יונדאי סנטה פה 2025 (היברידית 7 מושבים) מ-370,000₪
יונדאי סנטה פה 2025 ההיברידית החדשה, דגם ה-SUV בעל 7 מקומות, חוזר עם עיצוב חדש ומערכות נוחות, טכנולוגיה, ובטיחות מתקדמות, החל מ-370,000 ש"ח (ועד 400,000 ש"ח)
יונדאי סנטה פה 2025 בדור חדש לחלוטין, תוכנן מחדש, כולל פלטפורמה חדשה, טכנולוגיות חדשות ועיצוב חדש הממשיך את מסורת היצרן – נראות יוקרתית ומודרנית, מערכות מתקדמות וחדשנות.
הדור החמישי של סנטה פה מציג את הקונספט "OPEN FOR MORE", המדגיש את הפונקציונליות בעיר ומחוצה לה. הסנטה פה, שהיה רכב הפנאי הראשון של החברה, נמכר ביותר מ-450,000 יחידות באירופה בלבד.
הסנטה פה ההיברידית החדשה מושקת ב-2 רמות גימור, Elite 2X4 ובפעם הראשונה אצלנו בארץ, ברמת הגימור הגבוהה ביותר של יונדאי ה-Calligraphy 4×4.
@queenoftheroad.il יונדאי סנטה פה בישראל – היברידי 7 מושבים, החל מ370,000₪ #hyun#hyundaisantafe ♬ צליל מקורי – ענת דניאל – מלכת הכביש
מערכת הנעה
יונדאי סנטה פה 2025 תוצע עם מערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע טורבו בנזין T-GDI בנפח 1.6 ליטר, המשודך לתיבת 6 הילוכים פלנטרית ומפיק 160 כ"ס ב- 5,500 סל"ד ו-27 קג"מ המתקבל בטווח של 3,500- 1,500 סל"ד.
בנוסף, יש מנוע חשמלי המפיק 65 כ"ס ו-26.9 קג"מ המתקבל בטווח של 1700 סל"ד ובמשולב 215 כ"ס ו-37.4 קג"מ המתקבלים בטווח של 1,000–4,100 סל"ד. המהירות המקסימלית של 180 קמ"ש, וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת כ-9.8 שניות.

יונדאי סנטה פה היברידית חדשה
HTRAC בגרסת ה-Calligraphy 4×4
על ידי חלוקת כוח אקטיבית ורציפה לגלגלים הקדמיים והאחוריים בהתאם לשינויים בסביבת הנהיגה, מערכת HTRAC מספקת חווית נהיגה נוחה וחלקה יותר בתוואי דרך משובש, רמת אחיזת כביש נמוכה או פנייה במהירות גבוהה, בזכות חידושים שהוכנסו למערכת המתלים ובולמי הזעזועים.
בולמי זעזועים עם בקרת תדרים מסוג SDC3, פרי פיתוחה של יונדאי, מסוגלים להגיב טוב יותר לזעזועים המתקבלים מתוואי הדרך ברמות ותדרים שונים ולשכך בצורה אידאלית את תנועת הרכב ובכך לשפר את איכות הנסיעה ויכולת ההיגוי והשליטה בו.
תותבים הידראוליים במתלה האחורי והקדמי (Hydro Bush), פטנט רשום של יונדאי, מפחיתים וויברציות הנגרמות בדרכים משובשות ומספקים נסיעה חלקה, ליושבים מלפנים וליושבים מאחור.

יונדאי סנטה פה תא נהג
ליונדאי סנטה פה החדשה חלל פנים גדול יותר מבעבר הודות להארכת בסיס הגלגלים, דבר שמאפשר לשורה שלישית נסיעה נוחה ומפנקת יותר. בגרסת ה- Calligraphy 4×4 מושבי הרכב מרופדים בעור נאפה ומושבי השורה הראשונה בעלי מצב Relaxation Seat שבלחיצת כפתור מכוון את המושב וההדום לרגליים לתנוחת שכיבה, והפחתת לחץ.
דיפון הגג עשוי עור הפוך (זמש), למושבי השורה השנייה משענות ידיים, המושבים מתקפלים בלחיצת כפתור, הנוסעים יכולים גם להטות את המושבים שלהם בזווית של 10 מעלות יותר לאחור.
יש מקומות אחסון רבים, תא מטען גדול יותר, תאורת אווירה נסתרת בצורת H המשתרעת מלוח המחוונים עד לדלתות הקדמיות והאחוריות.

יונדאי סנטה פה 2025
מידות
לסנטה פה 2025 ממדים חדשים: גובה של 1.770 מטר (4 ס"מ יותר לעומת דור הקודם), אורך של 4.83 מטר, בסיס גלגלים של 2.815 מטר (5 ס"מ יותר מהדור הקודם), מרווח גחון של 17.7 ס"מ ורוחב של 1.9 מטר.
ליושבי השורה מרווח רגליים של 1,055 מילימטרים, ליושבי השורה השלישית מרווח של 761 מילימטרים, גידול של 15 מילימטרים מהדגם הקודם.
הרכב מציע את מרווח הראש הגדול ביותר בקטגוריה לשורה השלישית עם 958 מילימטרים, גידול של 41 מילימטרים מדגמים קודמים. תא המטען מגיע בנפח של 628 ליטר, תוספת של 57 ליטרים מדגמים קודמים.
עיצוב
העיצוב של סנטה פה עבר שינוי חד "שילוב של אסתטיקה המתאימה לרכב שטח משפחתי, המאופיין בפרופורציות גבוהות, ונוכחות נועזת ויוצאת דופן".
החלק החיצוני של יונדאי סנטה פה מקרין אופי ייחודי וקשוח של רכב שטח. תא הנוסעים גדול יותר, הודות לבסיס הגלגלים הארוך יותר ומפתח דלת תא מטען רחב יותר החורג מהמגבלות של הקטגוריה שלו.
נכנסו אלמנטים עיצוביים בצורת H המשתלבים בדפוס גריל הכרום, ובפריסה אופקית. הפרופיל הקדמי מעוטר באורות בעיצוב H כמו גם בגימור התחתון. נפח מכסה המנוע הגבוה והפגושים החדים מדגישים את הנוכחות הבולטת. ברכב גג שמש כפול.
בפרופיל, קשתות גלגלים חזקות ועיצוב גלגלים מפואר. מסילות הגג בולטות, המראות החיצוניות אווירודינמיות.
העיצוב האחורי כולל חתימת תאורה ייחודית מורחבת לאחור, עם אותו קונספט תאורה בעיצוב H כמו בחזית. הפגוש האחורי משלב איתותים ומנורות גיבוי. הסמלים מציגים אותיות חדשות – שפת עיצוב חדשה.

יונדאי סנטה פה 2025, החל מ-370,000 ש"ח
אווירודינמיות
העיצוב החדש גם נועד לשיפור הביצועים האווירודינמיים: החל מהצורה האופטימלית של מראות הצד והספוילר האחורי, ועד לשיפור זרימת האוויר בתחתית הגוף וצורת חישוקי הסגסוגת. כדי לייעל עוד יותר את זרימת האוויר, דשי אוויר אקטיביים כפולים בפגוש הקדמי נפתחים ונסגרים אוטומטית בהתאם לתנאי הנהיגה, ליעילות אווירודינמית מקסימלית וקירור מנוע. כל אלו מביאים את הסנטה פה החדשה למקדם גרר מוביל בקטגוריה של 0.29 שיפור של 11% מהדגם היוצא.
תא נוסעים
עיצוב הפנים של הסנטה פה מציע מרחב מחיה גדול ל-7 נוסעים, גם מבוגרים. עיצוב הפנים מתכתב עם העיצוב החיצוני ומתרכז באלמנטים עיצוביים אופקיים ואנכיים. שימוש בצורת H מיושם גם בלוח המחוונים וגם בפתחי האוורור.
