וולוו V60 קרוס קאנטרי (גרסת סטיישן | בנזין) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
וולוו V60 סטיישן מבחן דרכים
וולוו V60 קרוס קאנטרי (גרסת סטיישן | בנזין) מבחן דרכים

וולוו V60 CROSS COUNTRY רכב הסטיישן המוגבה והמאד מרשים ומיוחד הזה הגיע אלי למבחן דרכים, בגרסת הבנזין, 2 ליטר עם 255 כ”ס (ומנוע חשמלי קטנטן)… ומה אתם יודעים, בסוף גם יצא מזה סרטון

 

צילום ועריכת וידאו: אנטון פילין

 

וולוו עושים עבודה מצוינת בשנים האחרונות, ומייצרים מכוניות טובות מאד, מרשימות, ומתומחרות באופן כזה שלא משאיר אף קונה פוטנציאלי של רכב מנהלים/קרוסאובר יוקרה אדיש. פשוט כי אי אפשר להישאר אדיש למדד העלות – תועלת של משפחת דגמי וולוו.

כן, וולוו חותרים ומכוונים לירוק, פלאג אין הייבריד ודגמים חשמליים, אבל עדיין אפשר לפגוש דגמים, כמו הוולוו V60 CROSS COUNTRY, שמונעים ע”י מנוע 2 ליטר טורבו לא חסכוני במיוחד (8.2 קילומטר לליטר בנסיעה דיי מאומצת) עם 255 כ”ס, מומנט של 35.7 קג”מ, החל מ-1,800 סל”ד, והאצה של 6.9 שניות מאפס למאה קמ”ש. יש גם חיזוק קטן של מנוע חשמלי, שמספק 13 כ”ס, ונועד בעיקר להחליק את תחושת ההתנעה החוזרת של מערכת הסטארט אנד סטופ. מה שנקרא Mild hybrid, לחיסכון בדלק זה לא עוזר, גם לא לדירוג הזיהום (13 מתוך 15 מרביים).

זה רכב סטיישן ייחודי וייעודי לנסיעה בשטח וטיולים רגועים, בעל מרווח גחון של 21 ס”מ, (זווית גישה 15 מעלות, זווית נטישה 21 מעלות), וקחו בחשבון שהרכב הזה, כבר מרגע זה, הופך להיות “פיס נדיר” ייחודי ושונה בנוף. וזה לדעתי, התמריץ הכי גדול ללקוחות חובבי רכב בכלל, וחובבי וולוו, שמכירים ומוקירים את רכבי המותג, לשקול ברצינות רכישה של הקרוס קאנטרי. כי כל אחת או אחד מכם יהיה אחד מתוך 50 (בסביבות 50 יחידות הגיעו לארץ משני הדגמים – B5 ו-T8 (בקרוב מבחן לגרסת ה-T8).

 

וולוו V60 CROSS COUNTRY

 

וולוו סטיישן 2020

 

תיכף אחזור לכתוב על הביצועים, אני פשוט חייבת לספר לכם כמה תשומת לב הרכב הזה קיבל בכביש. הרבה עיניים לטשו בו מבט. השילוב של הוולוו סטיישן, עם לוק מודרני, ונהגת מקדימה… מה לנהגת ולוולוו סטיישן מוגבהת? המבטים המשתאים מובנים לי לגמרי. הרכב הזה לא יפהפה (בטח לא כולם מסכימים איתי), אבל הוא מאד מרשים בעיניי, מיוחד, אלגנטי ומחוספס יחד. וייחודי בנוף, אין דומה לו בכלל. ה-V60 CC, לא לבש מראה קופסתי כמו פעם, הוא מעודן, יוקרתי, ומזמין. הצבע האפרפר-כסוף הופך אותו למעט לסולידי, אבל לא מוריד מהקסם והחן הרב שלו. לכל מי שיש עיניים ברור שמדובר ברכב אחר.

