טויוטה יאריס מבחן דרכים


הקמפיין עשה את שלו. טויוטה יאריס החדשה יצרה באזז מרשים אצל הנהג הישראלי


גם אני הסתקרנתי מאד. בטויוטה מתגאים שהקטנה שלהם הכי בטיחותית! הכי חסכונית! הכי ירוקה! והכל פחות או יותר נכון. אך האם מדובר באופציה הטובה ביותר בקטגוריית הקטנות? 

הכי טובה בקטגוריה?

מרחב, מקום. המרחב הפנימי גדל מעט ביאריס החדשה, בעקבות הרחבת בסיס הגלגלים. זוהי מכונית סופרמיני עם תא נהג נקי ופשוט, עם איכות חומרים המניח את הדעת. תא הנהג מרווח יחסית לקטגוריית הקטנות, ומושב הנהג – נוח ותומך. מאחור, יש דיי מקום לשני מושבי תינוק, מבלי לגרום לאף נוסע להצטופף או להידחס מקדימה. אבל! ברכב בו יש תינוקות או אף תינוק אחד, יש גם עגלה, ותיק גדול ומטען שצריך לסחוב לכל מקום, ואין מקום לכל המיטלטלין הללו בתא המטען הקטנטן של היאריס. 

ולגבי ריפוד המושבים, מעט מיושנים ופשוטים, קיבלתי פלאשבק מנסיעת המבחן ביונדאי גטסהאם זה מה שמגיע לנו ב100 אלף ש"ח? 



נפח תא המטען – 286 ליטר, עם אפשרות לקיפול המושב האחורי והגדלת פתח התא לכדי 710 ליטר.


תא מטען קטנטן


כמה נתונים טכניים, ליאריס החדשה מנוע 1300 סמ"ק, 98 כוחות סוס, שבעה הילוכים כפי שציינתי, והאצה של 12.3 שניות מ0-ל100, נתון יפה יחסית למתחרות – מיקרה, מאזדה 2 וi20.

יצאתי לדרך. הרגל נחה בעדינות על דוושת הגז, אבל המנוע מרעיש והטורים גבוהים על לא כלום.
מההילוך השני, הטורים טיפה נרגעים, אבל רעש המנוע עודנו רועש יחסית ועוד לא ניסיתי להוציא מהרכב חצי "ביצוע". בדגם האוטומטי יש שבעה יחסי העברה, (בדגם הידני שישה) ורק בהילוכים הגבוהים הרגשתי שיש התאמה בין הגיר למה שהמנוע יכול לספק (פשוט שומעים את זה). בנוסף לכך, בעת בלימה יש ללחוץ את הדוושה עד הסוף כדי שהרכב ייעצר לחלוטין וזה מלחיץ. 
התנהגות הכביש דווקא כן טובה, היאריס רחבה יחסית ויציבה על הכביש, ההגה מתפקד היטב, וההאצה יפה. מימין לנהג יש לחצן למצב "ספורט", מה אוסיף, המנוע התאמץ פחות, ופחות הרעיש, אך שיפור בהאצה או בנסיעה – אין. צריכת דלק לנסיעה בינעירונית מאומצת – 10.8 קילומטר לליטר. ניתן בקלות "להוציא ממנה" 12-13 קילומטר לליטר. 
בטיחות –  מבחני ריסוק עם הציון המקסימלי. 7 כריות אוויר, מערכות בטיחות מתקדמות בהן ABSEBD ,TRC. התקן בטיחות לכיסאות תינוק – ISOFIX ומצלמה אחורית (בדגם "סטייל" בלבד).

מחיר ביחס למתחרות. היאריס החדשה עולה פחות או יותר כמו המתחרות, בדגמים היותר מאובזרים, עם גיר אוטומט, החל מ99 אלף ש"ח, כשמאזדה 2 וסוזוקי סוויפט מטפסות קצת מעל 105 אלף ש"ח. וכשמחירים יחסית דומים, שיקולים כמו בטיחות, צריכת דלק, אחריות יבואן וירידת ערך סבירה (והיא דיי משביעת רצון עם טויוטה), יכריעו את הדילמה.


ובשורה התחתונה, יאריס זו מכונית שיכולה לספק לכם נסיעה נוחה בטוחה ונעימה בעיר, ואפס עניין וחווית נהיגה בכבישים הבינעירוניים. וזה לא שאין לה כוח, זה חוסר ההתאמה בין הגיר למנוע.
ותרו על היאריס האוטומטית (103 אלף ש"ח), גם המחיר וגם הביצועים לא ישביעו את רצונכם. טויוטה יאריס "סול" חדשה, מנוע 1.3 עם גיר ידני, עולה 91 אלף ש"ח. לא זול, וללא מערכת המדיה שכה שיבחתי, אבל אם אתם מתעקשים על טויוטה, אז רק זאת.


למה כן, V – רכב נוח, בטיחותי, עירוני, וניתן להתקין שני מושבי תינוק מאחור (זכרו כי תא המטען קטן)
למה לא, X – יש מכוניות מעניינות, יפות ומהנות ממנה.


למי כן V – זוגות צעירים ויחידים הנוסעים בעיקר בעיר, עם חיבה מיוחדת לטויוטה.
למי לא X–  משפחות, "חובבי הגה".

ענת דניאל

ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011. כתבת רכב וצרכנות, עורכת מוספים, ומובילת דעת קהל בתחום ב-14 שנים האחרונות. שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.