טויוטה חושפת תוכניות ודגמים חשמליים חדשים – קנשיקי 2025

טויוטה דגמים חדשים

תצוגת תכלית. הדגמים החדשים של טויוטה

 

 

כנס קנשיקי 2025: טויוטה חושפת בבריסל תוכניות ודגמים חשמליים חדשים, טכנולוגיות פורצות דרך וצעדים לעבר עתיד ירוק (אפילו) יותר

 

בריסל 2025. אנו אורחים של טויוטה בתערוכה השנתית "קנשיקי" (תובנה ביפנית). אחרי נחיתה באמסטרדם ומשם הסעה בשאטל לבריסל, אנו מתמקמים במלון שצמוד למרכז הכנסים וגם לשדה התעופה בבריסל. 

לכנס של טויוטה מוטור אירופה (TME) שנערך בשבוע שעבר, הוזמנו כ-350 עיתונאים מרחבי העולם.

טויוטה, חלוצת ההנעה ההיברידית, עוד מ-אי שם בתחילת שנות האלפיים, מציגה מידי שנה וגם השנה את הדגמים והטכנולוגיות החדשות שלה שצפויות להכנס בשנה הקרובה לפחות, עם דגם שניים שלמרות שהוצגו בכנס, לא נוכל לכתוב עליהם פרטים או לפרסם תמונה שלהם, מאחר וגם אנחנו לא הורשנו לצלם או לקבל עליהם פרטים.

 

טויוטה 2025

כנס קנשיקי טויוטה 2025

טויוטה לנד קרוזר 2026

רכב קונספט לטויוטה לנד קרוזר SE

 

השנה, באירוע שהוא אחד מאירועי הרכב החשובים בתעשיית הרכב, טויוטה חושפת שלושה דגמי SUV חשמליים חדשים לצד טכנולוגיות מתקדמות בתחום התחבורה החכמה והקיימות, מיקרו מובליטי ונגישות לבעלי מוגבלויות. 

אסטרטגית ה-Multy Path של טויוטה מציגה חזון לניטרליות פחמנית, המתמקדת בהרחבת פתרונות תחבורה ברי-קיימא, ללא תלות באזור מגורים או סגנון חיים. האסטרטגיה הזו כוללת שילוב של הנעה חשמלית, לצד פיתוח טכנולוגיות דלקים חדשניות, כגון מימן ודלקים סינתטיים.

לשוק האירופי, שבו שיעור המכירות של רכבים חשמליים מונעי סוללה (BEVs) הוא מהגבוהים בעולם, טויוטה חשפה בקנשיקי שלושה דגמי BEV חדשים שצפויים לצאת לשוק ב-2025 ולהגיע לישראל עד סוף חציון ראשון של 2026. 

מגוון הדגמים רחב: לאחר השקת הדגמים החדשים יהיה לטויוטה פורטפוליו של 14 דגמי רכב חדשים, שזה מתורגם להצלחת טויוטה באירופה עם מכירות שיא של 1.217 מיליון מכוניות בשנת 2024, אשר מבסס את מעמדה בתחום הרכבים עם הנעה חשמלית והיברידית.

 

URBAN CRUISER

אצלנו ב-2026. טויוטה אורבן קרוזר

 

טויוטה דגמים חשמליים והיברידיים

 

אורבן קרוזר (URBAN CRUZER) – אחד מהדגמים המעניינים והמסקרנים שהוצגו, שלמעשה הוצב בכניסה לאולם התערוכה, ולכן גם אפשר להמר, שהוא הולך להיות להיט מכירות. 

מדובר ב-B-SUV קומפקטי חדש לחלוטין, שאמור להתמקם מבחינת תמחור, מתחת לטויוטה CH-R ומעל טויוטה יאריס קרוס.

הדגם הוא שת"פ של טויוטה עם סוזוקי, שחולק לא מעט רכיבים עם סוזוקי e-VITARA . האורבן קרוזר שאמור להיות מושק במחצית הראשונה של 2026, ישווק עם שתי אפשרויות סוללה 49 ו-61 קוט"ש, טווח נסיעה מוצהר עד 400 ק"מ, ובחירה בין הנעה קדמית להנעה כפולה.

 

השיווק שלו בישראל מתוכנן לחציון הראשון של 2026.

 

BZ4X

חוזר אלינו משופר. טויוטה BZ4X

 

bZ4Xזהו דגם קיים, הדגם החשמלי הראשון של טויוטה המבוסס על פלטפורמת ה-TNGA, רק שהפעם זהו דגם משופר, לאחר מספר נושאים שהתגל(ע)ו בדגם הראשון. 

בטויוטה טוענים שהקשיבו ללקוחות, התנצלו על מה שהיה צריך לשפר, ועדכנו ושידרגו את כל הנדרש בדגם הזה. הדבר בא לידי ביטוי בעדכון החזית, שיפור איכות החומרים בתא הנוסעים, לטובת בידוד טוב יותר, המתלים מכויילים מחדש, ויש מסך מולטימדיה 14" חדש.

בנוסף הביאו לשיפור בביצועים, כולל יחידות סוללה חדשות – 57.7 קוט"ש (בהנעה קדמית) ו-73.1 קוט"ש (בהנעה כפולה או קדמית בלבד), מנועים חזקים יותר עם מערכת eAxle בעלת הספק חדש של 347 כ"ס טווח נסיעה של עד 535 ק"מ, וכושר גרירה שצמח פי שניים, מ-750 ק"ג לכ-1500 ק"ג (בדגם עם ההנעה הכפולה), ואפשרות לטעינה מהירה מתקדמת. 

