מבחן דרכים סיאט לאון FR

אחד ממבחני הדרכים הנקראים ביותר ב"מלכת הכביש" ever! מטפס חזרה לדף הבית, לטובת הקוראים שלא הגיעו אליו

התפרסם לראשונה בתאריך 1/11/2013

תמונה מתוך השקת הסיאט לאון החדשה 

שששש… אל תספרו לאף אחד, אבל יש זן אחר של מכוניות. משפחתיות, קטנות, ממש קטנות, מנהלים ורכבי ספורט, מכוניות שיכולות לענות לכם על כל הצרכים: בטיחות, חיסכון בדלק, אמינות, ומה אתם יודעים, בנוסף לכל זה תוכלו ליהנות גם מ"ביצועים".

עכשיו, כשאני אומרת "ביצועים" זה לאו דווקא כלי רכב שיקנה לכם כרטיס כניסה למירוץ הפורמולה הבא. אלא מדובר ברכב ליום יום, שינעים את הזמן שלכם בכבישים (גם בפקקים), שיאיץ טוב יותר, שישמע טוב יותר, ושייתן לכם את הזכות והאפשרות לעקוף בעת הצורך מבלי להסתכן (אני לא מעודדת עקיפות ונהיגה פראית, אבל מנועי 1.6/1.4 ללא מגדשי הטורבו פשוט מרגישים פחות טובים ומהנים).
אז על אילו מכוניות אני מדברת אתם שואלים? "אירופאיות" חברים, אירופאיות. עם מנועי טורבו קטנים/בינוניים, מנועים חסכוניים וחזקים כאחד. במבחן הזה נעסוק בספרדייה לוהטת שהפכה לגרמנייה שווה – סיאט לאון.

קצת אאודי A1, קצת איביזה

אין הרבה מכוניות שגורמות לי להתרגש, והריגוש שאני מדברת עליו לא מסתכם בכוחות הסוס, אלא במשהו מורכב יותר. זו חבילה שלמה: מהמראה הראשוני, הכניסה לרכב, ההתנעה, הצלילים, וכמובן, ההאצה, אחיזה, בלמים ועוד ועוד. אתם יכולים לנהוג במותגים יוקרתיים ומפוארים יותר ולא להרגיש את ההרגשה הזו, (ועזבו שנייה את פרארי ומזראטי, זו ליגה אחרת). חיבור מוצלח, אחד לאחד בין נהג למכונה. חיבור כמו שהיה לי לסיאט לאון 1.8 טורבו FR.

יחד איתה באותה שורה אני יכולה לציין את האלפא ג'ולייטה תלתן, ופולקסוואגן שירוקו (וגם אופל אסטרה ברלינה, משפחתית כבדה שלא הייתה כזו מרגשת או מהנה, אבל מבחינת כוח שווה ללאון). שוב, לאו דווקא "סופר קארס" מפלצתיות, אלא קטגוריה ספורטיבית "רגועה" שיכולה אפילו להיחשב משפחתית בעיני נהגים מסוימים. מכוניות יפות עם מרכז כובד שניכר לעין, מתלים נוקשים במידה הנכונה, צמיגים אוחזים ומנוע שעונה על כל הצרכים.

סיאט לאון החדשה 3>

 

מה השתנה בסיאט לאון החדשה ולמה היא מזכירה לכם קצת את האיביזה? היא קלה יותר ב90 ק"ג, קצרה יותר בחמישה ס"מ, והצמיגים שלה רחבים יותר. כל אלה לטובת ביצועים טובים, חיסכון בדלק ופרקטיות בעיר.

ביצועים:
על פי המפרט, ללאון יש 180 סוסים, מנוע 1800 סמ"ק עם מומנט של 25.5 קג"מ כבר מ1250 ועד 5000 סל"ד. המהירות המרבית היא 225 קמ"ש, תאוצה מ0 ל100 ב7.1 שניות. מערכת הזנת דלק -TSI בהזרקה ישירה.  

ראויה לציון היא מערכת "נהיגה דינאמית" שמאפשרת לנהג "לשחק" עם הגדרות מצב הנהיגה: לבחור בין הגה "ספורטיבי" או "נורמלי", ביצועים "חסכוניים"/"נורמליים"/"ספורטיביים" ובין מצב צריכת דלק "חסכוני"/"רגיל".

אני אישית השתגעתי עם הגה ספורטיבי כבר בתחילת נסיעת המבחן וזה לא היה חכם, אז המלצתי לחברים – קחו אוויר, תלמדו קצת את הרכב וההגה במיוחד, התקדמו לאט לאט. 

