השקה: לקסוס UX קרוסאובר עירוני החל מ-205,000 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לקסוס ישראל משיקה רכב קרוסאובר עירוני מעוצב ומאובזר, החל מ-205,000 שקלים

לקסוס UX. קרוסאובר לעיר החל מ-205,000 שקלים

לקסוס ישראל מתחילה בשיווק דגם ה-UX, קרוסאובר קומפקטי יוקרתי חדש לחלוטין. דגם ה-UX מהווה נקודת ציון חשובה בהתפתחות מותג לקסוס, וירחיב את אחיזתו בשוק הפרמיום עם הכניסה לסגמנט חדש (C SUV PREMIUM). הוא מציע יוקרה, בטיחות וחדשנות בחבילה המשלבת בין אלמנטים עיצוביים נועזים לבין יחידות הנעה חדשות ויעילות במיוחד. שמו מבוסס על הקונספט שהנחה את צוות העיצוב והוא מתאר את ייעודה של המכונית: Urban (אורבני) + X-over (קרוסאובר) = UX.

ה-UX זהו הדגם הראשון של לקסוס המבוסס על פלטפורמת הארכיטקטורה החדשה – Global Architecture Compact (GA-C). מבנה קשיח במיוחד, מרכב כובד נמוך מאוד וכוונון מתלים מעודן מעניקים לדגם זריזות, שליטה ונוחות נהיגה.

ה-UX קיים בשתי גרסאות: UX 250h עם יחידת הנעה היברידית בהטענה עצמית (SELF CHARGING HYBRID) מדור רביעי, הכוללת מנוע בנזין 4 צילינדרים חדש ויעיל בנפח 2 ליטרים שפותח במיוחד לפלטפורמה זו, ו-UX 200 עם מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים כמעט זהה, המתאפיין בנצילות תרמית טובה.

המעצבים של לקסוס יצרו נושא עיצובי כולל המשלב בין חוזק לעידון, סגנון ועם זאת פונקציונליות. לגריל הקדמי נוספה דוגמת רשת חדשה עם אלמנטים נפרדים המשתנים בהדרגה בצורתם ככל שהם מתרחקים מסמל לקסוס שבמרכז. הגריל יוצר מראה תלת ממד מסקרן שנראה כאילו הוא משתנה מכל זווית צפייה.
עיצוב הפנסים משלים את חזית ה-UX ומעניק לה מראה נחוש ובטוח. פנסי היום ערוכים במוטיב של ראש חץ מעל הפנסים הקדמיים, ומדגישים את צורת ה-L המוכרת של פנסי לקסוס.

צורתה הבסיסית של המכונית זורמת מקווי הגריל הקדמי ועוטפת את תא הנוסעים. משטחים חדים ומפוסלים וחזית וכנפיים אחוריות בעיצוב דרמטי משדרים חוזק, ואילו גלגלים גדולים בעלי פרופיל אווירודינמי שהורחקו לפינות, יחד עם רצועה קדמית נועזת, יוצרים נוכחות זריזה.
הפנסים האחוריים תורמים גם הם ליציבות. הם מתחילים בחלק העליון של הכנפיים האחוריות ומתפרסים על פני חלקה האחורי של המכונית. עיצוב זה מפחית גם את המערבולות והרמת האוויר, ותורם ליציבות הרכב בזמן פניות ונסיעה כשיש רוחות צד.

לקסוס עיצבה את תא הנוסעים של ה-UX כך שיעורר תחושה של מכונית סדאן יוקרתית דינמית, אך עם תנוחת ישיבה גבוהה יותר. החומרים והעבודה משלבים מסורות יפניות של אומנות עבודת יד עם שיטות ייצור חדשניות.

בהשראת קונספט האדריכלות היפני המסורתי “אנגאווה” המטשטש את הגבולות בין פנים וחוץ הבית, המעצבים יצרו תחושה של רצף בלתי מורגש בתוך ה-UX. ממושב הנהג, החלק העליון של לוח המכשירים נראה כאילו מתפשט מעבר לשמשה לתוך הכנפיים. התוצאה מעניקה לנהג שדה ראייה מצוין ותחושה ברורה של ממדי המכונית ומיקום הצמיגים. במבט מחוץ לרכב, נראה כאילו מכסה המנוע מחובר ישירות ללוח המכשירים דרך השמשה.

