טויוטה היילקס מבחן דרכים – טנדר שבא לעבוד

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה היילקס הטנדר ששמו הולך לפניו. עם יכולות עבירות מעולות אך נוחות נסיעה סבירה בכבישים משובשים, ותא נהג פחות מתקדם מהמתחרים - מבחן דרכים לטנדר שבא לתת עבודה

טנדר טויוטה היילקס מבחן דרכים

לאב מי טנדר

את הטויוטה היילקס הכרתי לראשונה אי שם בתחילת המילניום, עת עבדתי כמאבטח ונהגתי בו על סוללות מפעל גדול בדרום, יומם וליל. תמיד העדפנו לקחת אותו ליציאה לשטח, על פני שאר רכבי השטח והטנדרים שהיו במאגר, כי הוא אף פעם לא אכזב. במיוחד בנקודה שהכי היינו צריכים, בטיפוס במעלה מסוים בהרים. את השם האמין והמחוספס שלו הוא קיבל ובצדק. מדובר במכונה לא רעה בכלל לעבודה ולשטח, עם סחירות מצוינת כרכב יד שניה, גם בחלוף השנים.

הדגם הנבחן של ההיילקס מגיע בתצורת מנוע אחד בלבד, מנוע 2.4 טורבו דיזל, תיבה אוטומטית או ידנית הנעה רגילה או כפולה ורמת אבזור בהתאם לדגם. כאשר הדגם האוטומטי בעל ההנעה הכפולה הנו ברמת הגימור הגבוה ביותר (הדגם הנבחן).

עיצוב

ההיילקס נראה גדול ומנופח, ואיך שהוא המראה שלו “עובר” אצלי יותר טוב מטנדרים אחרים מתחרים, (למעט האמארוק של VW). טויוטה היילקס נראה כמו רכב שבא לעבוד. בחזית, פנסים גדולים המשוכים לאחור,  גריל גדול וכסוף, ניפוחים בפגוש, ויחד עם זאת, הוא לא נראה מצועצע. גם מהצד, ניפוחים קלים מעל הגלגלים גורמים לו למראה רחב, ויש גם מדרגות צד המגיעות עם הדגם ללא תוספת מחיר.

מאחור, לא באמת תרגישו הבדל לעומת טנדרים אחרים, מבחינה עיצובית, למעט ארגז גדול יותר מחלק מהמתחרים, עם 1525 מ”מ אורך ו1540 מ”מ רוחב. רק כשתרצו להעמיס תגלו שההיילקס בעל משקל העמסה מורשה הקטן ביותר – 850 ק”ג בלבד. כ-200 ק”ג משמעותיים פחות מאצל המתחרים.

תא הנהג דורש רענון
כושר העמסה עד 850ק"ג. טויוטה היילקס

עיצוב הפנים נוטה יותר לכיוון של רכב משפחתי ופחות ”טנדרי”. לוח השעונים והדשבורד מאורכים ויפים, פתחי מיזוג משולבי פלסטיק כסוף ומגוון כפתורי שליטה מההגה. ועדיין, עושה רושם שהקידמה והטכנולוגיה פסחה על תא הנהג של הטויוטה היילקס. רכב מודל 2018 ללא בקרת אקלים למזגן. ובחירת זרימת האוויר מבפנים לבין החוץ במיזוג, נעשית באמצעות הזזת ידית הלקוחה משנות ה90 המוקדמות, במקום כפתור. גם כפתורי המזגן והמעבר בין מצבי השטח השונים, למעט האפשרות לנעילת דפרינציאל אחורי בלחיצת כפתור, נראים מיושנים. איכות החומרים בסדר, אינה מהגבוהות, עדיין, יש לזכור שמדובר בטנדר עבודה.

מעל תא הכפפות יש תא קירור יעיל והכרחי לעובדים בשטח, משענת יד רחבה וגדולה, וידיות אחיזה לעליה וירידה נוחה יותר. ליד ידית ההילוכים המחופה פלסטיק דמוי כרום, תמצאו 2 כפתורים – כפתור ECO לנסיעה חסכונית יותר בדלק וכפתור POWER. טויוטה הוסיפו את מסך המולטימדיה ה-TOYOTA TOUCH (בדגם האוטומטי בלבד), ששולב באופן לא אסתטי בדשבורד.

מדובר במסך 7” עם תצוגת  רדיו, מערכת מולטימדיה טובה, תוכנת ניווט, דיבורית, מצלמת אחורית, נגן CD ונתוני צריכת דלק. אם במסך עסקינן – מוזר שמי שקונה טנדר דיזל “קשוח”, עם מדד זיהום מרבי (15), צופה בסרטון של טויוטה פריוס נוסעת במסך המולטימדיה בכל התנעה של הרכב. כדאי לשנות את זה, (זה בדיוק 4.5 GIFים).

אני מתיישב בטויוטה היילקס. תנוחת הישיבה גבוהה וטובה, אך המושבים שלו לא מספיק נוחים. המלצה למי שסובל מבעיות גב, כדאי להחליף מושב נהג או לשקול רכב אחר. מאחור הסיפור לא שונה בהרבה, ומלבד חוסר נוחות, ההרגשה מעט צפופה, בעיקר במרווח רגליים, גם עבור נוסעים לא גבוהים.

יכולות שטח גבוהות. היילקס
טנדר שבא לעבוד. טויוטה היילקס

ארץ עיר, כביש שטח

טויוטה היילקס מגיע עם מנוע טורבו דיזל 2.4 ליטר בעל 150 כ”ס המושגים ב-3500 סל”ד ומומנט של 40.8 קג”מ, שמושג כבר ב-1600 סל”ד. על הנייר, מדובר במנוע חלש יותר מהמתחרים הקיימים בשוק. משודך לו גיר אוטומטי בעל 6 הילוכים (לעומת 5 במרבית המתחרים), אשר ידע לבצע את העבודה יפה ובצורה חלקה, עם כי השהיות טורבו קלות סביב ה-2000 סל”ד. בלחיצה על דוושת הגז ההיילקס הגיב יפה, אך מכיוון שמדובר ברכב עבודה במשקל הגבוה משני טונות (2,100 ק”ג), לפני עקיפה יש להתכונן ולתכנן אותה.

ההיילקס הרגיש יחסית נוח בכבישים מהודקים היטב. בנסיעה על כבישים פחות איכותיים התמונה השתנתה. בכביש משובש או בשביל, הרכב מתנדנד ומטלטל את יושביו, מזל שיש ידיות אחיזה. זה המחיר של השימוש במתלי עלים בסרן האחורי, שנועדו לנשיאת משקל כבד מאחור. בידוד הרעשים במהלך הנסיעה היה יחסית טוב. נוסעים מאחור ציינו שנשמעים רעשי רוח, ומידי פעם חיפשו אם יש חלון פתוח בטעות.

ולמרות זאת, זכרתי להיילקס חסד נעורים, במיוחד בשטח. רכב המבחן הגיע עם חישוקים קלים 17″ וצמיגי AT, אך גם עם מגן תחתון לאגן שמן (קרטר), מיכל דלק ולתיבת ההילוכים, כך שהרשיתי לעצמי הפעם לעשות מסלול שטח מאתגר יותר משבילים. הסופ”ש הגשום בא לי בזמן, וכך מצאתי את עצמי בנסיעה שהחלה בשעות הבוקר המוקדמות ביער קולה והסתיימה אי שם בשקיעה, באזור הישוב לפיד, והכל דרך השטח.

כאן בשטח, טויוטה היילקס מתגלה בשיא תפארתו. נראה כאילו אם היה מדבר הוא היה אומר, “סע! עליי! יש לי עוד לתת!” בכל עליה או מכשול, ההיילקס נותן המון תחושת ביטחון ומאפשר מעבר במקומות קצת יותר טכניים מהרגיל, הרבה בזכות זווית הגישה של 31 מעלות וזווית נטישה של 26 מעלות, זוויות הגדולות מאצל המתחרים, משמעותית. עם גחון גבוה של 293 מ”מ, שילוב הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל אחורי וביטול ה-ESP, הרגשתי מספיק בטוח לעבור בכל עליה או מכשול.

