השקה: פיג’ו 308GTI החדשה בישראל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

פיג'ו 308GTI חוזרת אלינו מתוחת פנים, עם עדכוני עיצוב ותוספת מערכות בטיחות מתקדמות

שומרת על ה-DNA הספורטיבי. פיג'ו 308 GTI

קבוצת לובינסקי משיקה את הדור החדש למכונית הספורטיבית המסעירה, פיג’ו 308GTI לאחר שעברה מתיחת פנים.

שילוש האותיות האייקוני שהצית את האהבה לנהיגה בקרב רבים מאז אמצע שנות השמונים עם ה-205, 106, 206, 207, 208 306 ו-309 GTI, חלחל עמוק לתוך ה-DNA של ה-308 החדשה.

ה-308 GTI החדשה עברה מספר עדכונים חשובים באמצע חייה ואלה כוללים:
– שיפור בטיחותי חשוב עם תוספת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות: בקרת סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה, שליטה אוטומטית באורות הדרך והמעבר ומצלמת נסיעה לאחור עם חיישנים גרפיים קדמיים ואחוריים.
– עדכוני עיצוב עם פגוש קדמי, גריל ומכסה מנוע חדשים. תיחום כרום לגריל עם כיתוב PEUGEOT באדום, פס תחתי בפגוש הקדמי בצבע אדום (למעט במכוניות אדומות, בהן הפס בצבע שחור) ותוספת של צביעה חיצונית חדשה עם שילוב ה-Coupe Franch – כחול מגנטי.

ביצועים

פיג’ו 308 GTI ממשיכה להציע את יחידת הכוח החזקה, עם 270 כ”ס ו-33.6 קג”מ שמופקים ממנוע בנפח 1.6 ליטר בנזין טורבו והוא משודך לתיבה ידנית עם 6 הילוכים. כדי להבטיח שהכוח יעבור ביעילות את הגלגלים והאספלט, הציר הקדמי מצויד בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מסוג TORSEN. בנוסף לכך, מתלי ה-308 GTI הונמכו ב-11 מ”מ ביחס ל-308 העממית וכוילו במיוחד עבורה כדי להקנות לה יציבות מקסימלית, אך עדיין יציעו נוחות נסיעה גבוהה מאוד. בהתאם ליכולות התאוצה וההתנהגות, ה-308 GTI מצוידת בבלמים עוצמתיים – צלחות בלימה בקוטר 380 מ”מ וקאליפרים חזקים במיוחד בצביעה אדומה.

להשלמת החוויה הספורטיבית, ה-308 GTI נבדלת מאחותה העממית עם חישוקים קלים בקוטר 19 אינץ’, צמד לועות אגזוז מאחור, פגושים עמוקים מלפנים עם פתחי יניקה מוגדלים ואף אפשרות לצביעה הדו-גוונית האיקונית (Coupe Franche) של פיג’ו במכוניות הספורט מתוצרתה.

פיג'ו 308GTI החדשה

עיצוב חיצוני

כבר במבט ראשון לא ניתן לטעות בכוונותיה של ה-308GTI החדשה, אשר מבוססת על פלטפורמת ה-EMP2 החדשנית. מכל כיוון שמתבוננים בה, היא נראית חדה, אתלטית ומוכנה לצאת לטרוף את הכביש. הצביעה הדו-גוונית הקרויה Coupe France יוצרת בולטות מידית ואת זו משלימים חישוקים קלים בגימור סיבי פחמן בקוטר 19 אינץ’ שמכילים בתוכם בלמים ענקיים וקאליפרים אדומים חתומים על ידי Peugeot Sport, צמד לועות מפלט מאחור, חצאיות צד בולטות, פגוש קדמי חדש עם פתחי יניקת אוויר מוגדלים פנסים עם תאורת ‘לד’ מלאה, מכסה מנוע חדש ושבכה קדמית משובצת ומבריקה עם כיתוב PEUGEOT באדום.

ה-308 GTI מחודשת ממשיכה לשמור על ממדים חיצוניים קומפקטיים, אך בו בזמן להציע ממדים ומרחב נדיבים בתוך תא הנוסעים. אורכה 425.3 ס”מ, הרוחב הכללי עומד על 180.4 ס”מ, הגובה נישא לכדי 147.2 ס”מ ובסיס הגלגלים נפרש על פני 262 ס”מ, מה שמסייע לה ליצור תא נוסעים מרווח ומפנק לשימושים משפחתיים.

