מבחן דרכים טויוטה קורולה 2016

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
 
 
קורולה החדשה, ממשיכה בדרך הנכונה
 
 
מבחן דרכים מתוך מדור מלכת הכביש – ידיעות תקשורת
 
טויוטה קורולה, מכונית משפחתית מלאת “טייטלים” – “המכונית המשפחתית הנמכרת בישראל”, “בין חמש המכוניות המובילות בארה”ב”, הבטוחה, האמינה, המאובזרת. לא מעט שבחים היא מקבלת, ואני מסכימה עם הרוב. רק נקודה אחת לשיפור, עליה ארחיב בהמשך.
מעטות הפעמים ששאלו אותי מה דעתי על טויוטה קורולה. מי שהעלה בדעתו לקנות אותה, בטוח מאד בבחירה שלו ובדרך כלל לא פוזל למתחרות. קוראים לזה מוניטין. המוניטין הטוב ניכר מאד בעסקאות התכופות בשוק הרכב – אם מיד שנייה או אם מהניילונים, והנה אנחנו בדרך לכיבוש ה”טייטל” הבא. אז על אף שיש יפות וחזקות ממנה, ונחשקות – מאזדה 3, והאוקטביה של סקודה, ורבות וטובות, וכולן מתומחרות דומה מאד, הקורולה היא שם נרדף לבטיחות ואמינות, וזה יוצר נוסחא מנצחת בה השלם גדול מסך חלקיו. קורולה 2016 בעלת מנוע 1,600 סמ”ק, עם 132 כוחות סוס ומומנט מרבי – 16.3 קג”מ ב-4,400 סל”ד, ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה (ראו הסבר ב”מפת הדרכים”) עם 7 הילוכים. בכביש, איך זה מרגיש? ממצב עמידה ל-100 קמ”ש, אם נלחץ מדי את דוושת הגז נרגיש ונשמע את מאמץ המנוע. בשיוט רגיל במהלך נסיעה בינעירונית, קל מאד להגיע למהירות גבוהה “בלי להרגיש”. המנוע חזק דיו, התיבה הרציפה עובדת טוב במקביל, מושכת ומושכת במעלה הקמ”ש, והנסיעה מתנהלת במינימום רעשים, רחשים ומאמצים.
הקורולה של 2016 עברה מתיחת פנים. בה כוילו המתלים כך שיהיו “רכים” יותר, ויזכו את הנהג והנוסעים בנוחות גבוהה יותר. והקורולה אכן “מגהצת” בקלות ובשקט חלקים נרחבים מהדרך. בנוסף, החזית קיבלה פגוש עם מראה אגרסיבי ופנסי LED מלוכסנים (פלוס אורות ערפל בדגם המאובזר). ותא הנהג גם כן עבר שינוי עיצובי, ובמרכזו הוטמעה מערכת מולטימדיה נחמדה “טויוטה טאץ 2‘” עם מסך מגע 7 אינץ’, נגן דיסקים, מצלמה אחורית והכל אינטואיטיבי למדי. יש גם התנעה ופתיחת דלתות ללא מפתח, ו… רגע, רק שבחים ומחמאות עד עכשיו, מה בכל זאת ניתן לשפר בה? את המראה שלה. בעיני, קורולה, חייבת לעבור מייקאובר כללי מבחוץ ופנימה.
השינויים החיצוניים לא היטיבו “לטעמי”, עם המראה החיצוני שלה. חסר לי כל כך אפקט ה”וואו”, שחלק ממנה יבלוט וירשים אותי. גם המראה המחודש של תא הנהג עושה לה עוול – הקונסולה שטוחה ורובוטריקית. חסרה מאד אלגנטיות. והמושבים, אילו היה מדובר בגירסא המאובזרת יותר (GLI), היו מכסים את המושבים המרווחים ריפודים בהירים ומאירי עיניים, אך אלה שמיששתי ברמת אבזור SUN אפורים ומחוספסים.
 
תא נהג טויוטה קורולה
 
 
 
בטיחות: לאחרונה, בעולם הרכב מדברים על אבזור בטיחות מתקדם ומכוניות אוטונומיות יותר מאי פעם. וטויוטה, כיצרן רכב ענקי לא מערבבת מערכות זרות ברכביה, ובונה בעצמה ולעצמה את המערכות הללו. TOYOTA SAFETY SENSE הכוללת מערכת התריעה מפני התנגשות, מע’ התרעה על סטייה מנתיב (התרעה ויזואלית וקולית), מע’ זיהוי תמרורים, ואורות גבוהים שנדלקים אוטומטית לשיפר הראות בלילה. וחשוב לא פחות, 7 כריות אוויר, ו5 כוכבים במבחני ריסוק רשמיים של אירו-אנ-קאפ.
מחיר: לגרסת הבסיס (SUN) הנבחנת – 128,900 ש”ח. תוספת 1000 ש”ח לבחירת צבע מיוחד (עצה שלי אליכם, הצבעים הכהים יותר מחמיאים לה).
דירוג זיהום אוויר: 4 מתוך 15
צריכת דלק: 11 קילומטר לליטר בממוצע
כן/לא
הקורולה הייתה ונותרה מכונית שמספקת את רוב צורכי המשפחה. מרווחת (תא מטען בנפח 452 ליטר ומקום לשלושה ילדים), נוחה, בטיחותית ומתומחרת נכון.
 

