וולוו חונכת פס ייצור חדש לסוללות במפעל היצרן בבלגיה

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

חברת וולוו VOLVO חונכת פס ייצור חדש לסוללות לכלי הרכב שלה בבלגיה – התכנית: 50 אחוז מכוניות חשמליות והיברידיות ימכרו, מסך כל המכירות העולמיות עד שנת 2025

 

וולוו חונכת פס ייצור חדש לסוללות במפעל היצרן בבלגיה. צילום: דניאל דהרי

 

חברת וולוו חנכה היום רשמית פס ייצור חדש של סוללות במפעל הייצור הבלגי שלה בגנט, שם תחל לבנות את המכונית החשמלית הראשונה שלה, ה- XC40 Recharge P8, בהמשך השנה. חנוכת המפעל היא חלק מאסטרטגיית החשמול השאפתנית של וולוו ותוכנית הפעולה הידידותית לסביבה שלה. החברה שואפת לצמצם את צריכת האנרגיה הפחמית במכוניות שלה ב-40 אחוזים בין 2018-2025, כצעד ראשון בדרך למטרתה להפוך לחברה ידידותית לסביבה לחלוטין עד שנת 2040.

במהלך חמש השנים הבאות, וולוו תשיק מכונית חשמלית מלאה מדי שנה, מתוך כוונה להפוך את המכוניות החשמליות המלאות ל-50 אחוז מסך המכירות העולמיות עד שנת 2025, יחד עם הדגמים ההיברידיים. מכוניות נטענות יהיו השם הכללי של כל הרכבים הנטענים עם טעינה חשמלית מלאה או Plug-in Hybrid.

במהלך השנים הקרובות הרכבת הסוללות תהפוך לחלק חשוב בפעילות הייצור העולמית של וולוו כאשר היא ממשיכה לחשמל את כל מערך הייצור שלה. מפעל גנט יהווה כר ללמידה לאתרי ייצור אחרים מבחינת מיטוב תהליכים ויעילות. מוקדם יותר השנה הודיעה החברה על הקמת מתקן הרכבה של סוללות במפעל בארה”ב מחוץ לצ’רלסטון בדרום קרוליינה. בניית קו הייצור צפויה להתחיל בסתיו הקרוב.

החברה תבנה גם רכבים חשמליים מצברים במפעל ייצור המופעל על ידי וולוו בלוקיאו בסין, שם נבנות מכוניות וולוו המבוססות על פלטפורמת CMA לצד דגמים עם בסיס דומה של מותגי האחות פולסטאר ו-LYNK & CO. בשנה שעברה חתמה וולוו על הסכמי אספקה ​​ארוכי טווח עם שני ספקי סוללות עולמיים מובילים, CATL הסינית ו- LG Chem מדרום קוריאה. ההסכמים מכסים את אספקת הסוללות בעשור הקרוב לדגמי הדור הבא של וולוו ופולסטאר, כולל ה- XC40 Recharge P8.

 

מכירת 50 אחוז מכוניות חשמליות והיברידיות מסך כל המכירות העולמיות של וולוו עד שנת 2025. צילום דניאל דהרי

 

גנט הוא אחד משני מפעלי ייצור מכוניות המופעלים על ידי וולוו מכוניות באירופה ומייצר את וולוו מאז 1965. נכון להיום הוא מעסיק כ-6,500 עובדים. ה-XC40 Recharge P8 הוא הראשון במשפחת המכוניות החשמליות המלאות של וולוו. זוהי המכונית החשמלית המלאה הראשונה של החברה והוולוו הראשונה עם מערכת אינפנטיינט חדשה לגמרי המופעלת על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל.

ולוו היא הראשונה שזכתה בפרס מכונית השנה היוקרתית של אירופה בקטגוריית המכונית החשמלית המלאה על דגם XC40 ,רכב ה-SUV הנמכר ביותר. ה-XC40 Recharge P8 מבוסס על CMA, ארכיטקטורת רכב מודולרית מתקדמת שפותחה בשיתוף בקבוצת גיילי.

חרט ברוינאל, ראש תחום הייצור העולמי: “אני שמח לחגוג את האירוע הרגע הזה עם עובדינו כאן בגנט. כראשוני המפעלים שלנו שקיבלו פס ייצור לסוללות, גנט ממלאת תפקיד חלוצי כאשר אנו ממשיכים להכין את רשת הייצור שלנו לחשמל.”

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seven + 16 =