טויוטה היילקס 2.8 ליטר טורבו דיזל 4X4 – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

טויוטה היילקס 2.8 ליטר טורבו דיזל 4X4 - מבחן דרכים
טויוטה היילקס 2.8 ליטר טורבו דיזל 4X4 – מבחן דרכים

טויוטה היילקס התחדש במנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2,800 סמ”ק, מערכת מולטימדיה חדשה, מערכות בטיחות שהתווספו, מתלים משודרגים וסבכה קדמית בניחוח אמריקאי. יצאנו לבדוק אם אפשר לוותר כבר על ה”פרייבט”…

 

 

כל מי שנהג אי פעם על טנדר היה רוצה אחד כזה בחניה. לא בהכרח כרכב ליום יום, אלא בנוסף, כדי שיהיה. טנדר זה אופי. להסיע את הילדה לבית הספר בבוקר ואחר הצהריים להיות האבא המגניב שמביא את הכי הרבה קרשים למדורה. לזרוק את האופניים של כל המשפחה בארגז מאחור ולצחוק על האנשים המוזרים שמשתמשים במתקן לנשיאת אופניים. לקנות מכונת כביסה ולצחוק כששואלים אותך אם אתה צריך משלוח הביתה. להביא לחמותך בחג עץ לגינה, בזמן שהחתנים האחרים שלה מביאים עציץ. טנדר זה אורח חיים.

טויוטה היילקס, בגרסה מתוחת הפנים, שומר על קווי העיצוב המוכרים ועיקר השינוי הוא בסבכה הקדמית, שגדלה משמעותית וזכתה בעיטור בצבע ניקל בהיקף שלה. שאר העיצוב החיצוני נשאר כשהיה ואינו פורץ דרך. בתי הגלגלים תפוחים במקצת וההיילקס משדר עוצמה ופונקציונאליות. בדיוק מה שאנחנו מצפים מטנדר.

 

טויוטה היילקס 2020 תא נהג
טויוטה היילקס 2020 תא נהג

 

פשוט ופונקציונאלי. טויוטה היילקס דשבורד
פשוט ופונקציונאלי. טויוטה היילקס דשבורד

 

טויוטה היילקס מנוע 2.4 – מבחן דרכים 

 

אנו מטפסים פנימה ומתיישבים במושב הנהג. העיצוב הפונקציונאלי ממשיך לתוך תא הנוסעים. לא תמצאו בהיילקס פינוקים מיותרים – אין כניסה והתנעה ללא מפתח, בלם היד הוא ידני (טוב לנסיעת שטח) ולנהג אין אפילו מראה בסוכך השמש כדי לסדר את השפם. הפלסטיקה קשה ו”התפר” על גבי הקונסולה המרכזית מתגלה כחלק מיציקת הפלסטיק. איכות ההרכבה מצויינת והגימור סביר עם כמה משטחים שחיבורם חד.

מסך המולטימדיה מותקן נמוך מידי לטעמנו והיינו מעדיפים שמהנדסי טויוטה היו מחליפים את מקומו במקומם של פתחי המיזוג, יותר בטיחותי ופרקטי, ומתאים לתנוחת הישיבה הגבוהה שבטנדר. המערכת אגב, בעלת איכות שמע מפתיעה לטובה וכוללת תפעול בעברית וחיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי. מסך נוסף נמצא במרכז לוח המחוונים וכולל נתוני צריכת דלק, טווח נסיעה, הגדרת מערכות בטיחות, הודעות מערכת ועוד. שעון הרכב החזיר אותנו כ-20 שנה אחורה עם כפתורי כיוון ייעודיים לצידו – אחד לדקות והשני לשעות. 

 

טויוטה היילקס מושבים
היושבים מאחור יהנו ממרווח רגליים טוב

 

בתור רכב עבודה חסרו לנו עזרים שימושיים כגון כיסים עמוקים יותר בדלתות, מדף למסמכים בדיפון הפנימי של הגג או תא למסמכים על גבי הקונסולה המרכזית. כן מצאנו תא נוסף (קטן יחסית) מעל תא הכפפות (הקטן יחסית גם הוא), שני שקעי 12 וולט, שקע 220 וולט, שמונה ידיות אחיזה לטובת טיפוס נוח יותר ונסיעה בשטח ולא פחות משישה (!) מחזיקי כוסות לנהג ולנוסע. צמאים לא תשארו בהיילקס.

היושבים מאחור ייהנו ממרווח רגליים טוב, הרוחב יאפשר לשלושה מבוגרים לשבת בנוחות יחסית ומרווח הראש, כיאה לעיצוב “קופסתי” – מצוין. פרט למשענת יד היוצאת ממרכז גב המושב, לא תמצאו מאחור פינוקים “מיותרים” כגון מיזוג ושקע טעינה. הארגז, שמאחורי המושב האחורי, גדול למדי. אורכו עומד על 153 ס”מ ורוחבו עומד על 154 ס”מ. הארגז כולל 4 טבעות לטובת קשירה ועיגון הציוד הנמצא בו, וההיילקס מסוגל לשאת עד 790 ק”ג ולגרור עד 3,500 ק”ג (בהנחה ויש בלמים בנגרר). 