ואכן, זה רכב אחר. זה רכב “לשנים קדימה”. רכבי סטיישן חדשים ומודרניים, בקטגוריית היוקרה, כמעט ולא קיימים. הוולוו V60 קרוס קאנטרי עומדת כמעט לבדה במעין קטגוריה קטנה עד לא קיימת. ולכן, מי שלוטש בה עיניים, ורוכש רכב כמו הקרוס קאנטרי, בונה על הרכב הזה למשך שנים, וממש לא בעניין של לבחון את מצב השוק שלו והמחירון מדי שנה. זה ממש לא הטיפוס שיקנה אותה. הוא יכין לה חנייה מקורה וינסה לטפל בה בעצמו, ואולי אפילו יראה איתה קצת שבילי כורכר 3 פעמים בשנה, וחוף ים פעם בקיץ.

חזרה לביצועים… רכב המבחן הגיע אלי עם כמעט 5000 ק”מ, זה אומר לפחות 5-6 מבחני דרכים+ נסיעות מבחן תכופות, והתחושה הראשונית הייתה, ונשמעה, שלא התנהגו לרכב הזה יפה בכלל. ואני נזהרת לא להשמע קיצונית מדי. יש לי הרבה מה לכתוב על אנשים שמתייחסים למכוניות כמו ל…, אבל נניח לזה עכשיו. ניסיתי כמה שיותר לחדד את הפידבק שלי ולהבין מה אני שומעת ומרגישה כתוצאה מבלאי, ומה בעצם משקף את המאפיינים וההתנהגות האמיתית של הרכב.

 

תא נהג וולוו V60 קרוס קאנטרי
תא נהג וולוו V60 קרוס קאנטרי

 

מערכת מולטימדיה מוצלחת ונאה

 

מצבי נהיגה לבחירה ופד טעינה לנייד. וולוו

 

ישבתי ברכב, כיוונתי את המושב החשמלי, ואת ההגה למטה, כדי שאוכל לראות את הדרך לפניי בצורה טובה. בנסיעה עירונית שקט ורגוע בתא הנוסעים. מאידך, בנסיעה בינעירונית, גם נמוכה יחסית, נכנסים לתוך הרכב רעשי רוח ודרך שלא מתאימים לוולוו כלל וכלל. במבחן הדרכים לגרסת ה-V60 T8, אני אבדוק את זה שוב.

מנוע השני ליטר, מנוע חזק ומרשים, שנשמע לעיתים, אבל ממש לא צלילים מטרידים, ומספק בכל זמן וכל סיטואציה הרבה כוח. התחושה שהוא מספק היא נהדרת. יש מתג מצבי נהיגה, בו כמעט לא נגעתי. כן, בהעברה למצב ספורטיבי, הביצועים של הרכב התחדדו וגרמו להרבה הנאה בנהיגה. מצב נהיגה חסכוני, לא נוסה מספיק כדי לספר לכם אם החיסכון בדלק מורגש או ניכר (ניחוש שלי, החיסכון הוא שולי עד לא קיים). תיבת ההילוכים האוטומטית המשודכת למנוע הזה עושה עבודה טובה גם היא, והתחושה שהיא מספקת מספיק חלקה כדי לאהוב אותה. לא נרשמו היתקעויות או רעשים או ריג’קטים אחרים. לא הרגשתי אותה בכלל, למעשה.

סיבוב ההגה של ה-V60 ו-וולוו בכלל – ממכר. אני כל כך מעריכה ואוהבת את זה שאפשר להתנייד ברכב הזה ולהרגיש כאילו אני נוהגת ברכב סופר מיני שובב, ולא בפאקינג רכב סטיישן, באורך 4.7 מטרים. ההנעה פה כפולה, ההיגוי מצוין (גם עם ההגה הורגש כאילו הרכב עבר דבר או שניים), הדינאמיות לא נפגמת בשום שלב, והנוחות נשמרת.

בשורה אחת ? ההתנהגות של הרכב מעוררת השתאות (מדובר במכונית סטיישן מסוג וולוו, כן? ארוכה ובהמית), הוא מרוסן, יציב, פונה מדהים, חזק בכל רגע נתון, וכיפי לנהיגה.

