לראשונה בישראל: עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בקניון M

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לראשונה בישראל, הותקנה עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בקניון M, על ידי ג'ינרג'י, ספקית ניהול מערכות אנרגיה וטעינה לרכב חשמלי

עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בקניון M בבית חירות. צילום: סיון וינטר

קבוצת ג’ינרג’י, ספקית ניהול מערכות אנרגיה וחלוצת עמדות הטעינה לרכב חשמלי בישראל, משיקה בישראל את עמדת הטעינה המהירה הראשונה לרכב.

עמדה זו נחשבת למתקדמת מסוגה, כמותה הותקנו עשרות אלפי יחידות ברחבי העולם. מתאימה לטעינת כל סוגי הרכב חשמלי (EV) המשווקים בישראל. עמדה זו יכולה להטעין שני כלי רכב בו זמנית, מסוגלת להטעין את סוללות כלי רכב אלה ממצב ריק ל-80 אחוזים תוך זמן של כ-20 דקות בלבד, במקום כ-6-8 שעות בטעינה רגילה.

בחצי השנה הקרובה, חברת ג’ינרג’י תמשיך בביצוע תוכנית הפריסה הארצית לתחתית טעינה מהירה ובה 15 עמדות טעינה מהירה ציבוריות, בהן גם עמדות המסוגלות לטעון עד שישה כלי רכב חשמליים במקביל. זאת בנוסף להתקנת עמדות טעינה מהירה במרחבים פרטיים. עמדת הטעינה המהירה הראשונה בישראל וכל עמדות הטעינה המהירה שיותקנו בעתיד הקרוב, כוללות ניהול מרחוק של צוות הבקרה של ג’ינרג’י ומצוידות במערכת לניהול עומסים וטעינה במקביל.

התשלום על הטעינה יתבצע בשני אופנים –
על ידי זיהוי הלקוח באמצעות כרטיס זיהוי אישי או באמצעות יישומון ייעודי לטלפון החכם. החיוב על עלות החשמל הנו כפי שנקבע על ידי רשות החשמל, ללא מרווחי גביה עבור ג’ינרג’י. עלות טעינה ממצב ריק עד 80 אחוזים יעמוד על כ-24 שקלים ו-20 האחוזים הנותרים יעלו כשישה שקלים נוספים. לקוח אשר יטעין את רכבו בשעות הלילה באמצעות העמדה המהירה יזכה לתעריף זול במיוחד של כ-14 שקלים לטעינה מלאה (100 אחוזים).

כאמור, בששת החודשים הקרובים תפרוס ג’ינרג’י עמדות טעינה מהירות ציבוריות בכל רחבי הארץ – קריית שמונה, צומת כח, קניונים נבחרים בגוש דן, הק”מ ה-101 של כושי רימון, אילת ועוד, כדי לאפשר יכולת תנועה חופשית מלאה לבעלי רכב חשמלי.

רן אלויה מנכ”ל ובעלים של קבוצת ג’ינרג’י: “ג׳ינרג׳י הינה ספק הטעינה המוביל ומתוקף כך ממחויבת להמשיך בפריצת חסמים, החדרת טכנולוגיה מובילה ומתן שירות מצטיין בכל המגזרים. עמדת הטעינה הראשונה הינה ציון דרך חשוב במעבר לתחבורה חשמלית והסרת חסם הטווח ללקוחות ותוך שבועות בודדים יוכלו בעלי רכב חשמלי להתנייד בכל רכבי הארץ ולהטעין ברשת המקדמת בישראל”.

מנהלת לתחליפי דלקים: “המנהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה תומכת בשנתיים האחרונות ומעודדת פריסת תשתית, גם במסגרת פרויקט חלוץ וגם במכרז לפריסת עמדות טעינה של משרד האנרגיה. לממשלה יש שני צוותים העוסקים התחבורה חשמלית, הראשון מעודד רגולציה תומכת לפריסת תשתיות וצוות נוסף העוסק בהיבטי תכנון עתידיים במגזר הפרטי והציבורי. בשניהם חברים מספר רחב של משרדי ממשלה ומרוכזים על ידי המנהלת לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה”.

משרד האנרגיה: “משרד האנרגיה מעניק מדי שנה תמיכה לפרויקטים חלוציים בתחומי האנרגיה, באמצעות קרן המענקים של המדען הראשי, ובאמצעות תקציבים ממנהלת תחליפי דלקים ותחבורה במשרד רה”מ. פרויקט החלוץ של חברת ג’ינרג’י לפריסה ראשונית של עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי, זכה בשנת 2017 למימון בהיקף של 2 מיליון שקל, מימון של חצי מהעלות הכוללת של הפרויקט. הפרויקט מחזק את יעדי המשרד לשנת 2030 בענף התחבורה, במטרה להפסיק את השימוש במוצרי דלק מזהמים בתחבורה היבשתית ומעבר לשימוש בכלי רכב חשמליים וכלי רכב המונעים בגז טבעי דחוס (גט”ד).

הוראות הגעה אל עמדת הטעינה המהירה הראשונה לרכב החשמלי ממוקמת בבית חירות, (על מחלף בית ינאי בכביש החוף – כביש 2).

follow and like
fb-share-icon0

2 Replies to “לראשונה בישראל: עמדת טעינה מהירה לרכב חשמלי בקניון M”

  1. ממש הטעיה !!!! העמדה היא בהספק של 50kw טעינה של רכבים עם סוללה גדולה של 95kw תיקח כמעט שעתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

fifteen − one =