כתבתי שהוא אוחז? כתבתי, ציינתי שהמנוע חזק מספיק כדי להגשים לכם את רוב השאיפות? הנה עכשיו אני אומרת. אבל מה שבעיקר הפליא אותי, הם הבלמים. הבלמים בלאון (4 בלמי דיסק, קדמיים מאווררים), עושים את התפקיד שלהם במינימום לחיצה על הדוושה, מינימום תחושה בנהיגה, ומקסימום עצירה. (תודה לאל).

רוצים לשמוע דברים פחות טובים? אין הרבה, אבל אחד מהם טמוע בתיבת ההילוכים DSG האוטומטית עם 7 הילוכים – אם תהיו במצב אוטומט ההילוכים ימשכו עד להילוך האחרון כבר ב70-80 קמ"ש. אני לא חושבת שזה רע, כי זה לא פוגם בנהיגה או בחוויה. העובדה שכל הזמן נשמר סל"ד נמוך טוב למנוע ומצוין לצריכת הדלק.
אם אתם רוצים "למשוך" קצת את ההילוכים ולמצות אותם פשוט עברו לתיבה הידנית.

דבר נוסף שהרגשתי בתחילת נסיעת המבחן, ו"נעלם" לי ככל שעברו השעות בחברת הלאון, התרחש בשלב התאוצה, בכל יציאה מ0 קמ"ש הייתה מן השהייה של מאית שנייה ואז הרכב עף קדימה, עד רגע זה אני לא יודעת להגיד בוודאות אם זה היה רק בתחילת כל נסיעה, אם אני לחצתי אולי יותר מדי את הדוושה (אחרי הכל אני רגילה לנהיגה בפיג'ו הפרטית שלי). ביום השני כבר לא הרגשתי את זה בכלל. 

מרווח, מקום
על אף שהלאון איבדה כמה סנטימטרים, היא עדיין מיועדת ושימושית מאד למשפחה, עם מספיק מרווח ליושבים בתא הנהג ובמושב הנוסעים – שלושה ילדים יחלקו מקום בשלווה. לנוסעים מבוגרים מאחור יהיה גם מספיק מרווח לרגליים. ובתא מטען, הרבה מקום לקניות, ציוד, מזוודות.

 
ריפודים משולבי עור (לצערי) ובד

דרגת האבזור בלאון שבחנתי היא FR, הכוללת בין היתר פנסי לד קדמיים ואחוריים, חישוקי R18 וצמיג 225/40.
גג פנורמי, בקרת שיוט, מחשב דרך, חיישן אורות וגשם, תאורה פנימית שמקבלת את פניכם בחושך וגם מאירה ביציאה מהרכב.

מראות צד מתחממות, בקרת אקלים עם פתחי אוורור במושב הנוסעים, מערכת שמע מקורית +8 רמקולים (!) עם מסך מגע, שליטה מההגה, דיבורית בלוטוס, AUX, USB, וכניסת דיסקים. והנעילה המרכזית כוללת נעילה של תא המטען ומכסה מיכל הדלק. 

 

הגה 3 צלעות בריפוד עור
גג פנוראמי
מקום לשתי כוסות, ושלושה תאים לדיסקים, מטבעות, שטויות וקבלות של חניונים
בדרך אל הים

בטיחות
מלבד מערכות הבטיחות הסטנדרטיות (E.S.P, A.B.S), מערכות יציבות וסיוע בבלימה – T.S.C, B.A.S. מערכת ניטור לחץ אוויר בגלגלים, כולל נורת התראה, מערכת לסיוע בזינוק בעליה, שמונה כריות אוויר לדרגת אבזור FR, ושש כריות אוויר בדרגת סטייל (+ ניתוק כרית אוויר קדמית ימנית) ועיגוני איזופיקס.

צריכת דלק – 12 קילומטר לליטר, בנסיעה משולבת עירוני ובינעירוני, ולא מקלה על דוושת הגז. סחטיין.

למי כן? אז אם אתם משפחה, זוג או יחידים, מעריכים את המותג, מכירים ומוקירים מנועי טורבו ואין לכם נקודות על עבירות תעבורה, זה הרכב בשבילכם.
1.8 ליטר "גדול עליכם", גם מנוע 1.4 יספק לכם נהיגה מהנה וחסכונית.

למי לא? ….

מחיר – 159,400 ש"ח

תיהנו..

עוד פרטים על סיאט לאון באתר סיאט 

ענת דניאל

ענת דניאל - עורכת אתר הרכב והצרכנות 'מלכת הכביש' מהקמתו ב-2011. כתבת רכב וצרכנות, עורכת מוספים, ומובילת דעת קהל בתחום ב-14 שנים האחרונות. שופטת בטקס הבינלאומי השנתי לבחירת רכב השנה - Woman's world car of the year.

Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments