לטיול יצאנו: סקירה על חוויית נהיגה לילית ב-RZR (פולאריס)

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

גבע מאיר יצא לנהיגה לילית ב-RZR בקבוצה, וחזר מרוצה כדי לספר

טיול לילי ב-RZR. צילום: קובי בנדלק

חלומות, נהיגה והמון אבק

יצאנו לטיול לילי על RZR, כלי השטח האולטימטיבי לחובבי הנהיגה. ערב חמים, מדריך טיולים צמוד ושיתוף פעולה יוצא מן הכלל בין סוכנות-יבואן-ומנהלי מותג, חזרנו מאובקים. מרכז שירות ZOOM במושב נחלים, מוסך מורשה וסוכנות מכירת כלי העבודה והפנאי הוותיקה בישראל, היו גם מראשוני היבואנים של פולאריס, כבר בשנת 1988 כשדוד, אב המשפחה הגשים את חלומו, 5 שנים לאחר מכן, ב- 1993 הפך את ZOOM לסוכנות רשמית.

משפחת טולדנו מגדירים מחדש את המושג מכירות. כבר לא אינטראקציה חד פעמית, חווייתית ככל שתהיה של מכירה וקנייה, למעשה משפחת טולדנו, מכוונת למה שרק בזמן האחרון מתחיל לתפוס תאוצה בישראל, מרכז שירות מלא עם מועדון רכב אקסקלוסיבי. 

דוד טולדנו, מנכ”ל ZOOM ומייסד החברה, מומחה לרכבי שטח טרקטורונים ואופנועים, משתף פעולה עם היבואנית הרשמית של מותג פולאריס לישראל ‘לובינסקי’, ומוציא לפועל מפגשי טיולים חווייתיים, הדרכות נהיגה וכל מה שייתן תירוץ למפגש מאובק ומלא חיוכים של לקוחותיו הנאמנים. בניו של דוד, טל, מנהל מרכז הטרייד אין וסוכן המכירות, גיא, מנהל המוסך ואיתי איש יחסי הציבור של החברה, עובדים במלא המרץ בעסק המשפחתי, ומרימים אותו למעלה.

לטיול הקבוצתי יצאנו. לקוחות מרוצים. צילום: קובי בנדלק

מכירים

נפגשנו במושב מזור, כל לקוח והכלי המשודרג שלו, RZR, 2 מקומות ו-4 מקומות, ריינג’רים וטרקטורונים, נפחי המנועים הצנומים לא מסתדרים עם המספרים הגבוהים שהכלים הללו מסוגלים להפיק, מנוע ליטר אחד, 2 בוכנות, ולא פחות מ- 110 כ”ס, המניעים את הסרן האחורי לקול סבסוב מהנה של הצמיגים. הגרסאות החזקות היותר, עם מנוע ליטר אחד המשודך למגדש טורבו, מפיקות קרוב ל-170 כ”ס. מבחינת כוח למשקל מדובר על יחסי כוח לא פרופורציונאליים, התוצאה, חיוך ואושר כמו שרק מכונה מושחזת ורועשת יכולה לתת.

כל לחיצה מלווה ברעש גדול וקצב התקדמות מעורר יראה, לוקח קצת זמן להתרגל לקונספט הזה, מכונה שנועדה לבלוע כל מכשול אפשרי ולרחף מעל גלי השבילים הסלולים והסלולים פחות. הכלים החלו להופיע ברעש גדול והסתדרו בשורה מסודרת בחניון המאולתר, קובי בנדלק, מדריך הטיולים פותח את הערב בתדריך בטיחות, ‘נסיעת לילה נעשית לאט יותר, האורות תמיד דלוקים ואם ישנה עצירה חובה להפעיל אורות בלימה.’ בין לקוחות הסוכנות נמצאות גם מספר לא מבוטל של נשים, בניגוד למה שרובנו אולי יחשבו, שכלי שטח שובבים יתאימו רק למין הגברי, דווקא היו אלו הנשים החלוצות שהובילו את השיירה, החיוך שלהן לא ירד כל הערב ואבק וקצת בוץ לא נראה שהפחיד את הנהגות המאושרות.

