כתבת אורח: איך תשמרו על ביטוח הרכב שלכם באמת מקיף – טיפים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

כולם משקרים. מגיל קטן למדנו ששקרים קטנים עוזרים לנו, אך יש גוף אחד שלא כדאי לנסות איתו את מזלכם עם שקרים – חברות הביטוח

מאת: שירי דניאל

 לשקר יש רגליים. shutterstock


פורסם בתאריך: 31.12.15

עודכן בתאריך: 12.4.17

נקלעתם לתאונה ונגרם נזק לרכב, מישהו צריך לשלם על התיקון, והרי התאונה לא הייתה באשמתכם, אז אתם מוזמנים לתשאול בחברת הביטוח. כבר בשאלון הראשוני אתם מרגישים כאילו אתם בחקירה, נכון? זה לא שלא מאמינים לכם, אל תיקחו את זה אישית, אבל מניסיון, יש לא מעט אנשים שנוטים להתעלם מעובדות מסוימות בעברם כדי להוזיל את עלויות הפוליסה. למה זה קורה? התחושה היא שאנחנו משלמים לחברות הביטוח לא מעט כסף, ולרוב (טפו טפו טפו) לא משתמשים בזה. סטייל חיסכון ארוך טווח ללא מועד יציאה וללא יעד מוגדר שפתחנו מיוזמתנו לחברת הביטוח.

הבעיה מתחילה בדיוק בזמן הלא נכון, כשאתם חלילה עושים תאונת דרכים ובאמת צריכים פיצוי מחברת הביטוח. אבל אוי, כשרכשתם את הפוליסה “שכחתם” לציין שהנהג הראשי ברכב הוא בכלל הבן שלכם כי חשבתם שתוכלו לחסוך, או שאתם ממש לא שותים אלכוהול ולא ראיתם בחיים שלכם ג’וינט אבל בזמן התאונה חוקר המשטרה במקרה מצא אתכם כשאתם עונים על כל הגדרות ה”ריחוף” הקיימות? תודו שדי חבל שדווקא עכשיו כשאתם ממש צריכים את התמיכה, תופיע אצבע גדולה ומאשימה נגדכם.

פוליסת הביטוח שלכם צריכה להיות מבוססת על שקיפות מלאה מצידכם ולא בכדי. זוהי תעודת הביטוח לסיכונים הסובבים אתכם והיא זו שתגן עליכם במקרה הצורך, ולא משנה אם זה במסגרת ביטוח נסיעות לחו”ל, ביטוח רכב או ביטוח רפואי. כל הסתרה של מידע רלוונטי עלולה לסכן את הכסף שלכם ולהשאיר אתכם ללא מענה ראוי ובמקרה הגרוע יותר, עם פוליסה מבוטלת. כשחושבים על זה, כמה באמת עולה לכם יותר “האמת”? האם זו לא השקעה חכמה יותר מאשר לשקר ולהפסיד הכל?

shutterstock. חברת הביטוח אינה חייבת לפצות


חברות הביטוח עומדות בהתחייבויות שלהן כלפי הצרכן אך כשמדובר בשקרים מצד המבוטח, חברת הביטוח אינה חייבת לפצות וכבר היו לכך תקדימים. יש לא מעט דוגמאות לניסיונות של הונאות ביטוח שהביאו אנשים לאיבוד מוחלט לא רק של היושרה שלהם אלא גם הרבה מאוד כסף, והכל בגלל טעות שעשו. גם במקרים בהם המבוטח לא ממש תכנן לשקר אלא מסר מידע שלא היה בטוח בו, האשמה חלה על המבוטח. לכן, חשוב מאוד להתכונן לרכישת הביטוח עם העובדות והנתונים החשובים על עברכם הרפואי או התחבורתי ולנהוג באופן אחראי.

אז מה כדאי לדעת ומה רצוי לעשות – טיפים בביטוח רכב:

  1. תמיד מסרו את הפרטים המדויקים והנכונים על עברכם הביטוחי.
  2. חברים סיפרו איך הצליחו “להוציא” מהביטוח כספים? עצה מקצועית, כל עוד לא ראיתם בעצמכם את הכסף, קחו את המידע בעירבון מוגבל. 
  3. התייחסו אל פוליסת הביטוח שלכם כאל המלאך השומר שלכם – ככה לא תרגישו שאתם משלמים על משהו שאתם לא באמת חייבים. כי אתם כן חייבים.
  4. תעדכנו על כל שינוי – נוסף נהג חדש לרכב המשפחתי, שדרגתם את מערכות השמע וההגנה באלפי שקלים, הרכב עובר משימוש ביתי רגיל לעסקי או מסחרי? כל שינוי כזה מחייב התאמה של הפוליסה לתנאים החדשים, אחרת לא תוכלו לתבוע על נזקים.
  5. כתב היד שלכם עלול להסגיר אתכם – אם אתם משקרים לחברת הביטוח, יש סיכוי גבוה שהשקר יתגלה באחת הפעולות הפשוטות והבנאליות שתידרשו לעשות – כתיבת הצהרה. חברות הביטוח שוקלות שימוש במערכות חדשות לזיהוי שקרים בכתב, כן כן, מה ששמעתם. המלצה שלנו, אל תנסו להסתיר את המידע ודווחו על האירוע שקרה בצורה אחראית ונכונה.
  6. אתם לא בטוחים במידע שאתם עומדים למסור? בדקו את כל העובדות טרם ההתקשרות עם חברת הביטוח והגיעו מוכנים לשיחת החתימה.
  7. מישהו אחר נוהג ברכב? וודאו שהוא מכוסה בביטוח המקיף, במידה ולא ההשלכות יכולות להיות מאוד יקרות מבחינתכם, כמו כן אל תתנו לנהג חדש או צעיר לנהוג ברכב שלא מבוטח בהתאם.
  8. פוליסת הביטוח הינה חוזה לכל דבר, חשוב לקבל עותק של הפוליסה לעיון כדי שתוכלו לוודא כי כל הפרטים שמסרתם אכן רשומים נכון. בנוסף, בדקו את התאמת הכיסוי שבחרתם לצרכים האישיים שלכם ואם יש צורך בשינוי או עדכון, אל תהססו לעשות זאת.
  9. לשקר אין רגליים והעיקרון הזה ממשיך להוכיח את עצמו בכל שלב בחיים – לפעמים זה מצחיק ולפעמים לא נעים אבל כשמדובר בחיים שלכם, המשחק הזה לגמרי מיותר. שמרו על עצמכם.

follow and like
fb-share-icon0

6 Replies to “כתבת אורח: איך תשמרו על ביטוח הרכב שלכם באמת מקיף – טיפים”

  1. צודקת לגמרי, באמת טיפים שכדאי ליישם במקום לגרום לאי נעימות מיותרת כשחס וחלילה
    תצטרכו את כיסוי הביטוח באמת.
    תודה לשירי הכתבת האורחת 🙂

    אילן.

    אילן.

  2. טיפים מעולים שחייבים להקפיד עליהם אפילו יותר היום בעולם בו ביטוח האונליין טופס תאוצה ויותר קל ליפול לעגל פינות בפוליסה כדי לחסוך עוד כמה שקלים.

  3. בעולם של הביטוח הדיגיטלי שבו קל יותר ליפול לעיגול פינות בהליך רכישת הביטוח כדי לחסוך כמה שקלים, בהחלט חייבים להקפיד על הטיפים האלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

six − two =