לקסוס IS300 F-Sport (מנוע 2 ל’ טורבו) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

רוח צעירה נושבת במשרדי מחלקת העיצוב של לקסוס בשנים האחרונות. הIS F-Sport נחתה לאחרונה בישראל, מעוטרת בשלל תוספות ספורטיביות, מנוע טורבו ושם תת דגם מחייב. עד כמה היא מהנה לנהיגה והאם היא מישירה מבט לרכבי המנהלים בעלי המבטא הגרמני? יצאנו לבדוק

 

לקסוס IS F-Sport
לקסוס IS300 F-Sport (מנוע 2 ל’ טורבו) מבחן דרכים

 

צילום: יובל לוי

 

עיצוב חיצוני 

קו העיצוב החדש של לקסוס נראה מצוין לטעמנו. בזכות השבכה הקדמית הגדולה, חזית הרכב משדרת נוכחות שקשה להתעלם ממנה. לצידי השבכה הקדמית הותקנו שני פנסים צרים ומושחרים, ספורטיביים למראה. מבט לדופן ה-IS חושף חישוקים גדולים בקוטר 19″ הצבועים בצבע ייחודי ו”חצאית” שחורה ובולטת ביניהם. החלק האחורי הרחב מאכלס צמיגים רחבים במיוחד (265 מילימטר מאחור לעומת 235 מילימטר מלפנים). חלקו העליון של תא המטען מותקן ספויילר עדין למראה ומתחתיו פנסים המחוברים ביניהם המייצרים “חתימת אור” ייחודית. באופן כללי העיצוב המוחצן, במיוחד ביחס לדגמי העבר של לקסוס, פונה לקהל צעיר ומושך מבטים גם בצבע הלבן של רכב המבחן. 

 

משהו טוב עובר על מחלקת העיצוב של לקסוס. לקסוס IS F SPORT

 

ספוילר עדין ונאה מאחור

 

עיצוב פנימי 

העיצוב החיצוני הספורטיבי של לקסוס IS F SPORT ממשיך לתוך תא הנוסעים, כאשר פתיחת דלת הנהג חושפת סף אלומיניום הכולל כיתוב F-Sport ומושבי עור אדומים (הלו, לקסוס? אדום!?). הסממנים הספורטיביים ממשיכים בלוח המחוונים הכולל מד סל”ד הנמצא במרכזו ובהגה בעל שלושת החישורים הכולל את הכיתוב F-Sport בחלקו התחתון.

מספר סממנים המזכירים את המורשת היותר שמרנית של לקסוס שמצאנו בתא הנוסעים הם גג השמש הצנום במונחי הגגות הפנורמיים של היום, רדיו דיסק (כן, היה פעם דבר כזה), ושעון זמן אנלוגי נאה למדי הממוקם בין פתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד. 

זוג מושבי העור הקדמיים מספקים תמיכה צידית טובה, מתכווננים חשמלית וכוללים כיוון לגב התחתון, מיזוג (חיוני למדי) וחימום. בין המושבים הקדמיים ממוקמת משענת יד רחבה המכסה על תא אחסון הכולל שלל חיבורים (USB שקט 12 וולט ו-AUX). מערכת המולטימדיה, נשלטת באמצעות מסך רחב בגודל 10.3″ הבולט מעלה וכוללת תמיכה בעברית וחיבור ל-Android Auto  ו- Apple Car Play. מסך המגע אגב, נשלט גם באמצעות טאץ’ פד הממוקם ליד בורר ההילוכים ומצריך הסתגלות.

 

לקסוס IS תא נהג

 

לקסוס מולטימדיה
מסך מולטימידה רחב בגודל 10.3. לקסוס

 

 

חומרי הפנים איכותיים ורכים ואיכות ההרכבה והגימור טובים גם באזורים שאינם נגישים או נראים לעין. הדשבורד כולל שני צבעים ותפירה המוסיפה לעיצוב. מעליו תמצאו מראה מרכזית המתכהה באופן אוטומטי (אלקטרוכרומטית). ואם כבר במראות עסקינן, מראות הצד אינן מתקפלות באופן חשמלי – קצת תמוה ברכב ברמת מחיר הנושקת ל-300 אלף שקלים. 

מעבר למושב האחורי מציג תמונה פחות חיובית. בעיקר בעקבות העובדה שלרשות הנוסעים, פרט לזוג פתחי מיזוג (ללא בקרת אקלים נפרדת), אין שקעי טעינה, אין כיסי אחסון בדלתות, אין מרווח ראש מספק לנוסעים גבוהים ואין מקום לרגלי הנוסע השלישי בעקבות רצפה מרכזית גבוהה ורחבה העוטפת את גל ההינע. לחיוב נציין את מרווח הברכיים. תא המטען, שבתחתיתו גלגל חלופי, עמוק ומכיל 450 ליטר אך פתח ההטענה צנום יחסית.