התצוגה הפנורמית הקמורה כוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' ומסך מגע מרכזי למידע ובידור בגודל 12.3 אינץ'.
יונדאי סנטה פה 2025 כוללת מושבי Relaxation קדמיים (בגרסת ה- Calligraphy 4×4) עם כיוונון, וכולל הדום לרגליים. בשורה 2 ו-3 מרווח הרגליים ומרווח הראש הוגדלו ליותר מרחב מחיה. למושב הנהג זיכרון, הזזה לאחור, שכיבה ומשענת לרגליים. הזיכרון במושב, שומר גם את כיוון מראות הצד וכיוון ההגה (בדגם הקאליגרפי).
פיצ'רים מיוחדים (בחלק מהגרסאות)
התצוגה הכפולה הפנורמית הקעורה, המשלבת מסכים בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', מציעה תפעול יוצא דופן, בעוד בקרת האקלים בגודל 6.6 אינץ' מביאה פונקציות אקלים שונות לחזית באמצעות מסך מגע גדול עם אפקט אנימציה.
תצוגת בקרת האקלים כוללת גם פקדים פיזיים לשליטה נוחה יותר בזמן נהיגה, להגדרות חימום וקירור למושבים הקדמיים והאחוריים ומבטיחה חוויה אינטואיטיבית יותר למשתמשים כולל למושב האחורי.
הקונסולה המרכזית כוללת משטח טעינה אלחוטי מהיר כפול לסמארטפון כך שניתן להטעין שני סמארטפונים בו זמנית. המשטח כולל יציאות USB C המסוגלות לספק עד 15W של הספק.
בנוסף מציגה יונדאי חווית אחסון דו צדדית ה-Bilateral Multi-Console במגירת האחסון המרכזית הכוללת מגש נשלף ומגש הזזה לניצול מקסימלי של החלל, הנגישה לנוסעים מלפנים ומאחור כאחד. עיצוב חדשני זה מבטיח שכל מי שנמצא ברכב יכול לגשת בצורה נוחה לחפציו. מראה מרכזית דיגיטלית (DCM) כלולה גם היא עבור נראות ובטיחות הנהג המספקת תצוגה ברורה של מה שקורה מאחורי הרכב בזמן אמת באמצעות חיישן מצלמה ושיפור הראות בלילה עם תמונה בהירה יותר.
הגה מתכוונן חשמלי וטלסקופי להטיה ולשיפור ההתאמה, והגה עם משוב ברטט כדי להתריע לנהג על מצבים מסוכנים פוטנציאליים בזמן נהיגה או חניה .חלון הנהג והנוסע עשויים זגוגית כפולה מבודדת רעשים ומאפשרים להנות מחוויית נסיעה שקטה תוך מזעור רעשי רוח וכביש.
הסנטה פה גם מציעה תא ייעודי לניקוי סטרילי בתוך תא הכפפות בעזרת טכנולוגית UV-Cשל אביזרים בשימוש נפוץ כמו טלפונים וארנקים.
מערכת רדאר לשורה האחורית המובנית בתקרת הרכב מודיעה לנהג אם מישהו יושב במושבים האחוריים לאחר כיבוי הרכב ונועדה לפחית את הסיכון לשכחת נוסעים.
ידית חבויה בקורה C לנגישות הגג המאפשרת טיפוס ואחיזה טובה יותר על מנת לסדר את המטען שעל הגג. לאחר דחיפת המכסה פנימה מתגלה ידית אשר מאפשרת למשוך את המשתמש על הצמיג האחורי לגישה קלה יותר אל מתלה הגג.
Apple CarPlay™ ו-Android Auto™ מאפשרים לשקף באופן אלחוטי את היישומים, המוזיקה ואת פריסת הטלפון על המסך הגדול.
מערכת סאונד פרימיום של BOSE מספקת ביצועים מדהימים עם 12 רמקולים בעלי ביצועים גבוהים וסאב וופר מכוון בצורה אופטימלית לספק צליל מדהים.
תאורת אווירה מציעה 64 גוונים הניתנים להגדרה כדי שיתאימו לכל מצב רוח. מנורות האווירה הנסתרות משתרעות מלוח המחוונים ועד לדלתות הקדמיות והאחוריות.
מנוף ההילוכים האלקטרוני, המותקן כעת על עמוד ההגה, מבטיח פעולות החלפה אינטואיטיביות ומהירות בזמן הנהיגה.
בנוסף למנופי השליטה בהגה שדרכם ניתן לשלוט בעוצמת הבלימה הרגנרטיבית, הסנטה פה החדשה מציגה בלימה רגנרטיבית אוטומטית חכמה הניתנת לבחירה השולטת באופן אוטונומי על עוצמת הבלימה הרגנרטיבית בהתאם לזרימת התנועה מלפנים ומספקת חוויית נהיגה יעילה ונינוחה עוד יותר.
תכונת מושב הזיכרון המשולב (IMS) מביאה את ההתאמה האישית לשלב הבא, זוכרת ושולפת הגדרות מיקום מושב אישיות לכל נהג כולל הזזה, הטיה והתאמות משענת רגליים.

שימושיות גבוהה. יונדאי סנטה פה
מערכות בטיחות מתקדמות וסיוע בנהיגה
יונדאי סנטה פה 2025 מגיעה עם מערך של עזרי נהיגה (מערכת (Smart Sense שנועדו להפחית את הסחות הדעת והגברת תחושת הנוחות ובטיחות בזמן נהיגה וחניה וציון 8 במדד רמת האבזור הבטיחות.
FCA 2.0 – הדור החדש של מערכת הבלימה האוטונומית מבית יונדאי. מערכת בלימה אוטונומית למצבי חירום הכוללת מערכת להתראה טרום התנגשות חזיתית. מדובר במערכת בטיחות פעילה מתקדמת על בסיס רדאר קדמי ומצלמה הנותנת התראה אקטיבית לנהגים במצבי סיכון ואף מבצעת בלימה אוטונומית במצבי חירום (AEB) של זיהוי הולכי רגל, כלי רכב ודו-גלגלי. המערכת כוללת גם זיהוי, התראה ובלימה במקרה חירום בו מתגלה תנועה חוצה בצומת, תנועה חוצה בזמן פנייה וגם מספקת סיוע היגוי בתמרוני חירום.
LKA- מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה. מספקת אזהרות וסיוע אוטומטי בהיגוי כדי למנוע סטייה לא מכוונת מהנתיב, בעוד שמערכת סיוע ליציאה
בטוחה (SEA) שומרת על הדלתות נעולות ומתריעה לנוסעים אם מזוהה סיכון להתנגשות עם רכבים מתקרבים בזמן שהרכב במצב עמידה, מה שמאפשר יציאה בטוחה יותר.
LFA – מערכת לסיוע בשמירה על מרכז נתיב הנסיעה. המערכת מופעלת ע"י כפתור בגלגל ההגה ומסיעת לנהג לשמור על הרכב במרכז הנתיב ללא מאמץ ע"י ביצוע תיקוני הגה עדינים במהלך הנסיעה וניתנת להפעלה כבר ממהירות רכב של 0 קמ"ש.
SCC – בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים.

פרס משמעותי ראשון. סנטה פה רכב השנה WWCOTY
יונדאי סנטה פה 2025 רכב השנה בטקס הבינלאומי WWCOTY
HBA – מערכת למעבר אוטומטי בין אור גבוה לאורות דרך. עוברת אוטומטית בין אורות גבוהים לנמוכים בהתאם לתנאי התאורה הסביבתיים ולנוכחות רכבים מתקרבים או קודמים ומבטיחה נראות אופטימלית.
BCA – מערכת אקטיבית לזיהוי ומניעת התנגשות בכלי רכב ב"שטח מת". מפעילה אוטומטית בלימה כאשר מזוהה סיכון להתנגשות עם רכבים בשטח המת במהלך שינוי נתיב או נהיגה קדימה. בנוסף BCA מופעל כאשר הנהג מתעלם מרכב מתקרב בעת יציאה מחניה מקבילה.
RCCA – מערכת אקטיבית למניעת פגיעה ברכב חוצה בעת נסיעה לאחור.
PCA – מערכת אקטיבית להתראה ומניעת התנגשות בעת כניסה ויציאה מחנייה.
ISLA – הגבלת מהירות חכמה הכולל זיהוי תמרורים. מזהירה מפני מהירות מופרזת באמצעות מצלמה קדמית או מידע ממערכת הניווט ומאפשרת לנהגים להתאים את מהירותם בהתאם למגבלות הדרך במהלך הנסיעה.
ROA – התרעה למניעת שכחת נוסע במושב האחורי עם חיישן זיהוי. מסייעת לשמור על בטיחות הנוסעים במושב האחורי. אם המנוע כבוי והרכב נכבה, המערכת מספקת התרעה קולית והודעה במסך לבדוק את המושב האחורי לנוסעים או חפצים שנשכחו.
DAW – מערכת התראת קשב לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה ומנתחת את רמת תשומת הלב של הנהג כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. המערכת מדליקה התרעה בלוח השעונים הכוללת הצעה להפסקת הנהיגה והתרעננות. בנוסף, היא מתריעה לנהג כאשר הרכב המוביל יוצא במהלך עצירה
DSM – מערכת התרעה במצב של היסח דעת הנהג.
RSPA – מערכת לכניסה אוטומטית לחניה ואפשרות להזזת הרכב קדימה או אחורה ממקום החנייה משלט הרכב רק ברמת אבזור Calligraphy . מערכת זו מנצלת את חיישני הרכב כדי לטפל אוטומטית בהיגוי, האצה, האטה והעברת הילוכים. בנוסף, היא כוללת פונקציית הפעלה מרחוק באמצעות המפתח החכם, המאפשרת לנהגים לשלוט ברכב מבחוץ בעת הצורך.
MCB – מערכת בלימה למניעת פגיעות משניות במקרה של תאונה.
TPMS – מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים לכל גלגל בנפרד.
TSA – מערכת לסיוע בייצוב גרור.
יונדאי סנטה פה ההיברידית החדשה שודרגה מ-6 ל-10 כריות אוויר להגנה אופטימלית במצבים קריטיים: כולל כריות צד בשורה 2, ברך הנהג וכרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע שלידו, וכן 2 כריות אוויר קדמיות, 2 צדדיות ו-2 כריות וילון אשר מכסות כעת גם את מושבי השורה השלישית.
בזכות מערכות הבטיחות המתקדמות ומרכב הרכב שנבנה להקנה מקסימלית על הנוסעים הסנטה פה החדשה קיבלה 5 כוכבי בטיחות במבחני ריסוק של Euro NCAP, ואת הציון הגבוה ביותר במבחני ריסוק אמריקאיים (5 כוכבים במבחני ריסוק של NHTSA וציון TSP+ במבחני ריסוק של IIHS).
אבזור
יונדאי סנטה פה 2025 החדשה מגיעה עם אבזור מעולמות היוקרה הכולל בגרסת ה- Elite מערכת מולטימדיה מקורית "12.3 מתקדמת עם אפשרות חיבור אלחוטי Apple CarPlay ו-Android Auto, SVC – לוח מחוונים דיגיטלי מלא "12.3, דיבורית BT + שליטה קולית, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, חיישני חנייה היקפיים, SVM – מערך מצלמות היקפי 360°, BVM – הצגת צילום חי של "שטח מת" על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי בעת הפעלת איתות.
מפתח חכם – כניסה והתנעה ללא מפתח, SBW – בורר הילוכים על מוט בצד ההגה, מנופי שליטה לבלימה רגנרטיבית, בלם יד חשמלי + AUTO HOLD, טעינה אלחוטית לנייד, DRIVE MODE – בורר מצבי נהיגה בכביש, מסילות גג, חלון גג כפול פנורמי נפתח חשמלית, דלת תא מטען עם פתיחה חשמלית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית קדמית דו-אזורית, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית אחורית, ECM – מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, תאורת אווירה משתנה, תאורת LED קדמית, אחורית ואור גבוה, תאורת יום מסוג LED-DRL, תאורת LED פנימית, תאורה בתא המטען, פנסי איתות במראות.
קיפול מראות חשמלי, חיישן אורות + גשם, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים, זיכרונות למושב הנהג, ניפוח גב תחתון חשמלי למושב הנהג, חימום מושבים קדמיים, חימום מושבים אחוריים, אוורור מושבים קדמיים, חימום הגה, גלגל הגה בחיפוי עור, משענת יד למושב האחורי עם מחזיק כוסות, וילונות נגללים בחלונות הדלתות האחוריות, מושבי שורה אמצעית מתקפלים בלחיצת כפתור, מושבי שורה שלישית מתקפלים לרצפת הרכב, שמשות אחוריות כהות PRIVACY GLASS, 4 חלונות בטיחות, 7 משענות ראש מתכווננות ו- 5 חיבורי USB.
גרסת ה-Calligraphy 4×4 מוסיפה חבילת עיצוב חיצוני שונה הכוללת חישוקים מושחרים בעיצוב ייחודי, שבכה קדמית וקישוטי צד בעיצוב מיוחד ואת סמלי המותג וכיתוב הדגם מושחרים ובנוסף גם טעינה אלחוטית ל- 2 ניידים, HUD – תצוגה עילית בהקרנה על גבי השמשה הקדמית, מראה מרכזית דיגיטלית, ריפודי עור מסוג נאפה, גלגל הגה בחיפוי עור בשני צבעים, כיוונון הגה חשמלי, Relaxation seats – מושבים קדמיים מתכווננים הניתנים להטיה מלאה, מערכת שמע יוקרתית בעלת 12 רמקולים מבית BOSE וידית עזר נשלפת לטיפוס על גג הרכב.
מידות:
מידות (מ"מ) | Elite 4×2 | Calligraphy 4×4 |
אורך | 4,830 | 4,830 |
רוחב | 1,900 | 1,900 |
גובה | 1,770 | 1,770 |
בסיס גלגלים | 2,815 | 2,815 |
מרווח גחון | 177 | 177 |
מרווח רגליים מושב קידמי | 1,052 | 1,052 |
מרווח רגליים מושב שורה 2 | 1,055 | 1,055 |
מרווח רגליים מושב שורה 3 | 761 | 761 |
מרווח כתפיים מושב קידמי | 1,511 | 1,511 |
מרווח כתפיים שורה 2 | 1,475 | 1,475 |
מרווח כתפיים שורה 3 | 1,360 | 1,360 |
מרווח מותניים מושב קידמי | 1,436 | 1,436 |
מרווח מותניים שורה 2 | 1,395 | 1,395 |
מרווח מותניים שורה 3 | 1,084 | 1,084 |
מרווח ראש מושב קידמי | 1,020 | 1,020 |
מרווח ראש שורה 2 | 1,007 | 1,007 |
מרווח ראש שורה 3 | 958 | 958 |
נפח תא מטען (ליטר) | 628 | 628 |
נפח תא מטען מושבים מקופלים (ליטר) | 1,949 | 1,949 |
משקל כללי מורשה (ק"ג) | 2,640 | 2,680 |
משקל עצמי (ק"ג) | 2,018 | 2,080 |
רדיוס סיבוב (מטר) | 5.78 | 5.78 |
כושר גרירה עם בלמים | 1,110 | 1,110 |
כושר גרירה ללא בלמים | 750 | 750 |
קיבולת מיכל דלק (ליטר) | 67 | 67 |
צריכת דלק
דגם | צריכת דלק בליטרים ל-100 ק"מ* | |
Elite 2×4 | 7 | משולב |
Calligraphy 4×4 | 7.4 | משולב |
מחיר:
Elite 4×2 | Calligraphy 4×4 | |
מחיר | 369,990 | 399,990 |