אני רק שאלה

היי ענת, אני אמא לשלושה פעוטות, מחפשת מכונית מרווחת מספיק לשני מושבי בטיחות ובוסטר, אשמח להמלצתך.
תשובה: בהמשך למבחן הדרכים, אציין שגם כשמדובר במכונית משפחתית מרווחת מאד, שני מושבים ובוסטר יכנסו בקושי. בקורולה למשל יכנסו שני מושבים בצדדים בקלות, ובאמצע הילד על הבוסטר ידחק מעט. ואני מדברת על בוסטר פשוט, מגביה ללא משענת. המלצתי היא לעלות קטגורייה ולזכות במושב נוסעים רחב ומרווח יותר. יש את “טויוטה אוונסיס” בקטגוריית המנהלים, המיועדת אגב למשפחות (המנהלים בעצמם עלו קטגוריה). ואם אתם משפחה מטיילת, בקטגוריית מכוניות הפנאי (כביש-שטח) הבינוניות, טויוטה ראב 4 תשרת אתכם נאמנה. בהצלחה.

השקות

ניסאן סנטרה, מכונית הסדאן המשפחתית של ניסאן, מושקת בימים אלו בישראל במתכונת משופרת. עם עיצוב שונה – גריל קדמי בעיצוב V-Motion, פנסי לד וערפל, ידיות מצופות כרום ועוד. בתוספת אבזור בטיחות מתקדם, ועם מנוע 1.8 ליטר, 130 כ”ס. צריכת דלק משולבת עפ”י היצרן 6.8 ליטר ל- 100 ק”מ. ניסאן סנטרה החדשה ברמת גימור SR מוצעת למכירה בישראל במחיר –  129,990 ₪ .
רכב הפנאי הקומפקטי והספורטיבי של פורשה – ה”מקאן” זוכה לשדרוג בביצועים. מנוע ה-V6 טווין-טורבו בנפח 3.6 ליטרים מפיק כעת 440 כוחות סוס (תוספת של 40 כוחות סוס), ומאיץ את המקאן למאה קמ”ש תוך 4.4 שניות בלבד. ונתון המומנט המרבי עלה לכדי 61.2 קג”מ. לא רק המנוע זכה לשדרוג. חבילת הביצועים החדשה כוללת מערכת בלמים חדשה, מרכב מונמך, שלדה ספורטיבית הניתנת לכוונון, חבילת Sport Chrono ומערכת פליטה ספורטיבית – כל אלו כלולים בגרסה החדשה כסטנדרט. פורשה מקאן טורבו עם חבילת Performance זמין עתה להזמנה בישראל במחיר התחלתי של 840,000 ₪, רכבים ראשונים יגיעו ארצה ברבעון הראשון של שנת 2017  

מפת הדרכים

תיבת הילוכים רציפה, “CVT”,  היא תיבת הילוכים אוטומטית שיכולה לשנות באופן רציף הילוכים באמצעות מגוון אינסופי של הילוכים. בתיבות המוכרות ישנו מספר הילוכים קבוע עם יחסי העברה קבועים. הגמישות של ה-CVT מאפשרת למנוע להישאר בסל”ד האפקטיבי שלו יותר זמן מכאן שפעולתו יעילה יותר. הצורה הנפוצה ביותר של גיר רציף כוללת שתי גלגלות קוניות שמתרחקות ומתקרבות אחת אל השניה, ובכך למעשה, משנות את יחס ההעברה. היתרון הברור של הגיר הרציף הוא יעילות. הביצועים טובים בגלל ניצול מלא של יכולות המנוע. החסרון הברור הוא תפעול שונה ורועש בד”כ מגיר רגיל, בייחוד בזמן תאוצה חזקה. בזמן שאנחנו נותנים גז, הגיר הרציף מציב את המנוע בסל”ד גבוה וקבוע יחסית, מה שמייצר רעש ותחושת עומס. מצד שני בנהיגה רגועה, רוב תיבות ה-CVT המודרניות שקטות ונעימות.

 

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מבחן דרכים טויוטה קורולה 2016”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

two × 2 =