מבחן דרכים – יונדאי טוסון

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook
הטוסון רכב השטח פנאי הידוע של יונדאי, הגיע אלי למבחן בחמשוש של נופש משפחתי. ולפיכך, תכננתי נסיעה מעניינת מאד, רווית נופים, למלון במעלה החמישה, המאפשרת לי לבחון את הטוסון בכבישים בינעירוניים פתוחים, כבישים עירוניים צפופים, וגיחות לשטח (הרי ירושלים, הרי יהודה) במהלך סוף השבוע. יונדאי טוסון 2016 עבר שיפור ושדרוג במידותיו, לטובת נוחות ומרווח פנים גדול יותר בתא הנוסעים. תא הנהג שלו זכה לעיצוב נקי ומודרני יותר מבעבר, ומבחוץ, המעצב הראשי של הרכב עשה הכל כדי לשוות לו מראה ספורטיבי וחד, ולקבל נקודות ויתרון מול המתחרות. והוא הצליח לא רע. המכונית הזו מסובבת ראשים והיא מתברגת מצוין בטופ פייב בקטגוריה. יש לה גריל גדול מקדימה, מימדים גדולים ומרשימים, וקווים יפהפיים בצדדים. יחד עם זאת, המלחמה הזו של המעצב מול מהנדסי הרכב, על עיצוב מפוצץ, פגמה מעט באירודינמיות של הרכב. כשיש גוף גדול עם עיצוב לא אירודינמי, יש יותר התנגדות של הרוח בנסיעה, מה שלא עוזר לביצועים וגם קצת משפיע על צריכת הדלק. אבל זה לא רק העיצוב, זה גם המנוע.
 
הדגם הנבחן הוא בעל מנוע 2000 סמ”ק, ארבע על ארבע (כלומר, יכולות אחיזה טובות יותר בשטח ממנוע 2 על ארבע), נטול טורבו, עם 155 כוחות סוס, וקג”מ של 19.6 ב-4000 סל”ד. תיבה אוטומטית עם שישה הילוכים, צמיגים בקוטר מרשים 19 אינץ’ ורוחב 245 מ”מ. אלה נתונים טובים לביצועים בשטח.
היצע הדגמים הדל בארץ – קיימים שני דגמים של 2 על 4, עם מנוע 1600 ו-2000 סמ”ק, והדגם הנבחן, הנעה ארבע על ארבע עם מנוע שני ליטר שצמא לטורבו או דיזל, כדי לסחוב את הגוף הגדול והמרשים ביתר קלות. בשיוט בכביש (מהירות קבועה של 100 קמ”ש, כביש בינעירוני מרובה נתיבים) הטוסון נוח, נעים מאד לנהיגה, ושקט. בתחילת העליות להרי ירושלים, הרגל דוחפת את דוושת הגז מטה, ומורגש מאמץ ניכר של הרכב לטפס, מאמץ מלווה בצליל רוטן. לחיצה על מתג הספורט, מקפיצה את הסל”ד למעלה, משאירה את הרכב במתח גבוה, ובעצם כך, נותנת לרכב יותר כוח ודחיפה, לטפס בקלות את הדרך למעלה. מהרגע שהבנתי כמה הבדל יש בנהיגה עם מתג הספורט מופעל, הוא נשאר דולק במבחן כולו.
 

המודרניות נכנסה גם לתא הנהג, שנראה מאורגן טוב ואיכותי מספיק לשביעות רצוני. מערכת המולטימדיה וחוויית המשתמש בה טובה מאד. יש WAZE, חיבור בלוטות’ לנייד, למוזיקה ולאנשי הקשר שלכם, ואפשרות להוריד אפליקציות בפשטות, והתחברות לתחנות רדיו אינטרנטיות. בתא הנוסעים כולו יש הרבה פתחי אחסון, תא כפפות מקורר, עם יש בקבוק שתייה שאתם רוצים שיישאר צונן, בקרת אקלים (לנוסע מימין קר, לנוסע משמאל חם? נפתרה הבעיה). מסילות גג, קיפול מראות חשמלי, מגני בוץ מקוריים, מחשב דרך, בורר מצבי נהיגה, שמשות כהות ופתחי אוורור מאחור, מעריכה את הפיצ’רים האלה מאד כשהתינוק שלי נוסע איתי. ואם במושב תינוקות עסקינן, מאחור, שני בוסטרים ומושב יכנסו, או שלושה מבוגרים. תא המטען בטוסון הוא המרווח בקטגוריה.

