השקה עולמית: לנדרובר דיסקברי מתיחת פנים – עיצוב והיצע מנועים משופר

 

לנדרובר דיסקברי מתיחת פנים 2020
השקה עולמית: לנדרובר דיסקברי מתיחת פנים – עיצוב והיצע מנועים משופר

לנד רובר דיסקברי החדש זוכה למתיחת פנים עיצובית ופנימית יוצאת דופן, וחוזר עם מרחב פנימי חכם וורסטילי, טכנולוגיות ואבזור נוחות והיצע מנועי דיזל מתקדמים וירוקים יותר

 

הדיסקברי החדש מציע את הדור החדש והמתקדם ביותר של מנועי דיזל ובנזין Ingenium בעלי 6 צילינדרים טוריים, מערכת מידע ובידור Pivi Pro מתקדמת, נוחות ושימושיות עילאיות. הדיסקברי החדש נשאר רכב ה – SUV  פרימיום בעל 7 מושבים מלאים העדכני והורסטילי ביותר בעולם.

ארכיטקטורת תכנון הרכבים החדשה (EVA 2.0) תומכת במערכת של טכנולוגיות מתקדמות. הדיסקברי החדש מספק דרגות חדשות של תחכום, נחשקות ויעילות בעודו משמר את טווח היכולות המרשים שלו בכביש ובשטח ואת יכולות הגרירה שלו. עם הוספת מערכת סינון האוויר החדשה ועוד, הדיסקברי החדש דואג לנוסעיו יותר מאי פעם. 

 

עיצוב 

 

הנוכחות המובחנת שלו והפרופורציות האופטימליות של הדיסקברי החדש  מסתמכות על שלושה עשורים של מהפכה עיצובית. סממני העיצוב המפורסמים של הדיסקברי – מכסה המנוע הקונייכתי, הגג המדורג וקורת C הבולטת נשארו, אבל הדיסקברי החדש גם מביא איתו  אבולוציה  בעיצוב החיצוני ומייצר  נוכחות כביש בטוחה וחזקה יותר. 

פנסים חדשים בעלי חתימת LED עם מערכת תאורת יום (DRL) מספקים מראה תכליתי יותר כאשר במקביל לכך מאותתים דינאמיים יוצרים מראה מתוחכם והיי טקי. 

פגוש הקדמי חדש ורחב יותר ובצבע הרכב  ופתחי אוורור צדדיים חדשים משולבים לכדי חזות יותר דינאמית.
בחלקו האחורי של הרכב, פנסים חדשים בעלי חתימת LED ולהם נוסף פאנל שחור מבריק העוטף אותם. זאת בהתאם לפילוסופיית העיצוב המינימליסטי של לנד רובר  הפאנל מכיל את שמו של הדיסקברי ומספק נראות נקיה יותר לצידו האחורי של הרכב.

גרסת ה – R Dynamic מציגה חזות יותר אסרטיבית וקשוחה עם מספר אלמנטים עיצוביים ייחודיים

 

טכנולוגיות וקישוריות

 

בפנים הרכב, לנד רובר דיסקברי החדש נהנה משיפורים עיצוביים המדגישים את היוקרה ואת עבודת הפאר בפריסת שבעת המושבים המלאים ברכב, עם חלל נוסעים מרווח המכיל את מערכת המידע והבידור הפורצת דרך של לנד רובר, Pivi Pro. בקונסולה המחודשת, יכול ליהנות הנהג ממסך מגע HD חדש וגדול ב48% מקודמו וזה מספק ממשק מהיר ואינטואיטיבי בכדי להקל לשמור על בטיחות הנוהג ברכב. 

עם מבנה תפריט נוח לתפעול ועיצוב פורץ דרך, מערת Pivi Pro מספקת תגובות מיידיות כבר בעת התנעת הרכב, אפילו בפעם הראשונה. למערכת סוללת גיבוי מה שמאפשר לה לספק הוראות ניתוב בתוך שניות בודדות וכן לתפריטים הרחבים להציג את הפונקציות המבוקשות ביותר להיות יותר נגישות כבר במסך הבית, על מנת לצמצם הסחות דעת לנהג.

לדיסקברי החדש האפשרות של עדכון תוכנה באוויר (SOTA) מבלי להתפשר על הביצועים של אף פונקציה (מותנה בהימצאות wifi). טכנולוגיית SOTA (Software-Over-The-Air) של לנד רובר, מאפשרת עדכון מקוון של 44 מודולים אלקטרונים המצויים ברכב מבלי להגיע אל מרכז השירות. 

בשילוב לוח שעונים וירטואלי המבוסס על מסך 12.3 אינץ’ הדיסקברי מציג מיודע רב בלוח השעונים ומשאיר את המסך המרכזי לשליטה שיישומים אחרים.  לוח השעונים ניתן להתאמה בהתאם להעדפות הנהג ממבנה שתי חוגות מסורתי, מפת ניווט בתלת מימד וכן שילובים נוספים.

בנוסף, ללקוחות קיימת אפשרות לצפות במידע אודות הנסיעה שלהם על השמשה הקדמית באמצעות טכנולוגיית HEAD UP DISPLAY החוסכת מהנהג את הצורך להסיט את המבט בעת הנהיגה לשם קבלת מידע הנדרש לו בעת הנהיגה. הממשק עם הטלפון החכם אף הוא קל ונוח לתפעול, הודות לApple Car Display, מערכת המאפשרת התממשקות של עד שני מכשירים במקביל. מערכת Android Auto אף היא קיימת במתכונת הסטדנדרטית שלה ברכב. כמו כן, קיימת אפשרות להטעין את הטלפון באופן אלחוטי על משטח הטוען את האלפון ובה בעת מגביר את השדר הסלולרי.

נוחות הנוסעים ברכב משופרת מתמיד. בין היתר ניתן למצוא את מערכת האיוניזציה וסינון האוויר ברכב, כעת עם טכנולוגיית סינון 2.5PM המערכת סורקת את איכות האוויר הנכנס לרכב, מודדת את האיכות שלו ועושה שימוש אוטומטי במסננים על מנת לצמצם את רמות האלרגנים, רעלנים וחלקיקים מזיקים הנמצאים בחלל הרכב ובכך מסייעת לשיפור איכות האוויר לנהג ולנוסעים ברכב. 

לשיפור הנוחות והיעילות ברכב, מוצעים תופסנים ייעודיים Click and Go לתליית טאבלטים על משענות המושבים הקדמיים לטובת יושבי השורה השניה. מערכת תופסנים זו הינה נוחה במיוחד שכן מציעה שקעי USB-A להטענה ובכך מצמצמת חוטים מיותר של מטענים.  

בחזית נמצא ההגה המשלב בתוכו כפתורים “נחבאים עד שהם נדלקים”, מעבירי הילוכים בצידי ההגה וכן ידית הילוכים בעיצוב חדש.

 

 

מנועי דיזל מתקדמים ומזהמים פחות. לנד רובר

 

ורסטיליות

ורסטיליות הינה סימן ההיכר המובהק של משפחת רכבי הדיסקברי. הדיסקברי החדש המרווח והמתוחכם, כמובן ממשיך את המסורת. פתיחת תא המטען באמצעות מחווה מאפשרת זיהוי של תנועת כף הרגל מתחת לפגוש האחורי מאפשרת לפתוח את התא על ידי פתיחה אוטומטית של הדלת תוך שמירה שהדלת הפנימית של התא שומרת על כל ציוד הנשמר במרחב המאפשר תכולה של 2,485 ליטר (במצב של 5 מושבים). הדלת הפנימית בתא המטען אף משמשת כספסל הנפתח לשימוש בעת עצירות פנאי. גם כאשר הרכב במצב של 7 מושבים פתוחים, עדיין יש שפע של מקום בתא המטען וניתן למלאו עד 258 ליטרים וכן ניתן למצוא בחלל זה שקעי הטענה זמינים. 

בתוך הרכב, קיימת מערכת חכמה לקיפול ופתיחת המושבים, המאפשרת ללקוחות להתאים את פריסת המושבים לפי צרכיהם, תוך שליטה ממסך המגע המרכזי ברכב.

בחלקו האחורי של הרכב, עברו מושבי הנוסעים עיצוב מחדש לשם שדרוג נוסף בחוויית הנוחות שלהם. תמיכה צדדית משופרת, כריות מושבים ארוכות יותר, מלאות יותר ומעוצבות – כל אלו תורמים לתמיכה רבה יותר לנוסעי הרכב. עוד תורם לשיפור הוא המעבר של פתחי האוורור ליושבי השורה השניה  לצדי הרכב בקורה B וכך הם מספקים זרימת אוויר מוגברת.

צמיד פעילות אקטיבי מהדור החדש אף הוא זמין לשימוש הלקוחות. לצמיד כפתורי מגע, שעון ובמידה והנהג משתמש בו הוא יכול לנעול, לפתוח ולהתניע את הרכב ללא שימוש במפתח כלל.

הדיסקברי החדש זמין בגרסאות: S,SE,HSE וכן עם תוספת חבילת R DYNAMIC.

 

מנועים 

 

לנד רובר דיסקברי החדש מציג שלישיית מנועי Ingenium 6 צילינדים טורי חדשים, בדיזל ובבנזין, בעלי טכנולוגיית MHEV המשפרת את צריכת הדלק, הביצועים והנהיגה המעודנת. מנועים אלו מוצעים בצד מנוע הבנזין 4 צילינדר עם 300 כוחות סוס ומערכת Intelligent All Wheel Drive החכמה. 

משפחת מנועי השישה צילינדר בטור עוצבה ופותחה ביגואר – לנד רובר.  מנוע הדיזל המתקדם זמין ב249 כ”ס ו300  כ”ס בעוד שמנוע הבנזין העוצמתי מציע תפוקה של 360 כ”ס.

 

סדרת המנועים המוצעים בלנד רובר דיסקברי החדש:

 

2.0 ליטר בנזין, 300 כ”ס 4 צילינדר MHEV בעל מומנט 40 קג”מ המיוצר בין 1,500-4,500 סיבובים לדקה

3.0 ליטר בנזין, 360 כ”ס 6צילינדר MHEV בעל מומנט 50 קג”מ המיוצר בין 1,700-5,000 סיבובים לדקה

3.0 ליטר דיזל, 249 כ”ס 6 צילינדר MHEV בעל מומנט 57 קג”מ המיוצר בין 1,250-2,250 סיבובים לדקה

3.0 ליטר דיזל, 300 כ”ס 6 צילינדר MHEV בעל מומנט 65 קג”מ המיוצר בין 1,500-2,500 סיבובים לדקה

 

מנועי הדיזל 6 צילינדר בעלי 249 ו – 300 כ”ס בנויים משלדת אלומיניום קלת משקל והם מחליפים את מנועי ה-2 ליטר דיזל שהיו בדגם זה.

מערכת ה MHEV החכמה קוצרת ושומרת את האנרגיה המיוצרת במהלך פעולת המנוע ועושה בה שימוש לסייע למנוע בעת ההאצה ומספקת אנרגיה למנועי 6 צילינדר ו4 צילינדר ביעילות. הפעולה הזו מספקת תפעול מעודן יותר למערכת הStart/Stop. 

כל דגמי הלנדרובר דיסקברי החדש בעלי מנועי Ingenium שישה צילינדר מצוידים במערכת Intelligent Driveline, המייצרת חלוקת כוח אופטימלית בין הסרנים הקידמי והאחורי בעת הנסיעה, זאת על ידי שימוש  במיגוון  חיישנים לחלוקת הכוח בהתאם לתנאי הנהיגה. מערכת Intelligent All Wheel Drive החכמה ממקסמת את האחיזה והדינאמיות מה שמתבטא לבסוף בצריכת דלק מופחתת ובלי להתפשר על הביצועים בשטח.

בנוסף לכך, מערכת מתלי האוויר מתוחכמים מאפשרים נוחות מקסימלית בכל סוג שטח וכוללים הנמכה אוטומטית במהירויות גבוהות. טכנולוגיית Adaptive Damping דוגמת את תנאי הנסיעה 500 פעמים בשנייה ומכוונת את הבולמים להתאמה אופטימלית לתנאים ולמהירות.

עם טכנולוגיית Terrain Response 2, הדיסקברי החדש מתוכנן להתאים את תנאי הנהיגה לתנאי הדרך בעוד שמצב Wade Mode החדש (צליחת מים) מאפשר לרכב לנסוע בצורה אופטימלית במעבר מים עמוקים ואף מפעיל את הבלמים באופן אוטומטי כאשר הנהג משחרר את Wade Mode  על מנת להחזיר את מלוא הביצועים מהלחיצה הראשונה על הבלמים.

 

לנדרובר דיסקברי החדש נהנה מטכנולוגיית ClearSight Ground View המספקת לנהג את תמונה של הנעשה בשטח בחלקו הקדמי של הרכב בעזרת שימוש במצלמות המשדרות במסך המגע המרכזי. המאפיין החכם הזה הוא סממן לראיה העתידנית של לנד רובר באמצעות טכנולוגיית “מכסה המנוע השקוף” ומסייע לנהג בעת תמרון הרכב בתנאי השטח לראות מכשולים אפשריים בדרך ולהימנע ממפגש איתם. 

 

מייק קרוס, מהנדס ראשי לנד רובר: “הדיסקברי החדש משלב גיאומטרייה מעולה של רכב כביש-שטח עם התנהגות דינאמית משובחת ושליטה בתנודות הרכב. כל זאת כאשר הוא משמר את נוחות הנסיעה המפורסמת של הדיסקברי. עם מערכת מתלי האויר שאין דומה לה  בתעשייה, שילדת אלומיניום קלה ומערכת העברת כוח מתוחכמת הרכב שומר את מעמדו כ SUV שבעה מקומות שהינו ורסטילי ביותר, בעל יכולות רבות, מעודן ונעים מאד לנהיגה”.

 

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.