תא נהג מפוסל לחווית נהיגה

תא נוסעים

תא הנוסעים של ה-308GTI תוכנן בטכנולוגיית ה-i-Cockpit שנועדה להפוך את מלאכת הנהיגה לחוויה של ממש. פיסול הדשבורד עוטף את הנהג ומעמיד לרשותו סביבת מחיה דינמית ומתקדמת. ממולו גלגל הגה בקוטר קטן אשר נעים לאחוז ולתפעל בנהיגה והוא גם מחדד את רמת התחושה שעוברת לידי הנהג. מעל לגלגל ההגה נמצא לוח מחוונים שמציע את כל המידע הדרוש לנהג בזמן נהיגה. לוח מחוונים זה ניצב גבוה, משפר את שדה הראיה של הנהג החוצה ומסייע במציאת תנוחת נהיגה אופטימלית.

לצד התכנון החכם לתא הנוסעים, גרסת ה-GTI של ה-308 החדשה ממשיך להעצים את חוויית הנסיעה, בראש ובראשונה עם מושבי ספורט ייחודיים אשר חובקים את גוף הנוסעים והנהג ומחברים אותו למלאכת הנהיגה ולתחושות שעולות מהרכב בנסיעה. מושבים אלה מציעים כוונון חשמלי מלא ואף מוסיפים להציע גם עיסוי מפנק במהלך הנסיעה. בנוסף, תא הנוסעים נהנה גם מתפאורה ספורטיבית תואמת לשדרוג האווירה וזו כוללת תפירות אדומות לדשבורד, הגה מצופה עור שבראשו סימול מרכז באדום, ספי דלתות עם לוגו ה-GTI וכך גם בבסיס גלגל ההגה הקטום.

ה-308 GTI אמנם מציעה יכולות נהיגה ספורטיביות גבוהות במיוחד, אך אינה מתפשרת בכל הקשור לשימוש היומיומי. המרחב בתא הנוסעים גדול ומתאים לחמישה נוסעים, פתחי המיזוג מופנים גם לאחור לטובת היושבים בשורת המושבים השניה ותא המטען מציע נפח הטענה של 420 ליטר או 1,228 ליטר בקיפול המושבים.

270 כוחות סוס. פיג'ו 308GTI

מנועים ותיבות הילוכים

לב המערכת ב-308GTI הוא כצפוי המנוע החדש, החזק והיעיל ביותר בקבוצה ביחס לנפחו. זה עומד על 1.6 ליטר ועל ידי הגדשת טורבו הוא מפיק לא פחות מ-270 כ”ס, שמציגים יחס של 169 כ”ס לליטר וכן יחס מעולה של 4.4 ק”ג בלבד לכל כ”ס. עם זאת, בזכות שימוש במערכת לכיבוי המנוע בעמידה (Start&Stop), הוא פולט 139 קג”מ בלבד ויצרוך 16.6 ק”מ לליטר בממוצע, בהתאם לנתוני יצרן.

במבט טכני מעמיק יותר, המנוע החדש אשר מפיק 270 כ”ס ב-6,000 סל”ד ו-33.6 קג”מ בכל התחום שבין 1,900 ל-5,000 סל”ד, עושה זאת בעזרת טכנולוגיה מתקדמת במיוחד. הזרקת הדלק למנוע נעשית בלחץ של 200 בר, יחס הדחיסה עומד על 9.2:1, הבוכנות עשויות אלומיניום מחושל והן קלות במיוחד ומקוררות על ידי מערכת התזת שמן כפולה, הטלטלים מעובים ומחוזקים, המייסבים עשויים מפולימר מחוזק והאוויר שמגדש הטורבו דוחס למנוע מקורר על ידי מצנן ביניים גדול בחזית הרכב.

את הכוחות האלה מעביר המנוע אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית עם 6 הילוכים. גם תיבה זו עברה חיזוקים רבים ושונים כדי להתאים לתפוקה הגבוהה של יחידת ההנעה וגם לטובת שרידות ועמידות ארוכות שנים. על חלוקת הכוח בין שני הגלגלים הקדמיים אחראי דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מסוג TORSEN (Torque Sensing) והוא נועד לחדד עוד יותר את תכונות הניהוג ולשפר את יכולת הביצועים של הרכב גם בהאצה בכביש ישר וגם בכבישים מפותלים. 