בשטח, במים ובחושך. טיול נהיגה לילי ב-RZR. צילום: קובי בנדלק

מתאבקים

מתחילים להתגלגל, לחיצה עמוקה, גוף הRZR-מתעוות, טורק-סטיר, 110 כ”ס, כמעט ומרים את האף תוך דחיפה חזקה ימינה, שבירת הגה ומעלים אבק ואבנים אל תוך הכלי מאחורינו, גיא מחייך, זה אחיו הקטן שם. Boys will be boys. קצב ההתקדמות מתגבר, הכלי הזה לא מעוניין להבחין בין כביש אספלט כורכר או אדמת טרשים מבוקעת. המתלים העצמאיים בולעים הכול ובנהיגה נכונה ה- RZR יעבור כל מה שתזרוק לפניו, בקילומטרים הראשונים ישנו חשש טבעי, עדיין, הבדל של שמיים וארץ בין רכב שטח קונבנציונאלי עליו אני רגיל לנהוג, לבין המפלצת שאנו רוכבים עליה עכשיו.

הבורות הופכים להיות חלק קבוע מהמסלול, אנחנו מרחפים מעליהם כאילו לא היו, הביטחון העצמי ממלא את הריאות ולוחצים חזק, פרפור מאובק, עיוות שלדה שבירת הגה נגדית ואנחנו בהחלקה פוטוגנית ארוכה אל תוך הסיבוב, תוך כדי צהלות שמחה אני חושב לעצמי שזהו הכלי הספורטיבי האולטימטיבי, ואמנם מחירו הלא זול ועלויות התחזוקה השוטפת קצת מעיבים על החוויה שבהחזקת כלי שכזה, אך בלב שלם אני אוכל לומר שכל רגע של נענוע בתוך ה-RZR שווה את זה.

נסיעות שטח, מסלול עפר מהיר או אפילו מסלול אספלט לא מפחידות את הכלי הזה, הוא גם יעמוד בגבורה מול מדרונות מסלעות ומעברי מים, ואם סתם בא לך להיות “מחורע” הכלי הזה ייתן לך כל מה שתרצה, איזו מכונה מרשימה.

כחלק מהמסלול מבצעים מספר עצירות, קובי המדריך מסביר לנו איפה אנחנו נמצאים וקצת היסטוריה מקומית, בין עצירה לעצירה יצא לי לקפץ בין מגוון הכלים, התאהבתי ברגע ב-RZR טורבו עם ה 170 כ”ס, “זה קצת יותר מדי למתחילים”, אומר לי גיא טולדנו, “צריך להרגיש את המכונה ורק אז לצלול למים העמוקים”, אני מסכים עם כל מילה, לחיצה קטנה שיגרה אותנו מעוותי שלדה בווילי מאובק, גיא מחייך ואומר “קצת יותר עדינות על הדוושה”, ניסיון שני, שיגור קדימה לקול צהלות שמחה וצחוק מתפרץ, הכלי הזה מדהים, לא פחות.

ממלאים מצברים. צילום: קובי בנדלק

ארוחת ערב מושקעת בחסות לובינסקי, הלקוחות מאובקים מחויכים ומאוד מאושרים מאותו ערב נפלא, ערב של אהבה מוטורית, ערב של מועדון אקסקלוסיבי שרק מזמין אליו את כל מי שיחפוץ.

מסכמים

חווית הקנייה, ההדרכה והליווי הצמוד, הטיפולים והחלפים, הכול במקום אחד, ZOOM, משפחת טולדנו הוכיחו כי עולם השטח הוא בדמם, הבנים של דוד מנהלים את סוכנות המכירות והמוסך, אין ספק שהם אוהבים את מה שהם עושים, גיא מתעקש ואומר ש- ZOOM זה לא רק מרכז שירות, זה מועדון משפחתי, מי שנכנס למועדון הזה נולד  למשפחה חדשה, לומד בכל מפגש דבר ועוד דבר, ויוצא לטיולים מושקעים בחסות היבואנית וסוכנות המכירות.

אז מה הוא RZR בשבילי? מכונה המגשימה חלומות, חווית נהיגה טהורה, רחוקה מהאספלט הפקוק ומהלחץ הארץ ישראלי, אם תרצה מצב ספורטיבי או טכני או סתם טיול משפחתי איטי ומהנה, הכלי הזה מתאים לכולם, נשים גברים וגם בני נוער, רק קחו אחריות בנהיגה וההנאה והבטיחות מובטחת. אני התחלתי לחסוך.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “לטיול יצאנו: סקירה על חוויית נהיגה לילית ב-RZR (פולאריס)”

  1. אין עליהם , שירות מצוין אדיבות ויושר אישי , וכמובן הכי מקצועניים בתחום .
    זאת הדרך להצלחה מאחל להם עוד שנים רבות של הצלחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − 3 =