כשהגודל כן קובע: מרצדס V300 (שבעה מקומות) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

גרסה חדשה של מרצדס V-Class הגיעה לישראל. עיקר השינויים מתבטאים במנוע חזק יותר (239 כוחות סוס בגרסה הנבחנת), בתוספת של שני הילוכים (סה”כ תשעה) ובאבזור נוסף. אנו מזמינים אתכם להתיישב במושבים המפנקים הכוללים ידיות צד, להפעיל את האוורור המובנה בהם (או החימום למי שקר), לכוון את מערכת בקרת האקלים, ולצאת איתנו לדרך

 

כשהגודל כן קובע – מרצדס V-Class V300 (שבעה מקומות) במבחן

 

תמונות: יובל לוי

 

קצת אירוני שבסוף השבוע בו אשתי ואני תכננו לחגוג את יום הנישואין, ענת תאמה לי מרצדס V-Class למבחן. המרווח הפנימי האדיר, המאפשר ריחוק חברתי בזמן קורונה, הוא כנראה תזכורת לכך שגעגוע הוא דבר חיוני לקשר. התכנית הייתה לצאת לסוף שבוע במלון, לשמחתנו, ה-V300  היה התירוץ המושלם לאפשר לנו לעשות מה שכל זוג נשוי היה מעוניין לעשות כשיוצא לחופשה ולא רוצה להשתעמם – להזמין זוג חברים.

 

הופעה חיצונית

ה-V-Class מרשים בהופעתו. לא מעט מבטים הופנו אלינו במהלך הנסיעה ולטעמנו מדובר במוביל האנשים הנאה ביותר שניתן לרכוש כיום, במיוחד בצבע השחור הקלאסי וברמת הגימור AMG בה צויד רכב המבחן. קראתם נכון – AMG. לא ברור איך השילוש הקדוש, שהיה מזוהה עם גרסאות הביצועים של היצרן הגרמני, הפך עם השנים לרמת גימור, אך מרצדס, כידוע, אינה היחידה שחטאה בכך. הפגוש הקדמי כולל פתחי אוורור גדולים, הסבכה הקדמית, המעוטרת ב”יהלומים” גדולה אף היא וכוללת במרכזה את סמל הכוכב המפורסם, ובכל צד שלה, שני פנסים “מושחרים”. מבט לצד הרכב יחשוף קו חלונות ארוך המודגש בפס ניקל נאה, גגון מובנה (במידה ותא המטען הענק לא יספיק), וגלגלי 19″ קרביים למראה. החלק האחורי כולל ספוילר עדין, שמשה ה”נמשכת” כלפי מטה ופס ניקל עבה המפריד עיצובית בינה ובין דלת תא המטען. עיצוב קלאסי, “נקי” ולא מתיימר. 

הגודל קובע ולכן חשוב לדבר על המידות – אורכו של ה-V300 בגרסה אותה בחנו עומד על 5.37 מטר. כ-90 ס”מ יותר מהספורטאז’ של השכן או 70 ס”מ יותר מהאאוטלנדר שבעה מושבים של הקולגה מהעבודה. אם ל-V-Class לא היו גלגלים הוא היה שחקן כדורסל – הגובה נושק לשני מטרים, 1.91 מטר ליתר דיוק. 

 

 

מרצדס V CLASS דגם V300 סקירה

 

מרצדס V300 ברמת הגימור AMG

 

פנים

פתיחת הדלתות של בנץ (כך החלטנו לקרוא לו במהלך החופשה) חושפת תא נוסעים בהיר ומזמין הכולל מושבים ודיפוני פנים מעור נאפה. הטיפוס למושב הנהג נוח בזכות מדרגה מובנית. המושב מתכוונן באופן חשמלי באמצעות מערכת מתגים הנמצאת על גבי הדלת, בדומה לרכבי הנוסעים של יצרן היוקרה. כמה דומה? מאד דומה – אפילו משענת הראש עולה ויורדת באופן חשמלי. ברכב בו הנהג נמצא שעות רבות ביום “על ההגה” (או על המושב), נציין לחיוב את כיוון התמיכה לגב התחתון המאפשר תנוחת ישיבה אופטימלית ואת החימום/אוורור במושב. 

