לקסוס RX450h (קרוסאובר היברידי יוקרתי) מבחן דרכים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס RX מקבל מתיחת פנים (2019), הכוללת שיפורי שלדה, מתלים והיגוי, ותוספות אבזור נוחות ובטיחות. עם מרווח פנים עשיר, תחושות מפנקות בתא הנוסעים, ומערכת הנעה היברידית משביעת רצון, צריך להתאמץ כדי למצוא נקודות לשלילה – סקירה ומבחן דרכים

 

לקסוס RX450h (קרוסאובר היברידי יוקרתי) מבחן דרכים

 

שוב אנחנו נפגשים – הרכב שהישיבה בו הוא הדבר הכי קרוב לתחושה כשיושבים במחלקה ראשונה במטוס – זהו תא הנהג של הלקסוס RX החדש (מתיחת פנים). תא נהג חמים, נעים ומחבק, והכי רחוק מפלצנות, ועתידנות. יותר כמו הסלון שתמיד חלמתם שיהיה לכם בבית, “סלון של פעם”, מתחילת שנות ה-2000. אני מבקשת שלא תפרשו את זה כחיסרון, או העלבה. הלקסוס RX, במראה החיצוני שלו, במראה הפנימי, בתחושה ובחומרים בתוך תא הנהג והנוסעים, הוא בדיוק מה שצריך להרגיש ברכב יוקרה, בטווח המחירים שלו. ירידה לפרטים, חומרים נעימים, פינישים מרשימים, על זה בדיוק משלמים את האקסטרא.

 

מחלקה ראשונה. לקסוס RX450h תא נהג

 

יפה, מאובזר, יוקרתי ומרשים, רק הצבעים קצת ניינטיז. לקסוס RX

 

 

בישיבה בתוך הרכב, כל אלה לא נעלמו מעיניי – גג הרכב וסוככי השמש עטופים בבד קטיפתי ונעים מאד למגע. משטחי עור בשני צבעים בדלתות הרכב ובקונסולה המרכזית – חום ושנהב. גם המושבים, מושבי עור בצבע שנהב, לא כוס התה שלי, אבל האיכות הגבוהה ניכרת. למושבים היוקרתיים יש חימום ואוורור. כשהחימום “הגיע” אלי בדיוק ביום המתאים, וכך הוא זוכה לדוז פואה, 12 נקודות מלאות, וציון גבוה בכלל באבזור הנוחות ברכב.

הדור הנוכחי של ה-RX מתאפיין בתא נוסעים מרווח יותר, הודות לשימוש במבנה מסגרת חדש למושבים הקדמיים. לנוסעים במושבים האחוריים יש יותר מקום לרגליים, ו-20 מ”מ נוספים לברכיים לעומת הדגם הקודם. כמו כן, טווח כוון גובה המושב צמח ב-15 מ”מ. זה טוב מאד לנשים הנהגות שבינינו, שבדרך כלל יושבות גבוה יותר (או שזו רק אני?), וגם לנהגים בכלל שמעדיפים לשבת גבוה ולזכות בשדה ראיה גדול ורחב מלפנים.

 

תאי אחסון, גם לנייד

הזכרתי אבזור נוחות? הפעם זו הייתי שנכנעה לפני המולטימדיה, זהו אני מקבלת אותה כפי שהיא. עם הנדסת האנוש הייחודית, והפד ג’ויסטיק הלקסוסי, עם הכל אני יכולה לחיות ולהסתדר. כל עוד הנייד שלי מתחבר מהר לבלוטות’ ברכב, השירים שלי נשמעים היטב דרך הרמקולים המצוינים, ואני יודעת איך לתפעל את האפשרויות העיקריות במערכת – אז קניתי. קניתי אותה איך שהיא.

מערכת המולטימדיה החדשה עברה שדרוג במתיחת הפנים האחרונה. כעת היא מגיעה עם במסך מגע גדול 12.3″, כשניתן להפעיל אותו דרך מסך המגע (מזל טוב!), ובאמצעות משטח המגע, הפד מימין לנהג. מערכת השמע לא סתם מצוינת, היא של חברת פיוניר ואליה מחוברים 12 רמקולים וסאב-וופר, מה צריך הבן אדם, יותר מזה. בנוסף, המערכת מתחברת ל-Apple CarPlay ומאפשרת שיקוף של הנייד על מסך הרכב, כולל אפליקציות כגון WAZE ו-SPOTIFY. זה טוב, כי מערכת הניווט בלקסוס RX נותרה אניגמה בעיני. במשך ימי המבחן לא הצלחתי להקיש ולשנות בה את מדינת היעד, ואחרי ש”נתקעתי” סופית בגרמניה, ויתרתי וחזרתי לווייז הישראלי הישן והטוב בנייד.

