומטית

נהיגה ראשונה:
יצאנו לבדוק את הקקטוס האוטומטית ביום נהיגה מיוחד שסיטרואן הפיקו בהצלחה. המסלול – אולם התצוגה הראשי של לובינסקי (ליד איקאה ראשון לציון), דרך ערד – צומת זוהר, ועד ירוחם. המסלול, קשוח לפרקים, איתי ברכב, הנווט (“שימי גז, גז, גז”) – אריאל אלסיבוני, בן זוגי, והיעד – מלון “אירוס המדבר” בעיר ירוחם. סה”כ  260 ק”מ.

קודם כל, חשוב לציין, שהמושבים המרווחים והרחבים, דמויי ספה, תמכו בצורה טובה לאורך כל הנסיעה. בלי סיבובי צוואר, מתיחות שריר, או עייפות. הדרך התחילה בנינוחות, דרך כביש 6, נסיעה מהירה, שוטפת, ונוחה. מנוע 1.2 טורבו “פיור טק” של היצרן, מוכיח את עצמו בכל רכב מבחן של פיג’ו – סיטרואן שבחנתי עד כה. זריז, גמיש, ויעיל. תיבת ההילוכים האסייתית, בעלת 6 הילוכים (AISIN), מגבה אותו בתאוצות, בהאצות, וכך מתקבלים ביצועים טובים בכל שלב בדרך.

תא הנהג מעוצב כמו בדגם הידני, השינוי היחיד בו הוא מערכת המולטימיה החדשה. איכות החומרים טעונת שיפור בעיני, אבל תא הנהג פרקטי מאד, והכל נראה טוב ומעוצב יפה. יש תאי אחסון לבקבוק שתייה, ניידים ואחסון קשקושים קטנים. תא הכפפות דמוי מזוודה נפתח כלפי מעלה, ויש בו הרבה מקום אחסון.

החל מהירידות של כביש ערד-ים המלח, היה אפשר לבחון את המתלים מבחן אמיתי – מבחן העומס. בזכות אריאל, שפרגן לי לנהוג כמו שאני רוצה “ולבחון את הרכב במגבלות”, הצלחתי להבין איזה רכב נהדר זה הסיטרואן קקטוס. פניתי, האצתי, בלמתי והאצתי שוב. המון עומס, מהירות גבוהה, והכל עבד טוב. ההגה, המתלים, והמנוע עבדו קשה וטוב. הקקטוס נתן לי גב מלא לאורך כל הדרך. פשוט כיף ומפתיע.

במחיר ההשקה 99,990 ש”ח, וגם במחיר המלא של הסיטרואן קקטוס האוטומטית (104,900 ש”ח), מדובר בחבילה טובה מאד, שמעניקה הרבה תועלת לנהג בעלות שפויה. סיטרואן קקטוס אוטו’, הוא רכב פנאי גדוש בסטייל, מבפנים החוצה, עם שילוב מנוע-תיבה-מתלים מעולה. 

תמונה מתוך יום נהיגה עם קקטוס ידנית בשנה שעברה. צילום: בני דויטש

בטיחות

בסיטרואן קקטוס מותקנת מערכת בטיחות של מובילאיי להתרעה בפני סטייה מנתיב הנסיעה, התקרבות מסוכנת לרכב מלפנים, זיהוי תמרורים והולכי רגל החוצים את הכביש.

אחריות

כמו עם סיטרואן C3 החדשה, גם לקקטוס האוטומטי תהיה אחריות יצרן ל-5 שנים מלאות, כמו גם לגרסה הידנית.
זאת, כחלק במהפכת השירות שעוברת קבוצת לובינסקי אשר תיגע גם בכל מרכזי השירות בישראל להעלאת הסטנדרטים ושיפור חוויית הלקוח. 

גרסה אוטומטית לסיטרואן קקטוס

מפרט טכני:

מנוע: בנזין טורבו, 1.2 ליטר, 3 ציל’
הספק: 110 כ”ס ב-5,500 סל”ד
מומנט: 20.9 קג”מ ב-1,500 סל”ד
תיבת הילוכים: אוטומטית AISIN, 6 הילוכים
100-0: 9.7 שניות
מהירות מרבית: 188 קמ”ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 21.7 ק”מ לליטר
אורך, רוחב, גובה: 415.7, 172.9, 149 ס”מ
בסיס גלגלים: 259.5 ס”מ
משקל: 1,050 ק”ג
מידת צמיגים: 205/50 R17
נפח מכל דלק: 50 ליטר
נפח תא מטען: 348 ליטר
אחריות: 5 שנים

רמת זיהום אוויר 4.
צריכת דלק ממוצעת ביום הנהיגה – 14.5 קילומטר לליטר בנהיגה אגרסיבית (משולבת).

מחירים וגרסאות

סיטרואן קקטוס 1.2 בנזין טורבו 110 כ”ס אוטומטי:
רמת אבזור FUN מחירון 104,900 – מחיר השקה 99,000 שקל.
רמת אבזור ONE TONE מחירון 109,900 שקל מחיר השקה – 107,900 שקל.

מחירי השקה לגרסאות הידניות, FUN:
קקטוס 1.2 בנזין 82 כ”ס 78,900 שקל בתקופת ההשקה במקום 88,900 שקל מחיר מחירון
קקטוס 1.2 בנזין טורבו 110 כ”ס  86,900 שקל בתקופת ההשקה במקום 96,900 שקל.

לעוד פרטים על הדגם

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “השקה ארצית ונהיגה ראשונה – סיטרואן קקטוס אוטומטי”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 5 =