וולוו S60 החדש (מנוע T8) היברידי נטען בחשמל – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מבחן דרכים: וולוו S60 בדור החדש, מרווח יותר, חזק יותר ובטיחותי יותר, האם רשימת יתרונות לא נגמרת עושה אותו תחרותי מספיק מול המתחרות הגרמניות?

וולוו S60 החדש (מנוע T8) היברידי נטען בחשמל – מבחן דרכים

 

צילום: דניאל דהרי

 

מאי 2019, וולוו S60 בדור החדש נחשפת בישראל, במסיבת עיתונאים חגיגית בסוכנות החדשה של וולוו בהרצליה פיתוח. הדור החדש מגיע עם מנועים מוכרים של המותג, מנוע T4, מנוע טורבו, הזרקה ישירה, בנפח 2 ליטר עם הספק של 190 כ”ס (לא רע), ומנוע T8, שהוא סיפור אחר, עולם אחר – מגיע כחלק ממערכת הנעה היברידית: מנוע בנזין בנפח 2 ליטר טורבו ובנוסף מגדש-על, המספק 303 כ”ס, ואליו חובר מנוע חשמלי עם 87 כ”ס, יחד הם מספקים 390 כ”ס, ומומנט של 65.3 קג”מ.

הוולוו S60 החדש בגרסת ה-T8 הוא רכב מנהלים יוקרתי – ספורטיבי- היברידי-נטען בחשמל, ובדיוק כמו שזה נקרא ונשמע, אין הרבה מכוניות כמותו. לא מכוניות שנראות ככה, לא מרגישות ככה, ולא מספקות חבילה כל כך מלאה במחיר התחלתי כזה. הנה, כבר קיבלתם ספוילר.

אנחנו עדיין במסיבת העיתונאים, כן? עוד לפני שנכנסתי לרכב, הרחתי ומיששתי סביבת הנהג והנוסעים שלו, אנחנו צופים בטבלאות במצגת, טבלאות שמראות, שחור על גבי מסך לבן, שיש לו, לוולוו S60, הכל, ויותר מכל מתחרה: הוא הגדול והמרווח ביותר, הוא בטיחותי מאד, מאובזר יותר, טכנולוגי מקצה לקצה, והמחיר – מפתה, החל מ-255 אלף ש”ח לפני אגרת רישוי.

 

וולוו S60 החדש. רכב מנהלים יוקרתי היברידי נטען בחשמל
טעינה ביתית במשך 4 שעות. טווח נסיעה של 40 ק”מ על חשמל

 

כבר סוף מאי, אני כמה חודשים לפני הכרזת רכב השנה שלי (בנובמבר, כל שנה), “מלכת הכביש 2019”, ועל פניו, מולי ניצב מועמד סופר חזק ודומיננטי, שאת המנועים שלו אני מכירה היטב, וברור לי מה המנועים האלה עושים לרכבים השוודיים האלה. עושים אותם טילים בליסטיים, שווים בני שווים למתחרות הגרמניות הדומיננטיות. רק מה, הרכב הזה בושש להגיע. בחודשים אוגוסט עד אוקטובר, רגע לפני הכרזת רכב השנה, כשאני בלופים סביב עצמי, בוחנת 4-5 מכוניות מדי שבוע, הוולוו S60 לא היה זמין עדיין. ומבחני דרכים לא נראו באופק.

9 חודשים אחרי, עם הפנים קדימה, אחרי הכרזה של מלכה אחרת מבית אודי כרכב השנה שלי, אני מגיעה להרצליה שוב, הפעם לשים את ידיי באמת על המכונית שכל כך רציתי לנהוג בה עוד אז. עם כמה שהיא יפה (שימו לב, עברתי ללשון נקבה עכשיו), ומרשימה ואף אליטסטית, אם אפשר לכנות מכונית בשמות תואר כאלה, ברגע שיושבים בתא הנהג של ה-S60, מתרגלים אליה בשניות. קל מאד לאהוב אותה ולהסתגל לסביבת הנהג שבה – סביבת נהג אלגנטית, יחד עם זאת, גברית משהו, וכן הייתי שמחה מאד לראות ולהרגיש בה יותר אלגנטיות ועידון, כמו בדגמי ה-XC, הקרוסאוברים של וולוו. ואני לא מדברת על לייצר מכונית עם תא נהג לנשים, ממש לא.

 

הגה חייב עידון. וולוו S60
סביבת נהג קלאסית ויוקרתית. וולוו

 

שני דברים יכולים לשפר את ההרגשה הזו, עיצוב חדש להגה. ההגה בוולוו S60, לתחושתי, מתאים יותר לאוטובוס, או לדגמים הישנים של וולוו משנות ה-80. הגה גדול, חזק, נוכח מדי, ולא משתלב עם המודרניות של שנות האלפיים. ודבר נוסף, ראוי שברכב ממותג וולוו, שמייצג קידמה, ראשוניות, יוקרה וייחודיות, בעיקר בקטגורייה הזו, ימנעו משימוש בחומרים הפלסטיים המצועצעים וחלולים, כמו אלה שסביב תיבת ההילוכים, במתגים על הדשבורד ומאחור, סביב פתחי האוורור. זה שווה גם אלף שקל נוספים למחיר. יתר החומרים בתא הנהג והנוסעים הם חומרים טובים, איכותיים, שמרגישים ונראים טוב.

 

תראו, מטוס

מראה שחור קלאסי, יוקרתי, אופף אותי בתא הנהג. מושב הנהג החשמלי הורם מעלה מעלה, המראות כוונו, ההגה, והנייד חובר למערכת המולטימדיה המוכרת של וולוו, אפשר לצאת לדרך. הנעה שקטה בסיבוב מתג ההנעה הפלסטי המעוצב, אך ייחודי. החיה היפה הזו התעוררה, ואין לי ספק שהיא הולכת להסב לי הרבה מאד הנאה. אנחנו זוחלות יחד אל מחוץ לחניון התת קרקעי, אין לי ספק שאני יושבת במפלצת הלבנה הכי יפה ועדינה שברחוב הסדנאות בהרצליה. הכביש נפתח, והרגל לוחצת חזק חזק פנימה.

שומו שמיים. חיכיתי למבחן דרכים בו אני ארגיש שוב את הלב שלי מחסיר פעימה. את הגוף מתקשה, את האדרנלין נכנס לפעולה, ולא היה לי ספק שזה יקרה איתה. אני עפה קדימה, לא נוסעת. נתון ההאצה הרשמי הוא 4.6 שניות מאפס למאה, וזה מרגיש ככה. אחרי האצה חשמלית אדירה קדימה, מנוע הבנזין נכנס לפעולה. ההנעה הכפולה, לכל ארבעת הגלגלים, מורגשת היטב, אם ביציבות, בתחושה האוחזת הנהדרת הזו על האספלט, וברגע הראשון שאני פונה בצורה קצת אגרסיבית. חיה רעה, יפה, לבנה, ואוחזת.

 

וולוו S60 מבחן דרכים
למנהלים או משפחות. S60 החדש


היא לא ספורטיבית, היא פשוט חזקה מאד.
אין בה את התחושה “האלסטית”, החתולית, של מכוניות ספורטיביות. ואולי אין טעם לחפש בה את זה, כמכונית מנהלים יוקרתית ומפנקת. הוולוו S60 משככת טוב את מהמורות הדרך, ובנסיעה, כל נסיעה, תזכו לשקט בתא הנוסעים (מעט מאד רעשים מהכביש במהירות גבוהה). הגוף שלה גדול, והיא נראית מעט מגושמת מזוויות מסויימות מאחור, יחד עם זאת מעודנת ומלאה בסטייל. תיבת ההילוכים בוולוו S60 היא אוטומטית פלנטרית, עם שמונה יחסי העברה, תיבה שעושה עבודה מרשימה. לא הרגשתי אותה, זה סימן טוב. העברת ההילוכים מרגישה חלקה ונקייה מרעשים, נקישות, ותקיעויות. הבלמים – הבלמים צריכים לעבוד קשה כדי לעצור את ה-S60 על שני הטונות שלה ברמזורים, והלחיצה על דוושת הבלם אכן צריכה להיות עמוקה ולוחצת יותר.

הטווח החשמלי ברכב ההיברידי הנטען הזה הוא 40 ק”מ, הצהרת היצרן היא 50 ק”מ, אבל בלוח השעונים זה 40 ק”מ עגול, מה שעושה את הוולוו S60 החדשה לרכב כדאי מאד לאנשים שסדר היום שלהם כולל 20 ק”מ הלוך, 20 ק”מ חזור. כך לא יפגשו בתחנת דלק שבועות רבים. לשמחתנו, מכיוון שמדובר במכונית היברידית, “הפחד” מהטווח החשמלי לא קיים, יש מנוע בנזין פסיכי שרק מחכה שתלחצו אותו, ואני ממליצה לכם בחום, ללחוץ, ולהכניס את מנוע ה-T8 לפעולה, לנסוע ולגמוא מרחקים. לשבת על מושב הנהג הגדול ותומך, להניח את הזרוע הימנית, להדליק את מערכת השמע המצויינת של הרמן קרדון, על כל 13 הרמקולים שלה, וליהנות מהדרך.