 

טויוטה היילקס מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2,800 סמ"ק ו204 כ"ס
מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2,800 סמ”ק ו204 כ”ס

 

אנו מסובבים את המפתח ומתניעים. בטנדר, כצפוי, מנוע הדיזל מטרטר מלפנים. כאשר החלונות סגורים הבידוד בתא הנוסעים טוב יחסית. בהאצה שאון המנוע נוכח אך בשיוט בידוד הרעשים מספק את הסחורה. כאמור, לגרסה הבכירה של ההילקס, שודך מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2,800 סמ”ק (לעומת 2,400 סמ”ק). לחיצה על הדוושה הימנית משחררת 51 קג”מ (לעומת 40.8) ו-204 כוחות סוס (לעומת 150).

אם בעבר נהג טנדר היה צריך להתאמץ לעמוד בקצב התנועה, היום התנועה צריכה להתאמץ לעמוד בקצב של הטנדר. המנוע הזה מסוגל להאיץ את כל 2,120 הקילוגרמים ששוקל ההיילקס תוך 10.7 שניות מאפס למאה קמ”ש ותאוצות הביניים מרשימות אף יותר. תיבת ההילוכים פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה אינה זריזה במיוחד אך העברת ההילוכים חלקה.  

בשיוט על הכביש המהיר רעשי הרוח החלו להיות מוחשיים במהירות של כ-120 קמ”ש. קל לשייט עם ההיילקס במהירויות תלת ספרתיות. תחושת הבטחון גבוהה, בהיילקס. ממרום גובהו של ההיילקס, הקרוסאוברים נראים פתאום נמוכים, והראות קדימה טובה ומאפשרת תכנון נסיעה נכון.

 

החזית החדשה והנשכנית עזרה לנו לפנות את הנתיב השמאלי ללא קושי

 

והגודל, יחד עם הסבכה החדשה מפנים באופן אוטומטי את הזוחלים בנתיב השמאלי, וטוב שכך, משום שהצופר המותקן בהיילקס קצת מביך ונשמע כאילו נלקח מפיאט אונו של שנות ה-80. ההיילקסים ידועים בתור רכבים שגומעים במהלך חייהם מאות אלפי קילומטרים. לכן, חסר לנו כיוון תמיכה לגב התחתון, לפחות במושב הנהג, במיוחד ברמת המחיר הזו. צריכת הדלק בשיוט רגוע תעמוד על כ-11 עד 12 קילומטר לליטר. בעיר, בשטח וסתם עם רגל כבדה על הגז, צריכת הדלק תרד בקלות למספר חד ספרתי. 

במסגרת מתיחת הפנים שודרגו המתלים הקדמיים ונוחות הנסיעה לנהג ולנוסע שופרה באופן משמעותי. הנוסעים במושב האחורי, נסמכים לצערם על קפיצי העלים מאחור. הקפיצים קשים (על מנת להיות מסוגלים לטפל במשא כבד), ולכן, כאשר הארגז מאחור אינו מועמס, הנסיעה קופצנית ומשמעותית פחות נעימה מאשר בזוג המושבים הקדמיים. כמו כן, עליה על מהמורות בכביש (כגון מכסי ביוב שקועים), מייצרים רעד לאורך המרכב, ככל הנראה בעקבות שילוב נפלא של שלדת סולם, סרן חי וקפיצי עלים. נפלא לשטח. 

 

היילקס בשטח
לוקחים את ההיילקס לטיול בשטח

 

היילקס בבוץ
וקצת בוץ…

 

ואם זה נפלא לשטח אז חייבים לבדוק. לא?

 

בניגוד לטנדרים אחרים, להיילקס יש את כל מה שדרוש כדי להצליח בשטח: שלדת סולם, סרן חי, 4X4, הילוך כח ונעילת דיפרנציאל אחורית. למי שחשב שהמשפט הקודם נכתב בשפה הסינית, בתרגום לעברית זה יוצא: חיית שטח. ההיילקס, עם צמיגי 50:50,  צולח בקלות טיפוסים מתובלים בהצלבות. הסופ”ש בו לקחנו את ההיילקס היה גשום ולכן לא טיפסנו על סלעים אבל כן צלחנו בהצלחה מעברי בוץ וזכינו על הדרך בכמה תמונות יפות. 

גם מערכות הבטיחות עברו שדרוג בדגם החדש. על הנהג והמטען בארגז ישמרו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שפריצרים לפנסים הקדמיים, מערכת הקוראת שלטי מהירות, שבע כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב ועוד. 

 

יש להיילקס את כל מה שדרוש כדי להצליח בשטח

 

לסיכום

במהלך סוף השבוע, הצלחנו להתאהב בהיילקס. החסרונות העיקריים הם נוחות הנסיעה (בעיקר במושב האחורי) והאורך הענק (5.33 מטר) הגורם לרכב לבלוט בחניה סטנדרטית בקניון. מעבר לכך, ההיילקס כולל רשימה ארוכה של יתרונות שגרמו לנו לרצות אחד כזה בחניה שלנו.

 

מחיר הגרסה הבכירה, מנוע 2.8 ליטר – 274,900 ש”ח

*היילקס 2.4 ליטר (2X4), ב-229,900 ש”ח

דירוג זיהום אוויר – 15 מתוך 15 מירביים

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 + 11 =