יונדאי סנטה פה 2025 (היברידי 7 מושבים) סקירה וחוות דעת

 

יונדאי סנטה פה 2025 מחיר

יונדאי סנטה פה 2025 מבחן דרכים

 

יונדאי סנטה פה 2025 מבחן דרכים: אחד מכלי הרכב המעניינים שהגיעו בשנה החולפת הוא ללא ספק יונדאי סנטה פה. היה "בילד אפ" מכובד לפני הגעת הרכב. בכל העולם דיברו עליו, והישראלים חיכו לתאריך ההשקה הרשמי בארץ. הוא נראה מאד מיוחד. סנטה פה אחר – הפלטפורמה חדשה לגמרי, העיצוב "עולם אחר". על הנייר, הדור החמישי נשמע מבטיח מאד

 

יונדאי סנטה פה 2025 הושק בישראל באירוע יפה וייחודי בספריה הלאומית בירושלים, שם לראשונה ביקרתי (שווה ביקור בהחלט), שצופה גם לכנסת מצידו האחורי. ירושלים גם ככה קסומה וייחודית בעיני, אז כל החוויה הייתה שונה ואפופת קסם. בדילוג מהיר לעבר יום המבחן. מולי יונדאי סנטה פה בצבע שנהב, שונה מהלבן, יפה כמוהו. ברמת הגימור הבכירה קליגרפי שלראשונה מגיעה לישראל – Calligraphy 4×4 כשמה כן היא, עם יחידת הנעה כפולה. גרסת האבזור והגימור הזו מזכירה מאד רכבי שטח יוקרה – כמו ריינג'רובר/לנדרובר. 

 

רכב היברידי 7 מושבים

יונדאי סנטה פה תא נוסעים

יונדאי בניחוח לנדרובר. סנטה פה שורה שלישית

יונדאי 7 מושבים

רכב היברידי 7 מושבים. יונדאי סנטה פה

 

הגרסה הזו  מגיעה עם חבילת עיצוב חיצוני שונה מהגרסאות האחרות – הכוללת חישוקים מושחרים בעיצוב אחר, שבכה קדמית וקישוטי צד בעיצוב מיוחד ואת סמלי המותג וכיתוב הדגם מושחרים. טעינה אלחוטית ל- 2 ניידים, תצוגה עילית על גבי השמשה הקדמית, מראה מרכזית שהיא גם מצלמה לאחור, ריפודי עור נאפה, גלגל הגה גדול ונוכח בחיפוי עור (עם הסמל החדש של רכבי יונדאי), כיוון הגה חשמלי, מושבים קדמיים מתכווננים הניתנים להטיה מלאה, מערכת שמע טובה מאד עם 12 רמקולים מבית BOSE וידית עזר נשלפת לטיפוס על גג הרכב (טיפסתי ואחזתי בה, זה היה פשוט).

 

@queenoftheroad.ilיונדאי סנטה פה החדשה 2025 – רכב SUV היברידי 7 מושבים, החל מ370,000 ₪ ועד 400,000₪

♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש

 

הסנטה פה הוא רכב SUV (פנאי שטח) היברידי 7 מושבים, אבל אני חושבת שמאז ומעולם (ובעיקר בדור הזה שחזר מפונפן ומודרני מאד), נועד לכביש ואולי גם לשבילים. יחידת ההנעה שלו היברידית כאמור, וכוללת מנוע טורבו בנזין T-GDI בנפח 1.6 ליטר, המשודך לתיבת 6 הילוכים פלנטרית שמפיק 160 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ו-27 קג"מ המתקבל בטווח של 3,500- 1,500 סל"ד. לצד מנוע הבנזין, יש מנוע חשמלי המפיק 65 כ"ס ו-26.9 קג"מ המתקבל בטווח של 1700 סל"ד. ושניהם יחד מספיקים כ-215 כ"ס ומומנט של 37.4 קג"מ, עם מהירות מקסימלית עד 180 קמ"ש, וההאצה מ-0 ל-100 ב-9.8 שניות.

הרכב מאסיבי בשתי הגרסאות (ההבדל בין משקלה של גרסת ההנעה הקדמית להנעה הכפולה כ-62 ק"ג). מרגע שהתיישבתי ברכב והנעתי, הייתי צריכה 10 שניות להתרגל, מרכב הסופר מיני ממנו הגעתי, לרכב הגדול והמרשים הזה. בהתחלה הרגשתי שאני יושבת נמוך מדי, וש-יחידת ההנעה לא מתאימה לו, חצי שקה אחרי הבנתי אותו בדיוק – הישיבה בסדר גמור, שדה הראייה טוב, אני מוקפת מצלמות וחיישנים ומערכות בטיחות, ויחידת ההנעה ההיברידית היא "למידותיו" של הענק.

 

יונדאי סנטה פה רמות גימור

יונדאי סנטה פה דור חמישי חדש. תא נהג ומולטימדיה

יונדאי סנטה פה חדש מחיר

יונדאי סנטה פה קליגרפי

 

המערכת ההיברידית "מושכת לחשמל" כל זמן שאני לא לוחצת חזק מדי את הדוושה ודורשת "כוח מתפרץ קדימה". שניות ארוכות שהמערכת החשמלית לוקחת פיקוד ומניעה בשלווה את הרכב בכביש הבינעירוני. הסנטה פה התגלה כרכב נוח מאד, אוחז, שקט, ומהנה לנהיגה. הוא כן נוח יותר מחוץ לעיר, וגם התמרון איתו עדיף מחוץ לעיר, למרות שהוא הסתדר היטב ברחובות הצפופים של העיר. מערכת הסיוע בחניה ובעיקר תצוגת כל המצלמות והדמייה שמוצגת במולטימדיה הופכת את החניה של ה-SUV הזה למשחק ילדים. הקווים ברורים מול העיניים, וקל להתמצא ולהתמקם.

