מאד מאד מפתה ללחוץ על דוושת הגז בקורולה, וגם מאד מאד מסוכן – מבחן רכב ומסר חינוכי

ענת דניאל

אני נוסעת על הרכב המרווח והמהנה הזה, ונזכרת בברוך אליו נכנסה חברת טויוטה ב2009-10.
רק בשנת 2009 לבדה, 15 מיליון לקוחות נדרשו להכניס את רכביהם למוסך בשל תקלות בטיחותיות, כשהידועה ביותר הייתה התקלה בדוושת ההאצה (כנראה, רק כנראה, אותה דוושה נתקעה בשטיחון, ברכבו של נהג מארה”ב והביאה לתאונה טרגית).
שנתיים אחרי אף אחד לא זוכר מאום, והפורומים גדושים בהמלצות על הרכב הזה, מכל דגם ומכל שנתון. צודקים.

נחטפת בכל דגם, בכל שנתון, בכל מצב

אצלנו, בישראל, ה”תקלה” הכי מוכרת של הקורולה, היא הגיר הרובוטי שלה, שישנו ברכבים מ2007 עד 2009. נהגים לא יודעים איך לאכול את הגיר הזה. המלצה, תעשו נסיעה קצרה לפני, ותחליטו אם אתם יכולים לחיות בשלום עם גיר כזה. סך הכל, זה עניין של הרגל.

התקלות של טויוטה, מי זוכר


 
מתחילים
הרכב שקיבלתי לידי, קורולה דגם SUN, מודל 2010, עם גיר אוטומטי, מנוע 1.6, ארבעה הילוכים ו124 כ”ס. סך הכל, על הנייר אין לרכב הרבה כוח, אך על הכביש הוא מרשים מאד בביצועים.

כיף לנהוג בו: העברת ההילוכים חלקה, המנוע שקט, ובמישור הרכב ‘עף’, מרשים כמה הוא זריז, בעיקר בהאצה מ-0 ל100, לא ברור לי איך רשום בנתונים הטכניים – 11.6 שניות.
הטויוטה זריזה, אך כשתגיעו לעליה, תגלו את אחד החסרונות הלא רבים שלה. 
כשהגעתי לעליה בהילוך שלישי – הטויוטה טיפסה בקושי רב, אך במידה והגעתי לעליה בהילוך רביעי (ההילוך הגבוה ביותר), העליה לא הורגשה כלל. ואת ההסבר הטכני המדויק אתם מוזמנים לשתף בסוף הפוסט. 





החיסרון הגדול בקורולה, ושאני אומרת חיסרון, אני מתכוונת לסכנת נפשות – הוא ההגה.
ההגה ‘תזזיתי’ מאד, ובנסיעה מהירה, כל נגיעה קלה בו מביאה את הרכב לנטות או אם תרצו ‘לשבור’ ימינה ושמאלה בקיצוניות. וכדי לא להישמע היסטרית מדי, מדובר רק במקרים שאתם רוצים לבחון את יכולות הרכב. בנסיעה מתורבתת, אין מה לדאוג.


או שתנהגו לאט, או שתרכשו פורד

העיצוב החיצוני סביר, יש כאלה שמאד אוהבים. אני אסכם שמדובר בעיצוב “אונייתי” – סטנדרטי. זהו רכב רחב, ומרווח, מתאים מאד למשפחות עם שלושה ילדים, שזקוקים למספיק מקום לשלושה בוסטרים או שני כיסאות בטיחות לפעוטות ומרווח נשימה גם לילד ביניהם. 

ילדים זה ברכה
וכשהם אינם, ניתן לקפל



כמו הרכב כולו, תא המטען רחב ו”מפנק”, ויכול להכיל בתוכו 450 ליטר של קניות (קדימה, תתפרעו), או שתי מזוודות מכובדות ועגלה.

רגע..


היי

ובלעדי.. 

העיצוב הפנימי בסיסי ואנמי בגרסת הליסינג (סאן) – שני שעונים בלוח המחוונים, עם תצוגה פשוטה, אך ברורה וקלה לתפעול. ההגה המדובר שלנו נטול כפתורים, אין שליטה למערכת השמע המקורית, שאגב, מעולה! ונוחה לתפעול.


הרכב כה מרווח (טוב, לא כמו המונדאו..), עד שהייתי ממליצה לרפי גינת לרכוש אחת כזו בשבילו.. אם הוא לא היה מתחדש בקורבט.

אין כפתורים, אבל יש תא קטן ומקום לכוסות

המושב (לפני כיוון), שיכול להכיל גם את רפי גינת! 

