חשיפה בינלאומית: מרצדס EQB קרוסאובר חשמלי 7 מקומות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מרצדס חושפת היום לראשונה בתערוכת שנחאי את ה-EQB החשמלית החדשה, שהינה הדגם החשמלי השלישי אותו משיקה מרצדס השנה, הכולל 7 מקומות ישיבה בתצורה מרווחת, וטווח נסיעה של 400 ק”מ

 

מרצדס EQB חשמלי 7 מקומות
חשיפה בינלאומית: מרצדס EQB קרוסאובר חשמלי 7 מקומות

 

מרצדס EQB מצטרפת ל-EQA שהושקה בעולם ובישראל לאחרונה ולמרצדס EQS המפוארת שנחשפה בשבוע שעבר. במשך השנה יצטרף למשפחה גם דגם הסלון EQE. ארבעת דגמים חשמליים אלו מצטרפים למגוון גרסאות הפלאג אין הייבריד’ (PHEV), אשר צפויים להגדיל השנה את נתח הייצור של הדגמים החשמליים במרצדס. 

מרצדס EQB החדשה מרחיבה את משפחת הדגמים הקומפקטיים של מרצדס וחולקת את טכנולוגיית ההנעה החשמלית עם מרצדס EQA, ומבנה תא הנוסעים, בסיס הגלגלים שאורכו 282.2 ס”מ ומבנה המושבים האחוריים בשורה השלישית מבוססים על מרצדס GLB.

מרצדס EQB תוצע במספר גרסאות עם הנעה קדמית או כפולה וברמות הספק שונות, כולל גרסה בעלת הספק של יותר מ-200 קילוואט. קיבולת הסוללה הסטנדרטית עומדת על 66.5 קילוואט/שעה, כשבהמשך תצטרף גם גרסת טווח ארוך עם סוללה מוגדלת. 


מרצדס EQB מציעה מידות נדיבות (אורך/רוחב/גובה – 166.7/183.4/468.4 ס”מ). חלל פנים רחב, במיוחד בשורות המושבים הראשונה והשנייה , מרווח ראש מרבי של 1035 מ”מ לנהג ולנוסע מלפנים ו-979 מ”מ לנוסעים בשורת המושבים השנייה. תא המטען הגדול מציע נפח טעינה של 495 עד 1710 ליטרים בגרסת החמישה מושבים או 465 עד 1620 ליטרים בגרסת שבעת המושבים. לשורת המושבים השלישית הגנה של וילון כרית אוויר הנפרש גם על חלונות הצד האחוריים במקרה של תאונה. כשהם לא בשימוש, ניתן לקפל בקלות את מושבי השורה השלישית לתוך רצפת הרכב. 

בדומה לכל דגמי ה-EQ, גם מרצדס EQB מציגה קו עיצוב מלוטש ומודרני עם חזית הכוללת שכבה שחורה אטומה עם סמל הכוכב במרכזה ליעילות אווירודינמית. מאפיין עיצובי נוסף של דגמי מרצדס החשמליים הוא רצועת תאורה לרוחב הרכב מלפנים ומאחור, המשלבת בתוכה סיבים אופטיים ויוצרת חתימת אור ייחודית לזיהוי מובלט ביום ובלילה.

 

מרצדס EQB פרטים סקירה
מרצדס EQB אצלנו בסוף השנה – 2021

 

מרצדס EQB מצוידת במערכות בטיחות וסיוע חכמות לנהג. מערכות שמירה אקטיבית על נתיב (LKA) וסיוע אוטונומי בבלימת חירום הן סטנדרטיות. מערכת בלימת החירום האוטונומית מסוגלת לזהות גם הולכי רגל חוצים ומגיעה עם פונקציות כמו תמרון בסיבוב ואזהרה על קירבה לרוכבי אופניים או הולכי רגל בקרבת מעבר חציה. כמו בכל דגמי מרצדס, גם EQB מציגה רמת בטיחות פאסיבית גבוהה ועברה בחינות ובדיקות ריסוק ועמידות מקיפות. מרכב קשיח שהותאם לצרכי ההגנה והבטיחות של רכב חשמלי. סוללת המכונית ממוקמת ברצפה ויושבת בתוך מסגרת מחולקת לחללים נפרדים לטובת חוזק מבני ועמידות בזמן תאונה, כאשר מגן ייעודי מונע אפשרות של חדירת עצמים זרים אל מכלול הסוללה.

גילי פריאנטה, מנכ”ל מרצדס ישראל: “כלמוביל צפויה להשיק את ה-EQB בישראל לקראת סוף 2021, זאת כחלק מהאסטרטגיה החשמלית שמובילה מרצדס בעולם”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twenty + 16 =