טויוטה יאריס מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

הקמפיין עשה את שלו. טויוטה יאריס החדשה יצרה באזז מרשים אצל הנהג הישראלי


גם אני הסתקרנתי מאד. בטויוטה מתגאים שהקטנה שלהם הכי בטיחותית! הכי חסכונית! הכי ירוקה! והכל פחות או יותר נכון. אך האם מדובר באופציה הטובה ביותר בקטגוריית הקטנות? 

הכי טובה בקטגוריה?

מרחב, מקום. המרחב הפנימי גדל מעט ביאריס החדשה, בעקבות הרחבת בסיס הגלגלים. זוהי מכונית סופרמיני עם תא נהג נקי ופשוט, עם איכות חומרים המניח את הדעת. תא הנהג מרווח יחסית לקטגוריית הקטנות, ומושב הנהג – נוח ותומך. מאחור, יש דיי מקום לשני מושבי תינוק, מבלי לגרום לאף נוסע להצטופף או להידחס מקדימה. אבל! ברכב בו יש תינוקות או אף תינוק אחד, יש גם עגלה, ותיק גדול ומטען שצריך לסחוב לכל מקום, ואין מקום לכל המיטלטלין הללו בתא המטען הקטנטן של היאריס. 

ולגבי ריפוד המושבים, מעט מיושנים ופשוטים, קיבלתי פלאשבק מנסיעת המבחן ביונדאי גטסהאם זה מה שמגיע לנו ב100 אלף ש”ח? 



נפח תא המטען – 286 ליטר, עם אפשרות לקיפול המושב האחורי והגדלת פתח התא לכדי 710 ליטר.


תא מטען קטנטן


כמה נתונים טכניים, ליאריס החדשה מנוע 1300 סמ”ק, 98 כוחות סוס, שבעה הילוכים כפי שציינתי, והאצה של 12.3 שניות מ0-ל100, נתון יפה יחסית למתחרות – מיקרה, מאזדה 2 וi20.

יצאתי לדרך. הרגל נחה בעדינות על דוושת הגז, אבל המנוע מרעיש והטורים גבוהים על לא כלום.
מההילוך השני, הטורים טיפה נרגעים, אבל רעש המנוע עודנו רועש יחסית ועוד לא ניסיתי להוציא מהרכב חצי “ביצוע”. בדגם האוטומטי יש שבעה יחסי העברה, (בדגם הידני שישה) ורק בהילוכים הגבוהים הרגשתי שיש התאמה בין הגיר למה שהמנוע יכול לספק (פשוט שומעים את זה). בנוסף לכך, בעת בלימה יש ללחוץ את הדוושה עד הסוף כדי שהרכב ייעצר לחלוטין וזה מלחיץ. 
התנהגות הכביש דווקא כן טובה, היאריס רחבה יחסית ויציבה על הכביש, ההגה מתפקד היטב, וההאצה יפה. מימין לנהג יש לחצן למצב “ספורט”, מה אוסיף, המנוע התאמץ פחות, ופחות הרעיש, אך שיפור בהאצה או בנסיעה – אין. צריכת דלק לנסיעה בינעירונית מאומצת – 10.8 קילומטר לליטר. ניתן בקלות “להוציא ממנה” 12-13 קילומטר לליטר. 
בטיחות –  מבחני ריסוק עם הציון המקסימלי. 7 כריות אוויר, מערכות בטיחות מתקדמות בהן ABSEBD ,TRC. התקן בטיחות לכיסאות תינוק – ISOFIX ומצלמה אחורית (בדגם “סטייל” בלבד).

מחיר ביחס למתחרות. היאריס החדשה עולה פחות או יותר כמו המתחרות, בדגמים היותר מאובזרים, עם גיר אוטומט, החל מ99 אלף ש”ח, כשמאזדה 2 וסוזוקי סוויפט מטפסות קצת מעל 105 אלף ש”ח. וכשמחירים יחסית דומים, שיקולים כמו בטיחות, צריכת דלק, אחריות יבואן וירידת ערך סבירה (והיא דיי משביעת רצון עם טויוטה), יכריעו את הדילמה.


