מאמר אורח: אפליקציית אובר – שליחויות עולות פחות

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

דרושה מהפכה בשוק השליחויות הבינעירוניות

 

 
 
מאמר מאת: קובי סלע, יזם אפליקציית בינעירונית
 


ישראל 2016: את תמונות אוהלי המחאה של 2011 אמנם הספקנו לשכוח, אך  הנושאים שבערו על סדר היום באותו קיץ לח, עדיין מורגשים היטב בכיסו של הצרכן הישראלי. בתחום המיזמים הטכנולוגיים לא מחכים לגלגלי הצלה ומעדיפים ליישם באופן עצמאי את המלצות ועדת טרכטנברג‘. המטרה היא מתן פתרונות נגישים המתבססים על מודל הכלכלה השיתופית, המאפשר לחברי הקהילה לתת ולקבל שירותים, האחד מהשני, וכך להוזיל עלויות באופן משמעותי.

קחו לדוגמא את אובר (Uber), שהובילה מהפכה בשוק התחבורה באמצעות מודל של הסעות משותפות המחבר בין נהגים לנוסעים. מחקרים הראו כי בערים בהן אובר פעילה היא הצליחה להוריד את מחירי הנסיעה בכ– 25-50 אחוזים. המהפכה שהובילה אובר, מתבקשת גם בתחומים נוספים. קחו לדוגמא את שוק השליחויות. כיום, עסק שמעוניין להזמין שליחות, יכול לעשות זאת דרך חברת שליחויות או באמצעות חברת מוניות. כשמדובר בשליחות בינעירונית, התעריפים הם גבוהים,  והם הולכים וגדלים בהתאם לסוג השליחות, האזור והדחיפות. בעיה נוספת הנוגעת לחברת השליחויות, היא הגבלת אזורי השליחויות, כאשר ישנם אזורים שאינם כלולים בשירות, ולא ניתן להזמין, מהם או אליהם, שליחות.
אובר. משלוח מוזל במונית
אפליקציה ישראלית חדשה, בינעירונית, מבטיחה לחולל מהפכה בשוק השליחויות הבינעירוניות, כשהיא מבטיחה הוזלה של עד 50% במחיר השליחות. האפליקציה מחברת בין נהגי מוניות, שמעוניינים לעשות כסף על הדרך, לבין בתי עסק שזקוקים לשליחות, ויכולים לקבל אותה בעלות מוזלת של עד חצי המחיר. האפליקציה כוללת לוח שמציג נסיעות של נהגי המוניות עם ציון המסלול של הנהג (נקודת מוצא ויעד) והתעריף מבוקש, ומאפשרת לכל בית עסק לבחור מבין מגוון הנסיעות הזמינות, בתאריך ובזמן המבוקש, את הנסיעה שתואמת את מסלול השליחות שלו ובתעריף המשתלם ביותר. נהגי המוניות, בכפוף להמלצת האפליקציה, מציעים את המחירים הנמוכים ביותר בשוק, עם הוזלה של עד 50% ממחיר השוק.
מי פנוי באלנבי? אובר. אפליקציית שליחויות

כולנו מכירים סיטואציה שבה נהגי המוניות לוקחים נסיעה בהלוך, וחוזרים חזרה עם מונית ריקה מנוסעים. בדומה ללוח יד2, המתווך בין מוכרים לקונים, הפתרון של בינעירונית מתווך בין נהגי מוניות לעסקים, ומספק ערך מוסף לשני הקהלים, כשהוא מאפשר לנהגי המוניות להגדיל את הכנסתם בעשרות אחוזים בחודש עי איסוף שליחויות על הדרך, ומהצד השני מאפשר לבתי עסק ליהנות משליחויות במחירים הנמוכים ביותר“.

 

 
איך מזמינים שליחות בבינעירונית? מרגע שהתקבלה רשימת הנהגים במסלול הנסיעה המבוקש, ונבחר הנהג הרלוונטי, ניתן ליצור קשר טלפוני ישיר עם הנהג לתיאום השליחות. מזמין השליחות לא נדרש להזין פרטי אשראי והתשלום לא מתבצע דרך האפליקציה, וכך שומרת בינעירונית על פרטיות המשתמשים שלה. כל הנהגים הרשומים בשירות הם נהגים מורשים בלבד, והשליחות מתבצעת בשירות ובנוחות של מונית ספיישל.
לצפייה בסרטון פרסומת של בינעירונית
לצפייה בסרטון מתיחות של בינעירונית
האפליקציה זמינה להורדה בחינם בחנות האפסטור ובחנות הגוגל פליי.

 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מאמר אורח: אפליקציית אובר – שליחויות עולות פחות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

sixteen − 14 =