כנס NVIDIA בישראל על המכונית האוטונומית: מוניות רובוטיות כבר ב-2020

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

ביקרנו בכנס Nvidia, כנס ענק העוסק בבינה מלאכותית, ושמענו איך העתיד האוטונומי רוקם עור וגידים. זה טוב? רע? מפעים? תחליטו אתם

תמונות: יח”צ

גם דברים טובים קורים כאן, אומת הסטארטאפ זוכה לביקור היסטורי וראשון מסוגו בישראל, כנס GTC של חברת Nvidia, ענקית הבינה המלאכותית והמעבדים הגרפיים ערכה כנס טכנולוגי עתיר ידע בו השתתפו לא פחות מ-1,500 מפתחים, מתכנתים, משקיעים ויזמי הייטק. אנחנו הגענו בכדי ללמוד קצת על עתיד התחבורה, על הרכבים האוטונומיים שנמצאים כבר מעבר לפינה (לאייפקס?) ומה צופן העתיד לחולי-הגה מונשמים בדלק מאובנים. ע”פ מנכ”ל Nvidia ג’ן-סן הואנג, כבר ב- 2020 נתחיל לראות רכבים אוטונומיים לחלוטין.

דמיינו לעצמכם כל סרט אפוקליפטי שראיתם בילדותכם, ואז תגיעו לכנס שכזה, מציאות מדומה רובוטיקה מתקדמת, תוכנה המלמדת את עצמה, מערכת תקשורת עצמאית המדברת עם קשת רחבה של חיישנים ואמצעים טכנולוגיים כל כך מתקדמים, שלא רק יחליפו אותנו מאחורי ההגה, זו רק דוגמא קטנה, אלא ישתלטו על מערכות הגנה, רפואה, תחבורה, מחקר חלל וטכנולוגיית נאנו ובעצם כל קדמה טכנולוגית שקיימת.

תצוגת התכלית המרהיבה אליה נחשפנו בכנס הראתה לנו שבעתיד הלא רחוק, הכול יעשה מהבית, פלטפורמת ה-Holodeck המדהימה פרי פיתוחה של Nvidia, תאפשר לחקור את כל מה שיעלה בדמיונכם במציאות מדומה ריאליסטית לחלוטין. מכונות יבנו מכונות תוכנות ילמדו תוכנות, ובדיוק כמו בסרטים עליהם גדלנו, תוכנות “למידה-עמוקה” או אינטליגנציה מלאכותית בשמה הלא מכובס, ייקחו חלק פעיל מחיי היום יום של כולנו. זה מדהים, זה מרהיב, זה כאן, ובענק.

 

מנכ"ל NVIDIA ג'ן-סן הואנג: "תעשיית החדשנות של ישראל היא קסם"

מנכ”ל Nvidia אוהב את ישראל, “תעשיית החדשנות של ישראל היא קסם” למעשה הוא הגיע ארצה בכדי לגייס לשורותיו את הסטארטאפ ה-2000 שיזכה לחסותה של ענקית הטכנולוגיה, “רק התחלנו את הפעילות שלנו כאן. בישראל יש יותר מהנדסי GPU ביחס לאוכלוסייה מאשר בכל מקום אחר בעולם ואנשים כאן, גם כאלה שלא עוסקים בתחום, מבינים בטכנולוגיה והייטק וזה דבר מדהים. יש פה תשוקה אמיתית ליזמות וטכנולוגיה ולכן אנו רוצים לגדול כאן.

“הזוכה הגדולה היא ,חברת הסטארטאפ Imagry, חברת טכנולוגיות הלמידה העמוקה והבינה המלאכותית, אשר פיתחה פלטפורמה מיוחדת לזיהוי אובייקטים בתמונות ובווידאו בזמן אמת, ומסומנת כאחת הטכנולוגיות המרכזיות ברכב האוטונומי הבא.

אז בואו נדבר בקצרה על הסיבה לביקורינו בכנס המרהיב, רכבים אוטונומיים, הם כאן. זה הגיע, אפשר לארוז את החפצים וללכת, ע”פ ג’ן סאנג הואנג, כבר ב2020 מוניות אוטונומיות יסתובבו בכבישים תודות לפיתוחי הטכנולוגיה האחרונים, “פגאסוס” מחשב-על, יאפשר ייצור רכבים אוטונומיים ברמה 5, המסוגלים לפעול ללא התערבות אנושית.

בכנס היו עוד המון ראשי תיבות, פיתוחים צבאיים, הגנתיים והתקפיים, טכנולוגיות עצמאיות לזיהוי תווי פנים, זיהוי קול ואפילו זיהוי ויזואלי מרחוק.

לסיום ולצורך תצוגת התכלית הכי גדולה שנראתה בכנס הציג הואנג את project Isaac -סימולטור בינה מלאכותית המשתמש ב-Holodeck בכדי ללמוד. מה הוא לומד? כרגע הוא משחק גולף, וכבר בתצוגה הוא הראה שהוא לומד מהר. בינתיים הוא שם, ב-Holodeck, וכנראה שלא לעוד הרבה זמן.

זזתי לארוז ולבנות לי מקלט.

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

5 + 19 =