יורש העצר החדש של קיה: קיה סלטוס – מבחן דרכים

 

יורש העצר החדש של קיה: קיה סלטוס – מבחן דרכים

יום חמישי, אוגוסט 1995, אזור הבקעה. המפקד קורא בשמי ואני נעמד. הוא מציין כמה הצטיינתי השבוע, ואני כולי נרגש. מחכה ומצפה לשמוע איזה צ’ופר אני הולך לקבל. ואז לקראת הסוף, הוא מציין איזה פאק שעשיתי ומודיע בקול: “שבת, שב!”. כן, נשארתי שבת בבסיס. 25 שנה עברו מאז השיעור שלמדתי לחיים, שעדיף לפעמים להגיע בלי שום ציפיות.

כך קרה גם הפעם, שאספתי את הקיה סלטוס. הגעתי בלי שום ציפיות. רכב הפנאי השישי של קיה בישראל, שמצטרף לסורנטו, ספורטאז’, נירו, סטוניק והXCeed. שהושק לאחרונה בהשקה דינאמית בישראל, עוד בימים שהיו השקות פנים מול פנים ולא בזום בעידן הקורונה. אז מה, עוד רכב פנאי? 

כבר בשנייה שמסרו לי את המפתחות, הייתה לי איזו הארה… תובנה, שיש פה משהו אחר. רק בסוף המבחן הבנתי מהי. מבטיח לגלות לכם עד סוף מבחן הדרכים.

 

קיה סלטוס
מראה קרבי, מימדים נאים. קיה סלטוס

 

בעשור האחרון, כידוע, השוק קיבל תפנית, שינה מגמה לכיוון רכבי פנאי, את זה כולם יודעים. נתוני המכירות מוכיחים זאת, שנה אחרי שנה, ולכן, יצרניות רבות החלו להתמקד בדגמים פנאי שטח. יחד עם זאת, ברגע שהביקוש עלה, נכנסו לתמונה גימורים יוקרתיים, אבזור מתקדם, ומערכות בטיחות טובות יותר, והמחירים עלו. רק מה, הנהג הארץ ישראלי לא השתנה, הוא עדיין רוצה רכב פנאי, “ג’יפון”, בחניה. לא יותר. 

ברגע שרכבי פנאי גדולים או בינוניים התייקרו, הוא עבר לרכבי פנאי קטנים יותר, וכך, לבסוף, הוא מצא את עצמו רוכש רכבי פנאי שקשה ממש לקרוא להם רכבי פנאי. מדובר יותר במכונית משפחתית קטנה ומעט מוגבהת. קחו לדוגמא את הקיה סטוניק – רכב מצויין, אם כי קשה באמת להכניס בו יותר מזוג עם ילד וכלב. והישראלי? עדיין סביב הזוג ושלושה ילדים בממוצע, ועדיין, כאמור, רוצה ג’יפון, ושלא יהיה בו צפוף.

קיה ספורטאז’, רכב הפנאי הנמכר בישראל, התייקר לכיוון ה150 אלף שקלים, ובקיה הבינו שהוא כבר לא ברמת תמחור שיכולה להתאים לאותו פלח שוק. הבינו והחליטו לייבא לארץ את הקיה סלטוס.

 

תפס אמריקה


קיה סלטוס ממוצב מתחת לקיה ספורטאז’, ואתם יודעים מה? הוא ממש לא נראה או מרגיש נחות ממנו. למעשה, אם נשווה את הנתונים הטכניים, מה שנקרא “על הנייר”, אז אולי הוא קטן בסנטימטרים בודדים, אך בעין הוא ניראה גדול באותה מידה, ואולי אף מרשים יותר מהספורטאז’. העיצוב של הקיה סלטוס נאה מאוד בעיניי (בטח הבנתם את זה). הוא לא עוד רכב פנאי עגלגל. מאחר וקיה מכוונים בדגם הספציפי הזה בעיקר לשוק האמריקאי, יש לו חזית של רכב אמריקאי גדול, עם דמיון חשוד לדגמי הפנאי של פורד. בנוסף, כיאה לשוק האמריקאי, הוא מגיע עם מחזירי אור בצידי הפגושים, ומראות צד גדולות ומגדילות.

 

צביעה דו גוונית לבחירה
צביעה דו גוונית לבחירה. קיה סלטוס

 

שבכת הגריל גדולה ויפה ובשילוב תאורת לד במסגרת השבכה, בעלת גימור דמוי יהלום (נשבע שקיה קוראים לזה כך), מתקבלת מסגרת מוארת ומנצנצת בלילה, שמוסיפה פאן יוקרתי לרכב. בתחתית הפגוש חוצה פס שחור המסתיים בבתי פנסי הערפל-לד, המשווה מעין ‘חיוך ממזרי’ לסלטוס. דמוי מגן גחון כסוף גדול ונאה בתחתית החזית, ומאחור ניפוחי פלסטיק מסביב, המאכלסים צמיגי 17″, ומזכירים למי שפספס, שמדובר פה ברכב פנאי. 

קיה סלטוס מגיע בצביעת מרכב דו-גוונית ללא תוספת מחיר. למבחן הדרכים קיבלנו סלטוס בצהוב, שהחלק העליון צבוע שחור, ופס כרוס כסוף המפריד בינהם עד לחלק האחורי. על הגג, מגלשי גגון להטענה, אם כי נראה שהם יותר ליופי מאשר לשימוש מאסיבי. מאחור, פנסי לד הנחצים על ידי פס כרום לאורכו של תא המטען. 

מרווח גחון של 18 ס”מ מפרידים בינו לבין הקרקע ומוסיפים למראה הגבוה, והמראה הכללי לוק ייחודי ומרשים. לא כזה שיסובב ראשים או יפיל לסתות, אבל מראה מעט קשוח, יותר מכמה וכמה רכבי פנאי שמסתובבים פה בכבישים.

פנים הרכב שחור ופרקטי, מאוד מזכיר דגמי קיה אחרים. יש פה ושם נגיעות פלסטיקה כסופה דמויית כרום, אם זה בידית ההילוכים או פתחי המיזוג, ואף בידית האחיזה במרכז הקונסולה, ליושב ליד הנהג. יש איזה ריצוד יהלום בפלסטיקה השחורה שמעל תא הכפפות, ויחד עם זאת, למרות הפשטות וריבוי הפלסטיקה השחורה, הוא נאה ושימושי לטעמי.

 

ישיבה גבוהה ונוחה. תא נהג קיה סלטוס

 

הישיבה גבוהה ונוחה, בזכות מושבים רחבים משולבי בד ועור, עם משענת יד רחבה בחיפוי עור, תחתיה תא אחסון גדול. בסלטוס לא חסר תאי אחסון, כמו מקום לבקבוק גדול וקטן בין המושבים, שיתאים לכוסות הגדולות של הFASTFOOD באמריקה. גם הנוסעים מאחור יזכו למרווח ישיבה גדול, במיוחד מרווח הברכיים. הגג ישר וללא חלון גג, וכך, גם מרווח הראש מצויין, גם לגבוהים ביננו. כסא בטיחות ו2 ילדים נכנסו בקלות ובנוחות. תא המטען בנפח של 469 ליטר, בעל פתח הטענה ישר, הניתן לפירוק והגדלת שטח ההטענה.

אמרנו אמריקה? אז איכות ההרכבה מעולה. יש לא מעט נגיעות עור, וישנו מרווח פנים גדול ומפנק בזכות תכנון מעולה. את ההגה מחופה העור וסביבת הנהג מעטרים לא מעט לחצני בקרה ומערכות. מסך מולטימדיה גדול של 10.25″ ניצב מעל הדשבורד הכולל לא מעט אפליקציות, מזגן עם בקרת אקלים דיגיטלית לא מפוצלת, כולל פתחי מיזוג מאחור, בלם יד חשמלי, Auto Hold לעמידה ברמזור, חימום לכיסאות הקדמיים, בקרת מדרון, כניסה והנעה KEYLESS ללא מפתח, תאורת לד טאצ’ פנימית, והשוס – הנעה בשלט רחוק של הרכב. אמריקה ורסנו, אמריקה.

 

תא נוסעים קיה סלטוס

 

תא מטען רחב בנפח 469 ליטר. קיה סלטוס.
תא מטען רחב בנפח 469 ליטר. קיה סלטוס.

 

מי צריך טורבו?


קיה סלטוס מגיע עם מנוע 2.0 ליטר 149 כ”ס בנזין אטמוספרי, כלומר ללא כל נוכחות של טורבו, אך עם הספק לא רע של 150 כ”ס ו18.3 קג”מ כבר ב4400 סל”ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה 8 הילוכים, תיבה שגרמה לי לחשש קל, שמא אתקל באיבוד כח ורעשי מאמץ, אבל בשביל זה אני פה, תיכף נבדוק את גם זה.

אני מניע את הרכב מהשלט והמנוע ניעור לחיים יחסית בשקט. אני משלב הילוך והסלטוס מתחיל בשיוט נעים. למרות היותו בעל צמיגי All Train ומראות גדולות, רעשי הדרך והרוח כמעט שלא חודרים לתא הנוסעים. הנסיעה חלקה והתיבה הרציפה לא גורמת לסלטוס להתאמץ, גם כשהרגל לוחצת בכבדות על הגז. העדר הטורבו לא מורגש הרכב נמרץ, ולמרות נתון האצה של 9.6 שניות מ-0 ל100 קמ”ש, הוא מרגיש הרבה יותר מהיר ודינאמי. 

קיה סלטוס מפגין יציבות ונותן תחושה בטוחה גם כשנכנסים במהירות גבוהה לעיקול. אני משתלב לכביש 6 ועולה במהירות, כאן מתחילים להשמע רעשי דרך, אבל לא יותר מידי. ליד תיבת ההילוכים יש חוגה שמחליפה בין מצבי הנהיגה, לצערי, במצב ספורט, למעט תחושה טיפה יותר חדה מדוושת הגז, לא הורגש כל שינוי. בשאר מצבי הנהיגה לא הורגש כל שינוי בדוושה או בתיבה.

הסלטוס מגיע עם שלל מערכות בטיחות, החל מבקרת שיוט (לא אדפטיבית וחבל), דרך שמירה ותיקון סטיה מנתיב, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לבדיקת הישארות נוסעים במושב האחורי, מצלמת רוורס, 6 כריות אוויר ועוד שלל מערכות, שהביאו אותה לציון בטיחות ישראלי של 6 מתוך 8.
הסלטוס יודע לשמור מרכז נתיב מצויין, גם כשהידיים לא על ההגה, ואם תחליטו לא ללחוץ על לחצן עם סמליל של הגה, הוא גם לא יתריע לכם על כך, ותאורטית תוכלו לנסוע את כל כביש 6 ללא ידיים, כשמערכת ה-LKA לשמירת ותיקון סטיה מנתיב עושה את העבודה עבורכם.

בסיום המבחן צריכת הדלק עמדה על 13.4 ק”מ לליטר בנסיעה רגועה, וקצת יותר מ-10.5 ק”מ לליטר בנסיעה אגרסיבית. לא רע בכלל.

 

נוקאאוט בצורת תמחור הוגן ואטרקטיבי – 133,900 ₪ לגרסת האורבן, ו-141,000 ₪ לגרסא הנבחנת. סלטוס

 

The Game Changer

מעטים הרגעים שאתה מבין שאתה נוהג בלהיט המכירות הבא. עוד יותר מעטים הרגעים שאתה נוהג במכונית שהולכת לשנות את שוק הרכב הישראלי. לא פחות. הפעם זה זמנה של הקיה סלטוס. יש בסלטוס כל מה שמר ישראלי מחפש ברכב פנאי: רכב גבוה, מפנק, עם המראה הנכון, ועם שלל מערכות בטיחות. הביצועים לא רעים, לצד צריכת דלק סבירה, כמו של משפחתית ממוצעת. אבל זה לא הסוף. קיה הביאו פה נוקאאוט בצורת תמחור הוגן ומאד אטרקטיבי – 133,900 ₪ לגרסת האורבן, ו-141,000 ₪ לגרסא הנבחנת. מחיר שלעיתים זול יותר ממשפחתית רגילה.

כשהחזרתי את הסלטוס התברר שעד הסגר השני של הקורונה, נמכרו כ-50-60 יחידות ביום(!!!). לדעתי, בקיה צריכים אם כבר לחשוש מקניבליזם עסקי, מאחר והסלטוס עלולה לפגוע במכירות של דגמים אחרים שלהם. היא עד כדי כך משתלמת שאין טעם להסתכל על דגמים אחרים. אפשר גם להמר שהיא תהיה להיט לא רק בשוק הליסינג, אלא גם בשוק הפרטי. 

אם אני היום הייתי מר ישראלי שמחפש את הרכב הבא שלי, בלי לחשוב פעמיים הייתי קונה את הסלטוס. ברוך הבא סלטוס, דפקת כניסה של כוכב, אמריקאי.

 

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

9 thoughts on “יורש העצר החדש של קיה: קיה סלטוס – מבחן דרכים

  1. אחרי נסיעת מבחן חייב לציין שהסלטוס ממש אחלה, גם מבחינת גודל, גם מבחינת נוחות,גם ביצועים טובים ובוודאי תהיה אמינה כמו כל קיה, עוד הצלחה של קיה!

  2. הרכב נראה בסדר..אבל אל תסתכלו על הקנקן אלה במה שיש בתוכו..מנוע אוכל דלק .למה לא טורבו.
    למה אין בלימה אדפטיבית.
    ורעש בזמן הנסיעה יש.עם ישפרו את אלה יהיה רכב מושלם..בארהב: המחיר.29 אלף דולר על הטורבו.

  3. חברים יקרים
    אני עוקב אחר הרכב הזה מעל שנה במגוון נושאים שונים ומה שקרה זה שהיבואן הביא דגם יחסית פשוט ולא כפי שצויין בעבר . גם בפרסום הכללי ובקטלוג ובטלויזיה היבואן מתעה את הציבור בכול מה שקשור ברכב .
    חבל מאוד שהיבואן לא הביא גם את 1600 טורבו הכולל 177 כ”ס במקום האורבן אף אחד לא יקנה את האורבן חבל על הכסף . בקיצור היבואן פישל וחבל מאוד.

  4. מי צריך טורבו? איזו שאלה טיפשית המראה שכל המבחן הממומן עומד על רגלי תרנגולת. רק לישראלים קיה ויונדאי מנסות לדחוף את המנוע האטמוספרי 2 ליטר , אפילו ההודים כבר לא רוצים אותו. עצה לי לרוכשי רכב ישראלי , תדפדפו גם במגזינים מחו”ל על מנת לדעת טוב יותר מה אתם קונים.

  5. אם הכתבה זו פרסומת של קיה זה בסדר.
    אם זאת כתבה שמספקת נתונים אמיתיים זה עצוב.
    יורש העצר החדש של קיה!! באמת???
    יורשי העצר של כל המכוניות בכל העולם הם רק מכוניות חשמליות או היברידיות פלאג אין. מכוניות עם דירוג בטיחות 7 לפחות, ותכונות אוטונומיות גבוהות.
    עדיין יש צורך בנהג לחמש השנים הבאות.
    מכוניות אלו קימות גם בישראל. כל היתר הן טכנולוגיה ישנה של מאה שנה.
    הגיע הזמן לזוז קדימה.
    האם היום מי שהוא יקנה טלפון של לפני מאה שנה!!!
    הרכבת עזבה את התחנה , ומוטב שנקפוץ על הרכבת ולא נשאר מאחור!!
    אודי אריאלי

  6. האמת? לא מבין את התגובות פה.זה לא שרשמו שזה הרכב הכי טוב בכביש.הסיכום זה שעם התמחור הזה ומכלול הדברים שמקבלים הוא יהיה להיט מכירות.והנה גם נתוני המכירות מראים את זה.
    אצלנו בפלאפון הציעו הליסינג את הmg. הגיפון הסיני.אמרתי מי יקח אותו, מתברר שכולם רוצים אותו כי זה גיפון.זה מה העדר(או כמו שרשמו פה הנהג הישראלי) רוצה וזה מה שיקבל.טוב לא טוב, זה רק בראי ההיסטוריה.
    בסוף כולם רוצים דיפון זול

  7. רכב קומפקטי מעולה, נוחות ונהיגה כיפית .לוח מולטימדיה גדול ומרשים.
    בהצלחה לנוהגים.

  8. עדיף רכב סיני חשמלי.
    לרכוש היום רכב שהוא לא היברידי, פלאג-אין או חשמלי, זו טעות. החיסכון במחיר הרכישה הולך לדלק.
    לקיה יש דגמים הרבה יותר טובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.