לקסוס CT200h (הייבריד) מבחן דרכים – יפה ושקטה והמחיר?
לקסוס CT200h (היברידית), מגיעה בדיוק בזמן לסידורים לחג – נסיעות מרובות וצורך בתא מטען מכובד, שיכיל הרבה מטלטלין ומתנות. האם היא תעמוד במשימה? מבחן דרכים

צילום: דוד גרנות
מלכת השכבה
שנה חדשה, תחושה של התחדשות בכל פינה, ואני מוצא את עצמי מקבל עשרות משימות, ככל שמתקרבים יותר לערב החג. אני מתחיל להרגיש שאשתי היא קניינית רכש, אחרת אי אפשר להבין את ערימת המשימות והאדמיניסטרציה שנערמה לפנינו. שניה אחרי שאספתי את רכב המבחן – לקסוס CT200h, מהסוכנות, קיבלתי עוד שתי משימות, על הדרך, ובתוך כל זה אני גם אמור לבחון ולכתוב על הרכב. שינה זה לחלשים.
את לקסוס אין צורך להציג, זהו מותג היוקרה מבית טויוטה. מותג שמונחים כמו אמינות ומוניטין הולכים לפניו,רואים. גם את הלקסוס CT200h אני בטוח שאין צורך להציג. בכל זאת, הרכב נע על כבישי ארצנו בשבע שנים האחרונות. לקסוס CT200h הגרסה ההיברידית של ה-CT200, היא התגשמות הרצון של לקסוס להנגיש את מותג היוקרה לקהלים נוספים, ועל הדרך לדאוג לסביבה.
אז מה חדש?
לקסוס CT200h התחדשה במראה רענן ולטעמי, נמרץ ויפה יותר. לקסוס מעדכנת בממוצע בכל שנתיים את מראה הרכב, כשהפעם, נגעה חטיבת העיצוב בחרטום ובחלק האחורי של הרכב. מלפנים זכתה ה-CT לפגושים מעוצבים וחדשים, וליחידות תאורה ALL-LED מעוצבות הנמשכות לאחור. גם פנסי הערפל הוכנסו למסגרות L הפוכות ומקבילות לקווי שבכת הגריל, דמויית שעון החול, שגדלה מאוד. מאחור, הפגוש קיבל ניפוחים קלים ויחידות תאורה חדשות שמרעננות את המראה. בסך הכל, העיצוב תורם לתחושה דינמית יותר לרכב מבעבר.


קיבלתי את הלקסוס CT200h בצבע SONIC TITANIUM, על פי לקסוס, או צבע כסוף בלשון העם. מדובר בצבע לא סטנדרטי. בכל פעם שהתאורה בחוץ השתנתה, צבע הרכב השתנה בהתאם ונע בין כסוף לטיטאניום, סגלגל ואף למוזהב. מדהים. הגיע הזמן לראות מה לתא הנהג יש להציע. בשלוש מילים, יוקרה ואיכות גבוהה; מושבים מרופדים בבד קטיפה בצבע קרם, בשילוב בד דמוי עור שחור בדפנות המושב, והדלת עם פסי תפירה עדינים. הדשבורד ולוח שעונים משולב עור ופלסטיקה איכותית, עם נגיעות כרום במספר מקומות. ממש אלגנטי ויוקרתי.
במרכז הדשבורד, בחלקו העליון, מסך מולטימדיה 7" לשליטה במערכות הרכב והמולטימדיה, הנשלט באמצעות גלגלת עגולה הנמצאת בקונסולה המרכזית או מלחצנים על גבי ההגה. אם שאלתם, יש פה מערכת עם שישה רמקולים מהם בוקע צליל נעים. המערכת מאפשרת ניגון מ-USB,חיבור AUX ,BT או מ-CD. תוכנת ניווט לא תמצאו כאן, עם כל הצער שבדבר. במרכז הקונסולה ישנו בורר מצבי נהיגה אשר מאפשר נסיעה במצב ECO,NORMAL או SPORT. במצב SPORT לוח השעונים יצבע מכחול לאדום, שעון הטעינה ישתנה לשעון סל"ד והרכב מרגיש דינמי יותר, עם כיול הגה וגיר המשתנה בהתאם.
אכזבה קלה נרשמה מיחידת המיזוג. תקראו לי קטנוני, אך ברכב יוקרתי למדי הייתי מצפה למצוא לחצני מיזוג מעוצבים ויוקרתיים יותר, ולא כאלו שנראו כאילו הושאלו מטויוטה. מה שכן, אני לא יכול להתלונן על המיזוג עצמו, המזגן מקרר מצויין.


