חוויות מהשתתפות במירוץ ההיברידי החשמלי הראשון של טויוטה בישראל

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

מירוץ טויוטה
המרוץ ההיברידי החשמלי הראשון בישראל

השתתפנו במרוץ ההיברידי החשמלי הראשון של טויוטה בישראל ושרדנו כדי לספר – טור חוויות אישי

 

זה נהיה טרנד: יבואנים מקיימים אירועי לקוחות על מנת לשמור על הקשר עימם ואף להדק אותו. יבואני רכבי ספורט מקיימים ימי מסלול במסלולי המרוצים שנפתחו בישראל, יבואנים של רכבי שטח מקיימים טיולי שטח והדרכות נהיגה. אבל מה יכולה לעשות יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, ללקוחות טויוטה קורולה? התשובה נמצאת, בניגוד לרכב, מחוץ לקופסא – מרוץ היברידי חשמלי. 

 

החוקים

המרוץ יועד ל-200 בעלי טויוטה קורולה סדאן היברידית שהוזנקו ב-4 מקצים בזמנים שונים, בהתאם למועד שנקבע עבורם מראש. המסלול חולק לשלושה מקטעים המשלבים נסיעה עירונית ובינעירונית של כשעה לכל מקטע, כאשר בסוף כל מקטע חיכתה תחנת התרעננות לנהגים. בכל רכב חויבו לשהות נהג ונוסע לכל אורך המסלול על מנת ליצור שוויון ככל הניתן. הדירוג נקבע לפי אחוז זמן הנסיעה על חשמל בלבד (70%), צריכת הדלק (20%) וזמן הנסיעה הקצר ביותר (10%), כך ששלושת הפרמטרים יחד השפיעו על הציון הסופי. עשרת המשתתפים שקיבלו את הדירוג הגבוה ביותר עלו לשלב הגמר שיערך ביום שישי ה-18 ביוני 2021, כאשר הזוכה במקום הראשון יזכה בחופשה זוגית ביפן.

 

טויוטה
בוקר של כיף. חוויות מהמרוץ ההיברידי החשמלי של טויוטה

קורולה תא נהג

איך מנצחים במירוץ ההיברידי
איך זוכים במירוץ? מי שנוסע הכי הרבה על חשמל

 

סיפור הדרך

6:00: ע.ב (אשר ביקש להישאר בעילום שם), שזכה, לאחר תחנונים מצידי, להשתתף עם עבדכם הנאמן במרוץ, התייצב בביתי לקפה שחור ו-20 דקות שיחה בנוגע לטקטיקה שתביא לנו את הניצחון. ריב על חלוקת הפרס כמעט ומנע ממנו להשתתף במרוץ אך עידן בן-מאיר ואני הצלחנו לגשר על הפער בידיעה ששני חולי הגה כמונו יזכו ככל הנראה במקום הראשון מהסוף. 

6:05: ריב נוסף בנוגע למי מאיתנו ינהג. הטלנו מטבע ועידן הפסיד. הוא ינהג. 

6:10: שירותים. כי משקל מיותר יפגע בסיכויינו להצליח. 

6:20: יוצאים לנקודת ההזנקה.

6:40: עוצרים בתחנת דלק. צמיגים מלאים באוויר יקטינו את התנגדות הגלגול לכביש ואנחנו לא פוחדים מ-50 PSI (לא לנסות בבית!)

6:55:  מגיעים לנקודת ההזנקה. עשרות קורולות מסביבנו נהוגות בידי מהנדסים בני כ- 50 שנפתחה להם קרן ההשתלמות וקנו קורולה סדאן היברידית. לטענת עידן מדובר ביותר קורולות אפילו מביום רגיל שאנו נמצאים על הכביש, אם כי הנתון הזה אינו מאומת. רובן בצבע לבן, חלקן בצבע הנועז – כסף, כאשר בודדות בגירסת הלימיטד הנחשקת שכוללת חישוקים גדולים ולכן יותר וסיכויי הצלחה קטנים יותר. 

6:58: המארגנים מחברים משדר לשקע הדיאגנוסטיקה של הקורולה שמשדר לחמ”ל האירוע נתונים רלוונטים לטובת דירוג המתחרים. אנחנו מצידנו מופתעים שיש שקע דיאגנוסטיקה בטויוטה קורולה שהיא כידוע, שם שני לאמינות. 

6:59: אני מזהה את הצלם רונן טופלברג שנמצא גם באירוע הזה. היכולת שלו להיות בכל אירוע מוטורי עם אדרנלין, ומסתבר שגם בלי אדרנלין, מדהימה אותי כל פעם מחדש. חוזרים לפוקוס. עוד דקה הזנקה. 

7:00: הזנקה. 

7:02: אני שואל את עידן למה הוא לא זינק. עידן טוען שהוא זינק. ויכוח מתפתח.

7:28: בסיום הקילומטר הראשון נרשמה עייפות קלה מצד עידן שלוותה במספר פיהוקים. זה הזמן לפתוח את הקפה הקר שקיבלנו בנקודת ההזנקה לטובת שמירה על הערנות. 

8:00: השמש עלתה אבל אנחנו ממשיכים להתחרות באומץ רב. הגענו עם חולצות דריי פיט כי מזגן, שמבזבז חשמל בעמידה בפקקים של נתניה, זה לחלשים. 

8:04: גם זכות קדימה זה לחלשים. כל בלימה מצריכה האצה שמבזבזת לנו את הסוללה. מזל שהקורולה שקיבלנו היא בצבע לבן ונראית כמו ניידת סמויה. לנסוע בנתיב השמאלי של כביש החוף ב-80 קמ”ש מעולם לא הרגיש בטוח יותר. 

8:30:  אני מסמס בסתר לאישתי שתתקשר אלי ותדווח על מקרה חירום של קניות וסידורים של יום שישי. היא מתקשרת ואני נאלץ בצער רב להסביר לעידן שלא נצליח לסיים את המרוץ. עידן מתקשה להסתיר את החיוך.

8:31: עידן מדביק את הדוושה הימנית לרצפה ואנחנו חוזרים לכיוון הבית. 

 

טויוטה קורולה סדאן

השתתפות במירוץ טויוטה

מה זה מירוץ רכב היברידי

 

ובנימה של רצינות:

שמחנו להשתתף במרוץ ההיברידי-חשמלי הראשון בישראל (וככל הנראה גם בעולם). שאפו ליוניון מוטורס ולכל העוסקים במלאכה שהגו את הרעיון, עמלו וחשבו על כל מה שצריך לטובת היום הזה. מודעות לסביבה היא חשובה לעתיד שלנו ולעתיד ילדינו והמרוץ הזה הוכיח שנהיגה נכונה ברכב היברידי (כמות אוויר נכונה בצמיגים, תכנון האצה ובלימה לפי תנאי הדרך, פינוי משקל מיותר מהרכב (מתי בפעם האחרונה מיינתם את תא המטען?) ועוד), יכולה לחסוך כסף וזיהום אוויר באופן משמעותי.  

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

eleven − four =