בקרי שליטה אינטואיטיביים וצגים חדים
עיצוב לוח המכשירים של ה-UX משלב בין מאפיינים ייחודיים של לקסוס לבין טכנולוגיה אינטואיטיבית. צג ה- LCD ‏7 אינץ’ TFT יוצר באופן דיגיטלי שעונים אנלוגיים מציאותיים בחלל תלת ממדי.
ממשק המגע (Lexus Remote Touch Interface (RTI עוצב לשם קלות השימוש בדומה לשימוש בסמארטפון. ה-RTI משתמש בפעולות אינטואיטיביות, כגון נקישה כפולה ודפדוף כדי לחקות מחוות נפוצות בטלפונים ניידים. רטט של משטח מגע מורה למשתמש מתי הסמן זז, מה שמאפשר להצביע בקלות עם הסמן על כפתור הפונקציה הרצויה. מתג בבסיס משטח המגע מעלה מסך הפעלה עם פונקציות רלבנטיות כגון מיזוג אוויר וניווט, ומאפשר גישה קלה יותר מבלי לעבור בין תפריטים.

רב תכליתיות המושגת על ידי מפרט שהוקדשה לו מחשבה רבה
בחבילת ה-UX יש תכונות שהופכות את הנסיעה בעיר לקלה הרבה יותר. בסיס גלגלים באורך 2640 מ”מ תורם לנסיעה חלקה ויציבה ולמרחב בתא הנוסעים. אורך של 4495 מ”מ, הטוב בקטגוריה, וקוטר סיבוב של 14.4 מ’ משפה לשפה מקלים על התמרון ועל החנייה.

קל להיכנס ולצאת מהרכב הודות למספר גורמים, ביניהם מיקום אופטימלי של נקודת אגן הירכיים, פרופיל מקוטע של הפס התחתון מתחת לדלתות וצורתה של כרית המושב. לאחסון בתא הנוסעים, ה-UX מציע את תיבת הקונסולה הגדולה בקטגוריה.

טכנולוגיה סוחפת בקצות האצבעות
דגמי לקסוס UX מציעים מערכת מולטימדיה מתקדמת .. צג EMV (Electro Multi Vision) 7 אינץ’ מגיע כסטנדרט, וצג EMV בגודל 10.25 אינץ’ קיים בדגמי ה-F-SPORT.
מערכת הסאונד Lexus Premium Sound System המגיעה כסטנדרט יכולה לנגן פורמטי אודיו דיגיטליים ברזולוציה הגבוהה ביותר מהתקן USB, ולהעביר יותר נתונים מוזיקליים מאשר תקליטור. יציאות USB כפולות במושב האחורי מאפשרות לנוסעים להשתמש ולטעון את הסמארטפונים או הטאבלטים שלהם.
מערכת עם 6 רמקולים המגיעה כסטנדרט ואפשרות של מערכת עם 8 רמקולים הכוללים דיאפרגמות העשויים מסיבי פחם ובמבוק מפחיתים מסה ומעניקים קולות טבעיים וסאונד משופר של תדרי אמצע.

טכנולוגיות הבטיחות והסיוע לנהג המתקדמות ביותר
הגרסה האחרונה של +Lexus Safety System המיושמת ב-UX מוסיפה יכולות חדשות ומרחיבה את מגוון תרחישי הנסיעה שבהם ניתנים אמצעי הגנה נוספים לנהג ולנוסעים וסיוע במניעת תאונה. התכונות החדשות כוללות יכולות נהיגה סמי-אוטונומיות, כגון: מערכת אוטונומית לבלימהPre-Collision System,Adaptive Cruise Control עם קישור למערכת זיהוי תמרורים המאפשרת התאמת המהירות לתמרורים בלחיצת כפתור, מערכת שמירה על נתיב המסוגלת לעקוב אחר מסלול הנסיעה של הרכב מלפנים, זיהוי רוכבי אופניים בשעות היום כחלק ממערכת קדם התנגשות ‏Pre-Collision System (PCS) וכן זיהוי הולכי רגל בשעות לילה, מערכת אור גבוה משתנה אוטומטית דו-שלבית (Adaptive High Beam System (AHS.

