לקסוס RZ הדגם החשמלי החדש של לקסוס – ראיון עם המעצבים

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

 

לקסוס RZ חשמלי
ראיון עם מעצבי לקסוס RZ החשמלי. מימין, המעצב הראשי של לקסוס, קוייצ’י סוגה ומעצב ה-RZ דאייצ’י קימורה

 

לקסוס, חטיבת רכבי היוקרה של יצרנית הרכב היפנית טויוטה, הוא מותג מסורתי, הידוע בעיצובים המאופקים שלו. כעת, עם השקת הרכב החשמלי המלא הראשון של לקסוס – לקסוס RZ, מעצבי המותג הרשו לעצמם לצאת מגבולות הנוחות שלהם ושל החברה, ביצירת הדגם החדש והעיצוב שלו, עיצוב חדש ומודרני יותר.

רכב הפנאי שטח זוכה לעיצוב מלוטש מאד, אפילו ייחודי, של מחלקת העיצוב של לקסוס, שביקשו לבדל את הדגם הזה עם שפת עיצוב ספציפית לדגם ה-EV החדש, תוך שמירה על השפה המסורתית של מותג “לקסוס”.

דאייצ’י קימורה (Daichi Kimura), המעצב שהיה “המנצח הראשי” בעיצוב החיצוני של הרכב, מסביר: “אנחנו קיבלנו השראה לעיצוב החיצוני של הרכב מהביצועים שלו, הפכנו את זה למאפיין עיצובי – כזה שייחודי ללקסוס. הביצועים של ה-RZ עם מאפייני המותג של לקסוס הם ההשראה לקונספט העיצובי של הרכב החשמלי החדש – “E-motion”.

“חופש העיצוב שלנו בא הכי לידי ביטוי בחלק הקדמי של ה-RZ. הדגם ללא מנוע בעירה פנימית, כמובן, ולכן, דרישות הקירור מופחתות בהרבה, כך שהשבכה המסורתית, החתימה המוכרת של לקסוס בחזית, ירדה. במקום זאת, באזור שיש גריל בצורת רשת, יש כעת פאנל בצבע מרכב המכונית. הצורה שלו חדשה ונמשכת לאחור. ההשפעה הוויזואלית מודגשת באזורים הקדמיים סביב החזית, שכעת בעלי גימור שחורים, תוחמים וקונטרסטים. קו מכסה מנוע נמוך ומראה ה”כנפיים הקדמיות” בולט יותר”.

 

LEXUS RZ
בואו נדבר על עיצוב: ראיון עם מעצבי לקסוס RZ

 

“לסידור, ועיצוב החדש הזה יש השפעה גדולה על זרימת האוויר מעל המכונית. פתרונות חדשים להבטחת יעילות אווירודינמית. ניתן לראות את החידוש הזה גם בחלקו האחורי של הרכב, שם הזכוכית של דלת תא המטען זכתה לצורה חדשה אירודינאמית מדויקת, וספויילר חדש. במבט ראשון, הספויילר נראה קונבנציונלי, אבל, הוא ממש לא. החלק המרכזי שלו “נמחק”, כאשר נותרו שני אלמנטים דמויי זנב, הבולטים החוצה, ומסייעים לזרימת אוויר טובה בזמן נסיעה, ואף עוזרים לשמירה על היציבות – “דוגמה מושלמת לפונקציה משלימה”.

 

לקסוס חשמלי
עיצוב אחורי אווירודינמי. לקסוס RZ

 

פלטפורמת ה-EV החדשה של הלקסוס RZ אפשרה למהנדסים לייצר בסיס גלגלים גדול יותר, ולאפשר תא נהג ונוסעים עם מרווח מספק, בלי לשכוח לדאוג למרווח הראש של יושבי המושבים האחוריים – על אף פרופיל הרכב שיורד מטה מאחור, נקודת השיא של הגג זזה אחורה יותר, ובכך לא פגמה במרווח הראש הקריטי.