ובשורה התחתונה, יאריס זו מכונית שיכולה לספק לכם נסיעה נוחה בטוחה ונעימה בעיר, ואפס עניין וחווית נהיגה בכבישים הבינעירוניים. וזה לא שאין לה כוח, זה חוסר ההתאמה בין הגיר למנוע.
ותרו על היאריס האוטומטית (103 אלף ש”ח), גם המחיר וגם הביצועים לא ישביעו את רצונכם. טויוטה יאריס “סול” חדשה, מנוע 1.3 עם גיר ידני, עולה 91 אלף ש”ח. לא זול, וללא מערכת המדיה שכה שיבחתי, אבל אם אתם מתעקשים על טויוטה, אז רק זאת.


למה כן, V – רכב נוח, בטיחותי, עירוני, וניתן להתקין שני מושבי תינוק מאחור (זכרו כי תא המטען קטן)
למה לא, X – יש מכוניות מעניינות, יפות ומהנות ממנה.


למי כן V – זוגות צעירים ויחידים הנוסעים בעיקר בעיר, עם חיבה מיוחדת לטויוטה.
למי לא X–  משפחות, “חובבי הגה”.

follow and like
fb-share-icon0

16 Replies to “טויוטה יאריס מבחן דרכים”

  1. שכחת את המתחרה הראשית, הונדה ג'אז שלא רואה אותה ממטר.
    צריכת דלק עדיפה, נפח תא מטען עצום שמוגדל פי 4 ע"י קיפול מושבים, סלון רכב הרבה יותר איכותי ומרווח וכמובן לפי דעתי האישית מראה הרבה יותר נאה.

  2. חוץ מהסוזוקי סוויפט שמתעלה עליה כמעט בכל תחום, (התנהגות, נוחות , ביצועים ואפילו צריכת דלק) שכחת גם את המתחרות מאירופה שלדעתי היאריס עוד רחוקה מהם, מאוד.
    הפיאסטה, C3, 207, ובמיוחד הפולו מתעלות עליה גם כן כמעט בכל תחום.. וגם הפאביה, חוץ מציוני ריסוק טיפה נמוכים.
    בקיצור לדעתי היאריס נמצאת בתחתית הסולם פחות או יותר…

  3. המנוע נשמע כאילו הוא מתאמץ כל הזמן כי ליאריס יש תיבת הילוכים רציפה, בעלת "אינסוף" יחסי ההעברה שנקבעים לפקודת הנהג.
    לחיצה קלה על דוושת התאוצה והמנוע יסובב את הגלגלים בתחום הסל"ד הנמוך והחסכוני. הגברת הלחיצה תעלה את הסל"ד גבוה יותר, לתחום שמספק יותר כוח ומומנט, אך גם מבזבז יותר דלק.
    שבעת יחסי ההעברה הם בעצם "הילוכים פיקטיביים", בדיוק כמו בתיבה הרציפה של הונדה ג'אז, שמאפשרים לנהג להחליף הילוכים באופן ידני ולבצע בלימת מנוע.
    החסרון הגדול לצד היתרונות של חסכון וכוח זמין הוא התחושה כאילו נוסעים ברכב עם מצמד מחליק. זה כנראה מה שהרגשת 🙂

  4. לא אדום לא קונה
    ותא המטען ממש קטן, את בקושי יכולה להכנס
    עדיף פרארי אדומה 🙂

  5. TurboY
    שמחה שהעלת את הסוגיה הזו, כמובן שזו לא הפעם הראשונה שמזכירים אותי ואת יואב באותה נשימה וגם מתייחסים ל"עומק" התוכן במבחני הדרך שאני מפרסמת בבלוג.
    כשעלה לי הרעיון לכתוב על מכוניות, רציתי לתת לאנשים אופציה יותר "שטחית" – מבחני דרך בגובה העיניים, לקוראים שלא מבינים במכוניות ופירוט טכני מסורבל או תיאורים מ"עולם הרכב" לא יסייעו להם להבין האם זה הרכב שהם רוצים או צריכים.
    משפחות המתלבטות איזה רכב יותר מרווח, או בטיחותי, וכמה מטלטלין יוכלו להעמיס בתא מטען, ועד נהגים שמחפשים נוחות, אבזור ועיצוב. ולא ציינתי את המין הנשי, שבראש ובראשונה הקמתי את הבלוג הזה עבורן, כדי שנראה גם נשים בסוכנויות הרכב, שיהיה להם גם SAY בבחירת הרכב.