תא נהג לקסוס UX

ב-UX שילוב בין זריזות, שליטה ונוחות נהיגה חלקה ושקטה שהנהגים בעיר יאהבו. המפתח להשגת איזון זה הוא בניית ה-UX סביב פלטפורמת GA-C החזקה במיוחד. שימוש נרחב בפלדה המתאפיינת בחוזק מתיחה גבוה, דבקים חזקים במיוחד וריתוך ברגים בלייזר מעניקים מבנה קשיח ביותר, הבסיס החיוני להתנהגות כביש דינמית ונוחות נהיגה ברכב יוקרה.
על ידי שימוש באלומיניום בדלתות הצדדים, הכנפיים, מכסה המנוע ובחומרים מרוכבים בתא המטען, ל-UX יש את מרכז הכובד הנמוך ביותר בקטגוריה שלו (594 מ”מ). כתוצאה מכך, הוא מעניק תחושה בטוחה וזריזה המזוהה עם מכוניות הצ’בק דינמיות נמוכות יותר.

UX 250h: הנעה היברידית של לקסוס בהטענה עצמית Charging Hybrid Self מדור חדש
ה-UX 250h מאובזר במערכת הנעה בשיטת Lexus Self-Charging Hybrid מדור רביעי, הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר חדש, צירייה היברידית חדשה, סוללה קומפקטית חדשה ויחידת בקרת הספק חדשה. עם הספק מערכת כולל של 184 כוח סוס, ה-UX 250h משלב בין נצילות דלק גבוהה לבין חוויית נהיגה מגיבה, טבעית וחלקה.

שיפור במנוע החשמלי וסל”ד המנוע מעניקים תחושת האצה לינארית ללא סיבובי מנוע גבוהים. מהירות המנוע מסונכרנת עם מהירות המכונית כדי ליצור תחושת האצה רציפה ומידית. המהירות שבה המערכת ההיברידית יכולה לכבות את מנוע הבנזין, לדוגמה כאשר נוהגים במדרונות ארוכים, הועלתה ל-115 קמ”ש.
סוללת ניקול מטאל הידריד (NiMH) קומפקטית וקלה ומערכת קירור קומפקטית ממוקמות מתחת למושב האחורי ובכך תורמות למרכז כובד נמוך של המכונית.

גרסה היברידית וגרסה ספורטיבית. לקסוס UX

UX F SPORT HYBRID
ה-UX F SPORT ההיברידי כולל גריל קדמי בעיצוב בלעדי עם דוגמת רשת המורכבת מחלקים נפרדים בצורת L. הפגוש הקדמי הבלעדי של ה-F SPORT מכיל מסגרות גדולות של פנסי ערפל עם גימור כרום בצורת L ואותה דוגמת רשת כמו הגריל. פגוש אחורי בעיצוב מחודש וגימור שחור מבריק מקדימה ומאחור משלימים את מראה הדגם.

בפנים הרכב, ל-F SPORT תכונות בלעדיות כגון מושבי ספורט קדמיים עם שיטת קצף משולב העוזרת למושבים להתאים עצמם לגוף הנוסע. המושבים הקדמיים המיוחדים של ה-F SPORT מתכווננים חשמלית ב-8 צורות, כוללים כוונון של אזור המותניים וכוונון ידני קדימה ואחורה של משענות הראש.

ב-F SPORT צג מולטימדיה 8 אינץ’ TFT גדול יותר המשתנה בהתאם למערכת ההנעה (בנזין או היברידית) ומצב הנהיגה הנבחר. בלוח השעונים של ה-F SPORT בלבד, יש טבעת נעה לשינוי קל של תצוגת המידע שמקורה במכונית העל לקסוס LFA ובמכונית הקופה פרמיום LC. לחיצה על כפתור בהגה מזיזה את הטבעת ימינה ומגדילה את צג המידע.

הגה F SPORT בחיפוי עור, ידית הילוכים בגימור עור, משענת רגל מאלומיניום ודוושות אלומיניום גם הם חלק מהחבילה.

דרור גורלניק, מנכ”ל לקסוס ישראל: “אנו נערכים לקראת ביקושי שיא לדגם החדש, אשר מעורר עניין רב עוד בטרם הגעתו לישראל. אנו צופים כי כל המלאי העומד לרשותנו, כ-500-600 יחידות בשנה הקרובה, יימכר במלואו תוך זמן קצר. הדגם זוכה לביקושים יוצאי דופן בעולם כולו, ולראייה זמן ההמתנה לדגם זה ביפן כבר עומד על כשנה”.

מחירים:
205,000 שקלים לדגם הבסיס
עד 265,000 שקלים לדגם ה-F SPORT

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − 11 =