 

מאובזרת ומוארת
3 מבוגרים או 3 מושבי בטיחות מלאים. מושב אחורי וולוו S60
תא מטען בנפח 390 ליטר

 

כל הצלילים וההתראות השונות בוולוו S60, הוגדרו על מנת להשתלב בנסיעה ולא כדי להציק לכם. הצלילים נעימים ולא צורמים, ההתראות נוכחות וברורות ולא מציקות או מבהילות. שום דבר לא אגרסיבי ברכב הזה חוץ מהתאוצות שלו, ואולי גם החזית קצת מאיימת… (מראה מבטיח ויפה). הוולוו S60 בדור החדש מקבל את שפת העיצוב העדכנית של וולוו, עיצוב חיצוני שקשה להוריד ממנו את העיניים, הרבה בזכות מרכב בדמוי קופה, פנסים קדמיים יפהפיים, ואורך של ספינה, שלמרבה ההפתעה נכנסה לי ללא קושי לחניה הדיי צפופה בבית, חניה שאני חולקת עם רכב נוסף. כך שממש לא צריך חניון פרטי, אולי כיסוי נגד שריטות. L

מרווח הפנים אדיר ברכב הזה. מלפנים, ובעיקר מאחור, ישבתי רגל על רגל, התרווחתי כמה שניתן, וכל פוזה אחרת, ונותר לי מרווח ברכיים ענק. המידות בדור האחרון צמחו: האורך: 476 ס”מ (13 ס”מ יותר), רוחב: 185 ס”מ, גובה: 143 ס”מ וגודל בסיס גלגלים של ה-S60 עומד הוא 287 ס”מ (93 מ”מ יותר מהדור הקודם). לצידי במושב האחורי יכולים לשבת עוד שני מבוגרים, ללא כל קושי, או 3 מושבי בטיחות מלאים.

תא המטען – בנפח 390 ליטר. נשמע נפח מצומצם מדי למשפחה, אבל איכשהו הצורה הרחבה והעמוקה שלו נראית גדולה, שימושית ופרקטית מאד.

 

החל מ-255,000 שקלים למנוע T4

 

בטיחות: לוולוו S60 מערכת City Safety הכוללת בלימה אוטונומית, עצמאית, שמסייעת לנהג להימנע מהתנגשויות אפשריות, מערכת המסוגלת לזהות הולכי רגל, רוכבי אופניים וחיות גדולות. בנוסף, ישנה גם מערכת ה-Pilot Assist, שמסייעת לנהג בפניות, תאוצה ובבלימה במהירות של עד 130 קמ”ש, כמובן שיש מערכת שמירה על סטייה מהנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמת 360 מעלות, ומערכות עזר מתקדמות נוספות.

מילה על מערכת המולטימדיה, שחוץ ממנה ומההגה המעט מגושם, אין לי מילה רעה נוספת על הרכב. זו מערכת מולטימדיה ותיקה יחסית ומוכרת, המתממשקת ל-Apple Car Play. המסך שלה הוא מסך מגע צבעוני, שעובד בסדר גמור, והתפעול שלה הוא דיי מובן, אבל לדעתי, זמנה של המערכת הזו עבר, והיא חייבת להיות מודרנית, מתקדמת, חדה ואטרקטיבית יותר, כדי לתת פייט כל שהו מול המערכות המתחרות, ממרצדס (ממשק MBUX מצוין), והמערכת החדשה גם של ב.מ.וו.

 

עיצוב חדש ויפהפה לפנסים
מערכת הנעה היברידית נטענת בחשמל

 

גם מערכת המולטימדיה וגם ההגה, הם סוג של סמלי מותג ברכבי וולוו, ובלעדיהם אולי עלול הרכב לאבד מקסמו הוולוואי. אולי קצת, יחד עם זאת, אני בטוחה שאפשר לעדן, לרכך ולחדד את הפיצרים האלה למראה יותר מודרני.

ואחרי הכל, קל מאד להתחבר לרכב הזה, לאהוב אותו, ולדמיין שהוא יהיה שלך, וזה זוקף הרבה נקודות לזכותו, ועם תמחור יחסית נגיש, למי שמכוון לרכב בקטגוריות הללו, הוא הופך לרכב שחובה עליכם לבדוק. בין אם את/ה מנהל/ת או משפחה.

 

דירוג בטיחות: 7 מתוך 8
דירוג זיהום אוויר
– 2 מתוך 15
צריכת דלק – 9 קילומטר לליטר. או שפשוט תסעו על חשמל.
משך טעינת סוללה: הטענה ביתית (עמדת טעינה ביתית) בין 4-4.30 שעות (16 אמפר).
לא ניתן להטעין בעמדה מהירה.

וולוו S60 T8 ברמת גימור INSCRIPTION – מחיר 298,900 ש”ח

כתבות נוספות על “פלאג אין הייבריד”

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

thirteen − 9 =