יגואר E-Pace (מנוע 1.5 ליטר 160 כ”ס) – מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

יגואר E-Pace, קרוסאובר קומפקטי המהווה את כרטיס הכניסה לעולמה של יגואר, הגיע לישראל בשנת 2018 וכעת, בשנת 2021, זכה לגרסה מחודשת הכוללת תוספות אבזור ובטיחות אך מנגד, צילינדר אחד פחות במנוע. מה דעתנו על כך? כל הפרטים במבחן שלפניכם

 

יגואר E-Pace
יגואר E-Pace מנוע 1.5 טורבו – מבחן דרכים

 

עיצוב חיצוני

כיום, כמעט בכל אולם תצוגה שתכנסו אליו, לא משנה של איזה יצרן, תמצאו לפחות קרוסאובר אחד בארסנל הגרסאות המוצעות למכירה. העיצוב לצערנו נהיה מאוס ברוב המקרים, ונדיר שאנחנו פוגשים באחד כזה שמעיר אותנו ומצית את הרגש שלנו למכוניות. יגואר E-Pace הוא אחד כזה. בעיקר בזכות שבכה קדמית גדולה, פנסים אלגנטיים הנמתחים לאחור, ניפוח המרכב בחלק התחתון שמתחת לקורה C, החלק האחורי המחודד והדיפיוזר התחתון. ה-E Pace נראה נהדר ומתבלט לטובה בים של קרוסאוברים שנראים דומים אחד לשני. פחות אהבנו את צמד דמויי המפלטים הצנומים ה”מבצבצים” מבעדו ואת הפלסטיק המדמה פולט חום הנמצא בכנפיים הקדמיות. כלומר, זה נראה טוב, אבל ביגואר אנחנו רוצים את הדבר האמיתי ולא פלסטיק שמדמה את הדבר האמיתי. 

 

יגואר E-Pace נסיעת מבחן
יגואר E-Pace תא נהג
יגואר E-Pace תמונות בפנים
תחושה יוקרתית בתא הנהג והנוסעים
יגואר E-Pace מערכת מולטימדיה
בהיר, נקי, ומעט עתידני

 

פנים

העיצוב הפנימי בעל מראה “נקי” ומאופק וכולל קו עיצובי של הדלתות הקדמיות ה”נמשך” לתוך הדשבורד. הצבע השולט בהיר, גם במושבים, גם בדיפונים וגם בגג הרכב. פלסטיקה כהה נמצאת ברובה בחלק העליון של הדשבורד ובחלק העליון של דיפוני הדלתות. מול עיני הנהג לוח שעונים שחלקו מכאני וחלקו דיגיטאלי: מרכז לוח השעונים הינו מסך המרכיב חלק ממחוון הסל”ד וממחוון המהירות. מעין תזכורת למורשת ארוכת השנים של יגואר עם קריצה לעבר העתיד. במרכז הדשבורד מסך ענק בגודל 11.4 אינץ’ (10 אינץ’ בגרסה היוצאת), כשמתחתיו מתגי בקרת אקלים נוחים לשימוש המשלבים תצוגה על גביהם. 

מבט מעלה חושף מראה אלקטרוכרומטית (מתכהה אוטומטית), תא למשקפי שמש וגג פנורמי גדול שאינו נפתח. בין מושב הנהג והנוסע ממוקמת משענת יד רחבה המכסה על תא רחב מימדים עם שקע USB ו-Type C. ה”כיסים” בדלתות ותא הכפפות גדולים גם הם. איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובים כמצופה. לרשות הנוסע ידית אחיזה ליד שמאל, כאילו מדובר ברכב שטח קשוח או להבדיל אלפי הבדלות רכב מסלול קיצוני. פרקטית, מדובר אלמנט עיצובי תו לא. המושבים נוחים ואוחזים, בעלי תמיכה לגב התחתון וכיוון חשמלי אך למרבה הפליאה ברכב ברמת המחיר הזו, אינם מספקים חימום, או חשוב מכך בארצנו החמה, קירור.

 

יגואר E-Pace מושבים
יגואר E-Pace תא נוסעים
יגואר E-Pace יד 2
יגואר E-Pace תא מטען

דלת יגואר

 

לרשות הנוסעים מאחור הותקנו ב-E Pace פתח מיזוג (ללא בקרת אקלים נפרדת), משענת יד הכוללת מחזיקי כוסות, תאורה אישית בכל צד לכל נוסע ושלושה שקעי Type C. המושב האחורי נמוך יחסית, אך הנ”ל תורם למרווח ראש טוב. מרווח הברכים טוב גם הוא והתחושה הכללית, בזכות הצבע הבהיר ואיכות החומרים, מצויינת. תא המטען נפתח ונסגר חשמלית, פתח ההטענה נוח והוא מסוגל להכיל 601 ליטרים בנוסף לגלגל החלופי השוכן בתחתיתו. 

