יגואר XE מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים לדגם הכניסה למשפחת יגואר - יגואר XE

חולשה לחתולים גדולים - יגואר XE

יגואר XE – יגואר למתחילים

אם הספקתם להכיר אותי, קצת, בוודאי שמתם לב שיש לי חולשה לחתולים גדולים, כמו יגואר, לדוגמא. המותג האנגלי האייקוני הזה שומר על היוקרה והייחוס שלו בצורה מעוררת כבוד. קחו שנייה ותשאלו את עצמכם מה השם “יגואר” אומר לכם…

הספקתי לנהוג בדגמים הגדולים והמפוארים יותר של המותג, כמו ה-XF, ו-XJ, הקרוסאובר המצוין F-PACE, שזכה לשבחים רבים, ובין היתר הוכתר כרכב השנה הבינלאומי לנשים (WWCOTY) ב-2016. כעת, דגם הכניסה של יגואר הגיע אלי למבחן דרכים – יגואר XE, מכונית סאלון ספורטיבית, גדולה ומרשימה, והקטנה מבין רכבי היוקרה של המשפחה.

מוצעת עם 3 מנועים: מנוע 2 ליטר עם 200 או 250 כ”ס, ומנוע 3 ליטר, V6 עם 340 כ”ס.

מבחינת האבזור, יש שתי רמות: פרסטיג’, ופרסטיג’ פלוס, וניתן להוסיף חבילת R-SPORT, מומלצת מאד לטעמי, הכוללת מושבים בעיצוב ספורטיבי, מסגרת שחורה לחלונות, גימור חיצוני ופנימי ספורטיבי עם מיתוג R-SPORT (בתוספת לא קטנה, אך שווה למי שיש של 30,000 ₪).

מבחן דרכים יגואר XE

רכב המבחן מצויד במנוע 2.0 ליטר (200 כוחות סוס), ורמת האבזור בו גבוהה – פרסטיג’ פלוס. סך הכל תא הנהג אלגנטי ויפהפה מכל צד ופינה שמסתכלים, איכות החומרים ברוב תא הנוסעים איכותי ונעים למגע (חוץ מהפלסטיק העוטף את תיבת ההילוכים), וסביר להניח שעם תוספת חבילת ה-אר ספורט, החוויה והתחושה בתוך הרכב הייתה טוב ומהנה פי כמה.

מערכת מולטימדיה קלה לתפעול ומערכת שמע מצויינת. יגואר XE

אבזור בתא הנהג

מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 8 אינץ’, המוכרת מכל רכבי יגואר – לנדרובר, מלבד ריינג’רובר וולאר, בה יש מערכת מולטימדיה אחת המתקדמות והמהפנטות שראיתי. דרך מערכת המולטימדיה ברכב ניתן לשלוט על מערכת השמע המצוינת של ה-XE, מרידיאן למי שמכיר, עם 6 רמקולים איכותייים, בקרת האקלים, חיבור בלוטות’ ועוד. זו מערכת נחמדה מאד, וקל לתפעל אותה אחרי היכרות קצרה.

יפה מבחוץ ומבפנים

יפה ואופה

גם מבפנים, ובעיקר מבחוץ, היגואר XE משדרת יוקרה, ספורטיביות, תשוקה לנהיגה, ומלכותיות לגמרי. החרטום הארוך של הרכב מוסיף לעיצוב המלכותי, חישוקי 18 אינץ’ יפהפיים, אבל אין כמו החלק האחורי של היגואר XE, הישבן רחב אך חטוב, הפנסים מעוצבים כמו עיני חתול מודגשות, הסמל היפהפה במרכז, כשמעליו מעין ספוילר דק ונמוך, ובין הגלגלים זוג אגזוזים. ובכלל, גוף הרכב כולו, נמוך מעוצב, ומבטיח, מבטיח שיהיה מבחן דרכים כיפי.

