טויוטה אוריס TS (סטיישן) היברידית – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה אוריס TS הייבריד במבחן דרכים

טויוטה אוריס TS סטיישן היברידית

תמונות: יח"צ טויוטה

יום חמישי, 12:00, סוכנות טויוטה תל אביב

בחוץ קר וגשום כמו שחורף אמור להראות. מזג האוויר החורפי משפיע על הסוכנות,שריקה כמעט מאדם, למעט בשאר, נציג נסיעות המבחן, שמקבל אותי שוב בחיוך. היה נראה שכולם פרשו לאיזה חדר צדדי להתכרבל מתחת לפוך, חוץ ממנו.

בחניון חיכתה לי האוריס היבריד TS בצבע לבן פנינה מטאלי ברמת גימור SKY. משום מה יש לי חיבה לא מובנת לצבע הזה. ברמת הגימור SKY מקבלים מטויוטה גג זכוכית פנורמי כמעט לאורך שני שליש גג. ויש פה חתיכת גג. האוריס סטיישן נמתחת לכדי 4595 מ”מ, 11 ס”מ יותר מיונדאי I30CW למשל.

עיצוב הרכב שומר על עיצוב טויוטה מסורתי, ומיישר קו עם כלי הרכב של המותג. לא, הרכב הזה ככל הנראה לא ימשוך מבטים ברחוב. יש כאלו שימצאו בכך יתרון. אני ניגש לתא המטען ופותח אותו. מולי נפער תא מטען ענק ועמוק, בנפח 530 ליטרים טיבין ותקלין. גדול יותר משמעותית מהפורד פוקוס סטיישן, וגדול במעט מיונדאי I30CW ותאומו הקיה סיד SW.

הסוללה מוקמה תחת המושב האחורי ובכך קיבלנו תא מטען רחב קצת יותר עמוק וגדול. וגם ניתן להשכיב את המושבים האחוריים להגדלת נפח תא המטען לכ-1658 ליטר. רק מה, לא ניתן לשטח את המושבים עד הסוף, ולקבל תא מטען שטוח ורציף מתא הנוסעים.

תא מטען בנפח 530 ליטר. טויוטה אוריס סטיישן הייבריד

האפור היום אפור מאוד

הכניסה לרכב מלווה בצבעים קודרים בגווני שחור אפור השולטים בכל פינה, ומתאימים למזג האוויר שבחוץ. הקונסולה המרכזית מחופה בחלקה בעור שחור בליווי תפירת חוט לבן (בדומה לקיים ברכב הפנאי של טויוטה ה- RAV4), אך עם שילוב פלסטיק לא כ”כ איכותי במספר מקומות. בלחיצה על כפתורי התאורה בגג הם נתקעו במצב לחיץ בכל פעם שלחצנו להדליק ולכבות תאורת פנים הרכב, והיינו צריכים להקיש על הפלסטיק על מנת שישתחררו.

גם איכות ההרכבה בקונסולה הייתה לא אחידה אך ייתכן ומדובר בליקויים עקב התקנה מקומית לא איכותית של מערכת הTOYOTA- CONNECT, המגיעה עם מסך מגע 7” ושלל נתונים. נקודת אור בכל האפור – שחור הזה, התגלתה במושבים הקידמיים. הופתענו מאוד לטובה לראות ולחוש מושבי בד משולבים עור הפוך Alcantara, בעלי שוליים תומכים ועמוקים, מהיותר טובים שפגשנו, שפשוט ידעו לתפוס את הגב באופן טוב לכל אורכו.

תא נהג מסורתי
גג שמש פנוראמי ענק נפרש מעל הראש

מערכת ההנעה מונעת באמצעות כפתור (Keyless), והשקט נשמר כיאה להיברידיות של טויוטה. הנסיעה שקטה וחלקה, גם כשמנוע הבנזין נכנס לעבודה. רעשי דרך כן נשמעו במהירויות מעל 100 קמ”ש, אם כי זה לא הוגן לבדוק רעשי דרך במזג אוויר סוער שכזה. ויתרנו הפעם.

גם כאן, כמו בפריוס, ממוקם בחזית מנוע 1.8 ליטר VVT-i, אך לעומת הפריוס, מדובר במנוע טוב יותר ולא רק על הנייר, המוציא במשולב עם המנוע החשמלי 136 כ”ס (לעומת 122 כ”ס בפריוס) עם נתוני קג”מ טובים יותר בסל”ד נמוך יותר. הוא פשוט מגיב מצויין. הרכב קל יותר גם מהפריוס, ובאופן מפתיע, למרות הסוללות וגודלו, אף קל יותר מסטיישנים מקבילים ולא היברידיים.

מרווח פנים

עם רוחק סרנים של 2600 מ”מ ורוחב של 1760 מ”מ, הרכב מרגיש מרווח, הן בחלק הקידמי והן במושב האחורי, שיחסית נוח ומרווח ליושבים מאחור, ובלי יותר מידי מאמץ הצלחנו להכניס שלושה בוסטרים רחבים. החסרון מאחור, למרות הגג הישר, הוא הגובה, וייתכן שאלמלא הסוכך החשמלי לגג הפנורמי, היה לנוסעים הגבוהים ממטר ושמונים ס”מ, קצת יותר מקום לראש.

מבחינת בטיחות, האוריס עמוסה כיאה לתוכנית  TOYOTA SAFETY SENSE בשלל מערכות בטיחות: 7 כריות אוויר, בקרת יציבות, הגברת כח בלימה במצב חירום, מערכת התרעה על סטיה מנתיב, מערכת קדם התנגשות, זיהוי תמרורים ועוד. לא רע.