היה נראה שהיילקס פשוט טורף את השטח. אין ספק שמדובר ברכב בעל עבירות מעולה, שיודע לתת עבודה בכל נקודת זמן שצריך. אחח… אם רק המושבים היו יותר נוחים.

ניכוי הוצאות רכב עבודה

חשוב לדעת – בא נדבר רגע על קצת מיסים על רכבי עבודה

לפני עשור, רשות המיסים שינתה את שיטת המיסוי על ניכוי הוצאות הרכב. בכך כלי רכב הדורשים רישיון ג׳, נכנסים להגדרה של רכב 100% לעבודה, ובכך מותר לנכות 100% מההוצאה. ואילו רכבים ללא רישיון ג׳ נחשבים כרכבים לשימוש מעורב, של צרכים פרטיים ועבודה, ובכך מותר ניכוי חלקי בלבד של 45%. ולכן היום עולים לכביש יותר ויותר רכבי 3.5 טון הדורשים רישיון ג’, כמו הפורד F350 או הדודג’ ראם, שהנם מותרים לניכוי כ100% מההוצאה.

אגב, המחירון די זהה גם לטנדר כדוגמת הטויוטה היילקס וגם לדורשי רישיון ג’, ונעים סביב אותו מחיר. כששאלתי חלק מבעלי הטנדרים שפגשתי בשטח לסיבת הרכישה, ציינו את עלויות האחזקה של טנדר מעל 3.5 טון לעומת טנדר “רגיל”. לכן, כדאי לבדוק את עלויות האחזקה של הרכב, ולא רק כמה הוא עולה, מאחר ויש פרמטרים שונים. ובכלל, מומלץ להתייעץ עם רו”ח או יועץ מס בנושא, לעצמאיים המחפשים כלי עבודה.

חלק מבעלי הטויוטה היילקס ידעו לספר על עלויות אחזקה נמוכות יחסית, ואמרו כי הסיבה לרכישת הרכב הייתה נטו אהבה לכלי. כן, מתברר שגם גברים פועלים על פי הרגש. נשים, לידיעתכן.

טנדר טויוטה היילקס במחיר 256,000 ש"ח

סוס עבודה מנצח לא מחליפים

אין ספק שנהיגה בסופ”ש בטויוטה היילקס, מחזירה קצת מהגבריות, שנעלמה לי לאחרונה בשל החלפות חיתולים תדירות ומטלות בית. יחד עם זאת, הנהיגה בהיילקס גם הזכירה לי להתקשר לקבוע תור למטפלת בגב שלי בהקדם, אחרי נסיעה פחות נוחה בכבישים משובשים.

הרכב הנבחן הוא 4X4, אוטומטי, מגרסת אדוונצ’ר, העולה 256,000 אלף ש”ח. מה שעושה אותו היקר בקטגוריה.
זה כולל מדרגות צד, מיגון תחתון לחלק מהרכיבים, מערכת מובילאיי 630 (התקנה מקומית), 7 כריות אוויר ושלל מערכות בטיחות.

להיילקס ישנה תחרות קשה מול רכבי העבודה מעל 3.5 טון, גם בשל נושא המיסוי, שנוגס בקהל הלקוחות הפוטנציאלי, המחפשים כלי רכב לעבודה. אך היילקס מגיע עם מספיק יתרונות – הוא מכונת שטח מעולה, עם עבירות שכלים אחרים יכולים רק לקנא בה. ויש את פרמטר הסחירות של הרכב המהווה יתרון לרוכשים, ויכולות העמסה וגרירה טובות.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “טויוטה היילקס מבחן דרכים – טנדר שבא לעבוד”

  1. היי, אשמח לבצע שיתופי פעולה בין האתרים שברשותי לבין האתר שלכם שיכול לתרום לשנינו. מדובר בפעולה פשוטה ללא תשלום. במידה ותרצו לשמוע פרטים נוספים, תוכלו ליצור איתי קשר בכתובת [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

14 + 11 =