 

הדגם המשופר יושק בישראל במהלך החציון השני של 2025.

 

טויוטה חשמלית

טויוטה C-HR+

טויוטה CHR חשמלי – C-HR+

 

טויוטה +C-HR – לא, לא נלחץ לנו מקש הפלוס בטעות. מדובר בדגם חדש לדגם הקופה המוכר והפופולרי מאד, גם בישראל. מדובר בגרסה חשמלית לטויוטה CH-R שעד היום שווק בגרסאות הייבריד ופלאג-אין הייבריד.

הוא אומנם ממשיך להתבסס על פלטפורמת ה-e-TNGA, אך לדברי נציגי טויוטה, לדגם מרחב פנימי משופר, אפשרות בחירה בין שתי סוללות חדשות, כאשר הבכירה בעלת הספק של 77 קוט"ש ונתוני הספק של 343 כ"ס וטווח נסיעה עד 600 ק"מ, וכוללת הנעה קדמית או AWD ונתון האצה של 0-100 ב-5.2 שניות.

 

ה-CH-R + מתוכנן לשיווק בישראל בחציון הראשון של 2026.

 

מיקרו מוביליטי

הפיתרון של טויוטה לפקקים

 

מיקרו מוביליטי

 

אם לא שמעתם את צמד המילים הזה, זה הזמן להכיר את המושג מיקרו מובליטי. 

בטויוטה הלכו (או יותר נכון נסעו) ובדקו את כל נושא עומסי התנועה בבוקר בערים הגדולות, ומחוץ לערים בשעות שונות. למעשה, המסקנות אינן שונות מישראל כלל. אם תסתכלו ימינה ושמאלה בדרך לעבודה בעומסי התנועה בבוקר, רוב הסיכויים שתגלו שכמעט כולם כמוכם תקועים בכביש, כשבכל רכב יש אדם אחד.

כלומר רכב אחד גדול או קטן שתופס את המקום בנתיב, דבר שמתבטא גם בתפיסת מקומות חנייה, זיהום ועוד. גם אחר הצהריים כשמקפיצים את הילדים לחוגים או חברים, לרוב זה יהיה הורה וילד, לא מעבר, עם 75% מהנסיעות שלא עולות במצטבר על 10 ק"מ. יצרנים כמו רנו או סיטרואן כבר היו שם לפני, והוציאו את הסיטרואן AMI לדוגמא.

 

TOYOTA FT-Me

טויוטה FT-Me

 

טויוטה נכנסת לתמונה כעת ומציגה לנו את טויוטה FT-Me, רכב קונספט מיקרו חשמלי בעל שני מושבים בלבד, כאשר המושב של הנוסע ניתן לפירוק לטובת הטענת קורקינט או אופניים חשמליים, סקטבורד או בעל חיים, ותא מטען בנפח 200 ליטר בלבד.

הרכב מותאם בעיקר לבני נוער. בשל מידותיו הזעירות והמנוע החשמלי, רישיון נהיגה לאופנוע או קטנוע מסוג L5 באירופה יספיק לנהיגה בכלי הזה, כבר מגיל 14. נציגי טויוטה לא מספקים נתונים כל שהם, אך בשיחות "אחד על אחד" גילינו שהטווח של הכלי יהיה סביב ה-100 ק"מ, והמהירות המרבית של 45 קמ"ש.

בנוסף, דובר על רכב ה-APM החשמלי שהוצג באולימפיאדה הפראלימפית בפאריס 2024, ונכון להיום שומש אך ורק בתחומי הפארק האולימפי, אך לאחר שנסע כמיליון ק"מ, הוא בהחלט מספק תובנות להמשך, בכל הנוגע למכוניות חשמליות אוטונומיות עבור אנשים בעלי מוגבלויות, כולל מרווח גדול לכיסאות גלגלים, רמפה מובנת, נהיגה אוטונומית ועוד שלל מערכות, הבאות להקל על קהל היעד. ניכר שאנשי טויוטה רגישים וקשובים לקהל הזה.

 

טויוטה מירוצים

טנדר טויוטה

טויוטה היילקס GR

TOYOTA YARIS GR

טויוטה יאריס GR

 

במהלך הכנס חולקנו לקבוצות, כשכל קבוצה קיבלה מקטע וצבע משלה, וכך עברנו בין מתחמים ותצוגות. במתחם של Toyota GAZOO Racing נחשפנו לחטיבת המרוצים של טויוטה (TGR). מדובר בחטיבה עם הישגים שמתורגמים לטכנולוגיה ולרכבים הספורטיביים של החברה.

הישגים כמו הבטחת הזכיה באליפות העולם בראלי-רייד, אליפות העולם בראלי (WRC), ואליפות העולם למרוצי סיבולת. השנה, לאחר הפסקה של כשש שנים, חטיבת המרוצים של טויוטה תחזור למסלול המירוצים נורבורגרינג ותתחרה עם ה-GR Yaris Nur24, ואילו ה-GR Yaris M Concept, אב טיפוס הכולל מנוע בעירה פנימית G20E חדש, שמסוגל לפעול על דלקים בעלי ניטרליות פחמנית או מימן. 

 

 

ליאור אמסילי

אבא פגום ואבא בכלל לשלוש נינג'ות. הייטקיסט בתחום התעשיה הבטחונית בשנים האחרונות, אבל לא בתפקיד ג'ימס בונד ובלי רכב מגניב. מסתפק ברכב ליסינג ביום יום.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments