חוצה ישראל בגרוטאה: חוויה אתגרית “גרוטראלי” יצא בסוכות 2018

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מסע "גרוטראלי" יצא בחג הסוכות הקרוב, מסע של חמישה ימים בשטח בגרוטאה ששוויה עד 3,500 ש"ח יסתיים בפסגת החרמון

גרוטראלי סוכות 2018. צילום: ינאי מנחם

אתר החרמון, המקום הצפוני במדינת ישראל נבחר השנה כנקודת הסיום והשיא של מסע הדגל השנתי, של מכוניות “גרוטראלי” שנמשך חמישה ימים וחצה את מדינת ישראל לאורכה. 

“גרוטראלי”, הוא מסע גרוטאות בשטח. שנהגה על ידי חובבי טבע, טיולים ונהיגה אתגרית וזאת בהשראת מסע המונגול-ראלי המתחיל בגרמניה ומסתיים במונגוליה. חוקי הגרוטראלי, שונו מהמסע המקורי והותאמו לתנאי השטח וחוקי מדינת ישראל, מה שיצר מצד אחד חוויה אתגרית קיצונית במיוחד, ומאידך חוויה בונה ומהנה. גרוטראלי אינו מסע תחרותי, הוא מסע המקדש את המשולש אדם – טבע – מכונה והוא מפגיש את משתתפי המסע עם אתגרי נהיגה, אתגרי ניווט, אתגרי חילוץ ואחזקת רכב כל זאת תוך כדי שימת דגש על עזרה הדדית בין הצוותים.

עבודת צוות בגרוטראלי. צילום: אייל מור
ההשתתפות רק לבעלי מכוניות בשווי של עד 3,500 ש"ח. צילום אייל מור

גרוטראלי התחיל כמסע עם חברים בשנת 2015, ובמהלך שנת 2016 מיסדו את פועלם והיום המסע מוכר כחברה בע”מ שמטרתה העיקרית היא לעסוק בפרויקטים אתגריים, חברתיים וחווייתיים. 

עקרונות: המסע מבוסס על רכבים ישנים שעלותם הכוללת אינה עולה על 3500 ₪. הרכבים חייבים לעמוד בתנאי משרד הרישוי ומותרים לנסיעה על הכביש לפי חוקי מדינת ישראל. הצוותים מחויבים להציג טסט וביטוח לרכב בתוקף. כל צוות מחליט עם איזה אתגרים בדרך הוא מחליט להתמודד או לעקוף. על כל צוות האחריות להביא ולשנע את כל הציוד האישי של המשתתפים וחלקי חילוף לרכב. הצוותים חייבים להגיע לנקודת הסיום בסוף כל יום של המסע, והיא נקודה שנקבעה על ידי המארגנים.

צוות אשר נתקע ולא מצליח להגיע אל נקודת הסיום, יעשה את הלילה בשטח לבדו (בתנאי שהמקום מאושר ללינת שטח על פי חוקי מדינת ישראל) וינסה להתקדם ביום שאחרי ולהדביק את הפער. חילוץ על ידי גורמים חיצוניים- אסור בהחלט! החילוץ מותר רק עצמאית או בעזרה מצוותים אחרים שמשתתפים במסע.

אילת עד החרמון בחמישה ימים. גרוטראלי 2018. צילום: צחי עקיבא

אסור להשאיר בשטח לכלוך או חלקי חילוף, והנסיעה בשטח מותרת אך ורק בשבילים מסומנים. ההיבט החברתי במסעות  מתבטא בעיקר כשמתחילות להופיע תקלות ברכבים במהלך המסע או בהגעה למכשול קשה בדרך, אז ניתן לראות איך “כולם בשביל אחד” – עוזרים לתקן ומשאילים חלקים רק כדי שכולם יגיעו לנקודת הסיום, מושכים, גוררים ומחלצים.

בסוף שנת 2016, לאחר 7 מסעות גדל מעגל המעריצים של גרוטראלי והוחלט לפתוח מועדון חברים. הצטרפות למועדון מותרת רק לאנשים שהשתתפו באחד המסעות שלנו או שהגיעו כאנשי הפקה/חפ”ק, והוא כרוך בתשלום סמלי חד פעמי. השנה זו הפעם הרביעית שהמסע יחצה את מדינת ישראל ב- 5 ימים עם הגרוטאות בשטח בלבד.

נצא מאילת ב 26/9 מחוות הגמלים ונסיים בפסגת החרמון ב 30/9. במסע ישתתפו: 24 גרוטאות, כ 60 איש, 9 רכבי חפ”ק, משפחות, חברים וטונות של אדרנלין יטפסו אל פסגת החרמון לטקס הסיום.

מתי: טקס הסיום יתקיים ביום א’, 30.9.18 בשעה 17:00. ליד מוני חרמוני.

מבצע גרוטראלי וסיום הקיץ :כרטיסיית אטרקציות ב 50 ₪ (במקום 109 ₪) לכל המבקרים ביום זה. הציבור מוזמן לקחת חלק בטקס ולהנות מהגרוטאות.

דף הפייסבוק הרשמי של גרוטראלי

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + nine =