התיישבתי במושב הנהג, קצת צפוף פה. ברך ימין נוגעת בקביעות בקונסולה המרכזית הרחבה מידי לטעמי. את ידית ההילוכים הקטנטונת העלו למעלה, אז יכלו לפנק אותנו עם עוד איזה 3-4 ס"מ ימינה, לא? גם ההגה לא מתכוונן מספיק לגובה ויושב לי על הברכיים, ואני נדרש לכוונן את המושב עוד למטה. שלא תטעו, אני בגובה ממוצע, כך שאנשים הגבוהים מעל 175-180 ס"מ יתקשו לשבת במושב הנהג. גם מאחור, תחושת הצפיפות ממשיכה, ומבוגרים ירגישו זאת היטב, רבות בשל עיצוב הגג, היורד לכיוון החלק האחורי.
התקני ה-ISOFIX לחיבור המושב בטיחות של הילד מוחבאים בתוך המושב, מאחורי רוכסנים קטנים ונסתרים בתחתית המושב. מבטיח שלהבא אמצא את החיבורים יותר מהר. עוד דבר שמוסתר מתחת למושב האחורי הן הסוללות. להזכירכם מדובר ברכב היברידי, או כמו שלקסוס קוראים לזה Self Charging Hybrid. מה עוד? בצידו הימיני של המושב האחורי ישנו פתח אוורור גדול לטובת סוללות. עוד נדבר עליו.
Silence is golden
קיבלתי משימה, לנסוע לקניון הקרוב. השעה, שעת בין ערביים, וה-CT מקבלת מבחוץ גוון זהבהב. אני מניע, אם אפשר לקרוא לזה כך ברכב היברידי, וה-CT200h מתחילה לנוע בדממה. ניתן לנסוע במצב EV MODE "על המנוע החשמלי" בלבד, עד מהירות של 45 קמ"ש ועד שהסוללה תאפשר זאת. ששש…שקט.


מתחת למכסה המנוע ממוקם מנוע בנזין 1.8 VVT-i משולב מנוע חשמלי אשר יחד מספקים 136 כ"ס. בתחילה, הלקסוס CT מרגישה לי קצת עצלה. אז אני לוחץ קצת יותר על דוושת הגז, מנוע הבנזין מתעורר ונכנס לפעולה, והנסיעה הופכת לזריזה ודינאמית. בבלימות מערכת אגירת האנרגייה מורגשת היטב ומתלווה לה רעש קל. אני עולה על כביש 471 ומשנה למצב ספורט. הCT200h מתעוררת לחיים וגורמת לי לשכוח שמדובר ברכב היברידי מנומנם. זוכרים את פתח האוורור מאחור? רעש לבן החל לבקוע ממנו. רעש הדומה לרעש כשיש 'שלג' בטלויזיה. בהתחלה חשבתי שמדובר באיזה חלון סורר או דלת שלא סגורה טוב. בירור מהיר מול נציג לקסוס מגלה לי שאכן מדובר ברעש מוכר הנגרם מהמאוורר של הסוללות, ושלעתים כשהטמפרטורה עולה, בשל החום בחוץ או בנהיגה מאומצת, המאוורר נכנס לעבודה מאומצת.
ועדיין, הלקסוס CT200h שקטה ומצליחה לסנן רעשי נהיגה ורקע בצורה מעולה, הרבה בזכות העיצוב שלה, שמביא למקדם גרר נמוך של 0.29. למרות המשקל הנמוך והעיצוב האוירודינמי, ותיבת ההילוכים הרציפה, ה-CT לא הרגישה מספיק זריזה במצב NORMAL, בנהיגה עירונית. ממצב עמידה ל-100 קמ"ש לקח לה קצת מעבר ל-10 שניות. אז אני מחליט לאתגר אותה אנחנו יוצאים לנסיעה ארוכה. שמעתי שיש חנות מתנות טובה באזור קרית מלאכי.
אני עולה על כביש 6 לכיוון דרום. מערכת LKA לתיקון סטיה מנתיב עובדת מצויין, כמו גם בקרת השיוט האדפטיבית – ACC. מחוץ לעיר, הלקסוס CT מתגלה כמהנה וכיפית לנהיגה. אני מסיים את הקניות, ופותח את תא המטען. מדובר בתא מטען קטן יחסית, ליתר דיוק 375 ליטר, שיספיקו לקניה קלה בסופר, עגלת תינוק ותיק. תא המטען לא מצטיין, אבל נראה שהעיצוב כן, לכל מקום שהגעתי, זכתה הCT למבטים. אפילו בעמידה בחניון הבניין זכיתי להערות משכנים סקרניים.
חזרנו הביתה,
צריכת דלק המשולבת בסיום עמדה על 1:14.5.