 

מנוע 2 ליטר בנזין חזק ופחות מודרני עם צריכת דלק סבירה

 

מרווח גחון של 21 ס”מ. וולוו V60


מדובר ברכב עם מרווח גחון של 21 ס”מ, אך גם מדובר ברכב סטיישן, כך שמרכז הכובד שלו הוא טוב, והנסיעה ברכב מוכיחה יציבות מרשימה. מבחינת שיכוך המתלים… אני חוששת קצת להתייחס לנקודה הזו בגלל מצב רכב המבחן, אבל סה”כ הרכב משכך מהמורות בצורה טובה.

מבפנים, אין מה להגיד, תא הנוסעים הבהיר, המושבים הבהירים, זה עושה לי את זה מאד, גם אם אולי במבחן הזמן אלה ידרשו ליותר תחזוקה ממושבים ודשבורד כהים. תא הנוסעים כל כך מרשים, וקלאסי ושוודי, ויפה. ונוח על המושבים, ונוח על מושב הנהג, הכל חד וברור מול העיניים, מה שהופך את השהייה בתא הנהג לנעימה מאד. על המולטימדיה הרחבתי בסרטון, אז הקדישו לו כמה דקות. מערכת המולטימדיה מוכרת מכל דגמי וולוו. היא נוחה ופשוטה לתפעול, קצת איטית בתגובות שלה, אבל לא בצורה מטרידה. היא נראית טוב, עם צורת אייפד מודרנית, זה לא רע אף פעם, ועובדת טוב סך הכל.

מערכת הניווט בה לא פעילה, היתר כן. ואולי יש כאלה שיתלוננו שתפעול בקרת האקלים מתבצע מתוך המולטימדיה, אני דווקא מצאתי את זה נוח ושימושי. ונאה מאד. המסך הוא מסך צבעוני בגדול 9 אינץ, ומערכת השמע הטובה, מערכת שמע של Kardon Harman כוללת סאבוופר עם רכיב רמקול שנועד לשחזר תדרי בס נמוכים מאוד, ומחוברת למספיק רמקולים שיהפכו לכם את חוויית השמע למעולה. יש גם פד טעינה שעובד היטב וזיהה את הנייד בשנייה, בקרת אקלים מפוצלת, התנעה וכניסה לרכב ללא מפתח, סאנרוף פנוראמי, ועוד.

באשר למרווח הפנים. חבר’ה, מדובר פה בוולוו, כולם מקבלים אקסטרה מקום לראש, לברכיים ולכתפיים, וגם מקום טעינה יש בשפע, כאמור, מדובר בסטיישן – תא מטען בנפח 529 ליטר, בלי לקפל אף מושב.

 

וולוו V60 תא נהג

 

וולוו V60 תא נוסעים

 

מבחינת מערכות בטיחות, אני בטוחה שזה לא מפרט הבטיחות הכי מרשים ומלא של וולוו, אבל הוא מרשים מספיק, וכולל את הרשימה הבאה: מערכת לבלימה אוטומטית, כריות אוויר קדמיות דו-שלביות, מערך אמצעי הגנה בפגיעה צדית הכולל כריות אוויר, תאורת בלימה אדפטיבית EBL, תאורה קדמית חכמה הכוללת מעבר אוטומטי מאור דרך לאור נסיעה, אפשרות לניתוק כרית האויר בצד הנוסע, מערכת עזר לזינוק בעלייה, בקרת ירידה במדרון, התראה והכנה לפגיעה מאחור, מערכת עזר לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת לניטור רכב ב”שטח מת” (עם החיווי –תאורה הכי יפה שראיתי על מראות הצד…), מערכת עזר אחורית לניטור תנועה חוצה בעת יציאה מחנייה, ובקרת שיוט אדפטיבית.

 

גרסאות ומחירים

גרסת המבחן, B5, מנוע 2 ליטר טורבו, הנעה כפולה עם 255 כ”ס – 269,000 ש”ח
גרסת ה-T8, הירוקה, החזקה יותר, ונטענת, לחלוטין שווה בדיקה 289,000 ש”ח

 

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

seventeen − one =