    אני רוצה לדעת הכל על מכוניות ולהתמקצע יותר ויותר (שזה כולל קורס נהיגה ספורטיבית, אבל אין לי רצון להיות מומחית.
    אני משאירה את זה "לכם", המקצוענים האמיתיים, מבטן ולידה.

    ענת

  6. סקירה שטחית רדודה ולא ממצה,מדהים כמה דמיון יש בין הכתיבה שלך לכתיבה של יואב מהאח הגדול.

    עצות להתייעלות:
    להפסיק לפחד,להתחיל סוף סוף להתייחס להתנהגות כביש ולאחיזה-גם אם זה אומר שצריך לקחת קורסי נהיגה ספורטיבית.

    גברת את צריכה להבין שלב ליבה של הכתיבה העיתונאית זאת התנהגות הכביש כך שאם בא לך להתקדם את חייבת להתייחס להתנהגות הכביש ולאחיזה-וזה אומר:כיול מתלים ושלדה,feedback,turn in,תת היגוי,היגוי יתר,העברות משקל,אחיזת כביש בפניות איטיות ובסוויפרים,לוחמת הגה ושיבושים.

    אם מכוניות בשבילך זה רק תחביב ואינך רוצה להתקדם,אז תשכחי מכל מה שאמרתי.
    (ואז את לגמרי בדרך הנכונה מה שאומר התרכזות באיבזור,פוזה,וריגושים זולים שזה נסיעה בקו ישר בשירוקו עם פחות מ-120 כ"ס לטון)

    את יכולה לשחות עם הזרם,לרצות את כולם ללכת בדרך הקלה הנגישה המוכרת הצפויה/משעממת והישרה(תרתי משמע)או
    שאת יכולה ללכת בדרך הקשה,המאתגרת והמפותלת(ת"מ)שגם תיתן לך סיפוק עצמי,אדרנלין ואת היכולת להבין באמת! מה מסתתר מאחורי הקופסה שמלווה אותך ביום יום.

    זהו,הייתי חייב להאיר את עינייך לעבר העולם הזה שכ"כ חשוב לי,וקשה לי לראות אנשים(ללא הבחנה של דת/מין/גזע) מתייחסים אליו בקלות דעת,זילות ורדידות(גם אם זה נעשה בתום לב)

    בהצלחה
    turboy

  7. יש לי יאריס חדשה 2.2014 ויש לי הונדה ג'אז 2012 ואכן הג'אז עולה במספר יתרונות על היאריס

  8. בבדיקות בטיחות שפרסם ה-IIHS, מכון המחקר של חברות הביטוח האמריקניות עם פגיעות חזיתיות חלקיות (הסרט באתר YNET) הג'אז יצאה מקום אחרון, הכי פחות בטיחותית, והיאריס במקום 4. לא האמנתי ועיינתי בסרט שמראה שהג'אז יצאה מרוסקת ! היאריס סבירה. וכתוצאה מכך שיניתי את דעתי והזמנתי יאריס. הילדים שלי חשובים מכל.
    התרשמו בעצמיכם, הקישור:
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4479855,00.html

  9. בצעתי נסיעות מבחן בשתי המכוניות ועלי לחלוק אם הטענה שהסוויפט טובה בנוחות ובוודאי בשקט הנסיעה, מבלי לדבר על מרחב הפנימי (רק הג'אז משתווה או עדיפה) וזאת בסדר גודל. מאחר והדעות חלוקות כאן ממליץ לכל מתעניין בשתי המכוניות לנסות בעצמו. מבחנתי אין ספק שהיאריס עדיפה, אך כאמור למה לסמוך עלי, תנסו 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 + seven =