יונדאי אלנטרה היברידית 2022 (1.6 ל’) סקירה וחוות דעת

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
יונדאי אלנטרה מפרט
יונדאי אלנטרה היברידית. סקירה וחוות דעת

 

אחרי שהורידה מעליה את חובת ייצור הרכב החשמלי הייעודי הראשון, ועוד רכב כה מיוחד ומדובר, כמו היונדאי איוניק 5. יונדאי יכולה להמשיך ולטפח סדרת כלי הרכב ההיברידיים שלה, שהוכיחה את עצמה ביונדאי איוניק המשפחתית ההיברידית, שקטפה כל שיא מכירות אפשרי בשנים האחרונות, גם פה בארץ, עם מערכת היברידית חסכונית וטובה, עיצוב, שהיה מודרני וייחודי בתקופת השקתו, ובעיקר, הכרנו ביכולות המרשימות של יונדאי לפתח ולייצר מערכות בטיחות מתקדמות, טובות ומוצלחות מ”עולמות הפרימיום” ולהנגיש אותן בתמחור עממי.

בפעם הראשונה שנהגתי באיוניק ההיברידית בסוף 2016, נדהמתי איך תיקון הרכב האקטיבי מפני סטייה מהנתיב עובד טוב. עד היום יש יצרניות, גדולות ומפוארות, שלא מצליחות לייצר מערכות בטיחות שיעבדו בצורה חלקה וטבעית, עם הנהג, ולא תגרום לו להבהל או לחשוש מהן, בשל תגובות קיצוניות ומרעישות של המערכת, או ההיפך, מערכות בטיחות שלא מורגשות ולא מועילות מספיק.

היצרנית הענקית מדרום קוריאה, עשתה כברת דרך בעשור האחרון. בהשקעה של מליארדי דולרים במחקר פיתוח וייצור כלי רכב חדשים, היברידיים, חשמליים, סמי אוטונומיים, הוכיחה ליריבים הגדולים ביותר שאין לזלזל בה או במקום ממנה היא באה. יונדאי אלנטרה החדשה, העלת ההנעה ההיברידית החדשה, מגיעה אחרי 6 שנים בהן יונדאי מיצתה את דגם האיוניק ההיברידי עד תומו, עם מתיחות פנים, ותוספות אבזור, וייצור יונדאי איוניק 100% חשמלית. האלנטרה ההיברידית זוכה לעיצוב שמתאים יותר לזמננו, אחרי שראינו הכל וקשה לנו להתרגש מפנסים מלוכסנים, ו”גריל” אגרסיבי.

 

יונדאי אלנטרה 2022
יונדאי אלנטרה הייבריד החדשה באולם התצוגה בתל אביב

מה נשים חושבות על יונדאי אלנטרה הייבריד?

 

יונדאי אלנטרה 2021
משפחתית מרווחת ובטיחותית. מה נשים חושבות על יונדאי אלנטרה Hybrid?

 

יונדאי אלנטרה החדשה מצליחה לגרום לעיניים לשוטט סביבה ולסקור נקודות יפות ומעניינות, שפת עיצוב שהכרנו ביונדאי סונטה החדשה (מנהלים) ויונדאי טוסון החדשים, הדור החדש של דגמי יונדאי. כרטיס הביקור שלה טוב – היא אמנם מכונית משפחתית, אך מימדיה גדולים יותר, וזולגים לכיוון קטגוריית המנהלים, מערכת ההנעה שלה – מערכת הנעה היברידית, משולבת מנוע בנזין, מנוע בנזין GDI בנפח 1.6 ליטר, המספק 105 כ”ס ו-15 קג”מ, ולצידו, מנוע חשמלי עם הספק של 43.5 כ”ס ומומנט של 17.3 קג”מ המתקבלים באופן מיידי. ההספק המשולב של השניים, הוא 139 כ”ס “מורגשים” ומומנט משולב של 27 קג”מ.

המערכת ההיברידית של האלנטרה עובדת בצורה יעילה מאד, והמנוע החשמלי נכנס לפעולה במשך כל הנסיעה, וחוסך הרבה צריכת דלק. זאת בתנאי שאתם לא סוחטים את דוושת ה”אוץ” כל הזמן. בנסיעה רגועה, אני קוראת לזה עם “רבע רגל על הדוושה”, המנוע החשמלי יכול ללות אתכם כל הדרך, ולשניות ארוכות בכל פעם שנכנס לפעולה. כך, גם נהגים או נהגות “ממהרות” כמוני, יכולים להגיע לנתון צריכת דלק, שאצלי הוא בגדר בלתי ישים, או אפשרי – 19.3 קילומטר לליטר. המנוע החשמלי של יונדאי אלנטרה הייבריד מוזן מסוללת ליתיום-יון פולימר בעלת קיבולת של 1.32 קילוואט שעה. הסוללה נטענת בכל האטה ובלימה, וכפי שציינתי, המנוע החשמלי מניע את הרכב בעצמו בחלק גדול מהנסיעה.

