יונדאי מוטור העולמית משקיעה מיליוני דולרים בסטארט-אפ ישראלי

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

Kardome (קרדום) חברת סטארט-אפ ישראלית המפתחת טכנולוגיה לשליטה קולית במכוניות (ומכונות בכלל), השלימה סבב גיוס ראשון של מיליוני דולרים בהובלת יונדאי מוטור העולמית

 

יונדאי מוטור העולמית משקיעה מיליוני דולרים בסטארט-אפ ישראלי

 

חברת הסטארט-אפ הישראלית קרדום (Kardome) הודיעה היום על השלמת סבב גיוס סיד, בהובלת ענקית הרכב הקוריאנית יונדאי העולמית (Hyundai Motor Company). חברת Kardome הוקמה בינואר 2019 על ידי היזמים דני צ’רקסקי ואלון סלפק, במטרה לתת מענה לביקוש הולך וגדל של טכנולוגיה אמינה לשליטה קולית מצד יצרני רכבים ומוצרי אלקטרוניקה. הטכנולוגיה של Kardome מעניקה למכונה “אוזניים” טובות יותר באמצעות אלגוריתמים אשר מצליחים לבודד את קולו של המשתמש גם בסביבה רועשת ובה פעילים מספר דוברים ורעשי רקע בו-זמנית.

הטכנולוגיה של Kardome משלבת תוכנה ייעודית עם שימוש במיקרופונים הקיימים במוצרים השונים. תוכנה שהיא דור חדש של ממשקי משתמש קוליים (Voice User Interface), הפועלים בצורה אמינה גם בסביבות רועשות ומרובות דוברים, כמו ברכב, מבני ציבור, מסעדות ואף בבית.

 

היזמים של חברת קרדום: דני צ’רקסקי ואלון סלפק. צילום: בן רייס

 

מנכ”ל Kardome, דני צ’רקסקי: “השקעתה של יונדאי, יצרנית הרכב מהמובילות בעולם, ישירות ב-Kardome, נעשתה לאחר בחינה טכנית השוואתית מעמיקה, מהווה הבעת אמון בטכנולוגיה שפיתחנו ומעידה גם על הצורך והכמיהה של כלל יצרניות הטכנולוגיה המובילות בעולם לממשק ללא מגע (zero touch interface) הפועל בצורה אמינה בסביבה טבעית ורועשת. ההשקעה תסייע לנו להגדיל את מצבת כוח האדם של החברה כדי להאיץ את פיתוח של הדור החדש של הממשקים הקוליים, ולהרחיב את פריסת החברה בעולם”.

ההשקעה האסטרטגית של יונדאי נעשתה במסגרת סבב גיוס ראשון של החברה. עוד השתתפו בסבב קרן NextGear Ventures המתמחה בהשקעות בעולם התחבורה החכמה ו-ATOORO Fund המתמחה בטכנולוגיות עמוקות וממשקי אדם מחשב, אשר הינה חלק מקבוצת יעקב אנגל. בנוסף Kardome תיקח חלק בתוכנית המסחור של מרכז החדשנות Drive TLV אשר בשליטת קבוצת מאיר. Kardome מתכוונת להשתמש בכספי ההשקעה להאצת הפיתוח של מערכת חדשנית לבידוד מרחבי של קולות בסביבות אקוסטיות מאתגרות, אשר עתיד לשמש בין היתר את הרכבים של חברת יונדאי בעולם ובפיתוח רובוטים ע”י יונדאי רובוטיקס.

 

 

קובי שימנה, מנהל השקעות ב-Hyundai CRADLE TLV וחבר בדירקטוריון של Kardome: “יונדאי שמחה לשתף פעולה עם קרדום ולתמוך בה לאורך המסע. אנחנו מתכוונים להשתמש בטכנולוגיה של קרדום כדי לזכות ביתרון תחרותי ע”י שיפור חווית המשתמש והבטיחות עבור הלקוחות שלנו”

ד”ר טל כהן, מייסד שותף במרכז החדשנות DRIVE TLV ובקרן ההשקעות NextGear: “הצטרפותה שלKardome לתוכנית המסחור של DRIVE TLV במקביל לצירופה לחברות הפורטפוליו של קרןNextGear מצביעה על הבעת האמון הכפולה שלנו. ממשק קולי הופך להיות לאינטראקציה הדומיננטית בין בני אדם למכונות. הצוות האיכותי והטכנולוגיה החדשנית של Kardome מצליחים להעביר את האינטראקציה הזו מתנאי מעבדה נקיים לעולם האמיתי, הרועש והמחוספס. דמיינו את הפוטנציאל – לא משנה מהם תנאי השיחה והרקע לשיחה- 100% תקשורת מובנת וללא עיוותים.

יונתן ברנדר שותף מנהל ב-ATOORO FUND: “אנחנו גאים לתמוך בחברת KARDOME, מדובר בשילוב מנצח של צוות יזמים מנוסה, בשלות טכנולוגית והזדמנות שוק חסרת תקדים. כולנו כישראלים נתגאה בכך שחברה כה משמעותית נולדה כאן בארץ”.

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

17 − 9 =