לנדרובר דיסקברי (מנוע 3 ליטר דיזל – 306 כ”ס) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

מבחן דרכים ללנדרובר דיסקברי בגרסת מנוע 3 ליטר דיזל (306 כ"ס). ואדם כץ שלנו, לא שוכח ליהנות מקצת לייף סטייל על הדרך

לנדרובר דיסקברי מבחן דרכים בסטייל

30 באפריל, 1948, שבועיים לפני שדוד בן גוריון, מחליט להכריז על הקדמת מדינת ישראל בבית דיזנגוף, מוצג לראשונה ה-Land Rover, הראשון לעולם, בתערוכת אמסטרדם. כך שלמעשה, גם מדינת ישראל וגם Land Rover, שנמכרה מאז ל-BMW ו-FORD, והיום שייכת לטאטא ההודית, היו למעשה בבעלות ״האימפריה הבריטית״, בתחילת דרכן.

הדגם הראשון, הושק למעשה בתור רכב זול, פשוט לייצור ובבסיסו עמד רעיון ג׳יפ הוויליס, ונועד להיות פתרון זמני, למספר שנים, לאחר מלחמת העולם השניה, בשל מחסור בברזל (לנדרובר המקורית התבססה על שילוב אלומיניום ומגנזיום, חומרים שנחשבו ״לא מתאימים למאמץ המלחמתי״ דאז), חלקים (בהתחלה התכנון היה להשתמש גם בחלקים של JEEP) וצבע (הראשונות היו בגווני ירוק, צבעים שהיו במפעל שייצר חלקי מטוסים). שבעים שנים אחרכך, Land Rover היא מותג רכבי שטח יוקרתיים, התנתקה מזמן מ-Rover ומכרה עד היום מעל 7 מיליון רכבים. בשנת 1992 אגב, טענה החברה שמעל ל-70% מהרכבים שיוצרו מיומה הראשון, עדיין נוסעים בדרכים.

29 אוטוטו, ממש תוך חודשים מספר, הילד מחליף קידומת ונכנס לעשור הרביעי לחייו. זאת אומרת, הילד המקורי, כמובן, לא הדור החמישי, שאני מביט בו היום. דיסקברי, הושק לראשונה ב-1989 ונועד להיות גרסה זולה יותר של ה-Range Rover, שנועדה דאז להתחרות עם רכבי שטח יפניים שהחלו לכבוש את השווקים. הקונספט היה חסכון, השלדה הייתה מבוססת על הדגם הבכיר, ידיות הרכב הגיעו מהמוריס מרינה, הפנסים האחוריים מהאוסטין מאסטרו ולא מעט חלקים הגיעו מעודפי חברת האם Rover.

מאז הגיע הדור השני, השלישי, הרביעי והחמישי. זו עדיין גרסה נעימה יותר לארנק של ה-Range Rover, אבל פה זה נגמר.

נוח, מרווח, מרשים. לנדרובר דיסקברי תא נהג

הלנדרובר דיסקברי משדר יוקרה, מהרגע הראשון שנכנסים אליו, פונקציונליות, עומדת בראש הטבלא, ידית ההילוכים הינה בורר מצבים עגול, שיוצא אליכם מהפאנל האמצעי, בין המושבים, ונכנס חזרה, כשהרכב כבוי. הכל מואר, דיגיטלי, שקעי USB לטעינה, מסך 10״ מרכזי (בתוספת מחיר), כפתורי הגה טאץ׳ (בתוספת מחיר) וטרם הזכרתי את הדלת האחורית, החשמלית, שנפתחת ונסגרת בלחיצת כפתור, כוונון המושבים המעולה, תנוחת הישיבה הגבוהה ומתלי האוויר שמרימים ומורידים את הרכב, בלחיצת כפתור. ״הגעת לפסגה״, זה הסלוגן שרשום בתחתית מסגרת מספר הרכב, וזו בהחלט הפסגה, למי שרוצה להרגיש Range Rover, אך במחיר שווה לכל כיס של המאיון העליון.

306 כוחות סוס. מנוע הדיזל החדש שהגיע לארץ, בדגם הדיסקברי שבחנו, מגיע עם 306 כוחות סוס. זה הרבה, הרבה מאוד, במיוחד שההספק הזה מגיע בסל״ד נמוך יחסית של 3,750, (ובעיקר כי ביום יום עכשיו, ובחודש הקרוב אני נוהג בטויוטה אייגו עם 72 כ”ס). יתרונות מנוע דיזל, רבותי. לחיצה על הדוושה? אל תשחקו עם המזל שלכם, זה עדיין רכב גבוה ששוקל כ-2,500 ק״ג, כשהוא ריק. זה אומר בנחישות וברגישות, כי זו מפלצת, חזקה, מתפרצת בשניה שאתם לוחצים על הדוושה.

עוצר ברמזור, מסיט מבט שמאלה ומבחין בפורד צבאית (נועה) מדגם F350. גובה הישיבה שלי, זהה לנוהג ב״משאית הקטנה״ הזו. רק שהוא צריך רשיון ג׳/03, ואני משחק עם העברת השירים ב-Spotify, ומנסה לספור את כמות הרמקולים של Meridien, ויתרתי. אסתכל בקטלוג.

14 רמקולים. סטנדרט בגרסת ה-Luxury HSE, וכשדרוג בגרסת ה-HSE. בעברית, מדובר על 825 וואט, סאב וופר שני ערוצים והפסגה של הסאונד האקוסטי, עד כמה שהבריטים יודעים לעשות. בס עמוק, רה פרודוקציה אקוסטית נקיה, וכמעט ללא הפרעות עד למהירויות תלת ספרתיות שיגרמו לכם לשמוע את המוסיקה בבית או עם נהג צמוד, לאחר השלילה. פתחתי חלון, שמתי זוהר ארגוב, ככה נותנים כבוד למלך.

