שטח פנאי שטח: טויוטה לנד קרוזר 2025 – סקירה וחווד

 

טויוטה לנד קרוזר חדש

טויוטה לנד קרוזר 2025 סקירה וחוות דעת

 

טויוטה לנד קרוזר 2025, הוא דור חדש לחלוטין. דור מודרני יותר, עם צורה חדשה, מידות גדולות יותר, ואופי ששומרים על ה"מסורת", מסורת הנהיגה בשטח. היכולות הגבוהות בשטח מאתגר נשמרו, יחד עם זאת הוא כן פונה לאוכלוסייה חדשה, קצת אחרת – סקירה

לפני חודשים מספר, כתב המערכת פגש את הלנד קרוזר החדש במקום קלאסי עבורו – הרי מרוקו. ועכשיו, אני לוקחת פנייה חדה למבחן דרכים שנוהל ברובו בכבישים, ונהיגה כמו בכל יום סטנדרטי, רק כדי לחדד את מה שחשבתי וזיהיתי בו ממבט ראשון, טויוטה לנדקרוזר החדש 2025, הוא רכב שטח, אבל גם לחלוטין יכול לשמש כרכב פנאי ליום יום, ויאפשר למשפחות ונהגים/ות בכלל, ליהנות ממנו, גם בלי לקרוע סלעים, או להשתכשך בשטח בוצי.

 

@queenoftheroad.il טויוטה לנדקרוזר בדור החדש – כתבנו יובל לוי פגש אותו בהשקה בינלאומית במרוקו 🤫 #toyotalandcruiser ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

במבט ראשון בחניון טויוטה, בין מספר גרסאות ורמות גימור, לקח לי זמן, 30 שניות בערך, לשים לב שרק הגרסה הגבוהה ביותר, first edition קיבלה את יחידות התאורה העגולות היפות ומושכות את העין.

יתר רמות הגימור מגיעות עם יחידות תאורה מלבניות, שפחות אטרקטיביות בעיניי, אבל כן, הרכב עודנו מרשים מאוד מכל זווית, מקדימה, החזית אגרסיבית ואלגנטית במידה, ומיוחדת ושונה גם יחד. כמו גם החלק האחורי, מודרני, מושך מאד. רק הפרופיל קצת קשה לעיקול.

 

טויוטה לנד קרוזר צבעים

טויוטה לנד קרוזר סהרה (מרכב ירוק)

טויוטה לנד קרוזר מחיר צבעים

 

יש חדש גם בגזרת הצבעים. יש צבעי מרכב חדשים, כמו הכחול שמיים המעודן ויפהפה, שמגיע רק ברמת הגימור הגבוהה first edition. ויש צבע ירוק אלגנטי יפהפה שמגיע בגרסת הסהרה הבכירה גם כן, שזו גרסה עם ג'אנטים יותר גדולים, 20 אינץ', עם עיצוב יותר שטח כסאח, "קרבי", למרות שמבחינת אבזור נוחות ובטיחות הוא די דומה ל-first edition.

דגם הלנדקרוזר, שהיה רכב עבודה פשוט קשוח (ואמין), וכוון לשימושיות חד ממדית – שימושיות גבוהה לשטח, הפך לרכב מודרני מאד מבפנים, עם כל מה שרכבי פנאי חדשים מכילים בתוכם, כמו מצלמות 360, כולל צילום/הדמייה של המתרחש מתחת לרכב, מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע גדול יותר 12.3" ומתקדם יותר, אבל הממשק פשוט ובסיסי לעומת מה שהתרגלנו לראות ברכבים מ-2025.

 

טויוטה לנד קרוזר תא נוסעים

טויוטה לנד קרוזר תא נהג

מודרני טכנולוגי יותר. טויוטה לנד קרוזר

טויוטה לנד קרוזר 2025

המימדים גדלו. טויוטה לנד קרוזר 2025

 

תא הנהג והדשבורד נראים איכותיים יותר ואלגנטיים מבעבר, עם פתחי אוורור עגולים שמתכתבים עם הפנסים מבחוץ. הרבה מהמשטחים נעימים ורכים למגע, יש מראות גדולות, ושדה ראייה רחב ופתוח. מערכת השמע בגרסה הבכירה מעניקה חוויית שמע גבוהה. יש מקומות אחסון בכל התא, ידית אחיזה בכניסה, לטובת יציאה קלה מהרכב, מדרכי צד נאים, סנן חלקיקי אבק, כחלק ממערכת בקרת האקלים.

