מבחן דרכים – אודי TT קוואטרו

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
 צילום: נועם חגי
 
 
אודי TT, למי שיצא לקרוא את המדור, זה רכב שביקשתי ליום הולדת, והתחזקה דעתי עליו אחרי המבחן – הוא היה ונותר בין חמש המכוניות שהייתי רוצה לעצמי, בתקציב שלו (בתקציבים גבוהים יותר, הייתי גולשת למחוזות הפרארי, אבל גם בחלומות שלי אני לא הולכת כל כך רחוק).
יש שתי אסכולות שמתנגחות אחת בשנייה כל הזמן, כסאח. יש את אלה “הנהגים”, שאוהבים את המכוניות שלהם “ערומות”, ישנות, מתבלות (שיהיה מה לתקן בשבת), אלה שמערכות בטיחות, בעיקר בקרת יציבות בעיניהם רק מפריעות, אלה שאוהבים לנהוג את הרכב, בעיקר בפיתולים, ולא ההפך, אלה שיקבלו עכשיו חררה לנוכח הטקסט והתמונות שמולם, ויסננו איזו מילה לא מחמיאה מתחת לשפם. האסכולה השנייה, זו שתשמח לבהות במדור השבוע, אלה החבר’ה שאוהבים מכוניות חזקות, נוצצות מסטייל מנקר עיניים, מוגדשות טורבו, ממנו בוקעים צלילים קצת מוגזמים, הרבה מערכות ששומרות על הרכב, וכביש ישר שלא נגמר. יש קהילה ענקית מהז’אנר הזה
,וחובבי קונצרן פולקסווגן בפרט, אשר אודי/סיאט/סקודה שייכים לו.
 
 

 

אבזור
בדקות הראשונות שלי בתא הנהג המאובזר והמתקדם של ה-TT, אחרי שנפרדתי מהאלפא הפרטית שלי, מודל 2011, הייתי בהלם קל, לא התרגשתי, רק בהיתי בקונסולה הנקייה, האיכותית ודי מושלמת שמולי, להבין מה מו מי.







אודי פיתחה ממשק חדשני שהביא לצמצום מספר הכפתורים וההתעסקות למינימום, ואלה המעטים שולטים על כל התפקודים בתא הנהג. אין מנוס מלהקדיש כמה דקות למערכת לפני תחילת הנסיעה. על רגל אחת, המיזוג – כיוון בקרת האקלים נעשה ע”י סיבוב שלושה פתחי אוורור יפהפיים. כל אחד מהם שולט על פונקציה אחרת. את מערכת השמע מכוונים בעזרת שני כפתורים עיקריים מעל מוט ההילוכים, ששולטים על המולטימדיה כולה. ולוח המחוונים הוא הצג המרכזי והיחיד. מקסים, אלגנטי ונגיש מאד, להפתעתי.
טריקת דלת, תחושת הואקום והבועה ניכרת, הבלוטות’ מחובר, 8 רמקולים פועמים סביבי, אני יוצאת לדרך.
 
 
 
אודי TT. דפיקות לב
 
אודי TT קופה (שלוש דלתות – שתיים בצדי הרכב, ודלת תא המטען היא השלישית), הנעה כפולה “קוואטרו” (ראו מפת הדרכים), בנפח 2 ליטר, עם 286 כוחות סוס, ומומנט של 38.7 קג”מ החל מ-1,800 סל”ד, והאצה מאפס ל-100 קמ”ש ב-4.7 שניות. תיבת ההילוכים היא אס-טרוניק, עם 6 הילוכים.
ה- TTמכונית שקטה, מבודדת. הרחשים היחידים שתשמעו יגיעו מהגלגלים לתא הנהג. זהו רכב נמוך, עם מתלים קשיחים כיאה למכונית ספורטיבית שצריכה לספק יציבות בנסיעה מהירה, ובשל כך, יש לה גם צמיגים רחבים. ככל שהצמיגים רחבים, כך יש יותר שטח חיכוך עם האספלט ולכן, “תשמעו יותר את הכביש”. המהירות זה “הלחם והחמאה שלו”, בכבישים ישרים או מפותלים, היינו הך, רק שיהיו סלולים היטב. ההגה “יציב”, נטוע במקום, נותן תחושה של ביטחון ואור ירוק ללחוץ על דוושת המצערת. אבל כאמור, אני לא חלק מהחגיגה הזו, כי יש לי רישיון לשמור עליו בשנתיים הקרובות.
 