המולטימדיה הצבעונית מול העיניים צבעונית וחדה, והממשק נוח ומוכר, על אף שדקות אחרי הכניסה לרכב אני מתממשקת תוך מספר שניות עם האנדרואיד אוטו, ללא כבל. ידית ההילוכים מאחורי ההגה, מזכירה את שפת העיצוב והנדסת האנוש החדשה של מותג יונדאי. ביום הראשון עם הרכב הי חם, אז הפעלתי את האוורור במושבים, והמיזוג ברכב. ביום שלמחרת, התקרר קצת בערב, אז הפעלתי את החימום למושב. גם הנוסע/ת שלצד הנהג, נהנה מהמנעמים הללו.

 

יונדאי סנטה פה החדשה

רכב חדש עיצוב חדש. יונדאי סנטה פה 2025

יונדאי היברידי

הפיל שבחדר. יונדאי סנטה פה

 

בואו נדבר על עיצוב, או כמו שאומרים, על הפיל שבחדר – החלק הקדמי של היונדאי סנטה יפהפה ומרשים בעיני, כך גם הרכב בפרופיל, גדול, עוצמתי, כשהגימורים השחורים והחלונות המושחרים מוסיפים מאד. מאחור, עיצוב הרכב לא נאה, לא קרוב. ואני יכולה לחשוב רק על הסבר פונקציונאלי – רצו שהרכב יהיה שימושי ומרווח יותר. שלנוסעים בשורה השלישית יהיה יותר מרווח ברכיים וראש, ויישאר מקום טעינה בתא המטען עם 7 נוסעים ברכב. אז יצא מרובע ומגושם משהו. יחידות התאורה מלפנים ומאחור מיוחדות, ומאירות אור בצורת H כמחווה למותג.

עוד סיבוב בעיר. אני עוצרת בחנות ברחוב, וחוזרת לרכב. הוא היפה והמרשים ברחוב, בפער, כמו שאומרים. אני מדליקה את המיזוג ומתחילה לגלוש קדימה, לעבר היציאה מהעיר. המיזוג זה כל מה שנשמע. הרכב נוסע על חשמל במהירות נמוכה, וגם עם הנעה כפולה וצמיגים גדולים כאלה, הנסיעה שקטה יחסית ושלווה.

מחוץ לעיר, ניסיתי מעט את מצבי הנהיגה – אקו, ספורט ומצב התאמה אישית. בחרתי הגה ספורטיבי ומצב נסיעה חכם בו הרכב מסייע בנסיעה, לטובת צריכת הדלק וגם לבטיחות מירבית בנסיעה. לא הרגשתי שיש צורך במצב ספורט. ביצועי המנוע זריזים והעדפתי לשמור את הסל"ד נמוך (1,800-2,000), ולשמור על צריכת הדלק המשולבת, שיצאה בסוף המבחן 11.2 ק"מ לליטר בתנאי מבחן. מחוץ לעיר תקבלו צריכה טובה יותר מבעיר.

 

רכב חדש 7 מקומות

יונדאי סנטה פה 7 מושבים

רכב שטח חדש 7 מקומות

יתאים לשבילים. יונדאי סנטה פה

 

עת הדלקתי את האיתות לשמאל, הופעלה מצלמת דרך מצד שמאל על גבי לוח המחוונים, עוד מערכת בטיחות מוכרת של היצרנית. המצלמות ששומרת עלי מפני היסח הדעת מחפשות את העיניים שלי, וקולטות אותן גם מבעד למשקפי השמש.

מול הנוסע, מעל תא הכפפות הגדול, תא מיוחד, סגור, בתוכו יש מערכת קרני UV שמחטאות חפצים שתחליטו לשים בו – מפתחות, טלפון וכדומה. ראיתי אותו בהשקה והתעסקתי איתו מעט, אבל לא גיליתי בו עניין במהלך מבחן הדרכים. ימים יגידו אם הפיצ'ר הזה היה הכרחי. בבטיחות, סנטה פה 2025 מגיעה עם מערך שלם של עזרי נהיגה – מערכת Smart Sense, וציון בטיחות ישראלי 8 מתוך 8. 

 

סיכום

 

יונדאי סנטה פה החדש חזר בדור חדש גם עם מחיר חדש, שהיה קשה לעיכול בקרב הישראלים, והתגובות היו בהתאם. מחיר הרכב מתחיל ב-369 אלף ש"ח עד 399 אלף ש"ח לרכב הנבחן. יונדאי פונה עם הסנטה פה החדשה לקהל הוותיק שלה, אבל גם ובעיקר לקהל אחר, קהל שיכול לעבור (יש שיאמרו לרדת), למכונית הקוריאנית שלפניי, גם מרכבי שטח יוקרה בריטיים או אירופאיים נחשבים, מבלי להתבייש או להסתכל לאחור.

 

ענת דניאל

ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011. כתבת רכב וצרכנות, עורכת מוספים, ומובילת דעת קהל בתחום ב-14 שנים האחרונות. שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.

Subscribe
Notify of
1 תגובה
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אסף
16 days ago

דיי נו…רציני מה זה המחיר ההזוי הזה