יש חיבור לאפל קאר פליי ללא כבל, אבל לטובת קישוריות למערכת אוטו אנדרואיד חייבים כבל. לוח המחוונים גדול, מושך, חד, יפה ואינפורמטיבי מאוד. אהבתי.

אפשרויות מצבי הנהיגה מתקדמות, ישנם מצבי נהיגה לכביש ומצבי נהיגה לנסיעה בשטח – מצב 4X4, נעילה מרכזית, נעילה אחורית, 4×4 גבוה או נמוך.

 

טויוטה לנד קרוזר מולטימדיה

מולטימדיה חדשה 12.3". טויוטה לנד קרוזר

רכב שטח

ידית תמיכה

מערכת JBL

מערכת שמע JBL

 

עוד בקונסולה, משטח טעינה לנייד, חימום למושבים, אוורור למושבים, חימום להגה, מערכת שמע מתקדמת של JBL עם 14 רמקולים שעושה את העבודה, ברמת הגימור הגבוהה. אני מאוד אוהבת את ההגה החדש, שגם מאוד יפה ומודרני, ומאובזר במתגים גדולים ונוחים לשליטה, תפעול בקרת שיוט ותפעול מערכת שמע ורדיו, ותמצאו גם כניסות c-USB.

יש גם סאנרוף ברמות הגימור הנמוכות, ומאידך, גג פנורמי מקצה לקצה, בגרסת first edition.

יש מערכות בטיחות מתקדמות, רשימה ארוכה, ביניהן, בלימה אוטונומית, זיהוי רכב בשטח מת, שמירה מסטייה מנתיב, שעובדת מצויין. ניטור מהירות וזיהוי תמרורים, בקרת עירנות נהג ועוד.

הרכב גבוה מאוד, גדול מאוד, ומרשים מאד, לדעתי, פי כמה וכמה מהדורות הקודמים. נראה שהשינוי במראה והקפיצה במודרניות בדור החדש יעשה רק טוב לתדמית של הדגם. נראה עם הזמן, איך זה בא לידי ביטוי.

 

טויוטה לנד קרוזר מבחן

הגה חדש. עיצוב חדש

טויוטה לנד קרוזר סאנרוף

סאנרוף פנורמי

טויוטה לנד קרוזר 7 מושבים

תא מטען עם קיפול המושבים. טויוטה לנד קרוזר

 

טויוטה לנד קרוזר מקבל את אותה יחידת הנעה, טורבו דיזל, 2,800 סמ"ק, הנעה כפולה, עם הספק מירבי של 205 כ"ס, ומומנט של 51 קג"מ החל מ-1,600 סל"ד. המנוע שופר וכוייל מחדש, ואכן, מרגיש יותר טוב בנהיגה. הוא עדיין נוהם ונשמע בהאצות/לחיצות כבדות על דוושת הגז, אבל לחלוטין יותר נמרץ, ומעט יותר חסכוני.

תיבת ההילוכים כוללת שמונה הילוכים בשונה מבעבר שהייתה תיבת שישה הילוכים, ולכן הנסיעה חלקה יותר, וההאצות נעימית וחלקות יותר.

בנוגע למצבי הנהיגה בכביש, יש שלושה בסך הכל, מצב ספורט, אקו, ונורמל. מצב האקו החסכוני מעיב קצת על ביצועי המנוע, ומצב הספורט נמרץ בהחלט, אבל אין צורך בו ביום יום. המנוע המוכר, "חי טוב" באזור ה-1800 עד 2000 סל"ד.

נהגתי לרוב במצב נורמל NORMAL. כשאני גולשת, או לא מבקשת הרבה כוח, אני מגלה איזשהו חיווי על לוח המחוונים, ECO, שמסמן לי שהנהיגה "ירוקה" וחסכונית יותר. יחידת הנעה מהנה יותר לנהיגה, אך צריכת הדלק עדיין גבוהה, 8.7 קילומטר לליטר משולב עירוני בין עירוני.