ה-308 GTI החדשה היא גם הקלה ביותר בקבוצתה. בזכות שימוש נרחב באלומיניום ותכנון קפדני של מחלקת הספורט של פיג’ו – Peugeot Sport, מכונית זו וקלת 1,205 ק”ג בלבד, כולל מכל דלק מלא (53 ליטר). משקל קל זה יחד עם הכוח הרב של המנוע והדרך היעילה שבו הוא מתועל לכביש, מאפשרים ל-308 GTI להאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 6.0 שניות בלבד, ולהגיע למהירות מרבית שהוגבלה אלקטרונית ל-250 קמ”ש.

צמיגי מישלין בקוטר 19'

התנהגות, נוחות ואבזור

ה-308 GTI החדשה נצמדת לכביש על ידי רביעיית צמיגי מישלין פיילוט סופר-ספורט במידה 235/35 R19. אלה מולבשים על חישוקים קלים במיוחד עם גימור סיבי פחמן בקוטר 19 אינץ’. צמיגים אלה מיועדים לנהיגה ספורטיבית תובענית ומציעים אחיזה גבוהה מאוד בכביש, במיוחד תחת עומסים כבדים בפניות. צמיגים אלה הם החוליה הראשונה בחיבור ה-308 GTI לכביש ובינם לבין השלדה המוקשחת נמצאת מערכת מתלים מתקדמת שמורכבת מקפיצים בעלי קשיחות פרוגרסיבית, בולמי זעזועים מעובים, מוטות מייצבים קשיחים וקלים (אלומיניום חלול), כריות בולמים אקטיביות, זרועות A במתלה הקדמי מאלומיניום, זרוע אחורית מוקשחת ועוד.

ה-308 GTI תוצע ברמת אבזור גבוהה במיוחד שכוללת מערכת מסאז’ במושבים הקדמיים החשמליים, דוושות וספי דלתות מאלומיניום, פתיחת דלתות והתנעה ללא מפתח (KeyLess), בקרת אקלים אלקטרונית עם שני אזורי אקלים, תא כפפות מקורר, מסך מגע מרכזי בגודל 9.7 אינץ’, דיבורית בלו-טות’, שקעי AUX ו-USB, שני שקעי 12 וולט, שקע 230 וולט, הפעלה רציפה ואוטומטית לכל החלונות, מחשב דרך, בקרת שיוט, חיישני גשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פנסי ‘לד’ מלאים מלפנים ומאחור, חיישני אורות, פנסי ערפל, פונקציית הארה לתוך פניה, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית ועוד.

בטיחות

רשימת אבזור הבטיחות המקורי ארוכה גם כן וכוללת בקרת סטייה מנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי נסיעה, שליטה אוטומטית באורות הדרך והמעבר, מצלמת נסיעה לאחור כולל חיישנים גרפיים מלפנים ומאחור, בקרת יציבות (ESP) ניתנת לניתוק מלא, בקרת אחיזה, תגבור בלימה בחירום, ABS, חלוקת עומסי בלימה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בלם יד חשמלי, 6 כריות אוויר, אפשרות לנטרול כרית אוויר להתקנת מושב תינוק במושב הקדמי, עוגני איזופיקס ועוד. רשימת האופציות תכלול את הצביעה הדו-גוונית Coupe France וגג זכוכית פנורמי.

מחירים

פיג’ו 308 GTI החדשה תמשיך להיות מכונית הספורט בעלת התמורה הטובה ביותר למחירה, כאשר זה נותר ללא שינוי – החל מ-189,900 שקל ורמת האבזור הגבוהה ממילא בדגם זה, השתפרה עוד לאחר מתיחת הפנים, עם הוספת אבזור בטיחות חשוב.

מחיר: 189,900 שקל
תוספת ל-Coupe France: י10,000 שקל
תוספת גג זכוכית פנורמי + צבע פנינה: 12,900 שקל
תוספת גג זכוכית פנורמי: 9,900 שקל

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

18 − seven =