 

נעים פה

 

מושב אחורי מרווח. לקסוס RX450

 

שלא תטעו, זה לא מה שיגרום לי לאהוב את הלקסוס RX הזה פחות. הוא נוח, הוא שקט, הוא משכך היטב את הדרכים בהן נסעתי, ומערכת ההנעה שלו עובדת חלק וטוב. במתיחת הפנים הזו ההשלדה, מתלים וההיגוי עברו סדרת שיפורים, ואלה מורגשים היטב, ממבחן הדרכים האחרון.

מאחור, עדיין אותה תחושה של מחלקה ראשונה, נוח, מרווח, גוונים חומים וחמים עוטפים את כל חלקי המושבים, גג, שטיחים. באזור המושב האמצעי נפתחת משענת יד עם מגירה ומקום אחסון. באזור רגלי הנוסעים מאחור, יציאות אוורור לרגליים ומולם פתחי אוורור וחימום.

תא המטען שנפתח באופן חשמלי, בנפח של 539 ליטרים.

 

פתחי אוורור וחימום ליושבים מאחור

 

אלוהי הפרטים הקטנים. המושבים מאחור זזים

 

רכב המבחן שלנו, הוא הגרסה ההיברידית של הלקסוס RX, ה-RX 450h, עם הנעה כפולה, בעל מנוע בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר בהזרקה ישירה, ואותו מתגברים שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי. המערכת ההיברידית נטענת בעצמה, ומספקת בסך הכל 313 כוחות סוס, 34.2 קג”מ ב-4,600 סל”ד, עם האצה של 7.7 שניות מאפס למאה קמ”ש. נתונים מרשימים מאד לרכב ששוקל 2.2 טון (אחרי שזכה לדיאטה במתיחת הפנים).

התיבה אוטומטית רציפה עם בקרה אלקטרונית, שעושה את העבודה. הנסיעה בעיר ובמהירות בינעירונית “חלקה” ומשביעת רצון, ולא היה תחושה לרגע של מאמץ או חנק של המנוע, או כוח לא זמין. רק כך אפשר לשמור על צריכת דלק ממוצעת שפויה ברכב עם מנוע V6, ובמשקל כזה, 12.5 ק”מ לליטר. ואם תרצו, תוכלו להשיג ממוצע צריכה של 15 ק”מ לליטר, לכל הפחות. נתון ירוק ומעודד לקרוסאובר יוקרתי גדול.

בתחילת הנסיעה היה קשה שלא להרגיש את הגודל של הרכב, מעט מגושם הייתי אומרת, בעיקר כשלפני רגע נהגתי בסופרמיני קטנה ושובבה. התמרון בתוך ה  RX-מרגיש בהתחלה קצת מורכב, בתוך רחובות עירוניים צפופים, אבל מתרגלים למימדים האלה דיי מהר, ויש גם מערכות בטיחות שעוזרות: התראה על כלי רכב בשטח מת בצידי הרכב, חיישני חניה קדמיים ואחוריים וחיווי על גבי המסך המרכזי, מצלמת עזר לחניה, ועוד ועוד.

 

מנוע V6 ותגבור של שני מנועים חשמליים

 

רכב פנאי שטח היברידי עם הספק כולל של 313 כ”ס. לקסוס

 

מלבד אלה, יש כמובן חבילת אבזור בטיחות מתקדמת, הכוללת מערכת התראה ומניעת סטייה מנתיב באופן אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

כלל מערכות הבטיחות המתקדמות בלקסוס RX450 מזכות אותו בציון הבטיחות הישראלי המירבי – 8 מתוך 8

רק חבל שדירוג הזיהום כה גבוה (עדיין שוכן ברכב ההיברידי הזה מנוע V6) – 13 מתוך 15 מירביים).

 

תא מטען בנפח 539 ליטר
ג’אנטים בקוטר 18 אינץ’

 

לסיכום, מה אפשר לבקש מקרוסאובר כמו הלקסוס RX, הוא נוח, הוא מרווח, מאובזר ומפנק, הוא שקט, הוא יציב, הוא כל מה שאפשר לבקש מקרוסאובר גדול ויוקרתי. רק מה, חסר לו “ניצוץ”, ניצוץ קטן, זעיר, אקס פקטור קוראים לזה?, אפקט הוואו, אפקט כלשהו שאמור להשאר בך אחרי שיצאת מהרכב. וגם נגיעות של מודרניות, שאולי בכל זאת חסרונן כן הורגש, ואילו היו, הייתי “עפה” עליו. נגיעות מודרניות ניצוצות שרכבי אודי ומרצדס מביאים איתם, לדוגמא, ותג מחיר מרהיב בהתאם.

הלקסוס RX450 כן כולל כל אבזור ואקסטרות שאתם יכולים לחשוב עליו, במחיר של 454,612 ש”ח, כולל אגרת רישוי. רכב פנאי שטח היברידי גדול, מרווח ומפנק, עם צריכת דלק טובה, של מותג רכב מצוין.

 

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “לקסוס RX450h (קרוסאובר היברידי יוקרתי) מבחן דרכים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − 6 =