מנוע בנפח 3 ליטר דיזל עם הספק של 306 כ"ס. דיסקברי במקומו הטבעי

מומנט של 70 קג”מ. בואו נתעמק בנתון הזה לרגע. המומנט של הסוזוקי ג׳ימני, עומד על 11.2 קג״מ (4,100 סל״ד), של הלנדקרוזר 2.8 דיזל, הוא 45.9 (1,600 סל״ד), של האודי Q8 הוא 61.2 קג״מ (2,250 סל״ד). 70, זה ה מ ו ן, זה מתבטא בתאוצה של 7.5 שניות ל-100, וזמינות כוח מופתית, עד כדי הצמדה לכסא, ברגע שתחליטו שאתם רוצים לדהור עם כל הסוסים קדימה. יודעים מה, זו אחת הפעמים הבודדות שלא לקחתי רכב לקצה, למה? זה פשוט מוגזם.

360 מעלות. בוררי מצבים עגולים זה כיף. איפה נעלמו הידיות של הג׳יפים מפעם, עם הילוך הכוח הנפרד? בלנדרובר זה כבר הדור השני, Terrain Response 2, בוחרים בסוג השטח, ומכוונים את ההגה. למעשה, צריך להיות זיל גמור, כדי לא להצליח לצלוח שטח חצי טכני, ואני כלל לא מדבר על מורדות, שבילי עפר וחצץ, חול ים ושבילים לצד הכביש. את אלה ורבים אחרים צלח הדיסקברי בקלות. שיחקתי גם עם ההגבהה, כריות האוויר של המתלים הרימו אותנו בכעשרה סנטימטרים, אותן כריות שאחראיות על נסיעה כל כך ״מרחפת״ בכבישי המע״צ המשובשים הקרובים לביתכם.

מקום לא חסר. 7 מושבים בגודל מלא

7 מושבים בגודל מלא. רצפה שטוחה, זה אומר גם 2 מושבים, או שלושה, או כל שילוב אחר, שיבוא לכם כשתרצו להוביל את הסאפ, ציו הדיג, הקמפינג או הגולף.

ומה לגבי נפח האחסון? 2,500 ליטר, כשכל המושבים למעט הקדמיים, מקופלים. 1137-1231 (תזוזה), כשתבטלו את השניים האחוריים (רצפה שטוחה) ו-258 ליטרים, כשתחליטו גם להסיע 6 מבוגרים בנוחות. קיפולים בכפתור, אם לא ציינתי זאת, ברמת גימור HSE ו-HSE Luxury, ניתן לשלוט בקיפול המושבים מאפליקציית הטלפון, והכסאות אף מזהים אם מונח עליהם דבר מה כדי לא ליצור תקלות. במבלבי, היה צריך להיות לנד רובר.

612,000 שקלים נכון, אפשר לקנות דירה בירוחם בסכום הזה. אבל מה תעשו עם דירה בירוחם? וזה רק דגם ה-SE. חשקה נפשכם בעוד חדר? או רחמנא לצלן דירת גן תצטרכו להיפרד מ-668,000 ש״ח או 765,000 ש״ח בהתאמה לגרסת ה-HSE וה-HSE Luxury. יקר לכם? לכו לקנות מילקי בברלין או פיש אנד צ׳יפס בלונדון, שם דגם ה-HSE עולה רק 300,000 שקלים. כן, אני יודע, אפשר לקנות לנדקרוזר, אופנוע ים, אימפלה וטרקטורון ועדיין ישאר לכם כסף לטיול ללונדון. מצד שני, בשביל לצאת לשטח אפשר לקנות גם אופני הרים ב-6,000 שקלים. אבל זה לא לנדרובר.

הנהג שלנו חברמן ורעב

1,250 גרם בשר. הדיסקברי גורם לך להרגיש בלתי מנוצח. משהו בלוח הפיקוד, תנוחת הישיבה הגבוהה מאוד שמביטה על כולם מלמעלה, הכוח הזמין ועוד כוח זמין ספייר, כשאתה לוחץ על הגז, כל אלה הביאו אותי ליער חולדה, לדוכן נייד של בשר מעושן, שפרסם צ׳לנג׳ – תחרות אכילת 1,250 גרם בשר, אסאדו מעושן, ספייריבס טלה, עוף מעושן, צ׳וריסוס ועוד כמה נתחים עם שמות מפתים, לצד סלטי ירקות טריים.

כל הטוב הזה, חצי שעה, על המגש, צאל׳נג׳ בליסה של אלוף האלופים. חצי שעה אחרי, נשארו חתיכות קטנות על הצלחת. חיסלתי גג 800 גרם, בדיוק כמו הדיסקברי, הוא נראה מוגזם, הוא מרגיש מוגזם, אבל הוא לא. בנסיעה רגועה, בשבילים, אפילו בירידה קצרה לשטח, כל שטח, מעולם לא תנצלו אפילו 50% מהיכולות, אבל עצם הידיעה שהם שם, זמינים ללא השהיה, משרים רוגע ובטחון, שמעטים מאוד, מסוגלים להתחרות כאן. הגעת לפסגה, מזל טוב.

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “לנדרובר דיסקברי (מנוע 3 ליטר דיזל – 306 כ”ס) מבחן דרכים”

  1. לזה אתה קורא מבחן דרכים, זו בדיחה.
    תכנס ל- youtube ותלמד איך בודקים רכב כמו שצריך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

13 − one =