טיול לגלבוע עם המועדון האקסלוסיבי של המיאטות דור ראשון

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

למיאטה מעריצים רבים ברחבי העולם – הצטרפנו לקבוצה קטנה ומגובשת של חובבי מאזדה מיאטה דור ראשון, ליום נהיגה בכבישים מהנים כדי לנסות ולהבין את סוד הקסם

 

טיול לגלבוע עם המועדון האקסלוסיבי של המיאטות דור ראשון

 

“87 מיאטות מהדור הראשון הגיעו לארץ ביבוא סדיר בין השנים 1995 ל-1998, מתוכם כ- 60 עדיין נוסעות” כך סיפר לנו שמוליק מזור, אחד ממנהלי קבוצת מיאטות מהדור ראשון (או מהדור הנכון אם תשאלו אותו). ה”גרעין הקשה” של הקבוצה מונה כ-20 חברים אשר נפגשים יחד לטובת מפגשים, ימי מסלול וטיולי נהיגה משותפים, כאשר מה שמחבר בין כולם הוא המיאטה דור ראשון שבבעלותם הידועה גם בקוד הדגם – NA. 

המיאטה NA, בשנים שיובאה לארץ, כוללת מנוע בנפח 1,840 סמ”ק שסיפק כ-130 כוחות סוס כשיצא משערי המפעל. השילוב של שלדה מצויינת הכוללת חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 בין הסרן הקדמי והאחורי, וההנעה האחורית המהנה, היה זרז לרבים מבעלי המיאטות לשפר את המנועים ולהגיע להספקים גבוהים יותר, בחלק מהמקרים אף כפול מההספק המקורי (בחו”ל כמובן). בניגוד לשאר קבוצות רכבי קבריולט, החבר’ה האלו נהנים מהנהיגה בכבישים המתפתלים, והגג הנפתח הוא רק בונוס מבחינתם.

 

 

הדור הנכון. מאזדה מיאטה דור ראשון

 

 

את המיאטה מהדור הראשון, לעומת שלושת הדורות שבאו אחריה, מייחדים הפנסים הנפתחים (pop up headlights), אשר עקב תקנות לבטיחות הולכי רגל, נאסר על ייצורם אי שם בתחילת שנות ה-2000 ולכן מכוניות עם פנסים מסוג זה הופכות לאט לאט לקלאסיקות. נציין כי לאחרונה, המיאטה חגגה 30 שנה, מה שמאפשר להתחיל לייבא אותה לארץ כרכב אספנות. המחירים בעולם אגב, עלו באופן משמעותי בשנים האחרונות ונראה שימשיכו לעלות עוד בשנים הקרובות.

בשבת האחרונה הצטרפנו לטיול של הקבוצה לאיזור הגלבוע, ובעזרת מצלמה וקצת אומץ, הצלחנו להוציא כמה תמונות שהצדיקו את שעת ההשכמה המוקדמת (5:00 בבוקר במידה ותהיתם)…

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

15 + 17 =