 

יונדאי אלנטרה הספק
מנוע בנזין GDI בנפח 1.6 ליטר ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 139 כ”ס
יונדאי אלנטרה החדשה 2022
צריכת דלק נמוכה – ליטר ל-20 קילומטר. אלנטרה

 

מלבד עיצוב, מערכת הנעה היברידית יעילה, יונדאי מתגאה באלנטרה החדשה שלה, בזכות מערכות הבטיחות המתקדמות שבה. רשימת מערכות בטיחות שאנחנו נפגוש בקטגוריית מנהלים ומעלה, נטמעות במשפחתית-מנהלים, ומעלות ללקוחות את הסטנדרט ואת הציפיות מהרכב המשפחתי שלהם. אין סיבה להתפשר על בטיחות, בבקשה על תתפשרו על בטיחות ברכב שלכם. לא ב-2021, שהרכב שלכם יכול להחזיר אתכם לנתיב בעת סטייה, למנוע ממכם לצאת לעקיפה או לעבור נתיב ולמנוע תאונת צד קשה או אף קטלנית, כשיש רכב סביבכם שאתם לא מבחינים בו במראות הצד, לבלום בלימת חירום לפנים וגם בנסיעה לאחור (מערכת אקטיבית לזיהוי תנועה חוצה מאחור משולבת בבלימה אוטונומית בנסיעה לאחור), כמה תאונות נוראיות יכולנו למנוע!

אחת ממערכות הבטיחות המתקדמות שנכנסו ליונדאי אלנטרה ההיברידית 2021 היא מערכת SEA – מערכת שמגנה על היושבים ברכב ומתריעה על תנועה מסוכנת בעת פתיחת הדלתות האחוריות. כלומר, אם התכוננתם לצאת והרכב זיהה רכב לצידכם שעומד לחצות, אתם תישמעו התרעה קולית שתסמן לכם לא לצאת עדיין מהרכב. עוד מערכת בטיחות שבשנה האחרונה כולם כבר הספיקו להכיר, בדם, כמובן, מערכת בטיחות ROA – מערכת התרעה למניעת שכחת ילדים במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות ומזכירה לנהג/ת לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב.

 

יונדאי אלנטרה מחירון
רשימה מכובדת של מערכות בטיחות. יונדאי אלנטרה

 

שהייתי בהשקה הרשמית של האלנטרה החדשה בישראל, באולם “טוטו” הענקי בחולון, ראיתי את רשימת האבזור הארוכה שמגיעה עם הרכב, ואת רמות הגימור והמחירים, והבטתי ברכב בחשדנות גדולה. “אם יש כל כך הרבה ברכב, והוא עולה רק 148,000 ש”ח, איפה הקאץ'”? החשדנות המשיכה יותר משבועיים ימים, עד רגע מבחן הדרכים.

פגשתי ברכב, וסקרתי אותו ואת מידותיו הנדיבות (מרווח סרנים -2720  מ”מ, תא מעטן בנפח 474 ליטר), ואת לוח השעונים הדיגיטלי הנאה בתא הנהג, ואת ביצועיו בנהיגה, והגעתי למסקנה, שהפשרה באלנטרה החדשה היא בחומרים בתא הנהג והנוסעים, ולא הייתי מתנגדת גם לכרית אוויר אחת נוספת, שתתווסף לשש הקיימות. הפשרה היא קלה, בריפודים נאים ונעימים קלות, מהחומרים הפלסטיים למגע, בחלקים מתא הנהג, שנראים טוב, ומעוצבים יפה לעין. הורגש חסרונם הגדול של השיפטרים להעברת הילוכים מאחורי ההגה, ופתחי אוויר מאחור, ובנסיעה, הבחנתי ברעשי כביש ורוח שנכנסים לרכב במהירות בינעירונית, ונוכחים יותר מ”הממוצע”. וגם רעשי מאמץ מהמנוע, אם תלחצו חזק, ותמשכו את הסל”ד גבוה במיוחד.

 

יונדאי אלנטרה חדשה
מידות נדיבות. אלנטרה הייבריד

 

יונדאי אלנטרה היברידית משווקת בשתי רמות אבזור, ברמת גימור Premium הפותחת, (147,900 ש”ח) ישנה מערכת מולטימדיה מקורית, עם מסך מגע בגודל 8′ יש חיבור ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, כניסה והנעה ללא מפתח, והתנעה מרחוק באמצעות שלט. יש גם מצלמה אחורית, Auto Hold, בורר מצבי נהיגה (ספורט, “נורמל” ומצב נהיגה חכם-חסכוני), בחרו במצב ספורט, ותודו לי אחר כך, זה לא יפגום הרבה בנתון צריכת הדלק, ומאידך, אתם תיהנו מנסיעה זריזה יותר. ובתוספת של 2000 שקלים, רמת הגימור Supreme מוסיפה גם משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד (זה MUST!), לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגה משתנה, תאורת LED בפנסים הקדמיים, סאנרוף, וחישוקי סגסוגת בקוטר 17′ עם צמיגים בחתך ספורטיבי 225/45.

בשורה התחתונה: כל אישה ואיש העומדים בפני קניית רכב  משפחתי צריכים לעשות בעצמם את השיקול של – מראה, ביצועים (זריזות וחיסכון בדלק), בטיחות ומחיר נוח לצרכן, מול הפשרה באיכות החומרים ברכב וכניסת רעשי דרך לרכב. על זה פרמטרים חשובים נוספים לבחינה, כצרכנים חכמים, כמו אמינות, סחירות, שירות, וגם אחריות.

אחריות על הסוללה: 7 שנים או עד 150 אלף קמ.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

3 × 1 =