דינאמית ושקטה. טויוטה אוריס סטיישן הייבריד

סוף שבוע לא רגוע – יום חמישי, 17:30, אי שם במרכז הארץ

מבחן הדרכים “נפל” על סופ”ש עמוס ארועים ונסיעות עמוסות, טיימינג מצויין לבדיקת הפרקטיות של רכב סטיישן היברידי. אני יוצא ממקום העבודה, הכבישים רטובים וגשם חזק יורד. הרכב משייט בנוחות בכביש, והתחושה די טובה, המנוע כאמור די חזק, והרכב פשוט מגיב טוב. השלדה מצויינת עם העברות משקל טובות, ובזכות מרווח הגחון הנמוך גם נצמדת לכביש בעיקולים.

המתלים לעומת זאת, טעוני שיפור, ומהמורות וכבישים משובשים בהחלט מורגשים. בעומסי התנועה המנוע החשמלי עובד היטב שעות נוספות, מה שבא לידי ביטוי בצריכת דלק חסכונית במיוחד בנסיעות עירוניות ופקוקות.

בערב, המנכ”לית (בת הזוג) ואני, נוסעים לחתונה באיזור צומת כנות. אחרי עיכוב מצידה ופרגון בצ’ק מצידי, אנחנו יוצאים לדרך. גם היא משבחת את המושב, אך הניסיונות שלה לדבר או להקליד ב-WAZE במערכת המולטימדיה המובנית, את כתובת אולם הארועים נגמרים בייאוש, מאחר ומדובר במסך טאצ’ לא באופן מלא או אינטיאוטיבי.

אנחנו בדרכינו, פנסי ה-LED בהחלט לבנים ומאירים את הדרך החשוכה, ובזכות מערכת ABH העוברת אוטומטית בין אור גבוה לנמוך, אנו נוהגים בנהיגת לילה בטוחה. הנהיגה באוריס מחוץ לעיר נעימה יותר באופן ניכר והיא משייטת בביטחה ובשקט, כל עוד הרכב לא נמצא במאמץ, אחרת תיבת ההילוכים הרציפה שוהה יותר מידי זמן בתחום הגבוה והמרעיש של הסל”ד.

עבר בהצלחה את מבחן השימושיות. אוריס סטיישן
ביצועים עדיפים על הטויוטה פריוס. אוריס הייבריד

יום שישי, 13:00,ישוב קטן בשרון

בסופ”ש הזה נפל בחלקי להיות אבא-ג’ודו, מה שאומר שמלבד 2 הנינג’ות שלי, עליי לאסוף ולהסיע עוד שני נינג’ות נוספות. הפעם לא מדובר בעוד אימון שיגרתי, אלא באימון הכנה לקראת תחרות אליפות שמתקיימת במועצה באיזור. הנינג’ות עולים לרכב ומתלהבים, “יא,איזה אוטו ענק!”. תא המטען הענק טוען בקלות ארבע תיקי ספורט לא קטנים, ונשאר עוד הרבה מקום.

אני לוחץ על הכפתור לפתיחת סוכך הגג הפנימי, וחלון פנורמי ענק ניגלה להם מעל. “די! איזה מגניב!” אני שומע מאחור, “אבא תסתכל, רואים את הגשם מטפטף על הגג”. אני מרים עיניים ואכן, המראה בהחלט מגניב. ילדים רואים דברים שמבוגרים מזמן שכחו להעריך. האימון האמור בקיבוץ, הידוע כמשופע פסי האטה וכבישים משובשים, שבהחלט הורגשו גם על ידי הנינג’ות מאחור. האימון מסתיים והנינג’ות חוזרים לטובת מקלחת של המנכ”לית.

למחרת, בשבת בבוקר, שוב אני אוסף את הנינג’ות והפעם לתחרות. אחרי חצי יום מתיש מבחינת כולם, כל הנינג’ות חוזרים הבייתה עם תארים ומדליות. בחזור, עוצרים לתדלוק, גם האוריס סטיישן מקבלת תואר של כבוד בחסכון בדלק. ממוצע של 19 ק”מ לליטר בנסיעה משולבת, לרב עמוסה בנוסעים וציוד. מאוד חסכוני.

מרווח מאד למשפחה

אז מה היה לנו?
טויוטה אוריס TS היברידית. רכב סטיישן שיתאים מאוד למשפחות שצריכות תא מטען גדול, או בעלי מקצוע קטנים עם לקוחות מפוזרים ברחבי הארץ הצריכים להעמיס ציוד, ואף יתאים לנהגי מוניות המחפשים רכב מרווח וחסכוני בדלק עם תא מטען גדול, ותג מחיר, החל מ-136,000 ש”ח.

מדובר ברכב לא רע בכלל ועדיף על אחיו ההיברידי במשפחה, הפריוס. בזכות ביצועי המנוע, תא המטען הענק והמחיר הנוח יותר, זול בכ-14 אלף ש”ח מהפריוס. בתמחור הזה, טויוטה אוריס סטיישן היברידי, הוא אף עדיף על רכבים בעלי מרכב סטיישן לא היברידים, בשל חיסכון ניכר בצריכת דלק.

אחרי סופ”ש עמוס אירועים, ומבחני שימושיות, אין ספק שהאוריס סטיישן הייבריד הינה עסקה לא רעה בכלל.

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “טויוטה אוריס TS (סטיישן) היברידית – מבחן דרכים”

  1. יש לי טויוטה אוריס שנה וחצי ואין מצב שהיא עושה 19 קמ לליטר. הממוצע עומד על 15 קילומטר לליטר.

  2. יש לי אוריס שנה והממוצע 1 ל-18. 1 ל-15 זה לא לנהוג בה חסכוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

three × 1 =