“התגובה המיידית, ההאצה החזקה של מערכת ההנעה החשמלית ומערכת ההנעה הכפולה, לכל הגלגלים, DIRECT4 מתבטאת בעיצוב הדינמי של ה-RZ. לדברי המהנדס הראשי, קוייצ’י סוגה (KOICHI SUGA) – העיצוב שואב השראה מעמידתה של החיה החתולית, צ’יטה, מעיצוב “האף” של ה-RZ ועד “הזנב של המכונית”, כאשר הקווים בצדדים שריריים וישנה תחושת “נפח” ועוצמה מעל הגלגלים האחוריים”.

בתחילת חודש יולי קיימנו ראיון על עיצוב הדגם החשמלי החדש, ה-RZ, בזום, עם שני המעצבים הבכירים של מותג לקסוס – הראשון, ראש מחלקת העיצוב של לקסוס, מר קוייצ’י סוגה, והשני, מי שהיה אחראי לעיצוב החיצוני של דגם הלקסוס RZ החשמלי, מר קוייצ’י קימורה.

 

לקסוס RZ חשמלי
השבכה המסורית ירדה, ובמקומה נכנס פאנל גדול בצבע הרכב. לקסוס RZ

 

במהלך הראיון שאלתי אותם מספר שאלות, ביניהן:

 

מדוע אין תא מטען קדמי, כמו בדגמים חשמליים רבים?

 

המעצב ראשי: קואיצ’י סוגה ענה: “אנו רוצים ליצור מרחב יוקרה פנימי, לכן המהנדס החליט לשים את כל החלקים המכאניים בחלק הזה, לטובת מרחב הפנים של תא הנהג והנוסעים. מרווח טוב יותר בהשוואה למכוניות אחרות של לקסוס”.

 

האם הדגמים העתידיים של לקסוס יקבלו את אותו העיצוב?

 

קואיצ’י סוגה ענה: “מכוניות עם הנעה חשמלית צריכות להיות עם אותו סוג של עיצוב, אבל המהנדסים תמיד חושבים על פתרונות חדשים, ולכן העיצוב בעתיד יהיה טוב יותר. זו התוכנית שלנו”.

 

שאלתי את שני המעצבים: מהו האלמנט או התכונה האהובים עליך בלקסוס RZ החדש?

 

המעצב דאייצ’י קימורה, האחראי הראשי על העיצוב החיצוני של ה-RZ: “מכיוון שזהו רכב EV, הורדנו את מכסה המנוע נמוך ככל האפשר. זה מה שעשינו. החלק האהוב עליי הוא צידי הרכב מקדימה.

המעצב ראשי של לקסוס: קואיצ’י סוגה: “האזור האהוב עליי הוא החלק האחורי, גב הרכב גבוה יותר, צורתו קשתית. עיצוב של כוח וחוזק. זהו ביטוי עיצובי ייחודי ללקסוס, אני חושב”.

 

האם הייתם אומרים שיש ביקוש הולך וגובר לעור טבעוני במכוניות לקסוס?

 

המעצב ראשי: קואיצ’י סוגה: “אנחנו מכירים באופציות הטבעוניות. לתא הנהג והנוסעים של לקסוס RZ יש חבילת עיצוב ללא עור. ריפוד “טבעוני”. כמו כן, לקסוס כבר התחילה מזמן לתת אפשרויות טבעוניות ללקוחות, עוד כשהשקנו את הלקסוס CT, ריפודים וגימורים שזהים לעור הטבעוני. אנחנו נמשיך בקו הזה בהדרגה”.

 

תודה ללקסוס ישראל על קיום הזום והנחייתו.

 

בקרוב בישראל… לקסוס RZ קרוסאובר חשמלי (400 קמ טווח) בישראל בסוף 2022

 

follow and like
fb-share-icon0

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

one × 3 =