 

 לסיכום

בטיחות: 6 כריות אוויר, וציון מקסימאלי במבחני ריסוק רשמיים באירופה – 5 כוכבים אופטימליים (ראה מפת הדרכים). אין מערכות בטיחות מתקדמות לנסיעה בעיר, כמו תיקון סטייה מהנתיב או התראה על מכונית בשטח מת, יש מערכות סיוע ובלימה בנסיעה בשטח, ומניעת הדרדרות.
דירוג זיהום אוויר: 13 מתוך 15
צריכת דלק: 9 קילומטר לליטר
כן/לא
היונדאי טוסון רכב מרשים בממדיו ובמראהו מבפנים ומבחוץ. הוא מתאים לנסיעת שטח וכביש. נוח, מרווח ושימושי, ועונה על רוב הדרישות כרכב משפחתי, לטיולים בסופי שבוע, ולצרכי היום יום. לביצועי כביש טובים יותר רצוי לבחור במצב נהיגה ספורטיבי. אם אתם לא אנשי שטח כלל ובכלל, בדקו את דגם הארבע על שניים, שמותאם יותר לנסיעה בכביש והמחיר שלו נמוך בהתאם.

שאלה תשובה

ענת, אני רוצה להתקין מערכת מולטימדיה חדשה ברכב, אך קצת חושש להחליף את המערכת המקורית, האם מומלץ?
היי, אתה חושש שהתקנה של מערכת לא מקורית ברכב תוביל לבעיות (חשמל, בעיות בשמע, רשרושים ובלאי), והחשש שלך מוצדק, אם תבחר מערכת לא נכונה ותגיע למתקין לא מקצועי.
ראשית, כדאי לבחור במותגים מוכרים וידועים באמינותם ואיכותם בשוק, כמו קנווד, פיוניר, אלפיין או
JVC. מותגים זולים ופשוטים לא יחזיקו בשל איכות חומרים נמוכה, וגם אבק והשמש הישראלית יזרזו את הבלאי שלהם. מותגים מוכרים עם מוניטין גם נותנים ללקוח 3 שנות אחריות, מול מותג סיני כזה או אחר שנותן שנה אחת. שנית, התייעץ עם מי שכבר התקין מערכת ויכול להמליץ לך על חברה או מתקין פרטי ש”יודע את העבודה”. מתקין שיחסוך בחלקים חשובים כמו מתאמים איכותיים בין המערכת להגה ובין המערכת למתאם האנדרואיד, צמות חשמל, צמת אנטנה, פלסטיקה שתחזיק הכל במקום ותמנע תזוזות של המערכת ורעידות בסאונד בהמשך, בהחלט יכול לגרום לך למפח נפש. שורה תחתונה, מערכת טובה והתקנה מקצועית, אתה יכול להסיר מעצמך כל חשש. נסיעה טובה! תודה לטל נפתלי מ-BLUE MONKEY  על הסיוע בניסוח על התשובה.

השקות

אינפיניטי משיקה את הגרסה החדשה של מכונית המנהלים היוקרתית שלה, ה-Q50, בעלת מנוע 3 ליטרים טורבו חדש עם שישה צילינדרים, 405 כ”ס שמזניק את ה-Q50 מ-0 ל-100 קמ”ש בפחות מ-5 שניות. ה-Q50 תוצע ברמת אבזור הגבוהה ביותר SPORT TECH, הכוללת מערכות בטיחות מתקדמות, כמו: מערכת התראה מפני התנגשות חזיתית, [הראשונה בעולם המזהה שני כלי רכב קדימה (FCW)], מערכת התראה מפני סטייה ומניעת סטייה מנתיב, מערכת מצלמות היקפיות עם התראה מפני עצמים בשטח מת. ולקינוח, חישוקי סגסוגת 19”, חלון גג חשמלי, ריפוד עור מלא ועוד.המחיר : 399 אלף ₪

מפת הדרכים

מבחני ריסוק נועדו לבחון את השפעתן של תאונות דרכים על נוסעי רכב ועל הולכי רגל המעורבים בהן. ההיבט הבטיחותי הפך מרכזי בשיקולים לרכישת רכב חדש, ולכן, ארגונים ציבוריים מהימנים החלו לבצע מבחני ריסוק כדי לקבוע את רמת הבטיחות של כלי רכב חדשים. רוב כלי הרכב במדינת ישראל הם בעלי תקינה אירופית, ולכן מדד הבטיחות בארץ הוא המדד שנקבע על ידי ארגון Euro Ncap. חשוב לדעת:
1. מבחני הריסוק מתבצעים בתנאי מעבדה (ולא בתנאי שטח) ומשקפים בעיקר את הבטיחות הפסיבית של הרכב.
2. הדירוג מתבצע על ידי מתן כוכבי בטיחות; ציון של חמישה כוכבים הוא הציון המרבי, וציון של אפס כוכבים הוא הציון הנמוך ביותר.
3. המדדים העיקריים שנבחנים הם הגנה על נוסעים, הגנה על ילדים והגנה על הולכי רגל. ורמת הבטיחות של ציוד הבטיחות (חגורות בטיחות, כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ועוד).

 

4. הציון הניתן במבחני הריסוק משקף את רמת הבטיחות של רכב ספציפי בהשוואה לרמת הבטיחות של כלי רכב אחרים באותה קטגוריה, בעלי מבנה ומשקל דומה.
 
 
follow and like
fb-share-icon0

3 Replies to “מבחן דרכים – יונדאי טוסון”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

11 − 4 =