טויוטה ראב 4 – דור חדש לרכב השטח הפופולרי החל מ-176,900 ש”ח

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

דור חדש לרכב השטח הפופולרי - טויוטה ראב 4 - עיצוב חדש, ביצועים משופרים ומערכות מתקדמות החל מ-176,900 ש"ח

טויוטה ראב 4 - עיצוב חדש, ביצועים משופרים ומערכות מתקדמות החל מ-176,900 ש"ח

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, מעדכנת על הגעת הרכבים הראשונים לישראל של דגם ה- RAV4 החדש – הדור החמישי של רכב הפנאי-שטח של TOYOTA. מאז תחילת יצור ה – RAV4, נמסרו כ- 9 מיליון יחידות מהדגם בעולם, מהן כ- 18 אלף רכבים בישראל,  בה צבר הדגם מוניטין רב של אמינות, קשיחות וסחירות יוצאים מהכלל.

טויוטה RAV4 החדש מציע חבילה יוצאת דופן עם תכונות מובילות בקטגוריה הצומחת של ה –D SUV, בהן צריכת הדלק הטובה ביותר ונתוני התאוצה הטובים ביותר, עיצוב חדש פנימי וחיצוני, נוחות, תא מטען גדול במיוחד ותוספות אבזור מתקדם. הגרסה החדשה ההיברידית משלבת בין ניסיון של למעלה מ- 20 שנות פיתוח רכבי פנאי קומפקטיים לבין הטכנולוגיה ההיברידית הידועה של TOYOTA.

RAV4 החדש הוא גם הרכב הראשון של היצרנית היפנית הכולל תכונות חדשות ומתקדמות של Toyota Safety Sense, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית בכל מהירות, המתחשבת בתמרורי דרך, מערכת שמירת מרכז נתיב, זיהוי הולכי רגל ביום ובלילה וזיהוי רכב דו גלגלי.

שימוש ראשון בפלטפורמת TNGA ברכב שטח להתנהגות דינמית משופרת ואחיזת כביש יוצאת דופן בקטגוריית ה- SUV.

טויוטה ראב 4 רכב השטח הפופולאי בדור חדש

RAV4 TOYOTA החדש הגיע לישראל, ומוצע בגרסה היברידית דינאמית ועם עיצוב יוקרתי. חלוץ רכבי הפנאי-שטח, מציע חבילה אטרקטיבית, עם ביצועים ומאפיינים בולטים בקטגוריית ה-SUV D:

  • RAV4 החדש כולל כסטנדרט חבילת מערכות בטיחות אוטונומיות Toyota Safety Sense המתקדמות ביותר בקטגוריה עם בלימה אוטונומית בטווחים של 10-180 קמ״ש (10-80 קמ״ש להולכי רגל ביום ובלילה ולרכבים דו גלגליים)

  • מערכת הנעה היברידית חדשה, חזקה וחסכונית עם צריכת הדלק הטובה ביותר בקטגורית ה- D SUV – 21.7  ק״מ לליטר

  • התאוצה הטובה בקטגוריה: 0-100 קמ״ש ב-8.4 שניות עם הנעה קדמית או 8.1 שניות עם הנעה כפולה (עבור הדגם ההיברידי).

  • מרווח פנימי יוצא דופן עם תא מטען גדול במיוחד – 580 ליטר

  • עיצוב יוקרתי ובולט ואבזור עשיר וחדשני

  • שימוש ראשון ברכב שטח בפלטפורמת ה-TNGA מעניק לרכב מרכז כובד מרכזי נמוך יותר, קשיחות גבוהה, משקל קל ומבנה חזק, המספקים התנהגות דינמית מצוינת ואחיזת כביש יוצאת דופן לקטגוריה.

הדור החדש לוקח את ה-SUV לעידן חדש של ביצועים, יכולות ובטיחות ומציע חבילה יוצאת דופן בקטגוריה. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA-K (הגרסה לרכבים גדולים של פלטפורמת -TNGA (Toyota New Global Architecture). זהו שימוש ראשון בפלטפורמה זו ברכב שטח, אשר מקנה לו יתרונות רבים ומאפשרת עיצוב חדש המתאפיין במרכז כובד נמוך, הגברת קשיחות השלדה באופן משמעותי (קשיחות גבוהה בכ -57% מזו של הדגם הנוכחי) משקל קל ומבנה חזק ומאוזן – כל אלו מתרגמים  לאחיזת כביש יוצאת דופן בקטגוריה זו. עבור הנהג, תכונות אלה הופכות את הנהיגה למהנה יותר, ובמקביל מאפשרת עיצובי פנים וחוץ נהדרים ושיפורים משמעותיים בביצועי הבטיחות.

מידות

אורך של 4,600 מ״מ, רוחב של 1,855 מ״מ, גובה של 1,685 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,690 מ״מ, RAV4  החדש רחב וגבוה ב-10 מ״מ מהדגם הנוכחי ולבסיס הגלגלים שלו נוספו 30 מ״מ. נפח תא המטען עומד על 580 ליטר עם תוספת של 79 ליטר ביחס לדגם היוצא. מרווח הגחון עומד על 190 מ״מ ברכב ההיברידי, תוספת של 13 מ״מ לעומת הדגם היוצא. בהתאם לרמת הגימור, הרכב מצויד בדלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע.

