מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר

Print this page
Email this to someoneTweet about this on TwitterShare on Facebook

לדור החדש של הסוזוקי קרוסאובר עיצוב חדש, מנוע 1.4 טורבו דינאמי, ותג מחיר אטרקטיבי. מה עוד אפשר לבקש, אתם שואלים? יצאנו לבדוק

סוזוקי קרוסאובר החדש

מאת: אלעד לרך

לאחרונה השיקה סוזוקי את הדור החדש של הקרוסאובר הפופולרי שלהם – ממשיך דרכו של הסוזוקי SX4. הקרוסאובר החדש קיבל מנוע טורבו חדש בנפח  1.4 ליטר, וגם מספר שינויים קוסמטיים מבפנים ומבחוץ. הדור הקודם של הקרוסאובר היה רכב “שעושה את העבודה”, אך היה ותיק קצת בנוף רכבי הפנאי בארץ, ומתיחת פנים הייתה עניין של זמן.

עיצוב חדש ומנוע חדש. סוזוקי קרוסאובר 2017

סוזוקי קרוסאובר החדש עבר כמה שינויים עיצוביים:

הבולט מביניהם הוא עיצוב חזית הרכב – הפנסים הראשיים גדולים יותר, והגריל במרכז גדול ואגרסיבי. יש גם פנסי ערפל קדמיים, קישוטי כרום, טמבון חדש, וצמיגי 17′. ובגדול – לסוזוקי החדש יש הרבה יותר נוכחות מהדור הקודם, ואם תשאלו אותי, לחזית הרכב יש דמיון גדול לדור החדש של ה-BMW X1.

מאחור ישנם גם שינויים בעיצוב, אך מי שלא מכיר היטב את שני הדורות, לא ירגיש בהבדל משמעותי. העיצוב החדש נותן תחושה שהרכב גדול יותר ממה שהוא באמת (4.3 מטר). והוא ללא ספק רכב עם הרבה יותר נוכחות. מה שמאד יעזור לו להשתלב בשוק הג’יפונים הכל כך תוסס בישראל, ואולי אף לתת פייט.

פנים הרכב נראה טוב. סוזוקי קרוסאובר החדש

בפנים הרכב, לסוזוקי בהחלט יש במה להתגאות. הדבר הבולט ביותר הוא מסך המגע בגודל 7 אינץ’ של מערכת המולטימדיה. אמנם מדובר בהתקנה מקומית, ולא מקורית של היצרן, אך זו מערכת אנדרואיד נוחה לשימוש, וגם נראית טוב.

לקרוסאובר החדש מפתח חכם הכולל פתיחה ונעילה של הרכב ללא מפתח, כמו גם התנעה ללא מפתח. יש מערכת בקרת אקלים מפוצלת לשני אזורים. והמזגן אפקטיבי מאד. יש גם מערכת בקרת שיוט ומערכת הגבלת מהירות, כניסת USB חבויה בתא הקטן שבין הכיסאות, ועוד. נכון שאיכות החומרים והפלסטיקה לא גבוהה מדי בהשוואה לרכבי פנאי בקטגוריה, אך אם מתחשבים במחיר הרכב (124,900 ש”ח), הרי שהאיכות מספקת.

מלבד העיצוב המשודרג, הרי שהבשורה האמיתית נמצאת מתחת למכסה המנוע – מנוע חדש. לדור הקודם היה מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי “רגיל”, עם הספק של 120 כ”ס, ואילו הדור החדש, מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטר. המעמיד לרשות הנהג 140 סוסים נמרצים למדי. (לשם השוואה, ההספק של הקרוסאובר החדש גבוה יותר מטויוטה קורולה, יונדאי אלנטרה, קיה פורטה, ועוד כמה משפחתיות מתחרות. על אף שהיא חצי קטגוריה מעל.

המנוע נמרץ מאד, ונותן תחושה של הרבה כוח זמין. למעשה, אפילו קצת יותר ממה שבאמת יש, וזה מצוין בנהיגה. בכלל, חווית הנהיגה בסוזוקי מהנה, נוחה, שקטה ומשדרת ביטחון, ויחד עם זה, חסכונית למדי (בנסיעה משולבת נרשמה צריכת דלק – 12.8 ק”מ לליטר).