 

יגואר E-Pace תקלות
יגואר E-Pace מבחן דרכים

מתניעים

אנו מתניעים את היגואר. היציאה מהחניה נוחה הודות למצלמות המספקות תמונת 360 מזוויות משתנות באיכות גבוהה במיוחד על המסך הגדול. הנסיעה בעיר נוחה ונעימה, תיבת ההילוכים הפלנטרית בעלת שמונת יחסי ההעברה פועלת באופן חלק וניכר כי מתלי ה-E Pace מכוילים על הצד הרך. תורמים לך הם הצמיגים בעלי החתך האולטרה גבוה במונחי 2021: 235-60-18. מערכת הסטאר סטופ, בזכות המערכת המיקרו היברידית, עובדת באופן חלק גם היא. 

רגע לפני שנעלה לכביש המהיר נספר לכם על המנוע. יגואר E Pace החדש המשווק בישראל כולל צילינדר אחד פחות מאשר בגרסה היוצאת. 3 צילינדרים בנפח כולל של 1,500 סמ”ק בגרסה הנוכחית לעומת 4 צילינדרים שהרכיבו יחד מנוע בנפח 2,000 סמ”ק. 160 כוחות סוס אל מול 250. 26.5 קג”מ אל מול 36.5 קג”מ. המנוע מייצר ביצועים מספקים לנסיעה יומיומית אך ביגואר, במיוחד ברמת המחיר שלה, אנו מצפים לקבל קצת יותר מהקרוסאובר של השכן. וכאן, לדעתנו, מדובר בהחלטה תמוהה במקצת. 

 

יגואר E-Pace למכירה יד שנייה
גורף נקודות בפרמטר הנוחות. יגואר E-Pace
יגואר E-Pace מנוע
מנוע 1.5 ליטר טורבו עם 160 כ”ס. יגואר E-Pace

 

בכביש המהיר ה-E Pace  ממשיך לגרוף נקודות בתחום הנוחות אך מצד שני מאבד נקודות בתחום הדינאמי. המנוע, תיבת ההילוכים הפלנטרית המכוילת להעברות חלקות והמתלים הרכים, למרות מצב נהיגה דינאמי ומשוטי העברת הילוכים הממוקמים מאחורי ההגה, אינם פרטנרים אידאלים לנהיגה ספורטיבית, גם ביחס לקרוסאוברים אחרים עליהם נהגנו. בפניות הדוקות ומהירות זוויות הגלגול של ה-E Pace  נוכחות, ובמהירות 120 קמ”ש החלו להישמע רעשי רוח ורעשי כביש קלים. העדר בקרת שיוט אדפטיבית, המגיעה ברכבים שעולים מחצית המחיר ופחות מכך, הפתיע אותנו לרעה. 

 

בטיחות ואבזור

נציין כי הרכב שסופק למבחן הינו ברמת הגימור הנמוכה יותר – S. ברמת הגימור הגבוהה – SE, תקבלו, בין השאר, חישוקי 19 (לעומת 18), פנסי ערפל קדמיים, בקת שיוט אדפטיבית, מערכת שמע בעלת 10 רמקולים (לעומת 6), התראה מפני כלי רכב בשטח מת, התראה מפני תנועה חוצה מאחור והתראה מפני התנגשות בנסיעה לאחור. 

 

יגואר E Pace מחיר
375,000 ש”ח לגרסה המאובזרת. יגואר E Pace

 

לסיכום

ה-E Pace  הוא קרוסאובר יוקרתי ואיכותי. ברמת הגימור הבסיסית התגלו מספר חוסרים שחלקם מטופל ברמת הגימור הגבוהה. המחיר אינו זול: 339 אלפי ש”ח לגרסת הבסיס ו- 375 אלפי ש”ח לגרסת ה-SE המאובזרת. במחיר כזה היינו מצפים לקבל גם מנוע חזק יותר, כזה שיבלוט משאר המנועים המותקנים בקרוסאוברים של השכנים, מעין דוקטור ג’קיל ומיסטר הייד, אפילו אם ננהג ברוב המוחלט של המקרים באיפוק בריטי אופייני. 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “יגואר E-Pace (מנוע 1.5 ליטר 160 כ”ס) – מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

7 + 10 =