מבט קדימה חושף משטח עור ומתחתיו חומר פלסטיק דמוי קארבון נאה למדי לאורך הקונסולה המרכזית. איכות החומרים בקו הברך ומעלה מצויינת, איכות הגימור וההרכבה טובות גם הן. האמת היא, שלא ציפינו לפחות מזה במרצדס. נקודה חשובה לציון היא שרכב המבחן מצוייד בלוח שעונים אנאלוגי, בעוד שרכבים שהוזמנו החל מחודש מרץ 2020 ואילך, יצוידו בלוח מחוונים דיגיטאלי המוצג על גבי מסך ארוך המשולב עם מערכת מולטימדיה, בדיוק כמו ברכבי הנוסעים מהדור האחרון של מרצדס. 

 

תא נהג מרצדס V300. מחלקה ראשונה

 

תיבת תשעה הילוכים חדשה. מרצדס V CLASS

 

מבט לאחור חשף אזור רחב מימדים בעל מערכת בקרת אקלים נפרדת הכוללת ארבעה פתחי מיזוג בגג (שניים לכל שורת מושבים) ופתח מיזוג לרגלי נוסעי השורה השנייה. שורת זו, בגרסה אותה בחנו, כללה שני מושבי “מחלקה ראשונה” בעלי כיוון זווית למשענת הגב, ידיות בשני הצדדים וחימום ואוורור מובנים. מושבים אלו אגב, ניתנים לפירוק והרכבה הפוך לכיוון הנסיעה. השורה השלישית כוללת ספסל רחב לשלושה נוסעים. לצידי הספסל תמצאו מחזיקי כוסות, שני שקעי V12 וכיסי אחסון.

רכבי שבעה מושבים בדרך כלל מאופיינים ביכולת להסיע או שבעה אנשים או את המטען שלהם. הבחירה לפעמים קלה יותר ולפעמים פחות (תלוי מי האנשים) אבל בכל אופן – אין אפשרות לבחור גם וגם. בבנץ לעומת זאת, מאחורי השורה השלישית, נמצא תא מטען נדיב בנפח 1,410 ליטר המאפשר את אחסון הכבודה של הנוסעים. רכב שבעה מושבים אמיתי שכולל גם תא מטען. ועוד מילה על פרקטיות – סביבת הנהג כוללת תאים רבים, שקע V12 ושני שקעי USB. מצוין עבור מי שרכבו הוא משרדו. עוד נציין כי לבנץ גרסה נוספת בעלת שמונה מושבים (נהג פלוס שבעה נוסעים), כאשר ספסל של שלושה מקומות ישיבה מחליף את זוג המושבים בשורה השנייה.

 

נהג הסעות VIP. מרצדס V300 במבחן

 

לא חסר לרכב הזה כוח

 

מימדים נאים מאד

 

מניעים

היעד שנקבע הוא ים המלח. הכניסה לנוסעים נוחה מאד, בזכות שתי דלתות צד גדולות אשר נפתחות חשמלית בלחיצת כפתור, המאפשרות כניסה לספסל האחורי גם ללא קיפול מושבי השורה האמצעית. לאחר ריב קצר בין הילדים מי יזכה לשבת ב”מחלקה הראשונה”, התנענו את בנץ. ההתנעה מתבצעת באמצעות מפתח, קצת תמוה לרכב ברמת המחיר הזו. השילוב של רכב עמוס יחד עם עליות לירושלים הוכיח לנו כי למרצדס הזה לא חסר כוח. עם 239 כוחות סוס ו-50 (!!!) קג”מ, המגיעים כבר ב-1,360 סל”ד, המרצדס V300 מסוגל לפתח בקלות מהירות שתסכן את רישיון הנהיגה שלכם גם בעליות הקשוחות ביותר. מרשים מאד. ומילה לגבי רעשי רוח לפני שנאט חזרה – אלו ישמעו במהירות 130 קמ”ש וצפונה.

במהירויות שפויות קל לנהל שיחה גם בין הנהג לנוסע בשורה השלישית. תורם לשקט הזה הוא האיטום המוחלט של חלונות הצד אשר אינם נפתחים (וחבל). תיבת ההילוכים החדשה, בעלת תשעת יחסי ההעברה, תמיד תדאג שהמנוע יהיה בטווח היעיל. הממהרים יוכלו לבחור במצב ‘דינאמי’, בו התיבה תמשוך את ההילוכים ותבחר ביחס העברה שיספק כוח זמין לרגל ימין. במידה ותרצו להוריד או להעלות הילוך, תוכלו לעשות זאת ממשוטי העברת הילוכים הממוקמים מאחורי ההגה. אופציה מצוינת לבלימת מנוע בירידות ארוכות. הראות ממושב הנהג מצוינת – זאת תודות לחלונות הצד המסתיימים בנקודה נמוכה ביחס למושב הנהג ולחלון הקדמי הגדול למדי.

