יאנגוואנג U8 מפלצת פלאג אין הייבריד – בדרך אלינו עוד השנה

יאנגוואנג U8
יאנגוואנג U8 החדשה יודעת להסתובב במקום וגם "לצלול"… מה אנחנו יודעים עליה, מתי היא תגיע אלינו וכמה היא צפויה לעלות?
לא בכל יום יוצא לשוק רכב שטח חשמלי (במקרה הזה, חשמלי למחצה). רוב הצרכנים מעדיפים רכבי שטח עם מנועי בעירה פנימית כגון בנזין או דיזל מסיבות מגוונות – ביניהן חוסר התלות בעמדת טעינה בטיולי שטח ארוכים, מה שמספק טווח נסיעה יותר ארוך כמו גם אופציה מהירה לתדלוק בהשוואה למכונית חשמלית, או האופציה לתיקון מהיר ופשוט יותר במידה ומשהו מתקלקל כשאתם רחוקים מהציוויליזציה.
עם זאת, הסיבה שאולי כולכם חיכיתם לה, היא התמודדות של רכב שטח חשמלי עם מעברי מים באגמים ונהרות, בהשוואה לרכב שטח עם מנוע בעירה פנימית. רבים חושבים שזה עלול לגרום לקצר או לתקלות מערכת חריגות (שזה נשמע הגיוני) אך יאנגוואנג, החליטו להוכיח לצרכן אחרת.

yangwang מבית BYD
יאנגוואנג הוא מותג רכבים סיני המהווה את חטיבת היוקרה והקצה של יצרן BYD המאוד אהוב בישראל- והוא אחראי למספר טכנולוגיות פורצות דרך, למשל יכולת הניתור של מכונית העל U9, או יכולת איזון המתלים של מכונית הפאר U7. עם זאת, לא בהן עסקינן, אלא ברכב השטח U8, אשר הפגין יכולות כמעט אמפיביות בהתמודדות עם מים. לאחרונה הרשת מוצפת (תרתי משמע) בסרטונים של ה U8 נכנס לאגם עמוק, עד לרמת גובה שמשת הרכב, ומתנייד בתוך האגם בקלות שבלתי תיאמן.
היאנגוואנג אינו מפרפר, נחנק או מתקשה להתמודד עם תוואי הדרך הקטלני הזה, וגם כשהוא יוצא מהמים, הוא נוסע בתקינות מלאה וללא כל תקלה. למרות כל הסטיגמות, האמינו לנו, מים אינם חודרים לתא הנוסעים הזה. הוא עושה זאת גם בזכות מערכת מתלים הידראולית מרשימה שמטרתה לאזן את המרכב על הכביש או בשטח בהתאם לנדרש.
בנוסף, ל-U8 יש עוד פיצ'ר מגניב שכולכם ודאי מכירים מהמרצדס G קלאס החשמלי, "טנק טרן"- היכולת להסתובב ממש כמו סביבון בכוח המנועים בלבד, ללא כל שימוש בהיגוי הפיזי של הגלגלים.
ה-U8 מצויד ב-4 מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, והתפוקה המשולבת מארבעתם יוצרת 1,180 כ"ס והנעה כפולה. בנוסף, לדגם מנוע 2.0 טורבו המשמש כמאריך טווח ואינו מחובר לגלגלים, מה שמסייע לו להשיג טווח מוצהר של עד 1,000 ק"מ לטעינה. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 3.6 שניות, מרשים ביותר ביחס לרכב ששוקל 3,460 ק"ג.

צלילה מוצלחת
צפי ההגעה של המפלצת יאנגוואנג U8 מבית BYD לישראל, הוא במהלך השנה הנוכחית (2025), וכבר נצפתה יחידה אחת בנמל חיפה לצרכי תקינה והתאמות.
תג המחיר צפוי להאמיר מעל רף המיליון שקלים, אך אנו לא מופתעים. הרוכשים המאושרים שייהנו מכל מה שיש לו להציע ייאלצו להחזיק ברישיון ג', עקב נתון המשקל שציינו קודם.
הטוב ינצח: טסלה מודל Y מול BYD סיל U – סקירה
בונים חלומות: ביקור במטה הראשי של BYD בסין – הכתבה המלאה
לכדנו בעדשה את דגם השטח החדש של BYD שנחשף לאחרונה
יקר מאוד.
כשהמדינה גובה מיסים מעל למחיר שלו הופך אותו ליקר מאוד.