אפשר להגיד שהלנד קרוזר המציא את עצמו מחדש, על אף שהוא חוזר אלינו עם אותה יחידת הנעה. הוא הפך נוח יותר בזכות מתלים מתקדמים יותר, ומשכך טוב באמפים, וכבישים משובשים.

 

land cruiser 2025

טויוטה לנד קרוזר "פירסט אדישן"

 first edition

לנד קרוזר 2025 first edition

land cruiser 2025 first edition

 

הנסיעה בכבישים בין עירוניים מהנה וזריזה, אפילו שיש טיפה רעשי דרך רוח וכביש. מאידך, אנחנו ביום חורפי למדי, ומצד שלישי, יש לו חתיכת צמיגים רחבים, וגוף רבוע, לא בדיוק אווירודינמי.

בתוך העיר, הוא אמנם גדול ומסיבי, אך התמרון איתו נוח, בזכות רדיוס סיבוב מרשים (סיבוב ההגה מקצה לקצה). אבל הוא עדיין גדול מאוד, וכן יווצרו סיטואציות של ניסיונות השתחלות יציאה מחניות וחניונים וכל מיני אזורי אזורים צפופים בעיר.

כל העיניים על הרכב, עם הממדים שלו, הצורה החדשה והצבע הכחלכל הזה, מהפנט. כולם מסתכלים על הרכב. (הצבע הכחול ייחודי לגרסת האבזור הגבוהה ביותר, ויתר הצבעים מגיעים בכל רמות האבזור). לא רק שהוא הרבה יותר יפה בדור החדש, הוא מרשים כל כך, ולא מזכיר את הדור הקודם, וטוב שכך.

כמו שראינו בעבר את ג'יפ רוביקון טורף השטח המהולל מתעדן מעט, לטובת יכולות כביש יותר מודרניות ונוחות ליום יום, ואחריו, גם את הפורד ברונקו, רכב השטח הגדול, מקבל מורה ומפרט מודרני, עם המון אבזור וטכנולוגיה, הגיע תורו של הלנד קרוזר… הרכב הפך רלוונטי ליותר נהגים ונהגות וקהלים שלא היו משלבים אותו בבחירות שלהם, כג'יפ משפחתי מפונפן, חתיך, גבוה ומאובזר ליום יום ולטיולים בסופי שבוע.

 

טויוטה לנד קרוזר 2025 היברידי

טויוטה לנד קרוזר 2025 החל מ-410,000 ש"ח

 

המגמה הזו של להפוך רכבי שטח לרכבי קרוסאובר מחוספסים, בעלי יכולות שטח אמיתיות, כמו טיפוסים בשבילים מאתגרים, נעילות וירידה במדרונות תלולים, לכדי רכבי פנאי ש"מרגישים בנוח" בכבישים מהירים, או בין חנויות וחניות בעיר (רק שתהיה לו חניה פרטית ומקורה והוא מסודר), תימשך, כי זו התקופה שבה הכל מתערבב. הפנאי דיי ניצח את השטח. אבל הלנדקרוזר בדור החדש עדייו ממלא את תפקידו בשטח.

טויוטה לנד קרוזר 2025 הרבה יותר אלגנטי למראה, מתקדם, טכנולוגי, ויכול להתאים גם למשפחה ביום יום, גם משפחה מטיילת שלא בעניין של שטח.

מבחינת לקוחות עם לנד קרוזר שאוהבים את הדגם, יהיה מעניין לראות את ההתפלגות שלהם, מי ירצה לקפוץ לדור החדש, ומי יירתע מהרכב המודרני שניצב מולם ולא מזכיר כ"כ את הרכב אליו התרגלו.

הדגם קפץ קפיצה גדולה בכל פרמטר, כמו גם המחיר שלו, מתחיל גבוה יותר, החל מ-410 אלף שקלים עד מעבר ל-500 אלף שקלים לגרסאות המיוחדות.

 

ענת דניאל

ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011. כתבת רכב וצרכנות, עורכת מוספים, ומובילת דעת קהל בתחום ב-14 שנים האחרונות. שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments