כמה עולים ביצועים ולוק מרהיב? ב.מ.וו X2 מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
ב.מ.וו X2 פיינליסטית בטקס בחירת רכב השנה - מלכת הכביש 2018

24 שעות בחברת הקרוסאובר ב.מ.וו X2 הבהירו לי שכח הוא לא רק נתון במנוע אלא גם במותג ובנראות ברחוב - מבחן דרכים

ב.מ.וו, המותג שמזוהה עם אנשי עסקים מצליחים לצד אנשים מעולמות שלא היינו רוצים לפגוש בסמטה חשוכה, השיקו לא מזמן את הב.מ.וו X2, קרוסאובר קומפקטי מעוצב לטעמנו. כשהגעתי לאולם התצוגה של ב.מ.וו, לאסוף את ה-X2 למבחן דרכים, קיוותי לכל צבע של רכב מבחן מלבד שחור. היה זה יום מעונן וההוא שם למעלה התיישב על ענן קרוב, שמע וצחק, כמובן שהופיעה מולי ב.מ.וו X2 שחורה. 1-0 להוא מלמעלה.

סדרת רכבי הקרוסאובר-קופה של BMW מקבלות מספרים זוגיים וכך, לצד ב.מ.וו X4 ו-X6, נולדה גם X2 קומפקטית וחמודה. ה-X2 במבט לא נראית גבוהה, היא מעיין קרוסאובר בעל צללית קופה ספורטיבית ומרשימה. העגלגלות שלה מתבטאת בכל מקום וזווית. ניפוחים מרשימים במקומות הנכונים. כשמסתכלים על הב.מ.וו X2 אי אפשר שלא להתאהב בה. חד ונוקב, משולב בקימורים וקווים עגלגלים, מעיין ב.מ.וו X1 בכושר. אפילו החזית עם גריל “הכליות” המפורסם של המותג, נראה מנופח וגדול יותר. מתחת לגריל ישנו פתח כניסת אוויר משושה בצבע Frozen Gray, לצידיו משולשי כונסי אוויר נוספים. פנסי ה-LED כאילו ששים אליי קרב, ובזכות העיצוב המוקפד והיפה, גם כשהרכב עומד הוא נראה דינמי, כמעט בתזוזה.

ב.מ.ווו X2 מבחן דרכים

מה עוד יש לנו פה? חצאיות בתחתית המרכב, ספויילר M ספורטיבי וזוג אגזוזים עגולים וגדולים מאחור, מוסיפים המון למראה “העצבני” שלה. ועל מנת שהשכנים שלכם לא ישכחו איזה רכב קניתם, ישנם לא פחות מארבע סמלי BMW גדולים המעטרים את הרכב. בגג תמצאו גג שמש המתפרש לכשני-שליש גג ומסילות גגון כסופות מעניקות לרכב מראה “ג’יפוני”. את כל החגיגה הזאת מהדקים לכביש צמיגי 19″ בעלי חתך R19225/45. מדובר בצמיגי Runflat. כן, תשכחו מתקר בגלגל (פאנצ’ר). צמיגי ה-Runflat בב.מ.וו X2 החדשה מגיעים עם שכבה עבה יותר של גומי וסלילי מתכת. שימוש בצמיגי אל תקר מייתר את הצורך בגלגל ספייר, ובזכות זה, תא המטען מאחור צומח לכ-470 ליטר. הרבה מקום, לא רע בכלל.

תא נהג ב.מ.וו X2
משלמים על לוק וביצועים. ב.מ.וו X2 החל מ-248,000 ש"ח
תא נוסעים ב.מ.וו X2
תא מטען בנפח 470 ליטר. ב.מ.וו X2

מבפנים, הב.מ.וו X2 משדרת את אותה רוח BMW המוכרת מדגמי BMW אחרים. בגרסת ה-M-Pack שקיבלנו למבחן הדרכים, ה-X2 מגיעה עם דשבורד משולב תפרים ופלסטיק דמוי כרום. מושבי בד אלקנטרה בצבע אפרפר אלוהיים, המתכוונים חשמלית האוחזים בצורה מושלמת, כל עוד אתם לא גדולים במיוחד. מאחורי ההגה נמצא לוח שעונים אנלוגי גדול, במרכז הקונסולה ניצב מסך מדיה לנתוני רכב, מערכת I-DRIVE ושליטה במערכות הרכב דרך ג’ויסטיק עגלגל, הממוקם לצד ידית ההילוכים. עד כאן, הכל נראה מוכר מדגמי מותג אחרים. מצד שני, מי שמכיר דגמי ב.מ.וו נוספים ירגיש במחסור של לא מעט אבזור.

רגע לפני  2019, הייתי מצפה שברכב בעל תג מחיר כמו זה של הב.מ.וו X2 (מחיר רכב המבחן 299,900 ₪), יגיע עם אבזור עשיר יותר. כמו למשל: עם מצלמת רוורס וחיישני רוורס – שאין פה. בקרת שיוט אדפטיבית – אין, אין גם בקרת שיוט בסיסית. מערכת המיזוג מכנית, ללא בקרת אקלים. למה אין? איך?

בערב בדרכנו להופעה, אשתי שתחיה רצתה לבדוק את האיפור בלילה. הורידה את סוכך השמש, ומה התברר? שאפילו הנורה הקטנה שיש בסוככי שמש, בכלי רכב סטנדרטיים מהשורה, לצד המראה הקטנה – אין. אז הדלקנו את התאורה המרכזית, שהיא גם כן רגילה ולא Led Touch או משהו מתקדם אחר, כיאה למכוניות יוקרתיות, עם תג מחיר כזה. מערכת המולטימדיה בעלת מסך 6.5″, מגיעה ללא מערכת ניווט כל שהיא מקורית או Waze. על חיבורי linked car או apple car play ב-BMW לא שמעו. יש חיבור BT (בלוטות’), תודה לאל.

אבזור חשוב מגיע רק בגרסאות הגבוהות היקרות. ב.מ.וו X2

גם מערכות בטיחות אדפטיביות שמקבלים היום ברכבי ליסינג פשוטים וזולים בהרבה חסרים. אמנם יש מערכת להתראה על סטיה מהנתיב, אך ללא תיקון סטיה, אלא מלווה ברטט קל בהגה. מערכת לזיהוי רכב קרוב מלפנים מתבטא באייקון אדום בלוח השעונים וזהו. שום צפצוף. כן, יש בלימת חירום אוטונומית במידת הצורך, במהירויות נמוכות בלבד. כל זה נותן תחושה אמיתית ונוכחת מאד של חוסר, במיוחד ברכב יוקרתי שכזה. יכול להיות שבאתי עם ציפיות גבוהות מדי? יכול להיות, ועדיין, אני חושב שהרבה אבזור נוחות ובטיחות צריך להיות שם ברכב, ברמת מחיר של 300 אלף ש”ח. ואת חלק מהמערכות אכן ניתן לקבל, בתוספת תשלום או בעליה לרמת גימור גבוהה יותר, Exclusive ועם תג מחיר של 329,900 ₪.

ריקוד המכונה

“יש לי ים של כוח ו-BMW שחורה”, שרו אתניקס בתחילת שנות ה-90 ולא הבנתי את התחביר של המשפט בזמנו. אחרי בילוי במחיצת ה-X2 החדשה, הכל התחבר לי. הרכב מגיע עם מנוע 2 ליטרים TwinTurbo עם הספק של 192 כ”ס ו-28.55 קג”מ הזמין כבר ב-1350 סל”ד בלבד. מה שמביא את הב.מ.וו X2 מ-0 ל-100 קמ”ש ב-7.7 שניות בלבד. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמד, בעלת 7 הילוכים, ביצעה את העבודה נאמנה וסיפקה העברת הילוכים מדוייקת, לצד טורבו זמין בכל רגע נתון. הכל עובד מדויק בלי שום השהיות או היסוסים. תנוחת הנהיגה טובה והישיבה המעט גבוהה נותנת שדה ראיה רחב, למעט בשמשה האחורית הצרה.

נהיגה בב.מ.וו X2 שחורה מספקת תחושת כח גם מחוץ לרכב. אם בתחילה חשבתי שזה רק אני חושב כך, לאט לאט התחלתי להבין שמשהו במותג הזה גורם לאנשים סביבך להתנהג אליך אחרת. אלו המבטים ברמזור או במרכז השכונתי ובבית הקפה. באחת הפעמים, בסיום הבילוי עצרתי לקחת מגש פיצה בשלמה המלך בתל-אביב. מאחר וחניה ותל אביב לא הולך יחד, מצאתי את עצמי חוסם לרגע יציאה מחניה. לפתע, אני רואה שרכב מניע ורוצה לצאת, ואני העבריין כאמור חוסם לו את היציאה. רצתי מהר להזיז את הרכב, ועוד לפני שהתנצלתי, הנהג הסתכל עליי ועל הרכב ואמר “זה בסדר, סליחה, אני אמתין”. כמובן שהזזתי את הרכב מיד, לא לפני שחזרתי מחוייך לפיצרייה. יש “משהו” ברכב הזה, במותג הזה שגורם לאנשים לכבד את האנשים שנוהגים בו.

מנוע 2 ליטר עם הספק של 192 כ"ס. כיף עם ה-X2

למחרת בבוקר לקחתי את ה-X2 לנסיעה קצת יותר ספורטיבית. לחיצה על לחצן ה-SPORT ליד ידית ההילוכים הופכת את הב.מ.וו X2 מקרוס אובר סמי-מנומנם, למכונת נהיגה מרשימה. המתלים והשלדה מתקשים, ההיגוי הופך קשה וחד, והכל הופך ליחידה אחת מהודקת. ההילוכים מועברים למצב S או M, והגיר מתחיל לנגן את הפרק הרביעי בסימפוניה השביעית של בטהובן. קצבי ומהיר. גימיק נחמד הקיים במצב SPORT מוסיף שעוני תצוגה דיגיטאליים של קג”מ וכוחות סוס על גבי מסך המולטימדיה. אמרנו רמת גימור M-Pack? אין שיפטרים להעברת הילוכים מאחורי ההגה והחוסר בהם כל כך מורגש.

במצב Comport או Eco- Comfort התחושה אמנם נעימה ורכה יותר מכוון המתלים, אך היא לא מספיק רכה ובשילוב צמיגי ה-Runflat מקבלים תחושה נוקשה “מצידם”, בעיקר בכבישים משובשים. בידוד הרעשים ברכב טוב ותו לא, ורעשי רוח וגם דרך חודרים במהירויות גבוהות לתא הנוסעים. מזל שמערכת איכותית עם סאונד עמוק מבית Hifi LouadSpeakers מאפילה על כל זה.

לסיכום

בסוף צריך לזכור שמדובר בקרוסאובר. “ג’יפון” עם מרווח גחון של 18.2 ס”מ. אך למעט תנוחת הישיבה הגבוהה, שום דבר בנהיגה לא קרוב להיות קרוסאוברי או משעמם. נהפוך הוא. הב.מ.וו X2 שומרת על ה-DNA של BMW בחווית הנהיגה והיא יודעת לספק רגעים דינאמיים מהנים. העדר אבזור בטיחות אדפטיבי משמעותי, למרות ציון בטיחות 5 הישראלי, לצד טכנולוגיות של אמצע העשור הקודם, מורידים ל-X2 נקודות. נכון שיש בגרסת רכב המבחן (M PACK, מנוע 2 ליטר), מערכת Start-Stop והנעת KEYLESS, אך זה לא מספיק.

לצעירים וצעירים בנפשם המחפשים להצטרף לקהילת “הגי’פונים” ולא חוששים ממבטים או מה יחשבו עליהם השכנים, ה-X2 תתאים כמו כפפה ליד. הם כן יוכלו להשיג בתג המחיר הנ”ל אבזור עשיר יותר אצל המתחרות, אך לא את חווית הנהיגה שהמותג הזה יודע לייצר ולספק, וזה כנראה שווה את המחיר.

מתחרות: מיני קאנטרימן, אודי Q3.

מחיר: החל מ-248,000 ש”ח (בגרסת מנוע 1.5 ליטר).

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × 5 =