 

בקרת אקלים לקסוס

 

לקסוס תיבת הילוכים
תיבת הילוכים פלנטרית 8 הילוכים

 

לקסוס ריפודים אדומים
לקסוס IS F SPORT מושב אחורי

 

מתניעים 

אנחנו מתניעים את ה-IS בלחיצת כפתור. מושב הנהג וההגה נעים אחד כלפי השני לאחר שאפשרו כניסה נוחה לרכב. כנהוג ברכבי היוקרה הגרמניים, דוושת התאוצה בלקסוס מחוברת באמצעות ציר אל הרצפה. אנו לוחצים עליה ומתגלגלים בתנועה העירונית. ללקסוס מספר מצבי נהיגה כאשר הבשורה המשמעותית, מעבר לשינוי בתגובת המצערת, בפעולת תיבת ההילוכים ובתגבור ההגה, הוא המתלים האדפטיבים אשר מקשיחים את הלקסוס במצב Sport ו-Sport + – תוספת שאין ברוב הרכבים. בזכות מערכת המתלים, נוחות הנסיעה בעיר במצב רגיל טובה. אנו יוצאים מהעיר ומגבירים את הקצב.

תיבת ההילוכים הפלנטרית, הניתנת לשליטה באמצעות משוטי העברה מאחורי ההגה, כוללת שמונה יחסי העברה, כאשר בהילוך השמיני, מחט הסל”ד תורה על 2,000 סל”ד בשיוט במהירות של 120 קמ”ש. מהירות בה השקט נשמר באופן מצוין בתא הנוסעים. מילה על מנוף האיתות והמגבים – מיקומם נשאר קבוע גם בעת איתות או הפעלת המגבים ומצריך התרגלות מסוימת. לטעמנו מדובר בפתרון לבעיה שלא הייתה קיימת מלכתחילה והיינו מוותרים על כך.

 

מעיין הנעורים: לקסוס LC500 קבריולה – מבחן דרכים

 

לקסוס מנוע 2 ליטר
מנוע 2 ליטר טורבו עם 241 כ”ס

 

לקסוס IS F-SPORT ביקורת

 

בניגוד לדגם היוצא ששווק בישראל, המנוע המותקן בלקסוס IS אינו כולל תגבור היברידי אלא תגבור באמצעות מגדש טורבו, אשר באמצעותו מסופקים 241 כוחות סוס ב-5,800 סל”ד ומומנט מרבי של 35.7 קג”מ ב- 1,650 סל”ד. על הנייר מדובר בנתונים יפים אך הלקסוס שוקלת קרוב ל-1.7 טון ולכן התחושה היא של רכב מהיר אך לא מספיק על מנת לענוד את הכיתוב “Sport”. במיוחד בשנת 2021 בה מרוץ החימוש יצא לחלוטין מכלל שליטה.

לזכות תיבת ההילוכים הפלנטרית נציין כי העברות ההילוכים חלקות אך מנגד, במצב ספורט, התיבה אינה מתגלה כנמרצת באופן מספק, במיוחד ביחס לתיבות הרובוטיות כפולות המצמדים המוצעות על ידי יצרנים אחרים. המנוע בשילוב התיבה יאיצו את הלקסוס מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 6.9 שניות. בנו של הרוכש הפוטנציאלי ישמח לגלות כי תיבת ההילוכים בלקסוס מחוברת לזוג הגלגלים האחוריים אך יתאכזב לגלות כי בקרת האחיזה ניתנת לביטול חלקי בלבד ואינה ניתנת לביטול כלל ברגע שהמהירות עולה על 50 קמ”ש.

בכביש המפותל הבטחון מאחורי ההגה גבוה והלקסוס מתגלה, ביחס לרכב במשקלה, כפרטנרית טובה. מצבי הספורט יוסיפו לאווירה כאשר צלילי מנוע מוגברים יבקעו בחלל תא הנוסעים ומד הסל”ד יצבע בצבע אדום ויחליף צבעים מעל 5,000 סל”ד. צריכת הדלק תנוע סביב ה-10 קילומטרים לכל ליטר בנזין, תלוי באופי הנהיגה ותוואי הנסיעה. 

 

לקסוס IS F-SPORT  סקירה
לקסוס IS F-SPORT מבחן דרכים

 

לקסוס IS F-SPORT חוות דעת

 

בטיחות 

הלקסוס IS כוללת שלל מערכות בטיחות וביניהן – מערכת הטרום-התנגשות הכוללת אזהרת התנגשות חזיתית ובלימת חירום אוטונומית, מערכת לשמירה על מרכז הנתיב והתראה במקרה של סטיה ממנו, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת להפעלת אור גבוה באופן אוטומטי, זיהוי תמרורים, זיהוי שטחים מתים, התראה על תנועה חוצה מאחור בעת נסיעה לאחור ועוד.

לסיכום 

ה-IS הינו רכב נאה בעל עיצוב מוחצן, במיוחד ביחס לדגמי העבר של לקסוס. איכות תא הנוסעים והאבזור טובים למדי אך המרווח והאבזור לנוסעים מאחור לוקה בחסר. בנוגע לצד הדינאמי – היינו שמחים אם בדגם הזה, שהתגלה כמהנה לנהיגה, היה מותקן מנוע חזק יותר המצדיק את הכיתוב “Sport”. ומה לגבי המחיר? מחירה של הלקסוס IS F-Sport Plus זול בכ-10 אחוזים ביחס למתחרות המקבילות מגרמניה ומעמיד את ה-IS כחלופה מעניינת למי שמחפש רכב ספורט סדאן או בעברית – רכב מנהלים פרימיום. 

מחיר – החל מ-279,900 ש”ח

follow and like
fb-share-icon0

תגובה אחת ל “לקסוס IS300 F-Sport (מנוע 2 ל’ טורבו) מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

1 × five =