הישיבה גבוהה, והחלונות הגדולים מאפשרים שדה ראייה רחב  וטוב מאוד. המנוע די שקט, אם לא תאיצו בו בכוח, ובידוד רעשי הרוח טוב למדי. למרות שזו לא מכונית עם אופי ספורטיבי, ניתן בהחלט לחוות ספורטיביות בנהיגה, בין היתר בזכות מנוע דינאמי וגמיש, תיבת הילוכים טובה, ופדלים מאחורי ההגה להעברת הילוכים ידנית. כך שאם ממש תמהרו לעבודה תוכלו להגיע בזמן ועם חיוך.

סוזוקי קרוסאובר החדש הוא רכב די נוח. נעים ונוח לשבת בו, והמתלים “משתדלים” מאד לעשות עבודה טובה גם במהירויות גבוהות וגם במהירויות נמוכות בתוך העיר, אך לא תמיד מרככים את הדרך בהצלחה רבה.

תא הנוסעים מרווח ונעים לשהייה. סוזוקי קרוסאובר

בתוך הקרוסאובר יש מקום לחמישה נוסעים, עם מרווח טוב לכולם, בזכות בסיס גלגלים ברוחב 2.6 מטר, וגג די גבוה. כך שגם הגבוהים מבינינו ישבו בנוח. בזכות החלל הפנימי הגדול ותנוחת הכיסאות, ההרגשה בפנים הרכב היא שנמצאים ברכב גדול יותר, מה שתורם להרגשה כללית טובה.

בטיחות

לקרוסאובר שבעה כריות אוויר, וכבר לדור הקודם ציון מרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק  של ה-EURONCAP. אך במקום מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות, ישנה ברכב מערכת בהתקנה מקומית של מובילאיי. ישנה מערכת בקרת יציבות אלקטרונית ומצלמה, וחיישני רוורס, וכאן פחות או יותר הרשימה נגמרת. 

לסיכום

אם העיצוב החיצוני של הקרוסאובר עבר אצלכם את המבחן, המשיכו להמשיך לקרוא עד סוף הפסקה.

הדור החדש של הסוזוקי קרוסאובר מציע חבילה משתלמת למדי – בעבור 124,900 ש”ח. תוסיפו לזה את האמינות היפנית הידועה של סוזוקי והסחירות שלהם כרכבי יד שנייה, והרי לכם קרוסאובר מרענן, דינאמי, עם סטייל חדש שמשדרג לו את האישיות לחלוטין.

מחירים:

סוזוקי קרוסאובר 1.4 טורבו תיבת הילוכים ידנית (6 הילוכים) ברמת גימור GLX במחיר – 109,990 ₪

סוזוקי קרוסאובר 1.4 טורבו תיבת הילוכים אוטומטית (6 הילוכים) ברמת גימור GLX במחיר – 124,990 ₪

follow and like
fb-share-icon0

4 Replies to “מבחן דרכים סוזוקי קרוסאובר”

  1. כל הכבוד למכשירי תנועה שלא מוותרים על הפלח השל חובבי גיר ידני. זה רכב שבהחלט הייתי שוקל לקנות.

  2. אני אוסיף ואומר, דבר מה על האמינות של סוזוקי. עם כול המילים החמות והטובות בכתבה, יש להוסיף שהרכב נהנה מאמינות גבוה מה שבד״כ ניתן למצוא בסוזוקי. כמו גם צריכת דלק ממוצעת לא רעה בכלל 1:14 לפי מבחן שאני עשיתי לרכב עם המנוע 1.6 ליטר במשך שבועיים וזאת על פי המחשב של הרכב, נכון שזה לא 1:20 אבל נראה לי על פניו ש-1:14 ועוד היד נטויה שכן אני לחצתי את הרכב יכול להניב תוצאות טובות אף יותר.

  3. ואכן, בדיעבד, אחרי שנתיים עם הגרסה הידנית של הקרוסאובר של סוזוקי, שעולה 15 אלף שקל פחות מהאוטומטית (מעבר לזה המפרט של שתי הגרסאות זהה), אני יכול לומר שמדובר בבחירה מעולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

2 × 3 =