הראות לאחור בעייתית בעקבות גובה הספסל האחורי ומשענות הראש הרבות, אך בנץ מצויד במערך מצלמות המספקות “תמונת רחפן” לטובת תמרונים בחניות ובמקומות צרים. בקרת השיוט האדפטיבית עובדת מצוין ותאט את בנץ עד לעצירה מוחלטת, שם תשמש גם כמערכת זחילה בפקקים. נפלא. כל מה שנותר לנהג לעשות הוא להשאר ער פחות או יותר. המתלים מכוילים לצד הרך. נוחות הנסיעה טובה ושום תלונה מהנוסעים או צקצוק מהמשטחים או המושבים נשמעו במהלך הנסיעה.

 

 

טווח נסיעה של 770 ק”מ לטנק דלק. 11 ק”מ לליטר

 

כמה שותה?

עצירת תדלוק קצרה וחישוב זריז הראה כי צריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על כ-11 קילומטר לליטר, מה שמקנה לבנצי (התקרבנו אחד לשני במהלך החופשה) טווח נסיעה של כ-770 קילומטר. פתח התדלוק אגב, יכול להיפתח רק כאשר דלת הנהג פתוחה. תכנון קצת תמוה בעיננו. 

הערב יורד, ואנו מתקרבים ליעד. פנסי הלד מאירים באופן מצוין את הדרך והפנית הגה מדליקה פנס נוסף המאיר את הצד אליו אנו פונים. תא הנוסעים כולל תאורת אווירה ופתיחת הדלתות הקדמיות חושפת ספי דלתות הכוללים כיתוב מואר של המילים Mercedes Benz, תזכורת קלה, במידה ולרגע שכחתם, באיזה רכב הגעתם ליעד. גם לאחר שעות במושב הנהג קל לרדת רעננים, זאת בזכות תנוחת נהיגה נוחה והישיבה הגבוהה (פתאום ה SUVים נראים כמו פרייבטים), המאפשרת לחזות מראש את התנועה מלפנים ומאפשרת לראש לעבוד בקצב איטי יותר מאשר בנסיעה ב-SUV או חלילה, ברכב משפחתי.

בטיחות

בנץ מצוייד בכל מערכות הבטיחות הנדרשות בחוק ואף מעבר לכך. ראויות לציון הן התראה בפני אי שמירת מרחק, בלימה אוטונומית, חיווי על גבי המראות (בעלות שדה הראיה המצוין אגב) במידה ויש רכב ב”שטח מת”, התראת רטט בהגה במידה וסטיתם מהנתיב ללא איתות ומראה מרכזית אלקטרו-כרומטית למניעת סינוור באופן אוטומטי.  

 

רכב מרווח, חזק, איכותי ונוח. מרצדס V300 שבעה מקומות

 

לסיכום

ה-V300 החדש הינו רכב מרווח, חזק, איכותי ונוח. יש חוק פשוט בתעשיית הרכב ובכלל: על פרימיום צריך לשלם. החוק אינו פוסח גם על מסחריות, ומחירו של ה V300 עומד על 587 אלף שקל כולל מע”מ. לא זול ביחס למתחרות, ולכן, הלקוחות הפרטיים הם בעיקר אנשי עסקים ולא משפחות מרובות ילדים. מורי דרך יהנו מהטבת מס שתאפשר להם לרכוש את מסחרית הפרימיום במחיר התחלתי של 383 אלף שקל כולל מע”מ לגרסת ה-V250 ואילו נהגי המוניות יהנו ממחיר התחלתי של 273 אלף שקל כולל מע”מ לגרסת ה-V220. מחיר נוח יותר משמעותית וזו הסיבה, שאם תפקחו עיניים, אתם פתאום תשימו לב שיש לא מעט מוניות מדגם V-Class הנעות על כבישי ישראל.

אגב, במידה ותהיתם מה קניתי לה לכבוד יום הנישואין – אחרי שאספתי את ה-V300, אספתי אותה ונסענו רק שנינו למקום אליו רצתה ללכת יחד איתי כבר שנים. ניחשתם נכון: איקאה.  

 

 

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “כשהגודל כן קובע: מרצדס V300 (שבעה מקומות) מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

4 × 2 =