תא נוסעים טויוטה ראב 4

מנועים

הדור החמישי של טויוטה RAV4 עושה שימוש במערכות הנעה חדשות, המבוססות על מנוע בנזין אטמוספרי חדש בנפח 2.0 ליטר, ומנוע בנפח 2.5 ליטר בגרסה ההיברידית. המנועים הם ממשפחת Dynamic Force  החדשה של טויוטה, המערכת ההיברידית תוכננה מחדש מהיסוד ותיבת ההילוכים הרציפה (CVT) עבור דגם הבנזין 2.0 ליטר, גם היא חדשה לחלוטין.

הגרסה ההיברידית מציעה חידוש משמעותי עם גרסת הנעה כפולה (AWD) המגיעה לראשונה לישראל, לאחר שעברה תהליך הנדסי מחודש ושדרוג, וזאת על מנת לספק ביצועים חזקים יותר בתנאי שטח מאתגרים ולהבטיח אחיזה טובה במשטחים חלקים. היא מאפשרת חיסכון משמעותי בדלק בנסיעה עירונית, ביצועים שקטים במהירויות גבוהות ואחיזה טובה יותר.

יחידת ההנעה ההיברידית בנפח 2.5 ליטר, משלבת בין מנוע בנזין 2.5 ליטר  ביחס דחיסה גבוה של 14:1 ונצילות תרמית הגבוהה בקטגוריה של 41%. מנוע הבנזין מייצר הספק מרבי של 178 כ״ס ב-5,700 סל״ד ומומנט מרבי של 22.5 קג״מ ב-4,400 סל״ד. ובשילוב עם מנוע חשמלי חדש, קל וקטן יותר, למערכת המשולבת הספק כולל של 222 כ״ס בדגם הנעה כפולה (218 כ״ס בדגם הנעה קדמית), זאת לעומת 200 כ״ס במערכת של הדגם הנוכחי.

מערכת ההנעה ההיברידית משיגה את נתוני התאוצה הטובים בקטגוריה: 0-100 קמ״ש ב-8.4 שניות עם הנעה קדמית או 8.1 שניות עם הנעה כפולה. המהירות המרבית – 180 קמ”ש, זהה לשני הדגמים. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 21.7 ק״מ לליטר בדגם ההנעה הקדמית. שיפור משמעותי לעומת 17.9 ק״מ לליטר בדגם הנוכחי ונתוני צריכת הדלק הטובים ביותר בקטגוריה.

עיצוב חדש של מערכת הבטיחות Toyota Safety Sense

בתא הנוסעים החדש – המרווח והאיכותי יותר, ניתן למצוא בין היתר (תלוי בגרסה): משטח טעינה אלחוטי למכשיר טלפון סלולארי, חמש כניסות  USB, כניסה והתנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה תומכת עברית עם מסך מגע מולטיטאצ’ בגודל 8″ כולל אפשרות שדרוג למערכת הרכב המחובר החדשנית Toyota Connected, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי אוורור למושבים האחוריים, תאורת LED  מלאה, זיהוי רכבים בשטח מת ורכבים חוצים לאחור ועוד.

RAV4 החדש מצויד בדור השני של מערכת הבטיחות האוטונומית Toyota Safety Sense הכוללת חבילת מערכות בטיחות המתקדמות ביותר בקטגוריה, בהן בלימה אוטונומית בטווח של 10-180 קמ״ש (10-80 קמ״ש להולכי רגל ביום ובלילה ורכבים דו גלגליים), בקרת סטייה מנתיב הכולל מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית דינאמית בכל מהירות, אור גבוה אוטומטי ועוד.

התכונות הייחודיות, העיצוב העוצמתי בשילוב עם מערכת היברידית חדשה שאינה מצריכה טעינה, מעניקים לRAV4 החדש אפשרות לבלוט ולמשוך לקוחות בשוק תחרותי מאוד. טויוטה RAV4 היה חלוץ קטגוריית רכבי השטח העירוניים בעולם כאשר הושק ב- 1994. עתה פורץ ה- RAV4 ומגדיר מחדש את הקטגוריה בהציעו רכב שטח עירוני היברידי עוצמתי וחסכוני. מפורץ דרך כרכב נישתי, טויוטה RAV4 התחזק וצבר פופולריות גבוהה עד לכדי שהפך לאחד מכלי הרכב הנמכרים ביותר בקטגוריה. ניתן לומר כי הוא אחראי ליצירת פלח שוק חדש לגמרי, בו לכל יצרן גדול ישנה נוכחות בשוק כיום.

מאז פתיחת המכירה המוקדמת לפני כחודש, כבר נרשמו ביקושים יוצאי דופן ועד עתה בוצעו כ- 1,350 הזמנות, וזאת טרם הגעת הרכבים לישראל. הדגם ההיברידי צפוי לרכז את מרב העניין והמכירות בדגם זה, ועד כה למעלה מ- 90% מההזמנות (כ-1,250) היו לגרסה ההיברידית. מדובר בנתוני שיא הממחישים את האטרקטיביות של ה – RAV4  החדש.

ביוניון מוטורס צופים כי הביקוש הגבוה צפוי להתחזק עם הגעת הרכבים לישראל ואפשרות להתרשם מהרכב באולמות התצוגה ולהזמין נסיעות התרשמות.

החל מ-176,900 שקלים ועד 196,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 + 15 =