טויוטה ורסו מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

טויוטה ורסו, מכונית משפחתית עם 7 מקומות - מבחן דרכים

נכון, עברו לא מעט שנים מאז הוצגה בארץ, לאחר מכן זכתה למתיחת פנים קלה, והיום, יצאנו לבדוק אם טויוטה ורסו עדיין רלוונטית כמיניואן בשוק הרכב, שכידוע נכבש ע”י עשרות רכבי פנאי חדשים.

שומרת מסורת

לפני כעשור, המגמה בשוק הרכב הלכה לכיוון רכבי המיניוואנים. הנהג הישראלי חיפש רכב מעט מרווח יותר מהמשפחתית הסטנדרטית, עם יותר מקומות ישיבה, והמיניוואנים ענו בדיוק על הצורך הזה. מכוניות כמו מאזדה 5 ורנו SENIC, התחרו על ליבו של הנהג הישראלי, ויצרניות הרכב השיקו דגמי מיניואן, על מנת להכניס מתחרה לשוק.

ב-2009 חברת טויוטה הצטרפה לחגיגה, והעלתה ארצה את הטויוטה ורסו. מאז ה-ורסו עבר עדכונים ומתיחת פנים, קלה. אך מאז, גם שוק הרכב השתנה, ומכוניות משפחתיות גדולות וגם מיניואנים הוזזו הצידה ופינו מקום לרכבי הפנאי- קרוסאוברים.

יש שיתלוננו על המגמה, בעיקר משפחות מרובות ילדים, מאחר ויבואנים לא מרחיבים את היצע דגמי המיניוואנים. אז יצאנו למשימה, עברו כל אלה שעדיין מחפשים רכב מיניואן ראוי וטוב למשפחה, אז אספנו את הטויוטה ורסו, רכב לא חדש, למבחן, ולראות האם הוא מתחרה ראוי ורלוונטי בשוק הרכב, ועבור מי.

רכב 7 מקומות. טויוטה ורסו במבחן
צריכים רק שני מקומות? קבלו תא מטען ענק

את מוכרת לי מפעם

טויוטה ורסו הוא לא מסוג הרכבים שתסובבו את הראש אחריו, אלא אם אתה גר בגבעת שמואל או אלקנה. העיצוב די מתיישר עם הקו של שאר רכבי טויוטה, והאמת שהעיצוב מרגיש מעט מיושן. שילוב של הדגם הנוכחי של האוריס יחד עם חזית הקורולה הקודמת.

הרכב מגיע ברמת אבזור אחת, GLI. מה זה אומר?
שאפילו חישוקי סגסוגת ,’מגנזיום’ בפי העם, לא מגיעים עם הרכב, אלא עם ‘טאסות’ (ישנה אפשרות לגלגלי מגנזיום בתוספת תשלום). ומה עם גג זכוכית פנוראמי או תאורת לד? לא כאן. אז אבזור או עיצוב הם לא הצד החזק של הרכב, אז מה כן?

טויוטה מתגאים במודלריות של מושבי הרכב, עם לא פחות מ-32 אפשרויות ותצורות שונות למושבים. אם יש לכם מספיק זמן פנוי אתם מוזמנים לבדוק את אמיתות העניין. אנחנו בחרנו להתמקד בנוחות ובפרקטיות המושבים. הישיבה בכיסא הנהג נוחה עם שדה ראיה נרחב. אמנם ברך ימין שלי במושב הנהג מצאה את עצמה במפגש אינטימי עם הקונסולה המרכזית באופן קבוע, אך הישיבה טובה ונוחה.

המושבים בשורה האמצעית מאפשרית תזוזה וכיוון עצמאי לכל מושב בנפרד. והשורה השלישית והאחרונה מתאימה לילדים בלבד, ואם תבחרו להשתמש בה, יהיה זה על חשבון מקום בתא המטען, שיצטמצם לכ-155 ליטר בלבד. אז מכיוון שמשפחה עם ילדים צריכה תא מטען, שימוש בכל המושבים ברכב יצריך שימוש בגגון או ויתור על הטענת מזוודות או עגלת תינוק.

עיצוב מעניין ללוח השעונים. טויוטה ורסו
תא נהג מסורתי

גווני פנים הרכב נעים בין שחור לאפור. תא הנוסעים בסיסי וסטנדרטי למדי. הניסיון לעיצוב שונה מתבטא בלוח השעונים הממוקם במרכז הדשבורד, עם נטיה קלה לכיוון הנהג. לוח השעונים אנלוגי בצבע כתום, צבע ששלט בלוחות השעונים בעשור הקודם. הפלסטיקה טובה, ונראה שמאז שיצור הרכב עבר מטורקיה, איכות ההרכבה אף השתפרה.