ולקינוח – קורולה מול המתחרות
בין מאזדה 3, 1.6 מ2010, ופורד פוקוס (סדאן) עם מנוע 1.6 מודל 2010 – קורולה הזריזה מביניהן.
צריכת הדלק של שלושתן נע סביב 10 קילומטר לליטר, נתון יפה ביחס לביצועים, בעיקר ביצועי הקורולה – כלת השמחה.
יתרון נוסף לקורולה הוא בגודל תא המטען, בין 20 ל30 ליטר יותר מהפוקוס ומאזדה 3. אך הפוקוס רחבה יותר, משמע – יש יותר מקום.
בבטיחות מאידך, לא נעשו מבחני ריסוק לטויוטה מ2007, וגם הם היו לא מעודדים. לעומתה, המתחרות שלה זכו לחמישה כוכבי ריסוק.
השוואת מחירים, במודל 2010, הקורולה מתומחרת הכי גבוה, קצת מעל 100 אלף, מתחתיה המאזדה 3 – 96 אלף ש”ח, והפוקוס – 86 אלף ש”ח, וזה לפני שהיא נכנסה בסערה עם דגם חדש וממיס לא מכבר – ב2011, ושובל גדול של ישראלים שכח איך קוראים להיא… מאז-מאזד.. משהו.

למה כן, רכב משפחתי, מרווח, נוח, עם צריכת דלק אנושית, וכיפי לנהיגה.
למה לא, הגה בעייתי, עיצוב סביר.



למי כן, V– למשפחות עם תקציב גבוה יחסית למכונית משפחתית + ילדים + מטען, ואורח נהיגה מתורבת ושליו. ביננו, אין סיבה למהר. לאנשי ליסינג עם חניה מסודרת, גם תופס.
למי לא X– נהגים יחידים ברכב, ונהגים עם נטייה לנהיגה פרועה, באמת חבל עליכם.

Print this pageEmail this to someoneShare on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Share on Facebook0

7 thoughts on “מבחן דרכים טויוטה קורולה

  1. לא מדוייק בהרבה פרטים
    לדוגמא רואים כי זו גרסת הליסינג אבל לא בגלל העיצוב "האנמי" למעשה הסאן והסאן פלוס זהות למעט חלונות חשמל מאחור ונראה בבירור כי בדגם זה הותקנו חלונות חשמל אחוריות בהתקנה מקורית כלומר הרכב זהה לגרסא סאן פלוס דבר שני נאמר כאן כי הגיע דגם חדש ב2011, גם כאן מדובר בנתון שגוי לחלוטין מופרך וחסר כל שחר, הדגם ה"חדש" שהוא זהה למעט שינויים קלים בפנסים במגנים ובגריל מקדימה ומאחורה נחת כבר בארץ בשלהי יולי 2010 וישנם לא מעט קורולות 2010 בארץ עם ה"המראה החדש" הרכב שנבדק לעיל כנראה עלה לכביש בתחילת 2010 והוא מיוחס לדגמי 2009 בכל העולם.
    הטעות השלישית היא לקרוא לרכב מרווח ולכך שאפשר לשים מאחורה 3 בוסטרים, מדובר ברכב יפני ייתכן ו"הבודקת המקצועית" צנומה ושחופה ורגילה לנהוג בפחנועים קטנועים ומיני סיריונים למינהם עלכן כשהיא פוגשת ברכב בעל מרכב נורמטיבי היא מייד נבהלת ובטוחה שעלתה על משאית רבת מימדים או "אונייה" או אוליי ביואיק?! אז זהו שלא, מדובר בקורולמטית רכב יפני ממוצע אנשים רבים בעלי גנים נורמטיבים וגובה מעל 175 יגידו שהרכב אפילו דיי צפוף.
    סעי ברכה ותעברי לאופניים עם מנוע dc .(הטעות בסעי מכוונת!)

  2. היי אנונימי,

    ראשית, תודה על ההערות וההארות.
    בנוגע לדגם החדש שהזכרתי, התייחסתי לפורד, שהפציעו עם דגם הפוקוס החדש בסוף 2011.
    שנית, הקורולה כרכב משפחתי מאד מרווחת, כמובן שיש עוד אופציות, ומכוניות מנהלים שמתאימות למשפחה, והן, כמו המונדאו, מאזדה 6 ועוד ועוד, מרווחות יותר מהקורולה..

    תודה על ה"ברכה" מעדיפה לנהוג ולא לדווש
    שבוע טוב!
    ענת

  3. היי אנונימי,

    ראשית ענת אינה צנומה ושחופה – היא במידות הנכונות 🙂 (יש תמונות בחלק מהסקירות ונתונים נוספים – ממליץ לך לקרוא את כל הסקירות של ענת ולהתרשם).
    אם היית קורא סקירות רכב קודמות של ענת היית מבין שהיא נסעה על מגוון רכבים (גם פחנועים) ומבדילה בין אוטו מרווח לפחנוע.
    אולי לך יש בעיה עם שלושה בוסטרים מאחורה או הגנים (הנורמטיביים) גורמים לך לחוסר מקום – לא צריך להיות קטנוני.
    ממליץ לכולם לעסוק בספורט ואז הרכבים יראו הרבה יותר מרווחים !

    ענת – המשיכי בעבודת הקודש

    שמלס

  4. ענת, לא ברור לי האם הדגם שנהגת בו הוא הדגם עם התיבה הרובוטית או אוטומטית רגילה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.