אם תרצו אין זו אגדה. עגלה בתא מטען אודי TT
 
פרקטיות?
מכונית עם שתי דלתות לנהגת שהיא גם אימא לתינוק? ובכן, יש מושב נוסעים אחורי, אך עם נהג ונוסע לצידו אין באמת מקום לאף אחד מאחור. גם הגג נמוך. אז אחרי שניתקתי את כרית האוויר הקדמית, הושבתי את אדם שלי במושב בטיחות מקדימה, על חשבון נוסע אחר. ולפני שהצלם הצטרף אלי, שמתי את אדם בבייביסיטר אצל סבתא. למרבה הפלא, יש לא מעט מקום בתא המטען, רחב ונמוך, אז מזוודה גדולה או עגלה מקופלת תכנס.  
 
בטיחות: 6 כריות אוויר, מערכת שמירה על נתיב, מערכת עזר לבלימה אפקטיבית ועוד.
צריכת דלק: 11.8 קילומטר לליטר
דירוג זיהום אוויר: 11 מתוך 15
מחיר: 372,500 ש”ח

כן/לא
אודי TT הנוכחי קיבל צורה משגעת, עין אחת לא פספסה אותנו. הגריל מצופה כרום, חישוקי גלגלים מעוצבים, מנורות לד, והקו המושקע ממשיך בתא הנהג נטול הפגמים עם מושבי ספורט, והגה 3 צלעות. בכל פעם שמדוממים את המנוע שומעים ברקע צלילים של פעימות לב חזקות, וזה בדיוק מה שתשמעו ותרגישו כשתלחצו על הגז. ל-TT תמיד יש כוח זמין, ומזמין מלווה בצלילים יפים. זהו רכב קל וזריז, עם מתלים קשיחים, שבסוף יום עמוס אדרנלין ומאות קילומטרים של נהיגה, תרגישו היטב בחלק התחתון של הגב, אבל זו כבר בכיינות.
 
 

אודי לכל ילד – מכוניות לקטנטנים

 
אודי R8 לפעוטות

השקות

          קבוצת לובינסקי, החלה בשיווק המכונית המשפחתית פיג’ו 301 בגרסה מחודשת. מצוידת במנוע 1.6 סמ”ק, 115 כ”ס, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים, עם מערכת מולטימדיה ומסך מגע, במחיר 98,900 ש”ח.
          אלפא רומיאו ג’ולייה המחודשת נחתה בארץ אחרי שהתחדשה בעיצוב חיצוני קל ושיפור ניכר בחומרים, במערכת המולטימדיה ומושבים בתא הנהג. הג’ולייטה תשווק ב-3 רמות גימור, החל מ-170,000 שקל לדגם הידני עם 150 כ”ס, עד 250,000 ש”ח לדגם וולוצ’ה (Veloce) המאובזר ביותר, עם מנוע 1.750 טורבו בהספק מרבי של 240 כ”ס, המחליפה את דגם התלתן הירוק QV.
          מזראטי קווטרופורטה חוזרת, מעוצבת ומאובזרת יותר, עם היצע מנועים רחב כשהגרסה החזקה ביותר- GTS, מונעת על ידי מנוע מתוצרת פרארי בנפח 3.8 ליטר, V8 עם שני מגדשי טורבו המספק 530 כ”ס, 71 קג”מ מומנט, מאיצה מ0-100 קמ”ש ב-4.7 שניות, ומהירות מרבית של 310 קמ”ש. הקווטרופורטה תשווק בנוסף בשתי גרסאות GranLusso או GranSport. צפויה להגיע לישראל לקראת סוף השנה ומחירה 949,000 ₪

מפת הדרכים

 

קווארטו: בתחילת שנות השמונים, חוללה Audi מהפכה באליפות העולם במרוצי הראלי בזכות הנעת ה-4X4 שלה, כוח שנשלח מהמנוע לארבעת הגלגלים ולא רק לשניים. ב- 1981 ניצחה Audi בשלוש תחרויות של אליפויות עולם בראלי כבר מן ההתחלה עם “quattro® המקורי”. הנהגת הנודעת מישל מוטון עוררה סנסציה בראלי של סן-רמו בהיותה האישה הראשונה, והיחידה עד עתה, שניצחה באירוע של אליפות העולם בראלי. בעקבות הצלחותיהן של מכוניות Audi בתחרויות ראלי, בזכות מערכת הנעת ה- quattro®. דבק הכינוי קוואטרו בכל רכבי ארבע על ארבע של אודי.
 
 
 

הצטרפו לאינסטגרם של מלכת הכביש 

A photo posted by Anat Daniel (@queen.of.the.road) on

 

follow and like
fb-share-icon0

5 Replies to “מבחן דרכים – אודי TT קוואטרו”

  1. מכונית מגינבה ויפה מאד אהבתי את הקטע של העגלה שנכנסת לתא המטען למרות שאני לא מאמין
    שמי שקונה את הרכב הזה מתכוון לשים עגלה שם אבל מגניב.

    תודה על הסקירה ענת
    שבוע טוב 🙂

    אילן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

five + 20 =