יש מספיק כוח, אבל מנוע ה-3 ליטר הידוע, היה עושה את העבודה
כפי שציינתי, יחידת הכוח ברכב המבחן היא הצנועה מבין ה-3, רק שני ליטר, הנעה אחורית, ורק 200 כוחות סוס, האצה מ0-100 קמ”ש ב-7.7 שניות, ומהירות מרבית של 250 קמ”ש. שלדת הרכב עשויה אלומיניום לטובת הפחתה במשקל הכללי של הרכב, וביצועים טובים יותר. אני לא יכולה להגיד שהיה חסר לי כוח. כי יש הרבה כוח זמין. כן, הייתי שמחה שיהיה יותר, ושההאצות מהמקום יהיו חזקות ופסיכיות יותר, ושהמנוע לא יגלה סימני מאמץ. תיבת ההילוכים, מוכרת, אהודה ואהובה, ממותגי הרכב הגדולים והנחשבים ביותר, אוטומטית עם 8 הילוכים, היא עובדת מצוין. גם היא אני חושבת הייתה שמחה למנוע שמנמן יותר לעבוד איתו.

הנהיגה ביגואר XE מתפצלת ל-2: מהנה ומגרגרת, או שקטה ושלווה. אתם יכולים אם לשייט בכיף ברכב, באיזו מהירות שתרצו, והחתול הגדול הזה יספק לכם, מהירות, יציבות ונוחות בשפע. הוא גם יכול לספק לכם אקשן, יש לו מניירות ספורטיביות – ישבן שמח (בזכות הנעה אחורית), והגה מצוין שנותן לנהג תחושת ביטחון בכבישים ישרים ובפניות עקלקלות ומהירות.

בתוך תא הנהג בזמן נסיעה לא תשמעו רעשי רוח, אולי מעט רעשי כביש, ורעשי מנוע מצוינים ומבורכים. ישנם מצבי נהיגה שניתן לבחור, חסכוני, רגיל, ספורטיבי. אפשרויות שנהניתי “לשחק” ביניהן ולקבל את הכיול המושלם לאופי הנהיגה שבחרתי. בעזרת המצב החסכוני גם הצלחתי לקבל צריכת דלק שהיא בעיני בגדר פלא ונס לרכב מהקטגוריה הזו – 10 קילומטר לליטר. 

דגם הכניסה משפחת יגואר - יגואר XE

בטיחות

מלבד תחושת הבטיחות שהרכב נוסך בך כנהג, יש אבזור בטיחות כסטנדרט, וגם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בקרת סטייה מנתיב, שמתריעה, לא מתקנת פיזית, ומערכת מובילאיי בהתקנה מקומית, שמתריעה על רכב קרוב מלפנים, הולכי רגל, ועוד.

מרווח פנים 

מבחינת מרווח הפנים ברכב, מושב הנהג והנוסע לצידו מרווחים מאד, סימן קריאה. תא המטען בנפח 455 ליטר יספק לכם שפע של מקום ואפשרות לזרוק דברים פנימה בלי לדאוג למקום. הגג במושב הנוסעים מאחור יורד מעט כלפי מטה, בשל הצורה הספורטיבית של הרכב, אך ילדים כלל לא ירגישו בזווית הזו. עזבו ילדים, גם אני, 1.67 מ’, ישבתי מאחור, וזכיתי במרווח ראש וברכיים מצוין. בשורה התחתונה, זוג עם שני ילדים ייהנו ממרווח הפנים של ה-XE, ויקבלו את התמורה הטובה ביותר עבור הכסף.

יגואר XE זו מכונית למשפחות עם טונות של סטייל וטעם טוב, ולאו דווקא טונות של כסף. מכיוון שמדובר ביגואר הקטנה במשפחה, דגם הכניסה למעשה, המחיר שלה מתחיל בקצת פחות מ-300,000 ₪. לא מעט, אבל לגמרי חלום שניתן להגשים. 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 × 3 =