גם בקונסולה המרכזית, תמצאו שטויוטה שמרו על המסורת ולא נגעו בעיצוב, למעט הזזת כפתורי בקרת אקלים והוספת מסך טאצ’ 7” לצורך הצגת נתונים. את כפתור הToyota Connect קבעו מתחת למשענת היד של הנייד, כך שכל מעבר לצורך שימוש בוויז, תצטרכו לגשש או להסיט מבט, על מנת למצוא אותו. כן מצאנו לנכון לציין לטובה את תא הקרור מעל תא הכפפות ואת מגוון התאים ברכב לאחסון, לרבות מגשים מתקפלים בגב המושבים. בהחלט נוח.

שלושה מושבי הבטיחות שלנו נכנסו לרכב בקלות, הודות לרוחב של 1790 מ”מ, ובכלל למרות שמדובר במיניוואן הקצר באורכו מהמתחרות האחרות, הוא הרגיש די רחב בפנים.

שימוש במושב השלישי לישיבה, מותיר תא מטען קטן

קול גלגל המתגלגל

ההנעה באמצעות מפתח, ולא כפתור KEYLESS, מרגישה לנו כבר מיושנת, אך היא מעירה מנוע 1.8 ליטר עם הספק של 147 כ”ס ב-6400 סל”ד ומומנט של 18 קג”מ. המנוע טוב, ומשודך מצויין לתיבת ההילוכים הרציפה בעלת 7 הילוכים. אם כבר בגיר עסקינן, מאחורי ההגה תמצאו ידיות להעברת הילוכים באופן ידני. תוספת נחמדה לרכב מהקטגוריה הזו.

הנסיעה ברכב זריזה וההתנהגות די טובה, לא ”מיניוואנית” בכלל. יחד עם זאת מנוע ה-ורסו הרגיש מעט מתאמץ ואף מרעיש בנהיגה עם רגל כבדה על דוושת הגז. רעשי הנסיעה היו בעוכרו, וחדרו לתא הנוסעים בצורה מחשידה שגרמו לנו לבדוק אם אין איזו דלת שלא סגורה היטב. גם בתחום ספיגת מהמורות וכבישים משובשים, טויוטה ורסו לא הצטיין.

בטויוטה ורסו לא תמצאו את חבילת הבטיחות של טויוטה Toyota safety sense, המגיעה כסטנדרט בדגמי טויוטה אחרים, עם מערכות בטיחות  אדפטיביות כגון תיקון סטיה מנתיב או בקרת שיוט אדפטיבית. בורסו הנבחן הותקנה מערכת מובילאיי 630 אשר ידעה להתריע בכל פעם שסטינו מנתיב, נצמדנו לרכב או מהולכי רגל, אך מדובר בהתקנה בתוספת בתשלום ולא כאביזר מובנה ברכב.

יחד עם זאת, טויוטה ורסו מגיע עם 7 כריות אוויר ומגוון אביזרי בטיחות סטנדרטיים. כבן למשפחה מרובת דגמים היברדיים, צריכת הדלק סבירה – 9 ק”מ לליטר בעיר וכמעט 12 ק”מ לליטר מחוץ לעיר. בנסיעה משולבת עמדנו על כ10.5 ק”מ לליטר אחד. אמנם נתון לא רע למיניוואן עמוס בשני מבוגרים ושלושה ילדים עם ציוד, אך טוב היה אם טויוטה היו מוסיפים לורסו מנוע היברידי. זה היה יכול להיות נוק אאוט מוחץ בהתמודדות מול מיניוואנים אחרים שמולו בשוק.

מידות נדיבות. טויוטה ורסו

לסיכום

מדובר ברכב שלמרות שעל הנייר קטן מהמתחרים בגודלו, מרגיש יחסית מרווח, זריז ונוח, רק לא מצטיין בספיגת רעשי מנוע ודרך. למי הוא מתאים? משפחות עם חמש נפשות שרוצות תא מטען גדול או משפחות עם נוסע שישי ושביעי, כאשר עליהם לקחת בחשבון שלא יוותר להם נפח בתא המטען עם שימוש במושב השלישי. ולא רק משפחות מרובות ילדים יתעניינו ברכב כמו הורסו, גם סבים וסבתות המעוניינים באופציה לשורה שלישית של מושבים עבור נסיעה משותפת עם הנכדים.

מיניוואן אחר מהמשפחה, שמהווה תחרות לורסו, הוא הפריוס פלוס, רכב היברידי בעל 7 מקומות, ועם מערכות בטיחות מתקדמות אדפטיביות. הוא אמנם יקר בכ-10,000 ש”ח, אך על הנייר עדיף מה-ורסו, בשל יתרון האבזור העדכני.

נכון שמדובר במיניוואן מהנמכרים בישראל. אך עם תג מחיר של 154,000 ₪, טויוטה ורסו מסתכן בתחרות לא פשוטה מול מכוניות טובות לא פחות ועדכניות הרבה יותר.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × four =